L♥tje
Re: L♥tje
Jan en Willem: Dit had ik ook wel in gedachte, dat het met als die herrie en spanning hier te maken zou kunnen hebben. Nu is er weer meer leven haar lijfje terug gekeert, geen trillen meer en ze heeft gegeten
. Ik was net met haar buiten, ze wilde dit nu wel zelf graag. Ze speelde als vanouds, dus het blijkt weer over, wat het ook was .....
Erna: of ze al loops was (of is?! ) dat vroeg ik me vanochtend ook af. Bloed had ik nog nooit bij haar gezien, maar dat had vroeger ons teefje ook bijna nooit. Maar de haartjes waren wat donkerder en kleefden wat meer aan elkaar, dit ga ik wel nog in de gaten houden.
Ik hou ze zeker nog in de gaten, DA is altijd tot 19.30 bereikbaar, dat is wel fijn.

Erna: of ze al loops was (of is?! ) dat vroeg ik me vanochtend ook af. Bloed had ik nog nooit bij haar gezien, maar dat had vroeger ons teefje ook bijna nooit. Maar de haartjes waren wat donkerder en kleefden wat meer aan elkaar, dit ga ik wel nog in de gaten houden.
Ik hou ze zeker nog in de gaten, DA is altijd tot 19.30 bereikbaar, dat is wel fijn.
Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018

Hoe is het nu met haar? Nog steeds trilvrij en lekker aan het eten?
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Ja gelukkig lijkt ze wel de oude weer te zijn. Het eten gaat er zo in, meer zelfs. Maar dat mag dan van mij weer niet :wink2: Misschien maakte ik me toch te snel zorgen, maar ja - je weet maar nooit. Als ze iets verkeerds in haar bekkie stopt ....

Gelukkig is ze weer o.k., maar goed kijken en opletten wat ze doet en eet is echt niet overdreven. Ze kunnen het nou eenmaal niet zelf zeggen, onze Smousjes, dus moeten wij het zien als er iets is. 

Maureen
Kom net terug van een wandeling met Lotje, hier precies hetzelfde als bij Indy/Moen: niet willen luisteren, heb al alle tips bij Indy gelezen
. Veel doen wij al, bijvoorbeeld roepen, belonen, prijzen en weer laten rennen. Maar vanochtend?? Nee, dat was weer niet leuk. Wij waren in het vrij grote SchipholLogisticsPark, waar vrijwel niemand loopt. Lotje begon meteen te sjeezen en hier moet ze onderweg haar oren kwijt geraakt zijn. Ruim 40 minuten !!!! rende ze door het hele park, inclusief even bij de buren (een boerderij met paard, ze kan door het hekje onder door) gedag zeggen. Ze luisterde voor geen meter
. Niets hielp. Naar een kwartiertje roepen, fluiten of wat dan ook word je innerlijk wel wat chagrijnig
- en dat mag je niet laten voelen :halo: . Het moet natuurlijk prettig blijven om naar je baas te komen. Na .... 25 minuten - ik had niet een fluitje van een leiderschap (niet natuurlijk, onnatuurlijk of überhaupt
) ging ik zitten en wachten. Naar een kwartiertje kwam mevrouw en ik moet ze hiervoor nog prijzen ook . Dit deed ik wel, maar mijn gevoel was hier niet mee eens
. Ze heeft dit vaker, maar juist de laatste tijd ging het best goed en was ik er trots op ze. Omdat je nooit weet, wanneer deze gekke momenten zijn, durf ik ze nu de komende dagen niet zomaar los te laten lopen, het park was nog vrij veilig (ja hoor, hier kan ze ook op een drukke weg terecht komen als ze met dit tempo door blijft rennen) maar in de buurt hier ..... Het piepje vind ik nog een goed idee, die ga ik voor de zekerheid in mijn tas stoppen 

Dat was even flink balen!
Tussendoor thuis ook maar weer extra oefenen misschien.
Wat zal je hem geknepen hebben.
Tussendoor thuis ook maar weer extra oefenen misschien.
Wat zal je hem geknepen hebben.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Zó, dan klopt je hart in je keel.
Heb je ook geprobeerd met wapperende armen en joelend heel hard van haar weg te rennen? Dat is een laatste redmiddel dat bij die van ons nog weleens werkt. (Niet altijd helaas, sommige prikkels zijn sterker, maar wel vaak).
Of heel stil wegduiken zodat ze je niet hoort of ziet. Helpt ook niet altijd en zeker niet meteen, maar heeft nog weleens een wat langer durend effect dat ze je dagen daarna nog goed in de gaten blijft houden.

