Clubmatch

De geschiedenis van de Hollandse Smoushond.
Mary

Re: Clubmatch

Bericht door Mary »

Treurig, je mag toch verwachten dat dat dan gewoon achterblijft.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Mary

Bericht door Mary »

Desi schreef:Om contacten met smousjes en baasjes ga ik liever ontspannen wandelen in de bossen of op het strand, zeker met dat mooie weer van afgelopen zondag. Daar zie ik dan ook leuke hondjes heerlijk in de vrije natuur en lekker rauzen. Dus niet aan de lijn en nog nooit een gevecht gezien tussen reuen, maar met een loopse teef zit je daar dan ook niet tussen. Neen wij hadden nog naar de Winner gewild, maar dus nu echt niet meer! Wij gaan voor puur natuur hond!
Dit vind ik zelf ook een veel beter idee. Maar mocht je ooit nog naar de Winner
willen, doe het dan eerst zonder hond. Heb je tenminste een idee wat je te
wachten staat. :schrik:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

loes schreef: Vandaag knallende koppijn.
De dag was zeker te kort, want ik heb veel mensen niet gesproken, de keuringen niet gezien en ben niet met Fija bij de fotostudio http://www.fotografiedianne.nl / geweest, wat ik van plan was..
Hè jakkes Loes. :hamer:
Zonde van die leuke fotostudio :?
Zou ze nog een keer komen denk je.
Jammer hoor, je hebt niet veel kunnen genieten van de dag. Volgende keer behalve een fotoman ook een kraampjes vrouw/man extra meenemen voor je kunststukken.
Bert laten lopen met de meiden en zelf lekker rondkijken.
Laatst gewijzigd door Jeanette op 14 okt 2008, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Hè, wat een toestanden Loes. :? Maar even kalmpjes aan! En hopelijk komt er nog wat boven water. Dat zou je toch verwachten. :scratch:

Goed om te lezen hoe het allemaal werkt met keuringen. Ik kan me goed voorstellen dat het gevoelig kan liggen met de verschillende beoordelingen.
Afbeelding

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Kom op Anja, je weet best wel, dat Desie niet afgekeurd is! Een zg staat nog altijd voor zeer goed. Een hond kan het ene jaar wat beter tonen dan het jaar daarvoor, om wat voor redenen dan ook. Zoals vachtverschil, het vorige jaar zat ze misschien nog mooier in haar vacht. Of misschien is ze dit jaar wat dikker of juist magerder. Dhr. v.d. Weijer vindt een slanke, maar zeer goed bespierde hond prachtig. Niet zo gek toch? De ene keurmeester legt de nadruk op het ene, een andere op juist een ander punt. Er is niks oneerlijks aan, als een keurmeester een fout gebit bekritiseert. In de rasbeschrijving staat, dat een smous een bij voorkeur scharend gebit moet hebben, een tanggebit mag, maar is ongewemst. Maar dat wil toch niety zeggen, dat je een afgekeurde smous bezit? Een keurmeester, die smouzen keurt, legt zijn bevindingen na afloop ook neer bij de Stichting T.F.P. Hollandse Smoushond, en geeft adviezen over hoe verder te gaan met het fokken.
En nog wat: Juist smousjes worden bij het ouder worden vaak mooier. Hun vacht wordt hoe langer hoe beter, en, heel belangrijk: Wat kunnen die oudere hondjes mooi showen.
Ik hoop dat we binnen onze smouzenclub gewoon heel gezellig met elkaar kunnen omgaan, om het even, wat voor smous we dan ook hebben.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

loes

Bericht door loes »

Het was ook de bedoeling dat Bert zou lopen, maar omdat ik door het zitten niet zo moe was en Adah dus heel vroeg moest, heb ik het toch zelf gedaan. Juist omdat ik het niet echt leuk vind zo rond te moeten lopen/rennen. En eigenlijk ging het best goed, beter dan ooit.
Het was wel een leuke dag, hoor, zeker tijdens het bekijken en de verkoop van het schilderwerk, maar ik had me in 3-en moeten kunnen delen :hmm: . En Bert ben ik altijd kwijt als 'ie nodig is :mrgreen:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Mary

Bericht door Mary »

loes schreef: En Bert ben ik altijd kwijt als 'ie nodig is :mrgreen:
Kijk, daar is hij toch mooi handig in. :crazy:

Desi

Bericht door Desi »

Mary schreef:[Dit vind ik zelf ook een veel beter idee. Maar mocht je ooit nog naar de Winner

Nou wij gaan al niet meer. Jan Hein en ik hadden afgesproken dat als het een U-tje zou worden zo als de andere keren dat we naar de Winner in de Rai zouden gaan. En hij ook mee zou doen met hond en kind.. Maar Jan Hein had ook de buik vol van het lange reistijd en daarna wachten en dan maar een paar minuutjes in de ring om dan te horen dat je naar huis mag met een negatieve beoordeling. Hij wil zijn tijd ook grag nuttiger besteden.

