Dorus

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Jeanette

Re: Dorus

Bericht door Jeanette »

Wat knap zeg! Zoveel afleiding en toch zijn ding doen. :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Trix

Bericht door Trix »

Knap hoor van Dorus , hij is nog zo jong , daar ga je een hoop plezier aan beleven !
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Alida

Bericht door Alida »

Knappe Dorus :klappen: :thumbsup: Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Dorus had vandaag weer echt zin in een rondje fietsen.
Meestal gaan Lies en ik ongeveer gelijk de deur uit, maar ik was nog even een route aan het meten, dus Lies ging eerst.
Dorus ging aan mijn voeten liggen en bleef nadrukkelijk uit de gang waar de anderen al hun riem aan kregen. Hij had mij al fietsen horen zeggen en zijn oogcontact gekregen. Het was wel duidelijk waar hij de voorkeur aan gaf :fluit:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een slimmerik. :hihi:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Trix

Bericht door Trix »

Wat is dat toch mooi he , die slimme smouzen . :klappen:
Jolanda en Trix

Maureen

Bericht door Maureen »

En vandaag hoefde hij niet te kiezen: gewoon op de fiets naar het bos en terug. Dan heeft hij allebei. :)
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Zo! Wat slim. :thumbsup:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Wat een slimmerd Maureen. Laat Dorus maar rennen. :hihi:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

Dorus had vandaag weer de speurbeurt.
Hij geniet er al net zo van als Stijnke. Je hoort z'n hersens bijna kraken terwijl hij bezig is en zijn neus en ogen maken overuren tijdens de les. "Training" moet ik zeggen van de juf i.p.v. les. Dorus hoeft niet te leren speuren, maar we moeten als team trainen om elkaar zo goed mogelijk te begrijpen. En dat leer je vooral door het te doen, te trainen dus.
Volgens de juf is Dorus net zo goed als Stijnke. Maar als team hebben we natuurlijk een stuk minder ervaring dan ik met Stijnke heb. Komt vanzelf. :ja:
Vandaag vond Dorus tweemaal het houtje op het pad en wees het heel duidelijk aan. En we hebben weer veel lastige kruisingen gehad. Ook al een hoop verschillen in ondergrond. En als extra uitdaging voor Dorus is de juf ook een paar keer een stukje over een ruiterpad gelopen. Hij registreert de paardengeur wel, maar blijft toch op het spoor dat hij aan het uitwerken is. Kortom: ik ben weer supertrots op hem :klappen:
(Volgende week is Stijnke aan de beurt. Samen afwisselend in één les is nog niet haalbaar. Ze zijn dan teveel met elkaar bezig..)
Maureen

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Maureen schreef:Kortom: ik ben weer supertrots op hem
En met recht. :ja:
Charlotte

Erna

Bericht door Erna »

Super Maureen.
Wat een knapperd is Dorus, net als zijn moeder. :ja:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

Dorus was vandaag ook weer aan de behendigheid. Maar wat ik al een tijdje dacht te zien, was de trainsters vandaag ook opgevallen: hij springt niet graag over de hordes. Terwijl ze nog een maatje lager staan dan hij eigenlijk zou moeten springen.
Hij kan best hoger, maar als hij dit al niet echt leuk vindt, moeten we dat nog even niet doen. Alle andere toestellen die we tot nu toe gehad hebben vindt hij prima. De kattenloop stond vandaag op halve hoogte i.p.v. op 20 cm zoals vorige keren. Daar had hij geen enkel probleem mee. Hij ging er zelfs erg graag op.
Ik heb met één van de trainers ook alle toestellen even besproken en zij is het met me eens dat het (nu) alleen om de hordes gaat. Dat betekent waarschijnlijk dat hij het neerkomen na de sprong niet fijn vindt. Maar hij loopt niet kreupel en springt b.v. met plezier op een stoel om daar te liggen. Ook het toestel tafel opspringen is geen punt maar eraf lijkt hij meer te stappen.
Baukje mag maandag weer naar de verwendokter en Lies gaat vragen of zij er eens naar wil kijken/voelen. Als zij het zo kan voelen hoeft hij misschien niet onder narcose voor een foto....... en anders wordt het toch de gewone DA voor de zekerheid
Maureen

