Clubmatch

De geschiedenis van de Hollandse Smoushond.
Jeanette

Re: Clubmatch

Bericht door Jeanette »

Oei, wat balen Anja. Dat overkomt mij ook regelmatig :oops:
Ha ha, ik dacht al gelijk aan Stappers prachtige tandjes Loes :wink:
Beetje te groot, foute oren, te dikke kont, maar.......prachtige tandjes.
Onze eigen grote U :mrgreen: In het jaar 2005 zag ik overigens een flinke centenbak :?:
Adah én vader dus hoge ogen dit keer. Maar ook erg leuk dat Fija zo'n goed rapport had, Daar ga je toch van naast je schoenen :mrgreen:
Deed Woezeltje niet mee??
Je krijgt het super druk met je kunstwerken Loes.
Wel fijn dat je het foto maken aan Yuri over kon laten.
Duurt wel even voordat ze erop staan. :|
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

loes

Bericht door loes »

Ja Woezel deed ook mee en Wobke werd beste bij de Jonge Teven, dat weet ik zeker. Jip Beste bij de Teven. Ook Willem-Skip deed mee, maar helaas zoals ik al zei heb ik weinig meegekregen en al helemaal niets kunnen noteren. Maar ja, een mens (en ik zeker niet) kan niet alles. Ik was al blij dat ik zelf lopen kon, want dat had ik eigenlijk Bert willen laten doen, maar die had het extra druk omdat de voorzitster zonder stem zat :( . Bij het laatste rondje sommeerde de keurmeester me om een beetje meer tempo te maken :hmm: .
Trouwens, ik geloof dat Siem beste Jonge reu is geworden.
Nou ja, als we de foto's krijgen dan zie ik het vanzelf
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

wubke

Bericht door wubke »

Jaja,Siem was de beste jonge reu, met een uitmuntend kwalificatie. De enige opmerking was dat zijn snuit wat lang is. We hebben de wisselbeker van Martine overgenomen. Die mochten we overigens daar laten en we kregen een leuk klein vervang-exemplaartje mee, wat we mogen houden. Een grote eerste prijs beker en een medaille, dus een hele geslaagde dag. Al veel belangstelling voor mogelijke huwelijskandidaten voor Siem, maar we wachten eerst de Rits-dag maar af.
Ik vond het vooral een hele gezellige dag, lekker gekletst met Erna en Pim, Martine, en de rest van de smouzenfamilie. De keurmeester ging heel zorgvuldig te werk, alle honden werden uitvoerig bekeken en vergeleken en gaf daarna uitgebreide motivering en opmerkingen, heel leerzaam.
Jules had een beetje pech. Toen hij nog geen 5 minuten binnen was werd hij gegrepen door een loslopende smous. Ik was er zelf niet bij. Ton stond alleen met twee honden, tassen etc en een hond die zich vastgebeten had in de poot van Jules, dus die had er na 5 minuten al genoeg van. Jules heeft wat gaatjes in zijn voorpoot en loopt op 3 poten, hij vindt zichzelf heel zielig, en wij ook wel een beetje. Even afwachten of het goed gaat genezen.
Het was geweldig leuk om al die smousjes en hun mensen bij elkaar te zien, zeker voor herhaling vatbaar.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Mary

Bericht door Mary »

wubke schreef: Jules had een beetje pech. .
Dit vind ik niet een beetje pech maar zeer triest en treurig gedrag van de
bijbehorende baas.
Gefeliciteerd met de mooie resultaten van Siem.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat leuk al die goede resultaten!! Van harte gefeliciteerd Loes en Wubke en andere prijs- en bekerwinnaars! :boeketje: :boeketje:
Ik zal Roosje vertellen dat haar moeder een U-gebit heeft! :wink:

Sterkte met Jules, Wubke! Ik hoop dat het meevalt.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat leuk Wubke !!!
De kleine man in de prijzen. :boeketje:
Leuk ook voor jou Erna !!!! Het is toch ook een beetje voor jezelf toch :wink:

Nu al huwelijkskandidates ....'t kereltje is nog maar ruim 10 mnd.
:o
Maar ja, 't kan geen kwaad om om je heen te kijken. :dog: :dog:

Arme Jules, wel erg vervelend hoor..een loslopende reu die er gelijk bovenop gaat.
Inderdaad, dikke schande van de eigenaar. Of misschien was hij 'm even gesmeerd, maar dat mag eigenlijk niet gebeuren. Hopelijk geneest het goed.
Extra slobber voor 't zielige broertje.

loes

Bericht door loes »

Ik heb van de andere kant van de zaal wel even een hoop herrie gehoord, maar heb me niet gerealiseerd dat het niet meer dan een kifpartijtje tussen 2 reuen was. Wat akelig Wubke en een reu los laten in een grote groep waar de rest vastzit en ook teefjes (die tegenwoordig ook nog loops mogen zijn, hoewel die er gelukkig niet waren, geloof ik) aanwezig zijn, is vragen om moeilijkheden.
Hou het wel goed in de gaten, want hondenbeten kunnen lelijke infecties geven.
H K Jelle 13-5-2004

