Clubmatch
Re: Clubmatch
Het gaat gelukkig heel goed met het pootje. Jules bleef wel lang in bed liggen vanmorgen, maar het is dan ook herfstvakantie. Maar toen ik riep voor een rondje bos kwam hij gewoon op 4 poten aanrennen. Naar buiten ging wat wild samen met Siem, toen moest er even gepiept worden, maar hij heeft de hele ronde gewoon op 4 poten gelopen. De poot is niet echt dik en voelt ook niet warm aan, dus ik denk dat we er met een klein schaafje vanaf gekomen zijn. Gelukkig 
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
(Jules) en
Mooi, geen ontsteking, waarschijnlijk wel wat spierpijn.
Gelukkig, anders was je er nog wel even zoet mee geweest.
Gelukkig, anders was je er nog wel even zoet mee geweest.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Gelukkig maar, dat het goed lijkt te gaan met de poot van Jules!
Anders is dit
nog een mogelijkheid:
http://nl.youtube.com/watch?v=CQzUsTFqtW0
Anders is dit

Ha, ha, hij blijft leuk Ariënne, ik heb dit filmpje al vele malen bekeken. Het leuke is dat ik deze aktie zeker niet van dit ras had verwacht.
Wat een geluk dat de blessure aan Jules zijn poot mee valt Wubke.
Speciaal voor jou en Siem deze foto. Hij spreekt voor zich.
Ik heb foto's van de clubmatch naar Loes gestuurd, zag dat zij al bezig is ze op de site te zetten. Wordt allemaal zo dubbel als ik ze hier ook zou plaatsen.
Groetjes, Erna.
Wat een geluk dat de blessure aan Jules zijn poot mee valt Wubke.
Speciaal voor jou en Siem deze foto. Hij spreekt voor zich.
Ik heb foto's van de clubmatch naar Loes gestuurd, zag dat zij al bezig is ze op de site te zetten. Wordt allemaal zo dubbel als ik ze hier ook zou plaatsen.
Groetjes, Erna.
Laatst gewijzigd door Erna op 16 feb 2009, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Geweldig he, dat gekke beest.Ariënne schreef:Gelukkig maar, dat het goed lijkt te gaan met de poot van Jules!
Anders is ditnog een mogelijkheid:
Hij stuurt ook nog echt.
Ariënne schreef:Hoe is het mogelijk, hè!![]()
Die Wubke en Siem: ze lachen allebei!![]()
En jij vast ook, Erna!
Ja, en Mous-Saartje viel ook in de prijzen.
Groetjes, Erna.
Laatst gewijzigd door Erna op 27 okt 2008, 17:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Het zijn ook wel scheetjes allebei

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Wat een ontzettend leuk filmpje! Je ziet echt dat hij zijn gewicht verplaatst om te sturen, schitterend hoe zo,n beest zich kan vermaken. Ik weet niet of het wat voor Jules zou zijn.
Ik merk er nu helemaal niets meer van, gelukkig maar. Het zou niet leuk zijn als hij, terwijl hij eigenlijk niet eens daar hoefde te zijn, slechte ervaringen aan zo'n leuke dag zou overhouden.
Leuke foto's Erna!
Ik weet niet wie er harder stond te blinken, Erna of ik. Heeft er niemand foto's van Erna gemaakt? Maar het is wel heel leuk dat zo'n hond waar je met z'n allen gek op bent, ook nog een heel goed hondje blijkt te zijn.
Maar ook als dat niet zo zou zijn geweest was het ook goed, het is vooral een heel erg lief, lekker knuffelbeest!
Voor de verdere fok is het wel fijn om te kunnen kiezen uit reuen die zo volledig mogelijk aan de rasstandaard voldoen. Hoewel we eerst de ritsdag nog moeten afwachten, maar dat komt ook wel goed, denk ik.
Ik merk er nu helemaal niets meer van, gelukkig maar. Het zou niet leuk zijn als hij, terwijl hij eigenlijk niet eens daar hoefde te zijn, slechte ervaringen aan zo'n leuke dag zou overhouden.
Leuke foto's Erna!
Ik weet niet wie er harder stond te blinken, Erna of ik. Heeft er niemand foto's van Erna gemaakt? Maar het is wel heel leuk dat zo'n hond waar je met z'n allen gek op bent, ook nog een heel goed hondje blijkt te zijn.
Maar ook als dat niet zo zou zijn geweest was het ook goed, het is vooral een heel erg lief, lekker knuffelbeest!