Trix

Bericht door Trix »

Ja dat is wel apart, niet over de horden willen .
Hoop dat je er snel achter komt .
Jolanda en Trix

Maureen

Bericht door Maureen »

Ja. Misschien is het alleen omdat ik niet zo hard kan lopen en hij dus weinig vaart maakt, maar als hij ergens last van heeft dan wil ik dat wel weten natuurlijk. Want misschien is het nu nog eenvoudig op te lossen (als er iets is) of moeten we hem er niet mee blijven lastig vallen dat hij iets moet wat hij niet leuk vindt..... Er zijn genoeg andere dingen die we met hem kunnen doen zonder dat hij over hordes hoeft tenslotte. Hij gaat enthousiast het veld op en heeft volop aandacht. Het is niet dat hij geen zin heeft om iets te doen. Integendeel.
Maureen

Erna

Bericht door Erna »

Vervelend Maureen. Bij een sprong is de afzet minder belastend dan het neerkomen.
Misschien ook goed om zijn schouders na te laten kijken.
Als hij behendigheid leuk vindt, en je bent niet van plan ooit wedstrijden met hem te gaan lopen, dan kan je tijdens zijn run de de latjes of stokken op de grond leggen. Dan kan Dorus gewon zijn parcour afleggen zonder dat het belastend voor hem is. Sterkte met zijn pootje.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Niet met puberteit te maken?
(Heel) lang geleden bleef Finny voor de hordes staan, terwijl ze de rest wel leuk vond.
Een poosje later bij een andere hondenschool, deed ze zonder morren het parcours van Breitensport....
Die instructeur kwam met dat puberteits verhaal.
Charlotte

Maureen

Bericht door Maureen »

Hij heeft eigenlijk het grootste dwarse deel puberteit wel gehad volgens mij. Maar het kan toch ook dat zijn. Maar voor de zekerheid wil ik het gewoon nagekeken hebben. Juist omdat hij naast de fiets ook niet in draf wil én zo'n moeite heeft met een tuigje om. Verder is hij gewoon helemaal een jonge knul die graag zijn energie kwijt wil. Hij kreupelt ook nooit. Ook niet als hij gesprongen heeft over de hordes, dus iets heel ergs zal het vermoedelijk niet zijn. Wedstrijden heb ik voorlopig nog niet in de zin. We zijn pas net begonnen met Dorus met de behendigheid. Maar als we er nog lang mee verder willen, wil ik gewoon zeker weten dat hij geen pijn heeft van iets onnozels.
Volgende les mag hij sowieso op toyhoogte om te testen. Dat is voor hem eroverheen stappen en dus zeker niet belastend gezien wat hij verder allemaal gewoon wel doet. Schutting op en af en kattenloop ook doet hij wel. En die aflopen zijn ook belastend voor de schouders.
En ik ga proberen het tempo met hem iets te verhogen. Maar maandag vragen we toch of de verwendokter het zinnig vindt dat we met hem even langs komen.
Maureen

Maureen

Bericht door Maureen »

Dorus was helemaal blij dat het vandaag lekker fris weer was: kun je lekker sjezen naast de fiets :hihi: hij blijft ervan genieten.
Begin mei gaat hij naar de verwendokter van Baukje (zij was er vandaag weer) om te kijken of zij een blokkade kan vinden.
Stijnke gaat dan ook meteen voor titeren.
Maureen

Martina

Bericht door Martina »

dat noem je dan alles-in-een-paket :wink2:

Goed idee. :idee: Misschien is er inderdaad een blokkade, wat jouw Dorus belemmerd om over de hordes te sprengen. :scratch: Gelukkig is er geen blokkade of belemmering, om naast je fiets je gaan sjezen :fiets:
Oona Ltje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 :poot:
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018 :poot: :poot: :poot: :poot:

Gesloten