Charlotte schreef:
En nog steeds is Stien NIET loops.
Stien wacht vast op het voorjaar. Ze wil zeker met haar kinderen de tuin in, lekker in het zonnetje liggen.
José Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Dat lijkt er wel op Jet.
Ze heeft iedere keer zo tussen de 6 en 7 maanden gezweefd , maar niet later.
Alleen na haar nest heeft het langer geduurd, maar was exact 6 maanden na de geboorte van de pups. Haar schijndracht was de laatste keer iets meer aanwezig. Dat kan natuurlijk ook een oorzaak zijn.
Blijft gewoon afwachten.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
De tussenpozen van de loopsheid werden bij Hieke langer naarmate ze ouder werd. Ze is met 10 jaar gesteriliseerd . Het was toen bijna een jaar weg gebleven.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Mooi aantal: 4-1, dus met de reuenlijst gaat het goed.
Geen idee of het teefje bij moeders blijft, gebeurt nogal eens natuurlijk.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Op facebook las ik al een wachtlijster die gebeld was voor een reutje (ruim anderhalf jaar op de wachtlijst) die schreef dat het teefje niet voor de wachtlijst is maar voor de familie (broer die ook al tijd op wachtlijst staat... misschien heeft die gewacht op pupje van bekende hond?)
Maar vier reutjes is goed nieuws voor ons... al zijn we niet gebeld (al vond ik het stiekem ook wel erg ver weg en de twee ouders ook niet zo mooi ) Ik wacht wel op pupje van Indy :idee:
Indy maakt nog geen haast....als ik `s ochtends opsta en ik kom bij haar met een tissue, gaat ze gauw stijf op haar gatje zitten.
Ik mag niet kijken of er al iets gaande is.
Ze slaapt ook al op een wit kleedje.
Rustig wachten maar, het zal niet lang meer duren.
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Ik was ook twee keer iets eerder aan de beurt en heb toen even afgewacht of een bepaald teefje ook teefjes kreeg, de tweede keer had ik pech bij mijn eigen teefje , die kreeg 5 reuen . Dan is het maar gelukkig dat je gewoon op de wachtlijst staat.
En je hebt gelijk, de ouders moeten je ook bevallen, de Ritsfoto's zijn natuurlijk wel momentopnamen van nog niet volgroeide honden. Rough-Buddy bijvoorbeeld is uitgegroeid tot een mooie stevige hond met een heel goed karakter en geen jachtpassie.
Maar zoals je zegt, je bent weer 4 plaatsjes verder.....
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
H K Jelle 13-5-2004
De RITS foto's zijn inderdaad maar een momentopname. Vaak zijn de hondjes nog wat iel op die leeftijd of staan ze een beetje 'zielig' te poseren. Ook wordt gevraagd de honden in volle vacht te laten voor de RITS en soms zijn de vachten dan overrijp.
Boef was 'in het echt' ook een stuk mooier en meer volwassen.
Maar wat Loes zegt... een sympathieke hond..en geen jachtpassie, dat is ook een enorm pluspunt.
En wat komt er uit.... ??? Als je Bloem en Dieuw ziet, zou geen mens bedenken dat dat moeder en dochter zijn.
Dus ook wachten op een bepaald nest is geen garantie voor de toekomst.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Uiteindelijk is de smous die je in huis hebt toch de meest mooie en leukste smous ter wereld. Dat besef ik ook wel... maar hoe weinig eisen ik had aan het begin van mijn wachttijd.. merk ik dat het nu dichterbij komt ik wel kritischer wordt.
We hebben nu zolang gewacht dan maken een paar maanden extra niet uit... maar zou ik het bijvoorbeeld wel heel prettig vinden om makkelijk een aantal keren naar de pups te gaan kijken ipv dat dat een hele toertocht door Nederland wordt.
Het wordt voor ons het eerste hondje en een enthousaiste fokker een beetje in de buurt lijkt me dan ook verstandiger. Al snap ik ook wel dat ik niet alles voor het uitkiezen heb maar beetje kritisch kijken naar eigen situatie (en dus niet overal ja op zeggen) is gezonder dan helemaal geen eisen.
Wat dat betreft geef ik je helemaal gelijk Evelijn.
Bij mij mochten de mensen zo vaak komen als ze wilden en gelukkig deden de meesten dat ook. Maar ze moesten minstens 2x, ook als er vakanties tussen zaten (ik heb 3 zomernesten gehad) en alle gezinsleden moesten we gezien hebben.
En dan is het fijn als het ook weer niet te ver uit de buurt is, zodat het reizen beperkt blijft.
H K Jelle 13-5-2004
De diversiteit van de smous zit 'm natuurlijk in de genen. M.a.w., juist omdat we alle smouzen zo veel mogelijk bij het fokken betrekken, hebben we van alles in huis.
De mopshonden zijn terug te voeren of vijf... en misschien zelf dat niet... honden in het verleden. Ja, dan lijken ze ook wel meer op elkaar.
Maar wil je de voordelen...zal je ook met de nadelen moeten willen leven..
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Als het over reizen gaat, moet je Trix en Jolanda maar eens vragen.
Tjonge, ze reden elk weekend van Noordwijkerhout naar Groningen om hun Berootje te bezoeken.
Dat is echt geweldig. Ik begrijp best dat niet iedereen dat kan of wil.
Maar, ik vind het fijn als de mensen meerdere keren komen en we elkaar echt rustig kunnen spreken.
En de pup gaat dan mee met mensen die hij al een beetje kent.
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Hihi, ja afstand, 'die van ons' komt uit Limburg. En zoals Henny zei: "Wat je ver haalt is lekker." Hahaha helemaal gelijk Henny, hij is om op te vreten
En je moet wel een 'klik' hebben met je pup maar ik denk dat je zodra je gaat kijken direct die 'klik' al hebt met zo'n hummeltje. Mooie pa of ma of niet.
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)