Ritsdag
Re: Ritsdag
Ik denk dat dat laatste wel heel belangrijk is.
Ik zou de foto's ook even (laten) printen.
Ik zou de foto's ook even (laten) printen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
En een pluk haar mee !
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Vroeg het vandaag aan Fredie , maar nee hoor pluk haar hoeft niet .
Inmiddels hebben Fredie en Maria van Gaalen de vacht van Bero al beoordeelt, en is goed gekeurd .
Inmiddels hebben Fredie en Maria van Gaalen de vacht van Bero al beoordeelt, en is goed gekeurd .
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
-
sammydesmous
Er is inmiddels contact geweest met Fredie en het was geen enkel probleem als ze eerder wilden komen.
Ze hebben echt wel begrip voor al het vrijwillige werk wat er door de mensen van het TFPprograama verzet wordt. Daar is door hen al meerdere malen lovend over gesproken.
José, Sammy & Lieveke

Ze hebben echt wel begrip voor al het vrijwillige werk wat er door de mensen van het TFPprograama verzet wordt. Daar is door hen al meerdere malen lovend over gesproken.
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
- jetwolrich
Vandaag zijn we met Moeke Beer en Indy naar de Ritsdag geweest om ons nest te laten beoordelen. Natuurlijk was onze Bero er ook met Trix en Jolanda. En de eigenaren van vader Roef/Ozzy waren ook gekomen.Heel leuk, want Trix en Jolanda kenden Ozzy alleen van foto`s.
Een klein nest, maar wel een bijzonder nest.
Mooi grote Bero en kleine Indy, heel wat mensen konden zich niet voorstellen dat ze broer en zus zijn.
Het keuren verliep prima, ze lieten zich netjes fotograferen en het spelletje en de familiefoto waren ook snel klaar.
Toen lekker kijken naar alle Smousjes en kletsen met wachtlijsters en bijna-wachtlijsters.
Nog een poosje op het hondenstrand geweest waar Bero en Beer en Indy heerlijk gezwommen hebben.
Op de terugreis sliepen Beer en Indy al bij de bocht naar de snelweg.
En nu maar wachten op de brief, die uitsluitsel zal geven.
Mogen we???? :wink2:
Een klein nest, maar wel een bijzonder nest.
Mooi grote Bero en kleine Indy, heel wat mensen konden zich niet voorstellen dat ze broer en zus zijn.
Het keuren verliep prima, ze lieten zich netjes fotograferen en het spelletje en de familiefoto waren ook snel klaar.
Toen lekker kijken naar alle Smousjes en kletsen met wachtlijsters en bijna-wachtlijsters.
Nog een poosje op het hondenstrand geweest waar Bero en Beer en Indy heerlijk gezwommen hebben.
Op de terugreis sliepen Beer en Indy al bij de bocht naar de snelweg.
En nu maar wachten op de brief, die uitsluitsel zal geven.
Mogen we???? :wink2:
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Was leuk weer zoveel bekenden te zien.
Ik hoop ook dat jullie Indy goedgekeurd wordt Jet.
Het was een drukke dag, die wat hectisch begon omdat er van alle kanten files stonden. Zelf hebben we die gelukkig ontlopen.
Morgen ga ik eens naar de groepsfoto's kijken, aan het eind van de dag viel er weer een massa water, dus ik hoop dat die gelukt zijn.
Ik hoop ook dat jullie Indy goedgekeurd wordt Jet.
Het was een drukke dag, die wat hectisch begon omdat er van alle kanten files stonden. Zelf hebben we die gelukkig ontlopen.
Morgen ga ik eens naar de groepsfoto's kijken, aan het eind van de dag viel er weer een massa water, dus ik hoop dat die gelukt zijn.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
- jetwolrich
Loes, het is toch steeds weer geweldig, hoe jullie die dagen organiseren.
Wat een klus en het loopt altijd goed.
Vandaag weer 30 honden gekeurd, ik vind het knap.
Petje af voor alle vrijwilligers die hun vrije tijd hieraan besteden.
