Dorus
Re: Dorus
Met Dorus vandaag weer op de fiets naar het bos gegaan. Langs een nieuwe route. Met twee tunneltjes erin. De ene hadden we al twee keer gehad, maar de tweede was nieuw. Kleiner, donkerder en ander geluid. Hij is dan wel extra alert, maar blijft netjes doorlopen. We gaan toch heel langzaam de afstand nog wat uitbouwen. Hij geniet er zo enorm van en is van 8 km totaal niet moe. Zijn voetzooltjes zien er prima uit en het weer werkt nog steeds mee.
Ik heb ook bij de KC Zeist geïnformeerd naar hun UV-proef. Als er genoeg deelnemers zijn organiseren ze er eentje in sept. of okt. Wij kunnen dan evt. ook meedoen. Ik krijg in ieder geval bericht als ze meer weten.
Ik heb ook bij de KC Zeist geïnformeerd naar hun UV-proef. Als er genoeg deelnemers zijn organiseren ze er eentje in sept. of okt. Wij kunnen dan evt. ook meedoen. Ik krijg in ieder geval bericht als ze meer weten.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
- e kuilboer
Jeetje Maureen jullie worden samen nog een echt sportief setje 
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Vanochtend twee mooie routes van 10 km. uitgezocht. De eerste hebben we vanmiddag gedaan, tot groot genoegen van Dorus. We hebben de nodige weilanden in de buurt en zijn neus draaide er dan ook lustig op los onderweg. Schapen, koeiengeur, paarden en veel te zien. Hij was ook ineens heel alert toen er een trein in de verte voorbij kwam. Dat was een nieuw geluid. Volgens mij was hij moeier van de nieuwe indrukken dan van het lopen....
Maureen
Dat is samen genieten.
Dieuwertje vindt het nu nog vooral eng en nieuw.
Maar ze loopt netjes naast.
Ik hoop dat ze na een poosje ook om zich heen kan kijken.
Dieuwertje vindt het nu nog vooral eng en nieuw.
Maar ze loopt netjes naast.
Ik hoop dat ze na een poosje ook om zich heen kan kijken.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Vandaag het andere 10km rondje gedaan. In de natte sneeuw. We hoeven in ieder geval nog niet bang te zijn voor oververhitting.
Al die nattigheid vindt Dorus echt niet geweldig. Maar dat vindt hij ook bij de boswandeling. Maar het lopen naast de fiets blijft toch fijn. Weer nieuwe stukken terrein verkend en op de terugweg moest ik een boodschap doen en liepen daar maar liefst drie pony's in het winkelcentrum. Onverstoorbare types, waar de kleintjes een klein ritje op mochten maken.
Ik heb natuurlijk gevraagd of Dorus en ik er even wat oefeningen vlakbij mochten doen. En dat mocht. Ze zijn een stuk kleiner dan paarden en gek genoeg was Dorus erg onder de indruk van ze. Hij gilde en blafte helemaal niet en had behoorlijk veel aandacht voor mij. Een zeer positieve ontmoeting dus in het kader van zijn training. Ondanks de sneeuw een prima tochtje!
Al die nattigheid vindt Dorus echt niet geweldig. Maar dat vindt hij ook bij de boswandeling. Maar het lopen naast de fiets blijft toch fijn. Weer nieuwe stukken terrein verkend en op de terugweg moest ik een boodschap doen en liepen daar maar liefst drie pony's in het winkelcentrum. Onverstoorbare types, waar de kleintjes een klein ritje op mochten maken.
Ik heb natuurlijk gevraagd of Dorus en ik er even wat oefeningen vlakbij mochten doen. En dat mocht. Ze zijn een stuk kleiner dan paarden en gek genoeg was Dorus erg onder de indruk van ze. Hij gilde en blafte helemaal niet en had behoorlijk veel aandacht voor mij. Een zeer positieve ontmoeting dus in het kader van zijn training. Ondanks de sneeuw een prima tochtje!
Maureen
Bikkels zijn jullie, de tocht door het barre weer.
En dan kwamen ook nog eens die pony's in het winkelcentrum op jullie pad.
Was een win-win situatie.
En dan kwamen ook nog eens die pony's in het winkelcentrum op jullie pad.
Was een win-win situatie.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Fijn is dat toch als je zulke situaties tegen komt en mensen bereid zijn om even mee te werken met jouw training .
En super weer zo een training in het barre weer , Bero en ik hebben het ook getrotseerd lekker samen bezig zijn , weer of geen weer .
En super weer zo een training in het barre weer , Bero en ik hebben het ook getrotseerd lekker samen bezig zijn , weer of geen weer .
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
De meiden die met de pony's liepen keken me wat vreemd aan toen ik na onze oefeningen ook nog dankjewel riep voor we vertrokken, maar ik was er heeeeel erg blij mee. En dan is het barre weer nog maar half zo bar.
Tegen de tijd dat we weer helemaal warm en droog waren kwam er nog een verrassing: de tweeling van een paar deuren verderop belde aan of ze even binnen mochten. mama was niet thuis en ze waren de sleutel ergens kwijt of vergeten en ze waren helemaal verkleumd. meestal zijn ze best verlegen, dus dit was een hele stap voor ze. Gauw wat warms te drinken, droge warme sokken en dikke knuffels van Dorus en Stijnke. Vooral Dorus geniet daarvan. Even later leefde Stijnke zich uit met de buurvrouw die haar kroost kwam halen.
Volgende keer wachten de jongens niet tot ze helemaal verkleumd zijn hopen we....
Tegen de tijd dat we weer helemaal warm en droog waren kwam er nog een verrassing: de tweeling van een paar deuren verderop belde aan of ze even binnen mochten. mama was niet thuis en ze waren de sleutel ergens kwijt of vergeten en ze waren helemaal verkleumd. meestal zijn ze best verlegen, dus dit was een hele stap voor ze. Gauw wat warms te drinken, droge warme sokken en dikke knuffels van Dorus en Stijnke. Vooral Dorus geniet daarvan. Even later leefde Stijnke zich uit met de buurvrouw die haar kroost kwam halen.
Volgende keer wachten de jongens niet tot ze helemaal verkleumd zijn hopen we....
Maureen
Vandaag had Dorus zijn eerste behendigheidsles. Hij deed het best goed. Stelde fysiek nog niet zoveel voor: hordes op toyhoogte, breedtesprong op toy, later klein, schutting helemaal plat en de tunnel nog niet helemaal op volle lengte. Maar de indrukken waren er veel. Nieuwe honden, nieuw veld, andere handler en nieuwe spelletjes. Aan het eind wou hij niet meer door de tunnel. Vermoedelijk te moe van de indrukken, of last van de riem achter hem aan op de grond. Hij bleef wel vrolijk proberen zijn aandacht erbij te houden.
Later in het bos liepen er paarden verderop. Stijnke ging even kijken, maar kwam vlot terug. Dorus hield zich rustig. Was uiteraard aangelijnd zo vlakbij de ruiterpaden, maar liet na een hoop spektakel te maken toen Stijnke wegrende. Knap gedaan.
Later in het bos liepen er paarden verderop. Stijnke ging even kijken, maar kwam vlot terug. Dorus hield zich rustig. Was uiteraard aangelijnd zo vlakbij de ruiterpaden, maar liet na een hoop spektakel te maken toen Stijnke wegrende. Knap gedaan.
Maureen
Dat was nog eens een warm ontvangst voor die tweeling.
Fijn dat jullie er voor hen waren.
Dorus heeft het maar druk.
De eerste les behendigheid is een feit.
Hij was daarna veel te moe om nog fratsen uit te halen
Fijn dat jullie er voor hen waren.
Dorus heeft het maar druk.
De eerste les behendigheid is een feit.
Hij was daarna veel te moe om nog fratsen uit te halen
Charlotte
Zou zomaar kunnen, hoewel hij nog wel lekker heeft rondgerend verderop waar hij los kon.....
Maureen
-
Sylvia & Bob
Oh heerlijk en Smousen zijn die wel eens moe???? Moe komt in Sarah's vocabulaire echt niet voor hoor!!
Lief dat de tweeling zo vrolijk onthaald werd en misschien komen ze de volgende keer wel spontaan gezellig buurten!!!
Lief dat de tweeling zo vrolijk onthaald werd en misschien komen ze de volgende keer wel spontaan gezellig buurten!!!
Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent
http://www.facebook.com/Bobby6912.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent
http://www.facebook.com/Bobby6912.
Al 10 km naast de fiets, knap hoor. En wat vindt hij het toch leuk.
Pony's in het centrum, bijzonder. En meteen even een lesje voor Dorus, dat was boffen.
En al de eerste behendigheidsles, wat gaat het toch snel allemaal.
Pony's in het centrum, bijzonder. En meteen even een lesje voor Dorus, dat was boffen.
En al de eerste behendigheidsles, wat gaat het toch snel allemaal.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ja, gaat zeker snel....
Vanavond een avondritje met hem gedaan. De vorige keer regende het, maar nu was het droog en helder. Het eerste stuk ging heel gewoon, maar op een donkerder pad zette hij ineens flink de sokken erin. Het leek wel of hij iets zag, maar ik zag het niet. Totdat ik dacht aan de fietslamp.....
Toen ik die ietsje hoger gericht had, was dat over. Gelukkig maar.
Even later reden we langs een bosrand. Ik hoorde geritsel en zag een ree staan. Twee tellen later had Dorus de geur. Als een bezetene wilde hij de bosrand langs sjezen. Hij blafte er gelukkig niet bij, maar was echt even in de jachtstand. Stoppen, stukje lopen, aandachtsoefeningen en hij trok weer bij. Maar het bleef nog even kriebelen bij hem. Het laatste stuk hebben we weer gewoon kunnen fietsen/lopen en een stukje cooling-down gedaan na alle spannende avonturen.
Vanavond een avondritje met hem gedaan. De vorige keer regende het, maar nu was het droog en helder. Het eerste stuk ging heel gewoon, maar op een donkerder pad zette hij ineens flink de sokken erin. Het leek wel of hij iets zag, maar ik zag het niet. Totdat ik dacht aan de fietslamp.....
Even later reden we langs een bosrand. Ik hoorde geritsel en zag een ree staan. Twee tellen later had Dorus de geur. Als een bezetene wilde hij de bosrand langs sjezen. Hij blafte er gelukkig niet bij, maar was echt even in de jachtstand. Stoppen, stukje lopen, aandachtsoefeningen en hij trok weer bij. Maar het bleef nog even kriebelen bij hem. Het laatste stuk hebben we weer gewoon kunnen fietsen/lopen en een stukje cooling-down gedaan na alle spannende avonturen.
Maureen
Er mankeert in ieder geval niks aan Dorus , alles doet het goed .
Fijn om zo heerlijk met Dorus in de weer te zijn .
Fijn om zo heerlijk met Dorus in de weer te zijn .
Jolanda en Trix
Zeker! Alles werkt. Nu nog een tikje minder eigenwijs...... maar eigenlijk hou ik daar ook wel van...
Maureen
Wat hebben we weer genoten vandaag! Lekker weer en een paar nieuwe toestellen erbij in de behendigheid. Dorus mocht vandaag door de tunnel zonder riem achter zich aan. Dat vond hij veel prettiger, maar aan het eind van de les wou hij toch even niet meer. De hele les hadden we de tunnel op rechts gedaan en de laatste keer moest het op links. Met Dorus al flink moe, was dat net teveel. Met hulp van de trainster deed hij het toch prima hoor, maar voor hem was het daarna echt op. En toen was de les ook klaar.
Verder hebben we de band, de tafel en de paaltjes voor het eerst gedaan. Vier paaltjes met dubbele waaiers er tussen. Dat vond hij heel spannend. Het is ook een moeilijk toestel voor de hond om de beweging te leren. Maar na een paar keer (verdeeld door de les) was het niet eng meer.
Verder hebben we de band, de tafel en de paaltjes voor het eerst gedaan. Vier paaltjes met dubbele waaiers er tussen. Dat vond hij heel spannend. Het is ook een moeilijk toestel voor de hond om de beweging te leren. Maar na een paar keer (verdeeld door de les) was het niet eng meer.
Maureen