teken en vlooien
Re: teken en vlooien
Dank je wel voor de tip.
wij gaan zeker kijken!

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
- jetwolrich
Ik vertelde het aan mijn vriendin met de geleidehond.
Ze heeft al een mail gestuurd naar het KNGF. Tot nu toe mag zij Minthe gewoon Bravecto geven. Ze overlegt altijd over dit soort zaken, ook over voer bijvoorbeeld.
Wij gaan in elk geval kijken.
Ze heeft al een mail gestuurd naar het KNGF. Tot nu toe mag zij Minthe gewoon Bravecto geven. Ze overlegt altijd over dit soort zaken, ook over voer bijvoorbeeld.
Wij gaan in elk geval kijken.
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Ik moet werken
maar ik ga het zeker terugkijken op uitzending gemist.Ben benieuwd.Groetjes Alida 

Goeie tip Trix. Dank!
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Gif is het natuurlijk allemaal... tenminste het spul dat echt helpt.
Maar nu, zes maanden nadat onze honden die Bravecto hebben gekregen, vinden we nog steeds dode teken. Dus het werkt wel héél lang.
Andere middelen werken meestal maar vier weken. Dat zegt toch wat.
Maar nu, zes maanden nadat onze honden die Bravecto hebben gekregen, vinden we nog steeds dode teken. Dus het werkt wel héél lang.
Andere middelen werken meestal maar vier weken. Dat zegt toch wat.
Bij ons ook. Al duurt het wel iets langer voor ze dood zijn. Maar toch altijd nog ruim binnen 24 uur.....
Maureen
Geen verrassend stukje. De fabrikant spreekt het tegen, de dierenartsen vinden het grotendeels onzin, maar er is twijfel.
Utrecht heeft zoveel klachten dat ze het serieus nemen en er meer onderzoek naar willen doen, heb ik begrepen.
Utrecht heeft zoveel klachten dat ze het serieus nemen en er meer onderzoek naar willen doen, heb ik begrepen.
Had ik ook begrepen. Hopelijk pakken ze dat ook op.
Maureen
-
Ben benieuwd wat er uit gaat komen. Zoveel honden die al "toevallig" na het geven van Bravecto overleden of ernstig ziek zijn geworden dat er toch een verband moet zijn met dit middel.
Gelukkig hebben wij het nooit gegeven. Vorig jaar waren er trouwens ook al geruchten dat Bravecto hele nare bijwerkingen had.
José,Sammy & Lieveke

Gelukkig hebben wij het nooit gegeven. Vorig jaar waren er trouwens ook al geruchten dat Bravecto hele nare bijwerkingen had.
José,Sammy & Lieveke

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Hier hebben ze het verleden jaar 1x gehad. Hieke kreeg 2 weken later een hersenbloeding. Toeval of niet, dat spul komt hier niet meer op onze meiskes.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Hier hebben ze het allemaal gehad. Meer dan eens, en geen bijwerkingen. Maar na zoveel verhalen word je toch voorzichtig. In ieder geval is de dosering van ieder kwartaal een tablet veel te hoog. We gaven toch in de winter al nooit, maar dit jaar hebben ze maar 1 tablet gehad en die werkt na ruim een half jaar nog steeds....
En als er volgend jaar nog niks bekend is van onderzoek hiernaar, gaan we toch maar weer op zoek naar een andere oplossing. Het heeft allemaal nadelen, het blijft nou eenmaal toch vergif.
En als er volgend jaar nog niks bekend is van onderzoek hiernaar, gaan we toch maar weer op zoek naar een andere oplossing. Het heeft allemaal nadelen, het blijft nou eenmaal toch vergif.
Maureen
- jetwolrich
Ik hoorde van mijn vriendin dat het KNGF haar mensen met geleidehonden heeft aangeraden om voorlopig geen Bravecto te geven aan de hond.
Eerst moet er meer duidelijkheid zijn.
Maar of die ook komt??
Zoveel tegenstrijdige berichten, ik heb mijn besluit genomen. Ik geef het niet meer.
Ik ga waarschijnlijk over op een middel van Anibio.
Eerst de winter even door zonder spul.
Eerst moet er meer duidelijkheid zijn.
Maar of die ook komt??
Zoveel tegenstrijdige berichten, ik heb mijn besluit genomen. Ik geef het niet meer.
Ik ga waarschijnlijk over op een middel van Anibio.
Eerst de winter even door zonder spul.
Jet Wolrich
Vind het ook lastig hoor, Kasper heeft nu twee keer de bravecto gehad en nergens last van gelukkig.Gelukkig duurt het nog even voordat hij weer wat krijgt( altijd voor dat we met zomervak. gaan) alles is natuurlijk gif.Maar ik neig ook naar iets anders.Groetjes Alida 