Wat een klus en het loopt altijd goed.
Vandaag weer 30 honden gekeurd, ik vind het knap.
Petje af voor alle vrijwilligers die hun vrije tijd hieraan besteden.
Jet Wolrich
Zeker weten
30 maar liefst!
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Ik wil mij graag aan sluiten bij de woorden van Jet.
Toen wij Bero nog niet hadden en op de wachtlijst stonden zijn wij een drie keer een ritsdag wezen bezoeken .
Ondanks dat wij natuurlijk toen alleen maar bezig waren om smousjes te bekijken viel het ook op wat voor een werk er verzet werdt door de mensen .
Nu wij zelf gisteren met Bero aan de beurt waren viel het mij helemaal op wat een werk het is en dat al deze mensen op vrijwillige basis de poten uit hun kont liepen .
Echt ik heb een paar keer met mijn mond open gezeten .
De dag starte niet helemaal lekker vanwege alle evenementen die er door heel het land waren waardoor er allerlei files waren en mensen daarom verlaat waren .
Maar toch , de vrijwilligers deden er van alles aan om het soepel te laten verlopen , en dat is toch gelukt voor zover ik dat kan beoordelen .
Het weer zat mee , de mensen waren vrolijk de opkomst was geweldig en ondanks de hectische start bleven de vrijwilligers lachen .
En dan , dan gaat het regenen , de buiten activiteiten gingen gewoon door de mensen stonden in hun zomerkleding buiten gewoon alles verder af te werken terwijl Loes daar in de regen foto's stond te knippen alsof er niks aan de hand was . Fredie en de dame die de spelletjes buiten afwerkte blikt of bloosde ook niet en zeiknat deden zij hun werk .
En dat terwijl wij smouseigenaren met flink wat wachtlijsters onder het genot van een drankje en lekker droog zaten en gezellig met elkaar aan het kletsen waren .
Wij gingen om 8 uur de deur uit en waren savonds om 22.30 uur pas weer thuis.
Een heerlijke dag , genoten van alles om ons heen en een heerlijke maaltijd tot ons genomen , zit ik nu dit stukje te typen en nog lekker na te genieten .
Dus nogmaals , dank jullie wel lieve mensen , fijn om te weten dat de club zoveel vrijwilligers heeft die met een dikke glimlach zo een ritsdag soepel laten verlopen en dat alle bezoekers ook moe maar voldaan met een eigen smouskampioentje goed of niet goed gekeurd weer naar huis terug keren .
Rest mij nog een ding te melden, onze van het hooge nest was helemaal compleet , inclusief pa Roef , maar zo een klein nest is niet zo bijzonder dat ze er allemaal waren . Maar dat nest van 10 , echt alle 10 waren zij er inclusief paps en mams , man wat is dat dan toch leuk , in een woord ...geweldig .
Vergeet ik bijna ook nog te melden dat Chiel de man van Jet er dit keer ook bij was , en daar hebben Jolanda en ik dan ook weer van genoten . Kortom een hele complete ritsdag voor ons op alle fronten .
:klappen
Toen wij Bero nog niet hadden en op de wachtlijst stonden zijn wij een drie keer een ritsdag wezen bezoeken .
Ondanks dat wij natuurlijk toen alleen maar bezig waren om smousjes te bekijken viel het ook op wat voor een werk er verzet werdt door de mensen .
Nu wij zelf gisteren met Bero aan de beurt waren viel het mij helemaal op wat een werk het is en dat al deze mensen op vrijwillige basis de poten uit hun kont liepen .
Echt ik heb een paar keer met mijn mond open gezeten .
De dag starte niet helemaal lekker vanwege alle evenementen die er door heel het land waren waardoor er allerlei files waren en mensen daarom verlaat waren .
Maar toch , de vrijwilligers deden er van alles aan om het soepel te laten verlopen , en dat is toch gelukt voor zover ik dat kan beoordelen .
Het weer zat mee , de mensen waren vrolijk de opkomst was geweldig en ondanks de hectische start bleven de vrijwilligers lachen .