Erna

Bericht door Erna »

Ik ben een keer naar een show geweest en heb mijn ogen uitgekeken. Ben heel blij dat ik een Smous heb waar de haren van in de war mogen-moeten zitten.
Er zijn mensen die de hele dag met hun hond bezig zijn om ieder haartje in de plooi te leggen en het resultaat met een spuitbus te bewerken.
Honden met ingedraaide papillotten in hun vacht, of gedragen worden omdat er misschien vuil in hun haren blijft hangen. Geef mij maar een hond zonder poespas.
Ik ga met Lisa nooit naar een show, af en toe de clubmatch, inderdaad voor de gezelligheid.
Wat kan mij het schelen of Lisa d'r staart goed zit (RITS) of niet goed zit (clubmatch)
Jutte is bij de puppenkeuring ooit 1ste geworden. Alles wat nu in het keurrapport stond was erg goed, behalve haar gebit. Dus niet naar de laatste ronde.
En dat Lisa misschien wat kleine voeten heeft was me niet eerder opgevallen, ze kan er wel heel erg hard mee lopen en dat vind ik veel belangrijker. En springen dat mijn springveer kan.
Loes dat is bij de eerste plaats van Adah bij de teven wat zo leuk is een domper dat je zo veel dingen bent kwijtgeraakt. Balen voor je.
Jammer dat je niet bij het winkeltje weg kon, ik had niet begrepen dat je daar de hele dag zou staan.
Ik heb overigens wel een herinnerings-medaille voor Lisa, zat in dezelfde grote groep met haar ingedeeld. Er is n.l. omgeroepen dat je hem kon komen halen. Anja jammer dat je dat niet hebt gehoord.

Speciaal voor Loes een foto van haar in de schilderijenshop.
Links op de foto staat het schilderijtje dat ik van Loes heb mogen kopen. Ik heb het daar de hele dag laten staan zodat iedereen er van kon genieten. Als Loes het me na afloop niet achterna had gebracht was ik het vergeten mee te nemen. :schrik:
Daarom extra jammer voor Loes dat ze wel aan andermans spullen denkt en er voor zichzelf bij in schiet.

Groetjes, Erna.
Laatst gewijzigd door Erna op 27 okt 2008, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Desi

Bericht door Desi »

Maria zei
En nog wat: Juist smousjes worden bij het ouder worden vaak mooier. Hun vacht wordt hoe langer hoe beter, en, heel belangrijk: Wat kunnen die oudere hondjes mooi showen.
Ik hoop dat we binnen onze smouzenclub gewoon heel gezellig met elkaar kunnen omgaan, om het even, wat voor smous we dan ook hebben.

Maar als de oude smousjes leuk zijn en de jongere smousjes niet volgens de keurmeester, dan moet toch het terug fok programma eens goed bekeken worden wat er mis is met de jonge smousjes. Bij ons mensen is toch ook een jonge meid leuker als een ouwe tang :!:

Mary

Bericht door Mary »

:hmm: :stupid: :worship:
:jeah: :jeah: :jeah:

Desi

Bericht door Desi »

Rechts naast Loes het schilderij van onze meid Desi

Erna

Bericht door Erna »

Desi schreef:
Mary schreef:[Dit vind ik zelf ook een veel beter idee. Maar mocht je ooit nog naar de Winner

Nou wij gaan al niet meer. Jan Hein en ik hadden afgesproken dat als het een U-tje zou worden zo als de andere keren dat we naar de Winner in de Rai zouden gaan. En hij ook mee zou doen met hond en kind.. Maar Jan Hein had ook de buik vol van het lange reistijd en daarna wachten en dan maar een paar minuutjes in de ring om dan te horen dat je naar huis mag met een negatieve beoordeling. Hij wil zijn tijd ook grag nuttiger besteden.
Anja volgens mij is de reistijd naar Amsterdam niet veel korter voor jullie. Zal het wachten op een grote show zeker net zo lang duren. Je zal altijd in de laatste groep zitten na de middagpauze. (tenzij de oudjes als laatste gaan)
Ben zo langzamerhand erg nieuwsgierig naar dat hele slechte keurrapport van Desi.
Ik heb veel mooie Smousjes gezien die ook niet terug kwamen in de ring, er kan er maar één winnen. Desi heeft haar titel verdedigd en is dit jaar niet in de prijzen gevallen, had je er dan zo op gerekend dat zij weer heel hoog zou scoren? Dat het persé een U moet zijn.
Ik ben blij met Lisa haar ZEER GOED, en heb het zelfs door de keurmeester in haar rashondenlogboek laten noteren. Het rashondenlogboek is verplicht als je wedstrijden loopt, wordt door de Raad van Beheer uitgegeven. Alle door Lisa gelopen fly-ball wedstrijden staan er in vermeld. Er is ook ruimte voor showuitslagen.
Ik heb Lisa haar keurrapport letterlijk weergegeven, wie volgt.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Erna

Bericht door Erna »

Desi schreef:Rechts naast Loes het schilderij van onze meid Desi
Heb je het ook gekocht Anja??? Leuk hé!!!
Groetjes, Erna.

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Haha, ik wil best volgen met mijn zg-Woezeltje hoor! Ik vond die klasse zo leuk. Er stonden allemaal van zulke schatjes in! Zoals Elsa! Wat een scheet! Maar ook de rest van die klasse vond ik een verademing wat karakter betreft. Ach, we hebben toch allemaal DE kampioen mee naar huis genomen?

Woezel dan: Klein, maar goed gebouwd teefje, die wat meer substantie moet krijgen. Doordat ze wat zwakke voorvoeten heeft, toont ze licht overbouwd. Bovenlijn moet strakker. Passend hoofdje met goede expressie. Goede verhoudingen voorsnuit-schedel. Goede ooraanzet en oordracht. Schoudergordel moet iets langer. Lichaam is duidelijk in ontwikkeling. Mooie vacht. Gangwerk moet nog vaster worden.
Zeer goed.

Mooi rapportje toch, ook al is het een zg? En het is toch terecht een zg?

Erna

Bericht door Erna »

Maria schreef:Haha, ik wil best volgen met mijn zg-Woezeltje hoor! Ik vond die klasse zo leuk. Er stonden allemaal van zulke schatjes in! Zoals Elsa! Wat een scheet! Maar ook de rest van die klasse vond ik een verademing wat karakter betreft. Ach, we hebben toch allemaal DE kampioen mee naar huis genomen?
Het terugfokprogramma weet echt wel waar ze mee bezig zijn, karakter is voor mij in ieder geval veel belangrijker dan het uiterlijk.
Ja wat een schatje hé die Elza, en héél erg alert op haar baas. Een hondje om op te vreten. Om te hebben eigenlijk, zucht.

Mooi rapport voor Woezeltje Maria.
Jij vertelde zondag dat het zo'n makkelijk hondje is. Daar kan geen enkel keurrapport tegenop, ook niet als het rapport minder goed zou zijn geweest.

Groetjes, Erna.
Laatst gewijzigd door Erna op 14 okt 2008, 22:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Mary

Bericht door Mary »

Maria schreef:
Woezel dan: Klein, maar goed gebouwd teefje, die wat meer substantie moet krijgen. Doordat ze wat zwakke voorvoeten heeft, toont ze licht overbouwd. Bovenlijn moet strakker. Passend hoofdje met goede expressie. Goede verhoudingen voorsnuit-schedel. Goede ooraanzet en oordracht. Schoudergordel moet iets langer. Lichaam is duidelijk in ontwikkeling. Mooie vacht. Gangwerk moet nog vaster worden.
Zeer goed.

Mooi rapportje toch, ook al is het een zg? En het is toch terecht een zg?
Lichaam is duidelijk in ontwikkeling. Licht overbouwd zie je ook vaak bij honden
die nog niet klaar zijn met groeien. Ze zou dus best nog wat groter kunnen worden.

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

En dan Jip. Stiekum ben ik natuurlijk wel een beetje trots, dat ze beste teef in de open klas werd! Toch is ook Jip uiteraard niet volmaakt. Ze zit op dit moment echter prachtig in haar vacht en ziet er als een plaatje uit. Mijn zoon noemt haar op dit moment de Lionking.
Goed type, iets breed gesteld in de voorhand. Goed ontwikkeld lichaam. Goede verhouding hoogte-lengte. Goed gehoekte achterhand. Voorhand ligt iets naar voren. Goed hoofd en expressie. Voldoende brede voorsnuit. Oren goed aangezet, maar moeten wat vaster gedragen worden. Goede en mooie vachtstructuur. Goede krachtige stuwende gangen.
1 u

Mary

Bericht door Mary »

Maria schreef:En dan Jip. Stiekum ben ik natuurlijk wel een beetje trots, dat ze beste teef in de open klas werd!
Hoeft niet stiekum hoor :wink:

Erna

Bericht door Erna »

Mooi keurrapport Maria, en het bewijs dat Jip eerste werd in de open klasse van de teven.

Groetjes, Erna.
Laatst gewijzigd door Erna op 27 okt 2008, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten