Dierenarts...kijk alles na
Dierenarts...kijk alles na
Onze Stapper is overleden, mede door ernstige fouten van de DA.
Dus...als je iets meekrijgt van de DA, meestal los in een zakje, zonder bijsluiter....download die dan altijd om te kijken wat voor spul het is en wat de bijwerkingen kunnen zijn.
Kijk op de rekening wat je hond op tafel toegediend heeft gekregen en kijk dat ook na.
Een menselijke fout is snel gemaakt...met soms dus heel nare gevolgen.
Dus...als je iets meekrijgt van de DA, meestal los in een zakje, zonder bijsluiter....download die dan altijd om te kijken wat voor spul het is en wat de bijwerkingen kunnen zijn.
Kijk op de rekening wat je hond op tafel toegediend heeft gekregen en kijk dat ook na.
Een menselijke fout is snel gemaakt...met soms dus heel nare gevolgen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Re: Dierenarts...kijk alles na
Jeanette daar heb je een waar punt! Ook wij gaan er eingelijk maar klakkeloos van uit, dat wat je dierenarts voorschrijft het eingelijk wel oke is.en idd in een zakje, waar eingelijk alleen maar de naam van de arts,je huisdier, en het aantal pillen en naam opstaat.Wij gaan er in ieder geval goed opletten, mocht er 1 van onze dieren pillen moeten! Groetjes Alida 
Onze Da luistert altijd heel goed naar je,geeft zelfs het advies om alles op te schrijven zodat je iets niet vergeet te vertellen( kan natuurlijk in je bezorgdheid) en het is voor hem een goede houvast!
En dat van die medicatie,ff opzoeken is zeker een hele goeie tip!!
En dat van die medicatie,ff opzoeken is zeker een hele goeie tip!!

Heel goed, alles opschrijven. Fijne DA!rini schreef:Onze Da luistert altijd heel goed naar je,geeft zelfs het advies om alles op te schrijven zodat je iets niet vergeet te vertellen( kan natuurlijk in je bezorgdheid) en het is voor hem een goede houvast!
Dat had ik nu ook gedaan vanaf vrijdagavond.
Observeren en opschrijven. Dan mis je zo weinig mogelijk.
Goeie tip Jeanette. Ik ga er eigenlijk ook altijd van uit dat het goed is.
Ik bewaar wel altijd alle nota's, en maak voor mezelf een aantekening erop als het niet duidelijk vermeld staat. Is makkelijk als je nog eens iets na wil kijken.
Ik bewaar wel altijd alle nota's, en maak voor mezelf een aantekening erop als het niet duidelijk vermeld staat. Is makkelijk als je nog eens iets na wil kijken.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden......observeren en noteren. Ik doe het nu met de pups, maar moet het verder ook meer doen....
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
-
gerrymoerkens
Goeie tip! Als je bij een apotheek iets haalt wordt alles drie keer nagekeken. Eerst door diegene die het klaar maakt , dan een collega en op het einde van de dag nog door de apotheker. En een dierenarts geeft je zomaar iets mee uit voorraad. Nooit bij nagedacht maar ik ga nooit meer klakkeloos iets aan mijn hondje geven. Een foutje is zo snel gemaakt. Gerry
We zijn weer extra gewaarschuwd...
Heb het pas een keer meegemaakt dat onze kat een wormpil kreeg, die voor een hond bedoeld was. Gelukkig zonder nadelige gevolgen.
Heb het pas een keer meegemaakt dat onze kat een wormpil kreeg, die voor een hond bedoeld was. Gelukkig zonder nadelige gevolgen.

-
Barbara
Dat ga ik zeker doen straks met onze kleine Tara! Met onze poezen is het tot nu toe goed gegaan. Maar in geval van medicatie zal ik extra alert zijn! 
Vanmorgen kregen we voor Dieuwertje een antibioticum mee...niet fijn, maar het kan even niet anders ivm de buikoperatie en vergrote lymfeklieren.
Ook kregen we een middel om de darmwerking te stimuleren. Immers de boel heeft een paar dagen nauwelijks gefunctioneerd.
Thuisgekomen wilde ik even uitzoeken wat wat was.
http://www.cbip-vet.be/nl/texts/NGIOOOL1AL2e.php
Dit kreeg ze dus voor de darmwerking. Een anti braakmiddel.
Lees en huiver.
Contra-indicaties
De veiligheid van het product werd niet vastgesteld bij pups jonger dan 16 weken voor de hogere dosering met de tabletten of 8 weken voor de lagere dosering met tabletten of voor toediening van de injectievloeistof, of bij kittens jonger dan 16 weken en bij drachtige en lacterende dieren.
Ik heb de DA gebeld. Omdat Dieuws darmen wel weer goed rommelden en ze alles, na de operatie, tot nu toe heeft binnengehouden, hebben we afgesproken dit middel niet te geven.
Ze schrijven het altijd voor bij zogende teven...zei ze...
Tja..ik ben een zeur natuurlijk. Dieuw heeft drie mannetjes van 13 dagen thuis liggen!!!!!! Dus hoezo veilig!
Ze heeft al wel een injectie met deze stof gehad... zei ze, maar ze zeggen nooit wat ze toedienen. Hup...en de spuit zit er al in.
Ook kregen we een middel om de darmwerking te stimuleren. Immers de boel heeft een paar dagen nauwelijks gefunctioneerd.
Thuisgekomen wilde ik even uitzoeken wat wat was.
http://www.cbip-vet.be/nl/texts/NGIOOOL1AL2e.php
Dit kreeg ze dus voor de darmwerking. Een anti braakmiddel.
Lees en huiver.
Contra-indicaties
De veiligheid van het product werd niet vastgesteld bij pups jonger dan 16 weken voor de hogere dosering met de tabletten of 8 weken voor de lagere dosering met tabletten of voor toediening van de injectievloeistof, of bij kittens jonger dan 16 weken en bij drachtige en lacterende dieren.
Ik heb de DA gebeld. Omdat Dieuws darmen wel weer goed rommelden en ze alles, na de operatie, tot nu toe heeft binnengehouden, hebben we afgesproken dit middel niet te geven.
Ze schrijven het altijd voor bij zogende teven...zei ze...
Tja..ik ben een zeur natuurlijk. Dieuw heeft drie mannetjes van 13 dagen thuis liggen!!!!!! Dus hoezo veilig!
Ze heeft al wel een injectie met deze stof gehad... zei ze, maar ze zeggen nooit wat ze toedienen. Hup...en de spuit zit er al in.
Potverdorie Jeanette, daar zou je toch hartkloppingen van krijgen!
Er wordt gewoon maar gegokt dat het wel goed zal gaan, omdat het tot nu toe goed gegaan is...of zo
Gelukkig kijk jij het goed na voor je het geeft en krijgt ze dit dus verder niet.
Er wordt gewoon maar gegokt dat het wel goed zal gaan, omdat het tot nu toe goed gegaan is...of zo
Gelukkig kijk jij het goed na voor je het geeft en krijgt ze dit dus verder niet.
Maureen
Tjonge , goed dat jij dit met ons wil delen , een gewaarschuwd mens .........
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Om niet goed van te worden. 
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
sammydesmous
Onbegrijpelijk zoiets
Josh Sammy & Lieveke

Josh Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Snap echt niet dat de DA de bijsluiter zelf niet leest en dit spul gewoon voor schrijft.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee, en dat is zeker bij jullie het geval na de ervaringen met Stapper.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Tja, je bent wel een zeur, maar helaas door schade en schande wijs geworden.
Onbegrijpelijk dat ze zo'n middel dan maar klakkeloos meegeven........
Onbegrijpelijk dat ze zo'n middel dan maar klakkeloos meegeven........
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
- jetwolrich
Dit soort dingen moeten we eigenlijk meteen opschrijven en als we een nest hebben bij de hand houden.
Net zoals je de tabellen met de gewichten bewaart. Alle informatie kan te pas komen.
Er kan zomaar iets gebeuren, waarbij je er dan je voordeel mee kunt doen.
Net zoals je de tabellen met de gewichten bewaart. Alle informatie kan te pas komen.
Er kan zomaar iets gebeuren, waarbij je er dan je voordeel mee kunt doen.
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
- e kuilboer
Och hemel
Niet te geloven dit....Blij dat je nieuwsgierig was en je ging googlelen 
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Onze DA belde net op om te vragen hoe het ging. Want afgezien van het feit dat ik niet gecharmeerd ben van het feit dat medicijnen met zo'n gemak worden voorgeschreven, is het een fijne en attente DA.
Hij zei nog...we schrijven het zo vaak voor, nooit een probleem, het staat voornamelijk in de bijsluiter omdat er nooit goed onderzoek naar is gedaan. Het schijnt de melkgift ook enigszins te stimuleren. (staat niet in de bijsluiter...
)
Ik snap het wel, maar gelukkig respecteert hij onze voorzichtigheid en ach... het geeft hem vast ook te denken.
Hij zei nog...we schrijven het zo vaak voor, nooit een probleem, het staat voornamelijk in de bijsluiter omdat er nooit goed onderzoek naar is gedaan. Het schijnt de melkgift ook enigszins te stimuleren. (staat niet in de bijsluiter...
Ik snap het wel, maar gelukkig respecteert hij onze voorzichtigheid en ach... het geeft hem vast ook te denken.
- e kuilboer
In ieder geval een fijn 'gevoel' dat hij belt hoe het met de patiënte is 
Groetjes Maarten en Ellen