teken en vlooien

Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
Maureen

Re: teken en vlooien

Bericht door Maureen »

Toch aan de DEET? :(
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Er is al heel wat over geschreven, maar toch maar even een opfrissertje.
Knoflook en uien zijn giftig voor honden. Alleen lage doseringen..Maar zeker geen verse tenen geven. Ze krijgen er gevaarlijke bloedarmoede van. Dus niet ideaal tegen teken.

Cacaobonendoppen, die vaak in tuinen op paden gebruikt worden...Giftig!
Sommige biologische meststoffen, waarin wonderboom verwerkt is.....Giftig!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Maureen

Bericht door Maureen »

Altijd goed om op te frissen!
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Jeanette schreef:Gisteravond weer twee die vast zaten, op mij dit keer. Een stuk of wat loslopende hadden we al weer te pakken.
:bibbers:

Op de camping in Duitsland hadden de honden vooral veel last van teken.
Bij beiden diverse vastzittende weg moeten halen, en heel veel nakijken.
Gelukkig hadden we extra Pulvex mee, en hebben de behandeling eerder herhaald.
Dat duurde evengoed nog een dag of 2 voor dat aansloeg.
Wij waren daardoor ook extra alert op onszelf.
Gelukkig nergens last van gehad. Als we het bos in gingen, gebruikten we Deed, maar dat was meer tegen het steekspul.
Gebruikte zelf wel bij zowat elke maaltijd knoflook.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Maureen

Bericht door Maureen »

Knoflook is dan ook erg lekker :hihi:
Maureen

Jeanette

Bericht door Jeanette »

http://www.isbravectosafe.com/is-bravecto-veilig.htm

https://www.facebook.com/groups/isbravectoveilig/

Ik schrok hier behoorlijk van.
Vorige week hebben we het met onze dierenwinkel diverse teken en vlooienmiddelen besproken en hij had zich verbaasd over het feit dat Bravecto nog niet in de vrije handel was en had dit met een kennis besproken die bij een DA werkt. Die wees hem op het feit dat er toch een groep mensen is die zeer nare ervaringen heeft met Bravecto.
Ik heb er op gegoogeld en ben echt geschrokken. We hebben het nog in huis, maar ik breng het terug naar de DA.

jetwolrich

Bericht door jetwolrich »

Je hoort hier hele verschillende dingen over, zelfs dat andere fabrikanten dit hebben opgezet omdat ze hun eigen middel bijna niet meer verkopen.
Dit hoorde ik van Trix en Jolanda.
Ik schrik er toch wel erg van.
Ik gebruik het niet meer. Half juni de laatste pil gegeven aan Beer en Indy en nog steeds gaan de teken snel dood.
Ik zoek wel weer iets anders, en Indy blijft nu helemaal verschoond van spul, zij wordt in januari loops,en hopelijk gedekt. Dat lijfje moet zuiver zijn.
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Deze berichten op Facebook en de site zijn niet van andere fabrikanten, geloof ik, maar dat er veel broodje aap verhalen rond gaan zal best.
Hoe dan ook neem ik het risico ook niet meer. Dieuwertje moet sowieso ook 'schoon' zijn natuurlijk. Ik hoop dat ze in december loops wordt.

Na vijf maanden na toediening van Bravecto gaan de teken nog steeds dood. Dacht ik eerst nog...joh...wat fijn, nu denk ik, wat werkt dat 'eng' lang.

Maureen

Bericht door Maureen »

Dezelfde ervaring hier ook. Ze hebben begin mei voor het laatst gehad. Nu lopen de teken niet meer zo lang door de vacht voor ze bijten, maar gaan nog steeds na een poosje dood. Voordat ze echt dik worden.
Geeft ons mooi de tijd om te heroverwegen wat we volgend jaar kunnen doen. Want dit jaar wordt er niks meer gegeven. :nee:
Maureen

