Ze gaat er vast voor
Stijnke zou ook wel willen, maar die kent maar een stand:volle kracht vooruit, met je oren dicht, de volumeknop helemaal open en doorgaan tot je er bij neervalt...
Niet gezond. Met haar hoop ik weer te kunnen gaan speuren. Dat doet ze net zo fanatiek, maar is beter in de hand te houden. En haar allerliefste bezigheid met mij samen.
Vindt Dorus trouwens ook leuk, maar die is , ook daar, een stuk relaxter in.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Wij zijn het nieuwe jaar begonnen met een heerlijk eindje fietsen.
En Dorus is zijn communicatie nog niet verleerd: vanavond komt hij ineens op schoot.
Hij komt vaak om een knuffel, maar springt dan meestal niet op schoot.
Nu dus wel, draait wat heen en weer en gaat aan zijn poot zitten likken. Oftewel: hè, kijk, er is iets! En ja hoor, een teek. Niet te geloven op 1 januari....
Maar hij heeft het weer keurig gemeld
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Die teek zocht een lekker warme plek.
Verdorie, dat is toch niet meer normaal eigenlijk?!
Het was gisteren best koud vond ik.
Zijn die viezeriken inmiddels winterhard geworden?
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ik hoop niet op en overvloedig tekenjaar, maar winterhard hoeven ze nog niet echt te zijn. Zo koud is het hier nauwelijks geweest....
Maar ik ben inderdaad wel blij dat hij ze netjes meldt. Dan heb ik ze er op tijd uit.
Maureen
Dorus en ik hebben vandaag nog maar eens een eindje gefietst.
Hoewel....een eindje.... Het was bijna 18 kilometer!
Als er nu een uv-examen zou zijn, konden we zo meedoen. Meneer had nog ruim energie over toen we thuis waren. Ik ietsje minder, want hij liet me flink doorfietsen, tegen de wind in. En er was een aardig briesje om tegenin te gaan
Een drietal dames fietste een stukje mee om nog even te genieten van hem en wat vragen te stellen over ons tochtje.
Maureen
Nou uitgewaaid zijn we zeker. Heerlijk! En die oefeningen.... daar had ik me vast doorheen gestrompeld. Maar wel of geen examen maakt voor de lol van het fietsen niet uit gelukkig.
Met één van de Beagles heb ik dat examen ook eens gedaan. Na afloop moesten we de oefeningen doen op een veldje waar de konijnen voor je neus wegsprongen. Die Beagle had haar oren echt uit en sleurde me zowat het veld over.
Oordeel van de keurmeester: die heeft nog energie genoeg zo te zien. Alleen de oren zijn op. Geslaagd! We hadden ook al op ons kop gekregen omdat ze te hard liep.... Ons eerste Smousje ook. Haar favoriete snelheid was een constante 17 km per uur en we mochten max 14 km per uur. Zij ging na het examen nog een partijtje haar grote vriend lopen uitdagen (die ook meegelopen had).
Dorus mag van mij ook in zijn eigen tempo lopen. Waar het veilig is natuurlijk, dat wel. Maar geen gezeur over de ideale snelheid volgens het boekje, hij kiest zelf en weet dat ik volg. Hij past zijn tempo lekker aan aan het weer, zijn stemming etc....
Maureen
Zo is het maar net en aangezien we nog heel lang samen willen genieten zorg ik goed voor de grenzen. Maar vandaag was hij alweer aan de beurt. Niet zo ver als woensdag, maar ver genoeg om echt te genieten. Hij heeft al "zijn" weilanden weer gecontroleerd op de aanwezigheid van paarden en schapen. Koeien zien we momenteel niet buiten, maar de rest is al interessant genoeg.
Als het morgen niet te glad is doen we een klein rondje appels halen.
Maureen
Vandaag mocht Dorus zijn weilanden weer inspecteren er waren aardig wat schapen en paarden buiten. Ik had al een uur trainen bij de fysio erop zitten, maar dat had Dorus geen boodschap aan. We waren tenslotte dinsdag voor het laatst samen gaan fietsen. Meneer vroeg met grote nadruk om een flinke ronde. En dan moet ik eraan geloven. Maar met veel plezier hoor We hebben zelfs de zon nog gezien.
Maureen
Nou en of! Vandaag maar ietsje rustiger gedaan. Klein rondje en hij was het er nog mee eens ook deze keer: regen en natte sneeuw, overal plassen en niet veel beesten buiten. Maar zien wat het weer ons morgen te bieden heeft....
Maureen
Nee, dat moet zelfs. Hij vindt vaak van niet, maar voldoende rust is ook heel belangrijk. Vandaag mag hij weer een wat groter stuk.
En ik ben begonnen met een rondje vachtonderhoud. Dat is dan weer minder naar zijn zin, al laat hij zich heel braaf op de trimtafel zetten hoor.
Maureen