En dan , dan gaat het regenen , de buiten activiteiten gingen gewoon door de mensen stonden in hun zomerkleding buiten gewoon alles verder af te werken terwijl Loes daar in de regen foto's stond te knippen alsof er niks aan de hand was . Fredie en de dame die de spelletjes buiten afwerkte blikt of bloosde ook niet en zeiknat deden zij hun werk .
En dat terwijl wij smouseigenaren met flink wat wachtlijsters onder het genot van een drankje en lekker droog zaten en gezellig met elkaar aan het kletsen waren .
Wij gingen om 8 uur de deur uit en waren savonds om 22.30 uur pas weer thuis.
Een heerlijke dag , genoten van alles om ons heen en een heerlijke maaltijd tot ons genomen , zit ik nu dit stukje te typen en nog lekker na te genieten .
Dus nogmaals , dank jullie wel lieve mensen , fijn om te weten dat de club zoveel vrijwilligers heeft die met een dikke glimlach zo een ritsdag soepel laten verlopen en dat alle bezoekers ook moe maar voldaan met een eigen smouskampioentje goed of niet goed gekeurd weer naar huis terug keren .
Rest mij nog een ding te melden, onze van het hooge nest was helemaal compleet , inclusief pa Roef , maar zo een klein nest is niet zo bijzonder dat ze er allemaal waren . Maar dat nest van 10 , echt alle 10 waren zij er inclusief paps en mams , man wat is dat dan toch leuk , in een woord ...geweldig .
Vergeet ik bijna ook nog te melden dat Chiel de man van Jet er dit keer ook bij was , en daar hebben Jolanda en ik dan ook weer van genoten . Kortom een hele complete ritsdag voor ons op alle fronten .
Jolanda en Trix
Ja opbouwende kritiek mag altijd ,
Op je vraag of het niet mogelijk is om uitleg over de beoordeling te krijgen denk ik te kunnen antwoorden dat mij dat op zo een dag onmogelijk lijkt , het zou wel kunnen maar dan moet je maar 1 nestje uitnodigen per ritsdag .
Allereerst krijg je een mooi rapport met alle bevindingen goed en niet goed aan je smous .
Het lijkt mij onmogelijk omdat tijdens de rits te doen .
Ik zie dat al helemaal voor me, ik ben bang dat je dan ook grote discussies krijgt want niet iedereen is in staat om te accepteren als er iets niet goed wordt bevonden aan zijn of haar smous . Ook moeten de mensen alle bevindingen bijelkaar stoppen om tot een mooie eind conclussie te kunnen komen goed of niet goed .
Er is een heel mooi boekje uitgebracht over de smous ( te bestellen via Loes) daarin kun je ook de rasstandaard vinden dus weet je van te voren waar je smous aan moet voldoen .
Ik denk dat deze mensen met een jaren lange ervaring weten wat ze doen en ik wacht geduldig op de uitslag van Indy en Bero , en als ik na de uitslag nog vragen heb dan weet ik zeker dat ik Fredie mag bellen met de vraag of zij mij uit wil leggen waarom ze tot deze beoordeling zijn gekomen .
Wat betreft je laatste opmerking over het jonge hondje , dat is mij niet opgevallen en heb daar dus verder geen mening over .
Wel heel leuk dat je er was en dat wij nog even leuk gekletst hebben , ook heel leuk dat je erg gecharmeerd was van Bero en daarom ben ik al trots op mijn Bero of hij nou wel of niet goed gekeurd wordt , hij steelt vele harten en zeker terecht !!
Op je vraag of het niet mogelijk is om uitleg over de beoordeling te krijgen denk ik te kunnen antwoorden dat mij dat op zo een dag onmogelijk lijkt , het zou wel kunnen maar dan moet je maar 1 nestje uitnodigen per ritsdag .
Allereerst krijg je een mooi rapport met alle bevindingen goed en niet goed aan je smous .
Het lijkt mij onmogelijk omdat tijdens de rits te doen .