Heb je ook geprobeerd met wapperende armen en joelend heel hard van haar weg te rennen? Dat is een laatste redmiddel dat bij die van ons nog weleens werkt. (Niet altijd helaas, sommige prikkels zijn sterker, maar wel vaak).
Of heel stil wegduiken zodat ze je niet hoort of ziet. Helpt ook niet altijd en zeker niet meteen, maar heeft nog weleens een wat langer durend effect dat ze je dagen daarna nog goed in de gaten blijft houden.
Maureen
Kan ik mij helemaal iets bij voorstellen.Martina schreef:Naar een kwartiertje kwam mevrouw en ik moet ze hiervoor nog prijzen ook . Dit deed ik wel, maar mijn gevoel was hier niet mee eens .
Ik had dat laatst met Stien, madame verdween en kwam pas na een hele poos weer tevoorschijn. Ik heb haar daarvoor toen niet beloond, zo boos was ik.
Ik was bijna zonder hond naar huis vertrokken....
Laatst gewijzigd door Charlotte op 13 apr 2016, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Haha,ik zie het voor me.... zo veer was ik ook bijna vanochtend
Ze gaat me vandaag echt uitdagen: Naast een kuil in de tuin te graven, begon ze te tulpen af te bijten
En ze kijkt mee aan : Ik ben lekker de ba-haas, ik ben lekker de baas"
(haha, de zwarte laarsjes na het graven moesten wel even in bad ....
ik was lekker de ba-haas, ik was lekker de baas !!)
Maureen: goede tips, helaas voor vandaag niet van toepassing
Ze keek helemasl niet naar mij, was deels 500 m weg van mij !!!!! Ik zag ze niet eens meer, had tijdelijk maar een vermoeden war ze was om vervolgens toch van de andere te "komen" ..... en naast geen oren heeft ze ook niet echt goede ogen .....
Maar een andere keer, ga ik dit zeker proberen

Ze gaat me vandaag echt uitdagen: Naast een kuil in de tuin te graven, begon ze te tulpen af te bijten

(haha, de zwarte laarsjes na het graven moesten wel even in bad ....

Maureen: goede tips, helaas voor vandaag niet van toepassing

Maar een andere keer, ga ik dit zeker proberen

Nee, sommige tips zijn prima in sommige omstandigheden, maar niet altijd.
Vanmiddag had ik Dorus gelukkig net aan de lijn toen er twee ruiters uit het niks opdoken, ruimschoots buiten de ruiterpaden. Stijnke kwam telkens net dicht genoeg bij om haar goed te zien, maar niet te kunnen pakken. Wel oren dus, maar andere prioriteiten. Nou had zij haar lievelingsbal in de bek en liep dus alleen heen en weer tussen ons en de paarden. Geen geblaf of gedoe, alleen maar kijken.
Dorus had ik mee naar een stuk verderop uit het zicht van de paarden. Ze namen een ander pad, maar ik was er nog niet gerust op en ja hoor, twee tellen later stonden ze ineens weer voor onze neuzen. Dorus wurmde zich uit zijn tuig, gilde de hele boel bij elkaar. Gelukkig had ik zijn halsband nog vast en kon hem in de houdgreep nemen. Stijnke had ik net vast en die ging ook totaal uit haar dak. Kortom: totale puinhoop. Dan helpt geen tip of truc met speeltje of lekkers. Alleen een stevige houdgreep om ellende te voorkomen. Geen ongelukken gebeurd, maar het was ook geen mooi voorbeeld van overwicht op honden die hun ogen en oren op de baas gericht hebben
Soms is dat gewoon zo. We blijven oefenen 
Vanmiddag had ik Dorus gelukkig net aan de lijn toen er twee ruiters uit het niks opdoken, ruimschoots buiten de ruiterpaden. Stijnke kwam telkens net dicht genoeg bij om haar goed te zien, maar niet te kunnen pakken. Wel oren dus, maar andere prioriteiten. Nou had zij haar lievelingsbal in de bek en liep dus alleen heen en weer tussen ons en de paarden. Geen geblaf of gedoe, alleen maar kijken.
Dorus had ik mee naar een stuk verderop uit het zicht van de paarden. Ze namen een ander pad, maar ik was er nog niet gerust op en ja hoor, twee tellen later stonden ze ineens weer voor onze neuzen. Dorus wurmde zich uit zijn tuig, gilde de hele boel bij elkaar. Gelukkig had ik zijn halsband nog vast en kon hem in de houdgreep nemen. Stijnke had ik net vast en die ging ook totaal uit haar dak. Kortom: totale puinhoop. Dan helpt geen tip of truc met speeltje of lekkers. Alleen een stevige houdgreep om ellende te voorkomen. Geen ongelukken gebeurd, maar het was ook geen mooi voorbeeld van overwicht op honden die hun ogen en oren op de baas gericht hebben

