teken en vlooien

Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
Sylvia & Bob

Re: teken en vlooien

Bericht door Sylvia & Bob »

:grijns:
Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent

http://www.facebook.com/Bobby6912.

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Hahaha 'Bravecto-speciaal-voor-Sylvia'
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Maureen

Bericht door Maureen »

Wat ik nou toch vanavond meemaakte..
Dorus kwam bij me zitten om eens uitgebreid te knuffelen, dacht ik. Hij draaide zo, dat ik eens lekker door zijn nekharen kon woelen. Even later vang ik een wandelende teek. Weer komt meneertje stralend bij me zitten en begint op zijn achterpoot te likken. En weer vang ik een teek nadat ik keek waarom hij zo zat te likken. Dan maar de kam erdoor en grondig onderzoek: ja hoor nog een derde teek aan de wandel.
Dorus incasseert zijn beloning voor meewerken tijdens het hele gedoe, loopt naar Stijnke en begint haar over haar neusrug te likken. Potverdikke, daar zat ook een teek! Dan zij ook maar de hele behandeling....... nog eentje gevonden in haar "kraag". Die was al dood, maar toch.
Ik ga toch bijna denken dat ik een tekenspeurhond in huis heb :o Hij heeft natuurlijk ook met Stijnke mee nog een tweede beloning gescoord. Misschien doet hij het wel vaker. Zou wel handig zijn hoor.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Trix

Bericht door Trix »

Tjonge , dat meen je , geweldig .
Dat kan toch geen toeval zijn , Dorus de teken speurder .
Lekker goedkoop , en geen discussies meer wat voor gif je moet gebruiken .

Zondag met de wandeling in Appelscha zat bijna iedereen ook zijn smous te vlooien op teken .
Bij Bero had ik er 6 weg gehaald en de volgende dag lag er een dood naast hem .
Het is dit jaar gigantisch, en ik vind dat helemaal niet leuk . :nee:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

e kuilboer

Hihi knappe Dorus :friends:
De laatste berichten over Bravecto zijn niet best he :hmm: Was juist blij dat ik een 'goed' middeltje gevonden had. Getsie. Wat is nou wijsheid?

Jan&Willem

Bericht door Jan&Willem »

Bravecto houdt niet perse de teken van de hond weg. Maar als je hond er toch 'n paar oploopt gaan ze door het gebruik van Bravecto wel dood.
Zo is het mij door de dierenarts verteld.
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo

Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu

loes

Bericht door loes »

Dat klopt, Nexgard (kreeg ik van de DA omdat ze geen advantage hadden) werkt ook zo.
Maar de ophef is nu over het feit dat er honden heel ziek zijn geworden/dood (zouden) zijn gegaan aan Bravecto....
Nu zijn alle, zeker de commerciële, middeltjes gif en kan de ene hond iets wel of minder goed verdragen.
Mijn honden verdroegen de scaliborband bijvoorbeeld prima, maar er werden ook honden heel ziek van.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

jetwolrich

Bericht door jetwolrich »

Tja, Bravecto werkt 3 maanden.
Je moet die tijd dus gewoon maar uitzitten als je het niet meer wilt gebruiken.
Ik geef het Beer en Indy ook, en Bero heeft het hier ook gekregen.
Ik begin me gewoon schuldig te voelen, dat ik ze eraan blootstel.
Maar ze hebben geen enkele reactie getoond na het innemen.
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

Maureen

Bericht door Maureen »