Ik zie dat al helemaal voor me, ik ben bang dat je dan ook grote discussies krijgt want niet iedereen is in staat om te accepteren als er iets niet goed wordt bevonden aan zijn of haar smous . Ook moeten de mensen alle bevindingen bijelkaar stoppen om tot een mooie eind conclussie te kunnen komen goed of niet goed .
Er is een heel mooi boekje uitgebracht over de smous ( te bestellen via Loes) daarin kun je ook de rasstandaard vinden dus weet je van te voren waar je smous aan moet voldoen .
Ik denk dat deze mensen met een jaren lange ervaring weten wat ze doen en ik wacht geduldig op de uitslag van Indy en Bero , en als ik na de uitslag nog vragen heb dan weet ik zeker dat ik Fredie mag bellen met de vraag of zij mij uit wil leggen waarom ze tot deze beoordeling zijn gekomen .
Wat betreft je laatste opmerking over het jonge hondje , dat is mij niet opgevallen en heb daar dus verder geen mening over .
Wel heel leuk dat je er was en dat wij nog even leuk gekletst hebben , ook heel leuk dat je erg gecharmeerd was van Bero en daarom ben ik al trots op mijn Bero of hij nou wel of niet goed gekeurd wordt , hij steelt vele harten en zeker terecht !!
Jolanda en Trix
Trix heeft gelijk wat dat uitleggen betreft. Je krijgt na afloop, een paar weken later, een brief met daarin de goede en wat minder goede punten van je hond. Er wordt meestal toch ook gezegd dat de hondjes alleen beschreven worden en alles genoteerd. Dat willen we graag weten voor het TFP. Het is geen keuring zoals op een show, waar alleen gekeken wordt naar hoe mooi de hond is.
Het spelletjes doen wordt achteraf uitgelegd, maar wie weet kan dat iets duidelijker. Je kunt alles direct vragen als je iets niet snapt. Dat deed ik ook. Dieuwertje bleef gewoon dom staan een speelde bijna niet.
Die pup, was geen pup, maar een volwassen hondje en geen smous. Ze brak de hele tijd uit het rennetje waarin haar huisgenoten zaten en zette dan de boel op stelten. Dus wellicht was diegene een tikje aangebrand na al dat verstorende gedrag. Ik keur de woordkeus bepaald niet goed. Ik denk wel dat ik kan zeggen dat degene het niet zo bedoelde maar gewoon die woordkeus heeft. Mensen die dat niet weten zien dat natuurlijk anders.
Het spelletjes doen wordt achteraf uitgelegd, maar wie weet kan dat iets duidelijker. Je kunt alles direct vragen als je iets niet snapt. Dat deed ik ook. Dieuwertje bleef gewoon dom staan een speelde bijna niet.
Die pup, was geen pup, maar een volwassen hondje en geen smous. Ze brak de hele tijd uit het rennetje waarin haar huisgenoten zaten en zette dan de boel op stelten. Dus wellicht was diegene een tikje aangebrand na al dat verstorende gedrag. Ik keur de woordkeus bepaald niet goed. Ik denk wel dat ik kan zeggen dat degene het niet zo bedoelde maar gewoon die woordkeus heeft. Mensen die dat niet weten zien dat natuurlijk anders.
Niks aan de hand Ansje.
Zeker geen oei oei....
Goed om te zeggen wat je goed en minder goed vindt, daar leren we allemaal van.
Als je niets gezegd had, had je niet geweten dat het geen pup was, maar in plaats daarvan een stronteigenwijs 'frummeltje'. En die uitleg over het verschil tussen beschrijven en een show-keuring is ook om het voor iedereen even duidelijk te maken. Vaak wordt er over keuring gesproken als we het over de RITS hebben, maar de exterieurbeschrijving is dat natuurlijk niet en dat geeft soms verwarring. Dus ik maakte even van de gelegenheid gebruik om het nog even uit te leggen.
En ja, over taalgebruik kun je van mening verschillen, maar ik snap je heel goed.
Overigens heb ik eens van iemand gehoord dat ik een hond zo hard aan pakte...ik pakte hem in zijn kraag en 'kroelde' wat om gerust te stellen.
Als ik niets had gehoord, dan had ik niet geweten dat dat zo over kan komen...dus...altijd fijn als je iets terug hoort van mensen.
Kunnen we allemaal van leren.
Leuk dat jullie er waren Ansje.
Goed om te zeggen wat je goed en minder goed vindt, daar leren we allemaal van.
Als je niets gezegd had, had je niet geweten dat het geen pup was, maar in plaats daarvan een stronteigenwijs 'frummeltje'. En die uitleg over het verschil tussen beschrijven en een show-keuring is ook om het voor iedereen even duidelijk te maken. Vaak wordt er over keuring gesproken als we het over de RITS hebben, maar de exterieurbeschrijving is dat natuurlijk niet en dat geeft soms verwarring. Dus ik maakte even van de gelegenheid gebruik om het nog even uit te leggen.
En ja, over taalgebruik kun je van mening verschillen, maar ik snap je heel goed.
Overigens heb ik eens van iemand gehoord dat ik een hond zo hard aan pakte...ik pakte hem in zijn kraag en 'kroelde' wat om gerust te stellen.
Als ik niets had gehoord, dan had ik niet geweten dat dat zo over kan komen...dus...altijd fijn als je iets terug hoort van mensen.
Kunnen we allemaal van leren.
Leuk dat jullie er waren Ansje.
Zo is het maar net. Als je niks getypt had, had je geen uitleg gekregen en dan word je ook niks wijzer, terwijl je duidelijk heel erg geïnteresseerd bent.
Als je t.z.t. misschien zelf een nestje hebt kun je aan degenen die het nestje met ca. 1 week en ca. 7 weken komen bekijken en beschrijven ook wat meer vragen.
Op die leeftijd valt er aan gangwerk nog niet veel te zien, maar hoe naar vacht en bouw gekeken wordt lijkt al erg op wat er tijdens de RITS beschreven wordt.
En hier op het forum zijn ook een aantal van de "mensen-met-naambordjes" actief....
Als je t.z.t. misschien zelf een nestje hebt kun je aan degenen die het nestje met ca. 1 week en ca. 7 weken komen bekijken en beschrijven ook wat meer vragen.
Op die leeftijd valt er aan gangwerk nog niet veel te zien, maar hoe naar vacht en bouw gekeken wordt lijkt al erg op wat er tijdens de RITS beschreven wordt.
En hier op het forum zijn ook een aantal van de "mensen-met-naambordjes" actief....
Maureen
Stond dat misschien onder topic clubblad? Meestal verschijnen zulke oproepen daarin of op de site van de HSC.....
Maureen
Het is zeker heel druk en ook een hele planning om iedereen op tijd door alle onderdelen te loodsen. Zo is het ook bij het onderdeel 'formulieren' wel handig om door te vragen, want wat is af en toe diarree hebben b.v. eens in de week, eens in de drie maanden...??? Maar medische problemen en gedragsproblemen kunnen daar niet uitgebreid besproken worden. Daar hebben we de tijd niet voor...en als je dan zelf twee uur moet wachten tot je aan de beurt bent, ben je niet blij. Afgezien daarvan is zoiets ook niet de taak van al onze goedwillende vrijwilligers. Medische problemen horen bij de DA en gedragsproblemen bij een gedragsdeskundige of een hondenschool oid. Vachtproblemen bij de trimster. De gedragsdeskundige of trimster is vaak aanwezig en daar kunnen we ter plekke naar doorverwijzen.Ansje schreef:..... Ik zag dat het op sommige momenten heel druk was, hoorde dat eigenaars soms geen antwoord op hun vraag kregen ( en niet aandrongen) , dus dan ga ik op zo'n dag als buitenstaander zeker geen vragen stellen. degene die ik zou aanschieten, zou het eerste uur niet meer van mij afkomen![]()
.......... Misschien ook wat vertellen met welke vacht je nog wel kunt fokken en wat je daar dan tegenover zoekt? Dat kan natuurlijk, afhankelijk van de tijd, uitgebreid worden met andere exterieurkenmerken.