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Het was een leuke dag! Fijn om weer zoveel oude bekenden te zien. Zowel hondjes als mensen!
En dan mijn Jip! Nou vind ik haar zelf natuurlijk de allermooiste en allerliefste, maar als DE keurmeester (jaja, Dhr van de Weijer is echt een heel grote naam als het om keuren van smousjes gaat, al vanaf het prilste begin!) dat dan ook vind, dan is dat extra leuk, toch? Jip zit ook erg mooi in haar vacht op dit moment en is goed gebouwd. Deze keurmeester geeft ook de bouw van een hond grote aandacht en weet precies waarom een hond zus of zo beweegt of staat. Naast de afwijkende gebitten, telde dat dus ook zwaar mee in de beoordelingen. Heel belangrijk voor een ras in opbouw. Woezeltje kreeg een zg, zij werd klein, maar mooi in proporties genoemd, maar nog niet voldoende uitgezwaard. Ze is ook nog erg pupperig en was de jongste (samen met Wobke) in deze klas. Ach, het is toch zo, wat aan het begin van de clubmatch werd gezegd: We gaan toch allemaal met onze eigen kampioen naar huis? Jip is reuze blij met haar prijs, maar vooral van het eetbare deel en is nu diep in slaap!
Anja, Toets is van Fredie. Ik heb Nina, Jip en Woezel.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Kijk, das toch mooi voor die kleine Woezeltje.
Hoe werden Wobke en Willem beoordeeld????
Laatst gewijzigd door Jeanette op 12 okt 2008, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Van Willem heb ik het keurrapport niet gezien. Hij was net geplukt, zijn koppie was wat smal (ook door het plukken toonde dat nog meer), zijn staart is gaan krullen. Hij werd als 4e geplaatst en ik denk dat hij een zg had. Wobke had een mooi keurrapport, ze heeft een mooie krachtige bespiering, doordat het vrouwtje zoveel met haar doet, Wobke werd eerste in die klas. En ze had een U.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

:boeketje:

Mary

Bericht door Mary »

Nu nog een verslag van onze nachtbraker, bazin van het liefste smousje,
en fokster van het mooiste jonge mannetje. :wink:

Erna

Bericht door Erna »

Nog even dan, heb net de foto's bekeken en daar ben ik niet helemaal tevreden over, jammer.
Ik ga ze nu niet meer plaatsen of naar Loes versturen, komt morgen wel.
Het was een hele leuke dag zoals de andere al schreven, gezellig gekletst met velen. Mijn dag begon erg goed, want ik heb het mooie schilderijtje van Lisa d'r pups mogen kopen van Loes. Ben er erg blij mee.

Loes, gefeliciteerd met Adah als beste teef van de clubmatch.
Wubke, trots en ik ook op die mooie Siem. Beste bij de reuen jeugdklas. Wubke ik hoop dat Jules geen ontsteking aan zijn poot overhoudt na die aanval. Heel vervelend dat die reu los liep. Pien-Elza zat vlak achter hem en die zat aan het eind van haar loopsheid, misschien was dat de reden van uitvallen.
Elza heeft een ZG op haar keurrapport gekregen. Klein hondje met een heel leuk koppie. Ze heeft een scheef gebit. Wat me verbaasde was haar kleur, hier waren de pups allemaal erg donker. Na haar donkere jas uitgedaan te hebben blijkt er een heel licht hondje over te blijven.
Mous-Saartje is precies haar moeder, wel iets kleiner. Zij viel ook in de prijzen want zij werd derde bij de teven jeugdklas.
Nu ik mijn schoenen uit heb kan ik er ook niet naast gaan lopen, twee van Lisa haar pups in de prijzen :crazy:
Lisa had een ZG op haar keurrapport, zij heeft een ondervoorbijt. En naast haar pluspunten ook een paar minpuntjes. :hmm: Zal eens heel goed kijken naar haar, kan de minpunten natuurlijk niet vinden. Volgens mij is ze volmaakt. :mrgreen:
In de grote openklas waar Lisa in zat heeft Jip van Maria gewonnen, Maria ook gefeliciteerd. Ik vond het heel erg leuk dat er een aantal mensen van het forum in de prijzen vielen.
:wave: :wave: :wave:
Groetjes, Erna.

PS Mag ik nu naar bed Mary?? :crazy:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jajo

Bericht door Jajo »

Allen hartelijk gefeliciteerd, met alle 1e, 2e, 3e prijzen. Met alle U-tjes, ZG-tjes en G-tjes. Leuk om het verslag uit zoveel verschillende "pennen" te lezen. De ondertoon van trots van eigenaren en fokkers, zonder elkaar daar op aan te vallen.

Het allerbeste met het aangevallen pootje, dat het maar gauw mag genezen.

Groetjes, Jozé

Erna

Bericht door Erna »

OOoh ja, Bobbie van Martine viel ook in de prijzen. Hij is vierde geworden bij de open klasse reuen.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Nog nieuws over het al dan niet geslaagde maskertje van Guusje ????

loes

Bericht door loes »

Hoewel ik uiteraard trots op ons Adah'tje ben, ben ik wel haar keurrapport kwijt :oops: :oops: :stupid: . Vanochtend alle papierrommel opgeruimd, maar niks gevonden. Ik heb het wel gelezen en weet dat de keurmeester met name zeer te spreken was over haar gespierde beentjes. Dus die credit gaat naar Bert. Verder had ze een prima vacht (dus door 9 jaar strippen kennelijk niet verziekt :wink: ), brede schedel, goede uitdrukking, juiste verhoudingen en maat, juiste gang, goed gebit. De minpuntjes, zoals niet altijd goed gedragen oren en pigmentverlies vond hij kennelijk niet belangrijk genoeg.
De juiste tekst van het rapport zal ik wel via Maria kunnen krijgen, maar dat ik het rapport kwijt ben is natuurlijk oenig.
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Je hebt het toch niet per ongeluk meeverkocht met een van je kunstwerken :crazy:

Tikkie balen. :o

Erna

Bericht door Erna »

jammer Loes, juist dit keurrapport, :? :o enne het zat niet achterop het schilderijtje geplakt. :)
Groetjes, Erna.

Mary

Bericht door Mary »

Wubke, gaat het goed met het pootje?
Bij een eventuele ontsteking zou het vandaag al dik zijn.

Gesloten