Trix

Bericht door Trix »

jetwolrich schreef:Je hoort hier hele verschillende dingen over, zelfs dat andere fabrikanten dit hebben opgezet omdat ze hun eigen middel bijna niet meer verkopen.
Dit hoorde ik van Trix en Jolanda.
Dit heb ik natuurlijk niet zelf verzonnen maar het was mijn DA die erg boos reageerde toen ik haar vroeg of zij mij kon adviseren of het wijs was om bravecto te gebruiken .
Oh je hebt zeker ook de verhalen op FB gelezen . Ik moet eerst even vertellen dat wij deze DA al ruim 20 jaar hebben en hebben zeer veel geloof in haar , zij is erg goed en ook al heb ik wel eens mijn bedenkingen blijkt zij toch altijd gelijk te hebben .
Even terug naar bravecto verhaal , onze DA beweerd dat in alle bestrijdings middelen ontzettend veel gif zit , het zijn de fabrikanten die bravecto nu proberen neer te halen omdat zij nu niets meer of minder verkopen , het is volgens haar dus een hetze tegen bravecto .
Maar het blijft moeilijk om hier als leek een oordeel over te geven .
Het is ook zo jammer dat het altijd om geld draait . Wanneer weet je nu zeker of je het juiste doet voor je smous , ik denk dat je dat pas zeker weet als je smous 15 jaar is en nog steeds in blakende gezondheid. . :scratch:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Alida

Bericht door Alida »

Vorig jaar en dit jaar ook Bravecto gegeven aan Kasper, nergens last van. Maar wel schrikken als je dit leest. Onze DA is heel positief over de Bravecto en word veel verkocht. Hondenbezitters uit de buurt geven ook Bravecto en nooit iets geks gehoord. Het kan idd zoals Trix al zei een Hetze zijn. Is er al eens onderzoek gedaan door een onafhankelijk instituut? Dan pas kun je zeggen dat iets wel of niet deugt.Kasper krijgt tot aan volgend jaar juli ook niks meer( ook nooit gedaan) maar eens kijken wat het volgend jaar gaat worden.Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ik vind het ook heel lastig. Maar ik geloof toch dat de verhalen op Facebook echt zijn. Mensen geven ook aan het niet 100% zeker te weten... maar... het is wel heel toevallig allemaal. Als in het belang van de concurrent dit soort verhalen verzonnen worden, waarom is dat dan niet gebeurd bij andere vernieuwende middelen.

Het zou fijn zijn als deze mensen serieus genomen zouden worden er een gedegen onderzoek naar de klachten zou komen.

De NAM wist ook niets van aardbevingen.... :mrgreen:

Maureen

Bericht door Maureen »

Een eerlijk en open onderzoek zou de twijfel wegnemen als de aantijgingen onterecht zijn. En andere honden beschermen als ze wel terecht zijn.....
Maureen

jetwolrich

Bericht door jetwolrich »

Jullie hebben veel geluk, Trix en Jolanda, dat er bij jullie in de omgeving zo goed als geen teken voorkomen.
Maar hier en in Drenthe was het dit jaar niet normaal meer, zoveel.
Tientallen per wandeling.
Ik durf het niet aan om helemaal niets meer te geven. Stel dat een hond Lyme krijgt?
Ook gevaarlijk hoor.
In elk geval nu maar niets meer tot de zomer en dan zien we wel weer.
Maar wat een drama als je hond zo ziek wordt en misschien wel sterft.
Je moet er niet aan denken.....
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

Martina

Bericht door Martina »

poeh, ik heb voor de vakantie ook Bravecto gegeven (hou helemaal niet van medicijnen en vaccinaties als het anders kan). Maar in Oostenrijk en ZuidTirol heb je ook van de besmettelijke teken, dus wel gegeven. Wat mij opviel was, dat ze kleine bobbeltjes in haar oren kreeg na het toedienen van Bravecto. Geen last verder en nu zijn ze ook weer weg (de bobbeltjes, niet de oren ..... alhoewel ....:fluit:) .Maar ik dacht meteen aan een bijwerking van Bravecto. Of het zo is, weet ik niet. Maar ik zoek liever ook na alternatieven .... Ik laat Lotje ook titeren, want niet elke vaccinatie moet jaarlijks herhaald worden, maar pas na 3 jaar of zelf langer volgens DA Tannetje Koning. Ik wil niet meer erin laten spuiten dan nodig. Als ik ga tanken, kijk ik ook eerst of de tank leeg is en ga niet voor de zekerheid bijtanken. :shy:
Oona Ltje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 :poot:
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018 :poot: :poot: :poot: :poot:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Maureen schreef:Een eerlijk en open onderzoek zou de twijfel wegnemen als de aantijgingen onterecht zijn. En andere honden beschermen als ze wel terecht zijn.....
Zeker, als de aantijgingen onterecht zijn, is het toch haalbaar om de mensen die deze site en pagina''s zijn begonnen aan te klagen?