Voor de verdere fok is het wel fijn om te kunnen kiezen uit reuen die zo volledig mogelijk aan de rasstandaard voldoen. Hoewel we eerst de ritsdag nog moeten afwachten, maar dat komt ook wel goed, denk ik.
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
Het voornaamste vindt ik dat Lisa haar pups tot fijne lieve honden zijn uitgegroeid. Daarnaast is het natuurlijk ook leuk dat ze er goed uitzien, ben erg trots op al "mijn" honden.
Zijn gelukkig weinig foto's van mij gemaakt, hier is er een waar de keurmeester Lisa aan het beoordelen is.
3.5 jaar
Goed gebouwd teefje met goede verhoudingen hoogte-lengte die bij het krachtig stuwend gangwerk iets uit de ellebogen gaat.
Hoofd goed schedel met goede expressie en goed gedragen oor.
Gebit is niet correct.
Voorsnuitis wat lang en smal, goede body.
Voorhand staat iets te ver naar voren, rechte benen, Voorvoeten moeten sterker.
Goede vacht. Staartaanzetting mag iets hoger.
Zeer goed.
Groetjes, Erna.
Zijn gelukkig weinig foto's van mij gemaakt, hier is er een waar de keurmeester Lisa aan het beoordelen is.
3.5 jaar
Goed gebouwd teefje met goede verhoudingen hoogte-lengte die bij het krachtig stuwend gangwerk iets uit de ellebogen gaat.
Hoofd goed schedel met goede expressie en goed gedragen oor.
Gebit is niet correct.
Voorsnuitis wat lang en smal, goede body.
Voorhand staat iets te ver naar voren, rechte benen, Voorvoeten moeten sterker.
Goede vacht. Staartaanzetting mag iets hoger.
Zeer goed.
Groetjes, Erna.
Laatst gewijzigd door Erna op 27 okt 2008, 17:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Waarschijnlijk staat daar stuwend.Erna schreef: Goed gebouwd teefje met goede verhoudingen hoogte-lengte die bij het krachtig ????? ( mogelijk staat er sturend?, ik kan het woord niet lezen) gangwerk iets uit de ellebogen gaat.
Voorvoeten moeten sterker. (kan iemand mij uitleggen wat daar mee wordt bedoeld)
Groetjes, Erna.
]
Voorvoeten zag de keurmeester misschien draaien.
Als de voorhand te ver naar voren staat (heeft Woezeltje ook een beetje last van), dan heeft een hond weinig voorborst (leg je vlakke hand maar eens tussen de voorpoten, aan de voorkant van de hond, de voorborst moet geprononceerd uitsteken. Bij een te geringe voorborstdiepte zal je voelen dat die 'borstknobbel' min of meer gelijk ligt met de voorbenen). De ellebogen kunnen dan niet mooi glad aanliggen en zwieberen wat, waardoor de hond in zijn gangwerk dat probeert te compenseren. Meestal zie je dan, dat de voorvoetjes wat lossig gaan, de rug niet een mooie rechte, nauwelijks bewegende bovenlijn te zien geeft en de achterhand stuwt om het gemis daarvan in de voorhand op te vangen. Een hond kan daardoor ook wat overbouwd lijken. Tijdens de RITSdagen is het wel of niet hebben van voldoende voorborst ook iets wat we altijd voelen.
Wubke, welke reu heeft Jules dan aangevallen?
Wubke, welke reu heeft Jules dan aangevallen?
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
-
Desi
Ik zat daar ook in de omgeving. Er zaten daar meerdere smousen reuen en teefjes bij elkaar en ook het jonge loopse teefje zat er tussen. Plotseling viel de baas van smous nr. 17 (pal naast die groep) van de stoel, doordat zijn stoelpoot brak. Hij liet daardoor zijn hond los. Logisch, dat is een reactie. Gevolg een strijd tussen de reuen. 
Dan is er gelijk gedoe natuurlijk, als de baas zo raar valt.
En dan nog een lekker teefje in de buurt.
Kijk, dat geeft gelijk een heel andere kijk op de zaak.
En dan nog een lekker teefje in de buurt.
Kijk, dat geeft gelijk een heel andere kijk op de zaak.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Maria dank je wel voor de uitleg.
Zou een hond daar dan ook last van kunnen hebben-krijgen?
Ik heb de uitslag van de RITSdag opgezocht en daar staat niets van vermeld in het rapport.
Het zullen wel moment opname zijn, en wat de keurmeester belangrijk vindt.
Bij de keuring van de RITSdag schreven ze:
Bij uw hond zijn we blij met de volgende dingen: pigment-oordracht-staartdracht.