Bij het bespreken van het formulier ligt een blad klaar 'Help hij pubert' waarin veel pubergedrag besproken wordt. Maar het wordt verrassend weinig gekocht. Vaak vindt men dat één klein probleempje op zich zelf staat, terwijl het juist vaak een totaal aanpak zou moeten betreffen. Daar moeten eigenaars wel open voor staan.
Onze Dieuw is een regelnicht.... Ik denk niet dat ik dat moet 'aanpakken' of verbieden, maar dat ik met haar weer eens op cursus moet en weer moet werken aan het feit dat ze mij wel de baas mag laten zijn.
Alle uiterlijke kenmerken worden vastgelegd, tbv het TFP. Er is niets zo ingewikkeld als erfelijkheid. Als mensen dat leuk vinden zouden ze een workshop kleurvererving kunnen volgen. Als we eens een uurtje of wat over hebben, kunnen we wel uitleggen waarom zwarte nagels of neuzen van belang zijn...of die zwarte haar waar naar gezocht wordt, maar je snapt het al...dat is een zeer tijdrovende klus, want van de ene vraag komt de ander. Dus wordt uitgelegd dat we de uiterlijke kenmerken vastleggen, maar niet uitgelegd wat en hoe. Dus een leuke workshop 'kleurvererving' ???? Heb ik ook gedaan. Twee avonden in Almere. Onze smous is niet een hond die al vanaf de 19e eeuw een vast kleurpatroon heeft.
Combinaties zoeken is een kwestie van inteeltfactoren, vachtaspecten, bouw, karakter, gezondheid....
Ik krijg altijd een tikje stoom uit de oren als ik mensen hoor praten over zelf 'even' een leuke partner zoeken....of de hondjes vinden elkaar zo leuk, dat worden vast leuke pupjes.
Dit is niet alleen een antwoord op jouw vragen hoor Ansje....
Je hebt het prima verwoord Jeanette !~
O ja, en Help hij pubert daar is er gisteren EEN van verkocht ......aan een medewerkster die wilde weten wat ze eigenlijk aanprees.
Is wel een dieptepunt dus maar hopen dat er geen lastige pubers bij waren
O ja, en Help hij pubert daar is er gisteren EEN van verkocht ......aan een medewerkster die wilde weten wat ze eigenlijk aanprees.
Is wel een dieptepunt dus maar hopen dat er geen lastige pubers bij waren
Laatst gewijzigd door loes op 26 jun 2016, 13:49, 2 keer totaal gewijzigd.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Kijk Jeanette mooi en duidelijk uitgelegd, ik hoop dat veel mensen dit bereikt en dan zeker met name het laatste stukje , 
Jolanda en Trix
- jetwolrich
Ha, foto`s van de Ritsdag!! Leuk!!
Dank je wel, Loes, voor de snelle service!
Dank je wel, Loes, voor de snelle service!
Jet Wolrich
Top. 
-
sammydesmous
Wij hebben gisteren ook genoten van de Ritsdag. Het was leuk om iedereen te zien en de pups konden het nog steed goed met elkaar vinden. Zo leuk om ze weer samen te zien. De geplande strandwandeling liep letterlijk in het water, die houden we nog maar tegoed.
Fijn dat een van de baasjes steeds even tussendoor gekeurd kon worden terwijl het zo al druk genoeg was voor de medewerksters van het TFP.
Daarvoor onze en ook het betreffende baasje haar dank.
Jullie hebben met z'n allen weer een hoop werk verricht, ook daarvoor onze complimenten hoor.
We wachten nu in spanning af op de uitslagen.
José, Sammy & Lieveke

Fijn dat een van de baasjes steeds even tussendoor gekeurd kon worden terwijl het zo al druk genoeg was voor de medewerksters van het TFP.
Jullie hebben met z'n allen weer een hoop werk verricht, ook daarvoor onze complimenten hoor.
We wachten nu in spanning af op de uitslagen.
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei