Belevenissen van Stijnke
Re: Belevenissen van Stijnke
Zo is het allemaal precies. Ik gun het de wedstrijdenthousiasten van ganser harte hoor. Maar aan mij is het niet besteed.
Wij hebben ook een onderlinge competitie op de club. Waarschijnlijk morgenochtend het eerste onderdeel. Maar met een beetje mazzel is de groep niet compleet en houden we tijd over, zodat we nog wat extra stukjes in de herhaling kunnen doen. Anders vind ik het maar mager om een hele les te staan wachten voor 1 rondje van nog geen 2 minuten. Ik heb al een paar keer gevraagd of er dan niet voor degenen die daar geen zin in hebben een paar toestellen mogen staan op een ander veldje, zodat we gewoon zelf kunnen trainen, maar dat mag niet zonder toezicht van een trainer en die lopen allemaal fouten te tellen of tijd te klokken etc.
Gelukkig is Dorus nog niet zover en hebben we met de beginners gewoon les. Dorus mag morgen toyhoogte om te zien of hij dan wel over de hordes wil.
Onze Mijntje wou juist niet over laag. Dat was haar te min. Hoewel ze over klein had gemogen, heeft ze heel lang hoog gesprongen.
Wij hebben ook een onderlinge competitie op de club. Waarschijnlijk morgenochtend het eerste onderdeel. Maar met een beetje mazzel is de groep niet compleet en houden we tijd over, zodat we nog wat extra stukjes in de herhaling kunnen doen. Anders vind ik het maar mager om een hele les te staan wachten voor 1 rondje van nog geen 2 minuten. Ik heb al een paar keer gevraagd of er dan niet voor degenen die daar geen zin in hebben een paar toestellen mogen staan op een ander veldje, zodat we gewoon zelf kunnen trainen, maar dat mag niet zonder toezicht van een trainer en die lopen allemaal fouten te tellen of tijd te klokken etc.
Gelukkig is Dorus nog niet zover en hebben we met de beginners gewoon les. Dorus mag morgen toyhoogte om te zien of hij dan wel over de hordes wil.
Onze Mijntje wou juist niet over laag. Dat was haar te min. Hoewel ze over klein had gemogen, heeft ze heel lang hoog gesprongen.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Gewoon even lachen: Lies staat voor het keukenraam en ziet een flinke wolk hangen. Ze zegt: "Goh, daar komt een flinke bui aan. "
Stijnke en Dorus vliegen naar de voordeur en gaan kwispelend staan blaffen: dat moet wel aardig bezoek zijn!
Stijnke en Dorus vliegen naar de voordeur en gaan kwispelend staan blaffen: dat moet wel aardig bezoek zijn!
Maureen
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ha, ha, leuk. 
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
sammydesmous
Haha dan is er iemand tenminste nog blij met zo'n bui.
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Dit soort situaties maak het juist zo leuk met onze hondjes
- heerlijk !!
Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018

Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018
-
Irenechateleux
Smousjes brengen altijd vrolijkheid met zich mee
Irene
Gijsje/Neeltje (Stijnke/Bikkel x Lou/Jaap) 31-8-'14
Gijsje/Neeltje (Stijnke/Bikkel x Lou/Jaap) 31-8-'14
Zo leuk die reacties, hier reageren ze soms ook op uitspraken of geluiden, waarvan je jezelf niet eens bewust bent. Hilarisch soms...
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vandaag behendigheidsles. Er waren maar 4 cursisten van de 11....
Meestal wordt de groep gesplitst en kun je dan lekker veel doen, maar vandaag kozen we unaniem voor 1 groepje. Met deze temperatuur was lekker veel doen niet zo'n goed idee. Onze les begon om 12.00u, dus in de volle hitte zo ongeveer.
Met ons kleine groepje hebben we er een heel gezellige les van gemaakt, met de luxe van twee trainers die de nodige tips hadden. En bij het opruimen van de baan kregen we hulp van twee cursisten van de vorige groep, zodat ook dat toch nog vlot gedaan was.
Stijnke was dik tevreden aan het eind van de les en had in het bos naderhand alweer energie om nog even op verkenning te gaan. Het blijft genieten met haar.
Meestal wordt de groep gesplitst en kun je dan lekker veel doen, maar vandaag kozen we unaniem voor 1 groepje. Met deze temperatuur was lekker veel doen niet zo'n goed idee. Onze les begon om 12.00u, dus in de volle hitte zo ongeveer.
Met ons kleine groepje hebben we er een heel gezellige les van gemaakt, met de luxe van twee trainers die de nodige tips hadden. En bij het opruimen van de baan kregen we hulp van twee cursisten van de vorige groep, zodat ook dat toch nog vlot gedaan was.
Stijnke was dik tevreden aan het eind van de les en had in het bos naderhand alweer energie om nog even op verkenning te gaan. Het blijft genieten met haar.
Maureen
- e kuilboer
Fijn hoor!
Goed idee om de hele bubs samen te doen. Gezellig met dit mooie weer.
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Stijnke mocht vandaag weer speuren. Ze had het nu echt sneller door dat ze niet de juf moest zoeken, maar de andere cursiste. En dan doet ze het toch weer prima. Aan het eind mochten ze allebei (Stijnke én Truffel) nog een spoor van Annemarie volgen en dat was echt de kers op de taart voor beiden. Maar het laatste stukje was erg lastig, de zon scheen daar ook flink en Stijnke was echt even het spoor bijster. Ze ging pontificaal in een beschaduwd stukje gras liggen om even af te koelen voor we verder gingen. Heel knap van haar, want meestal moet ik haar dwingen om even rust te nemen. Na een minuut of 5 en wat drinken ging ze er weer vol overgave tegenaan en had Annemarie toen heel snel gevonden. Ook lagen er twee voorwerpen op het spoor, die ze allebei keurig duidelijk aanwees. Meestal sjeesde ze daar gewoon langs..... ik ben weer eens heel trots op mijn speursmousje!
