Op kraamvisite.
Re: op kraaamvisite
Ik kon hem dan ook verzekeren dat smouzen geen typische hondenlucht hebben en ik heb achteraf geen klachten gehad
Maar ik wist wel precies wat hij bedoelde.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Charlotte schreef: By the way;we zijn in totaal 3 minuten op de Duitse t.v. geweest....
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Renate
Nou Phoebe stinkt ook als ze nat is hoor. Ik vind het in ieder geval vies. Buiten gaat het wel, maar binnen
Vanmiddag hadden we nog een hoosbui toen we Dana uit school gingen halen, maar dan ruik ik Phoebe toch ook goed hoor.
Als ze weer droog is, is het over.
Vanmiddag hadden we nog een hoosbui toen we Dana uit school gingen halen, maar dan ruik ik Phoebe toch ook goed hoor.
Als ze weer droog is, is het over.
Ik vond Pim uitgesproken stinken na medicijn-gebruik.
Dat is wel weer over, maar nat vind ik hem ook een stinkhond.
Daarbij hebben wij nog vloerbedekking (tapijt) in de woonkamer.
Meer kans om hem in huis toch te ruiken.
Dat is wel weer over, maar nat vind ik hem ook een stinkhond.
Daarbij hebben wij nog vloerbedekking (tapijt) in de woonkamer.
Meer kans om hem in huis toch te ruiken.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
O, dat kan ik mooi als argument gebruiken.
Bij onze ruitervereniging hebben we een hele mooie ruimte in onze manege gekregen met zitgelegenheid, keukenblok ed. Nu gaan er geluiden op om dat verboden gebied voor honden te maken, omdat ze vuil binnen zouden lopen en stinken. Dit schoot mij een beetje in het verkeerde keelgat omdat ik altijd mijn honden bij me heb als ik daar kom. Behalve als ik zelf moet rijden.
In de zomer blijven we lekker buiten, maar als het kouder wordt is het wel aangenaam om binnen te zitten. Als ik dan de honden niet meer mee kan nemen is dat toch wel jammer. Gelukkig ben ik een van de bestuursleden die daarover gaan beslissen, maar ik moet natuurlijk wel goede argumenten hebben. Een koetsiershondje wat niet welkom zou zijn in de manege, het moet niet gekker worden!

Bij onze ruitervereniging hebben we een hele mooie ruimte in onze manege gekregen met zitgelegenheid, keukenblok ed. Nu gaan er geluiden op om dat verboden gebied voor honden te maken, omdat ze vuil binnen zouden lopen en stinken. Dit schoot mij een beetje in het verkeerde keelgat omdat ik altijd mijn honden bij me heb als ik daar kom. Behalve als ik zelf moet rijden.
In de zomer blijven we lekker buiten, maar als het kouder wordt is het wel aangenaam om binnen te zitten. Als ik dan de honden niet meer mee kan nemen is dat toch wel jammer. Gelukkig ben ik een van de bestuursleden die daarover gaan beslissen, maar ik moet natuurlijk wel goede argumenten hebben. Een koetsiershondje wat niet welkom zou zijn in de manege, het moet niet gekker worden!
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
(Jules) en
Dat is toch een doorslaggevend argumentwubke schreef: Een koetsiershondje wat niet welkom zou zijn in de manege, het moet niet gekker worden!![]()
Zou dat kunnen ????
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
O.K. nát ruik je die van ons ook
! Maar wat denk je dan als die andere ruikers nat worden?
Jammer dat ze honden de toegang tot die zitgelegenheid willen weigeren, en dat bij een manege notabene. Je kunt wel zorgen dat je een natte hond even afdroogt voor die naar binnen gaat. Dan kun je de schade enigszins beperken.
Nu heb je bij een smous geen hele grote handdoek nodig, maar eentje van het kaliber Berner etc...
Jammer dat ze honden de toegang tot die zitgelegenheid willen weigeren, en dat bij een manege notabene. Je kunt wel zorgen dat je een natte hond even afdroogt voor die naar binnen gaat. Dan kun je de schade enigszins beperken.
Nu heb je bij een smous geen hele grote handdoek nodig, maar eentje van het kaliber Berner etc...
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
We hebben 5 bestuursleden en ik heb 3 ervan al "bewerkt" omdat ik vind dat honden en paarden bij elkaar horen, dus ik verwacht wel een gunstige afspraak. Als mensen een beetje hun eigen verantwoordelijkheid nemen, inderdaad als de honden erg vies en nat zijn even drogen of niet mee naar binnen nemen. Maar helemaal een verbod gaat mij te ver. Ik weet nog niet wat ik doe als de meerderheid van het bestuur toch voor een verbod gaat stemmen. 
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
Die 'hondenlucht' gaat overigens niet over een natte hond, maar gewoon een, ja HONDENLUCHT. Ik weet precies wat er bedoeld werd, want ik vind dat namelijk ook geen lekkere lucht als je bij sommige mensen thuiskomt, die een ander soort hond hebben. Maar ik vind de smous meer ruiken zoals een kat, lekker fris en kruidig, maar dat kan inderdaad wel te maken hebben met het feit, dat ik een kampioen-hondenuitlater thuis heb en alle honden van de afgelopen 30 jaar vaak uren buiten zijn.
Nou Wubke, dat zou inderdaad niet leuk zijn als er geen honden meer mee kunnen naar de manege. Die speciale hondenhanddoeken (van dat spul van die wonderdoekjes) zijn fantastisch voor natte honden, maar voor die van mij heb ik oude handdoeken op elkaar gestikt met 2 ruimtes voor de handen, zodat ik lekker kan rauzen. Tja alleen voor 'koetsiershondjes' zullen ze wel geen uitzondering maken
Nou Wubke, dat zou inderdaad niet leuk zijn als er geen honden meer mee kunnen naar de manege. Die speciale hondenhanddoeken (van dat spul van die wonderdoekjes) zijn fantastisch voor natte honden, maar voor die van mij heb ik oude handdoeken op elkaar gestikt met 2 ruimtes voor de handen, zodat ik lekker kan rauzen. Tja alleen voor 'koetsiershondjes' zullen ze wel geen uitzondering maken
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Wubke dat zou toch erg jammer zijn als Jules en Siem niet meer mee zouden kunnen naar de manege.
Ik ben met Bart een paar keer hier naar de manege geweest omdat hij alle dieren zo leuk vindt. Ik heb Lisa nooit mee kunnen nemen omdat het hier ook verboden is om honden mee te nemen.
Hoop dat jouw overredingskracht groot genoeg is om ze over te halen. Succes.
Groetjes, Erna.
Ik ben met Bart een paar keer hier naar de manege geweest omdat hij alle dieren zo leuk vindt. Ik heb Lisa nooit mee kunnen nemen omdat het hier ook verboden is om honden mee te nemen.
Hoop dat jouw overredingskracht groot genoeg is om ze over te halen. Succes.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Honden van bezoekers kan ik me nog wel wat bij voorstellen, want daarvan weet je totaal niet hoe ze zullen reageren, maar van de eigen mensen, die vaak samen met de paarden gaan rijden.
Misschien willen ze ze wel net als paarden buiten aan een bar vastzetten. Een soort Wilde Westen, maar dan met honden

H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ooooh, mogen de paarden ook niet mee naar binnen 
Hoe is het nu met het nest?Charlotte schreef:Na de wandeling in Heerde zijn we nog even bij mijn zus in Didam puppy's gaan kijken.
O, ze waren zo leuk allemaal, en goed gegroeid!
Er zijn pas drie pups besproken, dus dat wordt nog wat!
Nog een week of twee?
Heeft je zus al nieuwe adressen voor alle pups?
Ja hoor, er zijn inmiddels 9 pups die binnenkort uit gaan vliegen.
Alles komt goed....
Alles komt goed....
Charlotte
-
Jajo
Ze had ook een advertentie op MP gezet. Die kwam ik toevallig tegen.
Ik was ook helemaal niet bang dat ze er mee zou blijven zitten, zulke zeldzame honden.
Weet ze al of er eigenaren zijn die er jachtcursus mee gaan doen? Dan krijgen ze helemaal een interessant leven.
Straks is het: eind goed, al goed.
Jozé
Ik was ook helemaal niet bang dat ze er mee zou blijven zitten, zulke zeldzame honden.
Weet ze al of er eigenaren zijn die er jachtcursus mee gaan doen? Dan krijgen ze helemaal een interessant leven.
Straks is het: eind goed, al goed.
Jozé
Das mooi Charlotte. En ze heeft nog even de tijd toch.
Het zal nu wel een heel levendige boel zijn daar
Het zal nu wel een heel levendige boel zijn daar
Wéér eentje besproken.
Het laatste teefje, wat haar leven in Zwitserland zal gaan slijten. Nog drie reutjes te gaan... 
Het is zo jammer dat Didam niet om de hoek ligt, want ik denk niet dat ik nog in de gelegenheid ben om dat dat hele zooitje bijelkaar te zien.
Zij heeft ze overdag buiten onder een overkapt terras zitten, zo vanuit de keuken, ideaal!
Het is zo jammer dat Didam niet om de hoek ligt, want ik denk niet dat ik nog in de gelegenheid ben om dat dat hele zooitje bijelkaar te zien.
Zij heeft ze overdag buiten onder een overkapt terras zitten, zo vanuit de keuken, ideaal!
Charlotte
Alle Didamse hondjes zijn verkocht!
A.s. weekende zijn ze allemaal op hun nieuwe stek.
Twee pups gaan naar Zwitserland en eentje naar Belgie, de rest blijft binnen de grens.
Eind goed, al goed.
A.s. weekende zijn ze allemaal op hun nieuwe stek.
Twee pups gaan naar Zwitserland en eentje naar Belgie, de rest blijft binnen de grens.
Eind goed, al goed.
Charlotte
Hoera !!!!!!!
Dat is heel mooi nieuws

Dat is heel mooi nieuws
Fijn alle hondjes weg hier moeten ze nog geboren worden maar er zijn al mensen geweest om te vragen of ze te koop zijn!