Wat ik zorgelijk vindt is dat niet onderzocht is wat het middel op langere termijn doet .
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Wij wonen sinds juli 2015 in Singapore met Maartje. Voor vertrek ergens in juni heeft Maartje voor de eerste keer Bravecto gehad op aanraden van onze dierenarts in Deventer. Ik heb toen 4 kauwtabletten meegenomen naar Singapore. Omdat Singapore een vochtig en erg warm klimaat kent, heb ik Maartje elk kwartaal een kauwtablet gegeven. Ze begon na een half jaar ongeveer met ontstoken oren te tobben en in mei ontdekten we hotspots op haar poten en 1 op haar neus. Dus weer naar de dierenarts en medicatie gekregen en zalfje. Daarmee ging het wel weg. Echter als ik nu terugreken begonnen de problemen iedere keer 2 weken na inname van de Bravecto tablet. Ook was ze loom na het innemen en at ze veel slechter. Maartje krijgt hier dus geen Bravecto meer. Maar ik moet nu wel gaan kijken wat ik haar nu ga geven. Ik heb heel veel verhalen over Bravecto gelezen en begrijp werkelijk niet dat de fabrikant en de dierenarts nog steeds achter dit middel staan. Ik moet er echt niet aan denken dat wij Maartje hierdoor zouden verliezen.
Laatst gewijzigd door Sazje op 26 okt 2016, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ha Saskia.
Goed dat je de link met de bravecto gelegd hebt!
Veiligheid voor alles.
Goed dat je de link met de bravecto gelegd hebt!
Veiligheid voor alles.
Maureen
Ik dacht op het Smous forum nog wel meer te lezen over Bravecto sinds alle ophef over dit middel. Gelukkig maar natuurlijk dat dit onder de smouzen nog geen levens heeft gekost.
Dat gelukkig niet, maar er staat wel een verhaal over smousje Wiefi op de Bravecto site. Verhaal 48.Sazje schreef:Ik dacht op het Smous forum nog wel meer te lezen over Bravecto sinds alle ophef over dit middel. Gelukkig maar natuurlijk dat dit onder de smouzen nog geen levens heeft gekost.
http://www.isbravectosafe.com/is-bravec ... avecto.htm
Dat is toch een heftig verhaal en zo te zien nog niet afgelopen....
Die van ons hebben gelukkig niet zo gereageerd, maar na die ene pil van het voorjaar, gaan de teken nog steeds dood. Niet meer zo snel als in het begin, maar wel nog steeds dood. Dus iedere 3 maanden een pil is in ieder geval een heftige overdosis en dat doet je dan al twijfelen aan de gegevens in de bijsluiter......
Maar goed, wij hadden al besloten het zekere voor het onzekere te nemen en volgend jaar iets anders te bedenken.
Hopelijk is Maartje nu weer van alle klachten af. Je vindt vast wel iets anders voor haar.
Die van ons hebben gelukkig niet zo gereageerd, maar na die ene pil van het voorjaar, gaan de teken nog steeds dood. Niet meer zo snel als in het begin, maar wel nog steeds dood. Dus iedere 3 maanden een pil is in ieder geval een heftige overdosis en dat doet je dan al twijfelen aan de gegevens in de bijsluiter......
Maar goed, wij hadden al besloten het zekere voor het onzekere te nemen en volgend jaar iets anders te bedenken.
Hopelijk is Maartje nu weer van alle klachten af. Je vindt vast wel iets anders voor haar.
Maureen
Dat is inderdaad een heftig verhaal met Wiefi. Moet er niet aan denken dat dit na toch 5x Bravecto had kunnen gebeuren bij Maartje. Ik moet binnenkort naar de dierenarts hier in Singapore voor de jaarlijkse enting en ga dit zeker bespreken. Ben heel benieuwd wat ze hier zeggen.