Hier zit verschil in de beoordeling van de staartdracht, de een vindt het een pluspunt en de ander vindt dat de staartdracht iets hoger mag zijn.
Niet volgens de officiele raskenmerken zijn: gebit.
Doordat Lisa tijdens de ritsdag kort in haar vacht zat was dat niet optimaal te beoordelen.
Tijdens de wandeling vanmiddag in het bos bij Hilversum-Bussum kwamen wij een mevr. met drie Markiesjes tegen. Helaas weet ik niet hoe ze heet. Ze vertelde ons dat er gisteren ook een clubmatch voor de Markiesjes is geweest. Die mevr. is samen met Mevr. Barkman begonnen aan het terugfokprogramma voor deze twee Hollandse rassen vertelde ze. De een voor de Hollandse Smoushond en de ander voor het Markiesje. Ze wist de naam van Maria te noemen, Fredie kwam haar ook bekend voor en ze kent Gerda van de Zwarte Fruintjes kennel, maar die heeft dan ook Hollandse Smoushonden en Markiesjes. Ze vond Lisa een mooie hond, was vooral gecharmeerd van haar kleur vacht. Leuk om iemand te ontmoeten die de Smous kent en ook nog weet hoe het terugfokprogramma in elkaar zit. Soms is de wereld maar klein.
Groetjes, Erna.
Zou een hond daar dan ook last van kunnen hebben-krijgen?
Ik heb de uitslag van de RITSdag opgezocht en daar staat niets van vermeld in het rapport.
Het zullen wel moment opname zijn, en wat de keurmeester belangrijk vindt.
Bij de keuring van de RITSdag schreven ze:
Bij uw hond zijn we blij met de volgende dingen: pigment-oordracht-staartdracht.
Hier zit verschil in de beoordeling van de staartdracht, de een vindt het een pluspunt en de ander vindt dat de staartdracht iets hoger mag zijn.
Niet volgens de officiele raskenmerken zijn: gebit.
Doordat Lisa tijdens de ritsdag kort in haar vacht zat was dat niet optimaal te beoordelen.
Tijdens de wandeling vanmiddag in het bos bij Hilversum-Bussum kwamen wij een mevr. met drie Markiesjes tegen. Helaas weet ik niet hoe ze heet. Ze vertelde ons dat er gisteren ook een clubmatch voor de Markiesjes is geweest. Die mevr. is samen met Mevr. Barkman begonnen aan het terugfokprogramma voor deze twee Hollandse rassen vertelde ze. De een voor de Hollandse Smoushond en de ander voor het Markiesje. Ze wist de naam van Maria te noemen, Fredie kwam haar ook bekend voor en ze kent Gerda van de Zwarte Fruintjes kennel, maar die heeft dan ook Hollandse Smoushonden en Markiesjes. Ze vond Lisa een mooie hond, was vooral gecharmeerd van haar kleur vacht. Leuk om iemand te ontmoeten die de Smous kent en ook nog weet hoe het terugfokprogramma in elkaar zit. Soms is de wereld maar klein.
Groetjes, Erna.
Er was inderdaad iemand pardoes door zijn stoel gezakt, zei nog dat je toch lelijk terecht kon komen op die manier. Had zelf niet de link gelegd met de hond die op dat moment los liep.
Gelukkig is alles met een sisser afgelopen.
Groetjes, Erna.
Gelukkig is alles met een sisser afgelopen.
Groetjes, Erna.
Degene, die samen met mevrouw Barkman is begonnen is Mia van Woerden en die is later net de Markiesjes verder gegaan, maar ook mevrouw Rozema heeft Markiesjes gefokt en heeft nu nog ouwetjes.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Het was Romke-Guus dus. Die was de rest van de dag ook vrij fel, want als hij onderweg een reu tegenkwam probeerde hij de confrontatie aan te gaan, dat heb ik later wel een paar keer gezien, want wij hadden Jelle onder ons beheer. Was misschien door het gedoe toch een beetje opgefokt.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ze zou het zomaar kunnen zijn, jammer dat ik haar naam niet heb gevraagd. Deze mevr. woont al meer dan dertig jaar in die omgeving, haar man is 76 jaar vertelde ze. Ik denk dat zij toch wel een aantal jaren jonger is dan haar man.
Mevr. Rozema ken ik natuurlijk wel, zij was het niet vanmiddag.
Groetjes, Erna.
Mevr. Rozema ken ik natuurlijk wel, zij was het niet vanmiddag.
Groetjes, Erna.