Maureen
En weer eens een staaltje van arrogante 'onbegrip' van de kant van de ruiters. Ruiterpaden zijn er niet voor niks.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Hier maakt SBB er een potje van. De paardenroutes deugen niet.
Tien jaar geleden hadden ze gescheiden paden voor ruiters en aangespannen wagens. Nu moet dat allemaal op één route. Op sommige stukken is het zo smal dat elke toerist met een huifkar hopeloos vast komt te zitten. Routes werden zelfs aangelegd op paden met smalle poortjes. Toen we daar iets van zeiden, werd het route paaltje ter plaatse weggehaald. Wist niemand meer waar ze naar toe moesten.
Bomen die omvallen worden niet opgeruimd...het bos moet 'verwilderen'
Drie keer raden wat ruiters en aangespannen wagens gaan doen......
Je hebt natuurlijk regelmatig racende ruiters en kriskras rondsjezende honden. Het is een wonder dat er relatief weinig ellende van komt.
Tien jaar geleden hadden ze gescheiden paden voor ruiters en aangespannen wagens. Nu moet dat allemaal op één route. Op sommige stukken is het zo smal dat elke toerist met een huifkar hopeloos vast komt te zitten. Routes werden zelfs aangelegd op paden met smalle poortjes. Toen we daar iets van zeiden, werd het route paaltje ter plaatse weggehaald. Wist niemand meer waar ze naar toe moesten.
Bomen die omvallen worden niet opgeruimd...het bos moet 'verwilderen'

Drie keer raden wat ruiters en aangespannen wagens gaan doen......
Je hebt natuurlijk regelmatig racende ruiters en kriskras rondsjezende honden. Het is een wonder dat er relatief weinig ellende van komt.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Jammer Maureen, ben je weer terug bij af, wat oefenen met paarden betreft. 

Charlotte
Jeetje Maureen - je hebt ook wel een spannende middag gehad
Je was net zo trots - terecht - dat het best goed ging met de paarden door de lessen. Maar ja - wat je al zei - soms vallen de omstandigheden tegen. Je hebt er wel stress van gehad. Gelukkig weer iedereen veilig thuis 

Bij ons zijn er ook wel momenten geweest van verdwenen paaltjes, maar deze "dames" zijn gewoon van het pad afgegaan, een veldje op en daarna maar dom lekker door het bos gaan stappen.
Gelukkig gingen ze in stap, want in galop dan had ik Stijnke niet zo rap te pakken gehad. Ik hoop dat zij nou niet weer een fase teruggevallen is. vanmiddag leek dat mee te vallen.
Het bos is er voor iedereen is de bedoeling, dus de ruiterpaden zijn er niet voor niks. Wij mijden ze zodat Dorus ook los kan lopen al is het dan niet overal. Maar bij dit soort ontmoetingen ben je altijd weer blij als het goed afloopt.
Gelukkig gingen ze in stap, want in galop dan had ik Stijnke niet zo rap te pakken gehad. Ik hoop dat zij nou niet weer een fase teruggevallen is. vanmiddag leek dat mee te vallen.
Het bos is er voor iedereen is de bedoeling, dus de ruiterpaden zijn er niet voor niks. Wij mijden ze zodat Dorus ook los kan lopen al is het dan niet overal. Maar bij dit soort ontmoetingen ben je altijd weer blij als het goed afloopt.
Maureen
ja en je moet zeker alert blijven.
Lotje had gisteren trouwens nog ter afsluiting van haar "het-liefst achter-het-behang-willen-plakken-dag" nog bedacht om van mijn (dure
), heel comfortabel ballerina een stukje af te snoepen
Die zijn nu alleen maar nog voor in de prullenbak. Eigen schuld natuurlijk .... Vandaag moest ze aan de lijn blijven, het terrein van vandaag is minder groot en ik durfde gewoon niet, om ze los te laten lopen. Komt wel weer, misschien later op de dag. Maar wij hebben in plaats hiervan veel geoefend. Door de verbouwing wat minder aandacht aan besteed, dus dat kon sowieso geen kwaad.

Lotje had gisteren trouwens nog ter afsluiting van haar "het-liefst achter-het-behang-willen-plakken-dag" nog bedacht om van mijn (dure

Wat een schrik, en ook ergenis. Lotje is lekker bezig. Ach als de puberteit voorbij is zal ze wel weer beter luisteren.
En die paarden Maureen, vervelend dat die paarden op jullie pad liepen.
En die paarden Maureen, vervelend dat die paarden op jullie pad liepen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ach, het komt wel weer goed als we maar volhouden (hoop ik tenminste) en met Lotje gaat het ook goed komen
weer lekker geoefend vandaag!

Maureen
- e kuilboer
Helemaal in hor: peeptoeMartina schreef:heel comfortabel ballerina een stukje af te snoepenDie zijn nu alleen maar nog voor in de prullenbak.

Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)