Maar ellendig is het zeker. Ik was zo blij met iets dat beschermde en waarmee honden gewoon nat konden worden en lekker geknuffeld. Bovendien geven die druppels vaak vlekken en of irritatie.
Hier kunnen we inderdaad niet zonder bescherming.

Trix

Bericht door Trix »

jetwolrich schreef:Jullie hebben veel geluk, Trix en Jolanda, dat er bij jullie in de omgeving zo goed als geen teken voorkomen.
Maar hier en in Drenthe was het dit jaar niet normaal meer, zoveel.
Tientallen per wandeling.
Ik durf het niet aan om helemaal niets meer te geven. Stel dat een hond Lyme krijgt?
Ook gevaarlijk hoor.
In elk geval nu maar niets meer tot de zomer en dan zien we wel weer.
Maar wat een drama als je hond zo ziek wordt en misschien wel sterft.
Je moet er niet aan denken.....
Jazeker hebben wij geluk , ze komen alleen wel in de duinen voor, maar Bero heeft er hier idd nog geen opgelopen , wel tijdens de wandeling in Appelscha ik heb er toen 7 bij hem weg gehaald .
En ik kan mij idd de verhalen van jou en Jeanette herinneren over de vele teken die jullie bij jullie smousjes hebben weg gehaald , en Lex en Jeanette die er zelf ook zat op het lijf hadden , bbbbrrrrr
Jolanda en Trix

Martina

Bericht door Martina »

Ansje schreef: dan krijgt ze op dat tijdstip ook de rabiës. Die hebben we bewust wat uitgesteld om hem niet gelijk met de 3e enting te hoeven geven.
Lotje heeft de rabiës ook ietsje later gekregen, de DA zij, dat ze 3 jaar geldig was (ivm met reizen naar het buitenland) als je ze vanaf 13 wkn geeft ipv 1 jaar geldig, als je die bijv. samen met de andere herhaling geeft. Die beslissing was snel gedaan ;)

Martina

Bericht door Martina »

Ansje schreef:ja klopt, rabiës is 3 jaar geldig. Maar ik dacht altijd, ook als die met 13 weken gegeven wordt.
Met 13 weken is het immuunsysteem nog niet helemaal 'af' maar zou ver genoeg ontwikkeld moeten zijn om iets met die rabiës te kunnen doen. De kans dat die vaccinatie nut heeft, wordt groter naarmate de pup wat ouder wordt.
Ja, met 13 weken wel, maar met 12 weken ben je verplicht om ze na 1 jaar te laten herhalen. Hoeveel antistoffen met een week verschil worden aangemaakt .... nou dat is nog de vraag. :scratch: Maar als dat wettelijk noodzakelijk als je met je hond naar het buitenland wil reizen, dan zei het zo :kweenie: bespaart weer onnodig spul in het lichaam met een ipv 2 vaccinaties :peace:

Trix

Bericht door Trix »

Morgen bij 1 vandaag om 18.15 uur op npo 1 komt een item over bravecto .
Het overlijden /ziek worden na gebruik van bravecto wordt besproken , ben heel benieuwd, ik ga kijken .

Toevallig heb ik maandag een mail naar radar gestuurd over bravecto , ben heel benieuwd of hun hier ook iets mee gaan doen .
Misschien dat het iets uit haalt als er nog meer mensen een mail naar radar sturen , je zou toch denken dat ze er dan niet onder uit komen om dit spul en alle verontrustende verhalen te onderzoeken ,
Jolanda en Trix

Gesloten