Na de les liepen we samen terug door het bos en de andere cursiste riep heel blij: er zijn nu toch geen modderplassen meer in het bos! Twee tellen later lagen Stijnke en Truffel zich heerlijk in de blub te koelen
voor hen was er echt nog genoeg blubber.
Na de les liepen we samen terug door het bos en de andere cursiste riep heel blij: er zijn nu toch geen modderplassen meer in het bos! Twee tellen later lagen Stijnke en Truffel zich heerlijk in de blub te koelen
Maureen
Weer een leuke les, met een zelf gekozen pauze door Stijnke.
En die modderplas na afloop maakte haar middag helemaal goed.
En die modderplas na afloop maakte haar middag helemaal goed.
Laatst gewijzigd door Erna op 14 mei 2016, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Maureen
Leuk verhaal weer , en Stijnke is volgens mij een onwijze kanjer.
Jolanda en Trix
Zeker weten dat ze een kanjer is, ook al is ze soms helemaal hyper als er een kat in de buurt is. Vandaag met behendigheid ging ze ook weer als een speer. Heerlijk dat koelere weer voor zulke actieve hondjes.
Maureen
Zo. Stijnke was vandaag mee naar de plukworkshop. Is al een halve jas kwijt en liet zich prima plukken. Ook door mensen die ze geheel niet kende.
En ik heb geleerd wat ik graag wilde leren: hoe je kop en poten kunt plukken zonder dat het zeer doet! Met heeeeeeeel veel geduld en enorm kleine plukjes.
Toen we thuis kwamen zag Lies niet dat ze al een halve jas kwijt was
maar ja, ze is gestript en is dus nu alleen een deel van de allerlangste vacht kwijt, terwijl de tweede laag ook al vrij lang is. Maar die blijft mooi zitten
anders wordt ze veel te kaal. Alleen de echt rijpe vacht gaat eruit en de rest laten we lekker verder rijpen. Nog zeker een maand of twee voordat dat deel rijp is.
Hoewel sommige aanwezigen vonden dat ik wel wat harder kon trekken en de andere lange haren dan ook meteen doen...... Maar van mij mag ze lekker rommelig blijven, zolang ze er geen last van heeft. Ik hou het bij de aanwijzingen van Richard en de tips van Miranda.
Ze ligt nu totaal versleten te zijn. Morgen gaan we verder. Dan ben ik er ook weer klaar voor
En ik heb geleerd wat ik graag wilde leren: hoe je kop en poten kunt plukken zonder dat het zeer doet! Met heeeeeeeel veel geduld en enorm kleine plukjes.
Toen we thuis kwamen zag Lies niet dat ze al een halve jas kwijt was
Hoewel sommige aanwezigen vonden dat ik wel wat harder kon trekken en de andere lange haren dan ook meteen doen...... Maar van mij mag ze lekker rommelig blijven, zolang ze er geen last van heeft. Ik hou het bij de aanwijzingen van Richard en de tips van Miranda.
Ze ligt nu totaal versleten te zijn. Morgen gaan we verder. Dan ben ik er ook weer klaar voor
Maureen
Ik hoop dat jij vandaag verder kan , want ik heb een flinke spierpijn in m'n pols en hand zitten .
Leuk om je nou eindelijk eens te ontmoeten Maureen , eindelijk zien wie er achter die leuke verhaaltjes zit .
En de workshop was leuk , gezellig en vooral heel leerzaam, veel van op gestoken .
Mocht het volgend jaar weer een workshop trimmen zijn , kan ik het iedereen aanbevelen .
Leuk om je nou eindelijk eens te ontmoeten Maureen , eindelijk zien wie er achter die leuke verhaaltjes zit .
En de workshop was leuk , gezellig en vooral heel leerzaam, veel van op gestoken .
Mocht het volgend jaar weer een workshop trimmen zijn , kan ik het iedereen aanbevelen .
Jolanda en Trix
Ik had al geleerd van mijn vorige experiment....voldoende ontspannen tussendoor!
Vanochtend bleef Stijnke enigszins uit mijn buurt, maar Dorus kwam er goed voor liggen. Ben met hem vast aan achterstallig onderhoud van de voeten begonnen. Meneer vond die aandacht wel ok (terwijl ik vorige keer niet aan zijn poten mocht komen) en Stijnke nam nog even rust van gisteren. Zij mag straks nog even.....
En zeker leuk om iedereen te ontmoeten! Jullie schrijven toch nog wel een verslagje van het speuren van vandaag??!!!!! Ik ben zo benieuwd...
Vanochtend bleef Stijnke enigszins uit mijn buurt, maar Dorus kwam er goed voor liggen. Ben met hem vast aan achterstallig onderhoud van de voeten begonnen. Meneer vond die aandacht wel ok (terwijl ik vorige keer niet aan zijn poten mocht komen) en Stijnke nam nog even rust van gisteren. Zij mag straks nog even.....
En zeker leuk om iedereen te ontmoeten! Jullie schrijven toch nog wel een verslagje van het speuren van vandaag??!!!!! Ik ben zo benieuwd...
Maureen