Die van ons hebben het (bravecto) al een paar maal gekregen en er nooit op gereageerd met ziekteverschijnselen van welke aard dan ook.
Stijnke kon niet tegen de scaliborband. En ze vinden allemaal een vlo-tekenband heel vervelend en lopen er veel aan te krabben. Vandaar dat we maar op de pil zijn overgegaan..... Daardoor blijven de teken langer in de vacht aan de wandel, waardoor je ze veel makkelijker op tijd eruit kunt vissen. En mocht er eentje bijten, dan issie heeeeel snel dood. Zonder bescherming zitten ze al vast voor het eind van de wandeling en de advantix werkte bij onze bosmonsters maar een week of twee goed genoeg. Maar om de twee weken geven kan ook niet goed zijn als het om de twee maanden mag.....
Maar teken wegvangen blijft aan de orde, wat je ze ook geeft. Een hongerige teek hapt nou eenmaal graag in een verse hond en laat zich niet weerhouden door wat voor goedje dan ook.
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Eerst hadden we pipetjes van oa Pulvex, na een kleine twee weken was het al uitgewerkt en zaten er weer teken vast, zelfs met een grote rode vlek tot gevolg bij Sammy. Ook kregen ze er een vieze kalige plek van in de nek en dunner haar met een vreemde kleur. Ook de huid zelf verkleurde zwart ervan. Nu dik 2 jaar later zie je dat nog steeds.
We gebruiken nu voor het 3e jaar de Scaliborband en ik heb geen teek meer gezien. Ook geen loslopende op de vacht. Natuurlijk zit er ook iets in dat niet goed is maar het komt gelukkig niet in de bloedbaan.
De geruchten over Bravecto waren er vorig jaar ook al.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

jetwolrich

Bericht door jetwolrich »

Ik vind het vervelend om de honden een band of druppels te geven.
Ze zijn heel "fysiek" met elkaar en met mij.
Ik zit `s avonds lekker op de bank met twee Smouzen en ze moeten altijd een hand op zich voelen. :klappen: Dus ze krijgen het spul hoe dan ook binnen. En ik kan niet meer lekker frunniken. :hug2:
Maira de Appenzeller heeft van druppels een keer een diepe zwerende plek gekregen, die maar moeilijk genas.
Ik ga nog maar eens in overleg met de DA.
Maar daar speelt geld ook een rol. Waarom krijg je anders een "herinnering" voor de enting als ze pas 8 maanden geleden zijn ingeënt?
Als je niet oppast, sta je veel te vaak met je hond in de spreekkamer.
Omdat je alleen het beste wilt...... :fluit:
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

e kuilboer

jetwolrich schreef:Omdat je alleen het beste wilt...... :fluit:
Inderdaad Jet :hug2:

Maureen

Bericht door Maureen »

Daarom ben ik er niet zo happig op om tijdschema's van de DA aan te houden. Mijn eigen gezonde verstand speelt ook mee. En een DA die vindt dat ik klakkeloos alles maar moet laten inspuiten omdat ik anders niet het beste voor mijn hond zou willen, daar heb ik dat nogeens extra bij. Ik laat mezelf ook niet zomaar overal mee inspuiten omdat de fabrikanten vinden dat dat nodig zou zijn. De meeste middelen kennen de nodige bijwerkingen. En ik kan dat gewoon zeggen, maar mijn honden niet. Die laten zo min mogelijk merken....
Maureen

Alida

Bericht door Alida »

Bij Kasper vond ik een klein teekje op zijn neus, wel een klein bultje overgehouden :( het stikt hier ook van de teken rondom de vijver en Kasper mag graag door hoge grassen lopen. Zaterdagochtend moeten Kasper en Boris er weer aan geloven, de uitnodingingskaart lag weer op de deurmat.Wat de bravecto betreft,Kasper heeft er geen last van gehad, dus denk dat ik zaterdag maar weer één meeneem, zal wel even vragen aan de DA of ze ook nare dingen van deze pil zien in de praktijk, anders toch maar wat anders. Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Tot nu toe heb ik de honden nog niet behandeld.
Heb gewoon niets meer in huis.
En natuurlijk vinden wij teken, maar dat valt mij nog reuze mee.
Hier beviel Pulvex wel, maar ik heb nog nooit iets anders geprobeerd.
Ben ik ook niet zo van.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Alida

Bericht door Alida »

Vanmorgen om 8.00 uur met Kasper en Boris bij de DA voor de jaarlijkse apk. Een nieuwe DA bij onze praktijk, voor ons even wennen want meestal treffen wij altijd dierenarts Geervlied, maar die was er niet. Eerst Boris maar, tandjes goed, longen goed, oren schoon, maar dan zijn hartje, een flinke ruis :bibbers: of we dat wel wisten, ja de vorige keer was het een klein ruisje, hebben wel meer katten.een uitleg gekregen waar we op moeten letten, het kan tot hoge leeftijd goedgaan gelukkig.Inenting erin( voledige coctail) en klaar. Kasper op de tafel, nou die had er echt geen zin in moesten alle zeilen bijzetten om hem op de tafel te houden, maar deze DA had daar maling aan dus met snoepjes hart, tanden, oren enz nagekeken, alles in orde, weill enting erin en en de kennel via neus, en klaar is Kasper. Ook bravecto en wormenpil( milbemax) gekocht.( bravecto hebben ze geen rare dingen van gezien in de praktijk) voor Kasper, voor Boris heb ik nog. :kassa: 132 euro totaal. Vind het meevallen. We zijn weer klaar voor jaar. Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Dat al die middelen gif zijn is duidelijk en het 1 misschien gevaarlijker is dan het andere zal ongetwijfeld waar zijn.
Maar ik denk toch ook dat het vaak aan het dier ligt als er ernstige reacties zijn.
Tenslotte hebben sommige mensen ook hevige reacties op iets wat andere mensen gewoon kunnen verdragen. Pinda-allergie is daar een voorbeeld van. Maar om nu pinda's voor iedereen als gevaarlijk te bestempelen .....
Maar ik heb zeker vroeger toen de middelen simpeler (giftiger?) waren vaak gezien dat mijn ene kat ze gewoon verdroeg en de andere heel erg ging speekselen.
Heel veel honden hadden geen last van de scaliborband (die van mij ook niet), maar ook daar konden heftige reacties optreden.
Ik heb jaren ook vrijwel niks gebruikt, verwijderde teken zelf, maar nu de gevaarlijke soorten zich ook naar het noorden hebben verplaatst, wil ik dat risico toch niet lopen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Alida schreef:..., maar dan zijn hartje, een flinke ruis :bibbers: of we dat wel wisten, ja de vorige keer was het een klein ruisje, hebben wel meer katten.een uitleg gekregen waar we op moeten letten, het kan tot hoge leeftijd goedgaan gelukkig.Inenting erin( voledige coctail) en klaar. Kasper op de tafel, nou die had er echt geen zin in moesten alle zeilen bijzetten om hem op de tafel te houden, ....
Ach arm, die Boris. Tja... je kunt er zelf niets aan doen. Hopen dat het nog lang goed gaat.
Kasper is een boefje. Fijn dat de DA zich niet liet inpakken door het ventje.

Het stikt hier van de teken. Dagelijks halen we er 10 tot 20 af. Dus helaas, ook hier wordt met gif gewerkt.
Onze honden verdragen Bravecto ook goed.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Alida

Bericht door Alida »

Loes het is helmaal waar dat er honden/ katten zijn die heftig kunnen reageren, dat zei de dierenarts ook tegen ons nadat ik vragen had over de bravecto. Vaak is er al iets gaande in het lijfje wat nog niet is geopenbaard, dan kan het fout gaan. Gelukkig hebben ze dat nog niet meegemaakt. Het blijft helaas gif :( wij geven Kasper en Boris maar 1 keer per jaar een wormenpil en een pil tegen teken en vlooien en daar blijft het bij.DA was het daar mee eens, het is een kwestie van je dier goed in de gaten houden als het teken tijd is, het zelfde geldt voor de wormen.Maar er zijn natuurlijk altijd honden en katten die vaak vlooien en teken hebben, tja dan ontkom je er niet aan. Even een vraagje: Kasper heeft alleen weill en kennel gehad, vorig jaar ook, klopt dat wel? Nouja had ik gewoon even aan de DA moeten vragen :shy: Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Volgens de ene DA klopt dat inderdaad, de andere vindt om het jaar en alleen Weill ieder jaar.
Kennel is volgens de ene DA belangrijk en volgens de andere volledig overbodig voor gezonde volwassen honden..... Gooi maar in m'n pet.
Stijnke heeft dit jaar alleen Weill gehad en is voor de rest getiterd en goed bevonden.
Maureen

Gesloten