L♥tje
Re: L♥tje
Jij hebt gelijk, maar nu eerst zielig vanwege wisselen hoektandenMartina schreef:Haha - en Timmie wordt vader

Groet,
Nienke
Olli Timmie van Abtswoude - 27-08-2015
Amber Moos x Frey Abel
https://instagram.com/timmie_smoushond/
https://instagram.com/nienkej3/
Nienke
Olli Timmie van Abtswoude - 27-08-2015
Amber Moos x Frey Abel
https://instagram.com/timmie_smoushond/
https://instagram.com/nienkej3/
Ach, zielig........
gelukkig is het meestal snel weer over 

Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
gelukkig heeft Lotje er volgens mij geen last van. 5 hebben wij gevonden .... scheelt pijn (bij ons !) tijdens het spelen met haar 

Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018

Zeker
Het blijvende gebit is een stuk minder puntig!

Maureen
- e kuilboer
Wij hebben 1 kiesje van Teun
Verloor hij toen we bij vrienden op de koffie waren en mn vriendin in ene vroeg: wat is dit nu? 

Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
-
Hahahaha inderdaad geen gevaar meer voor inbrekers, ik denk dat de gemiddelde Smous het heel gezellig zou vinden als ze gezellig binnen zouden komen! (daarom hebben wij Ara Henk..... inbrekers rennen al weg als ze hem zien maar van Bob en Sarah hoeven ze echt niet bang te zijn
)

Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent
http://www.facebook.com/Bobby6912.
Ja echte waakhonden zijn ze zeker niet
Ik heb het gevoel, dat ze nu begint te puberen: Vanochtend ging ik met haar naar het Surfeiland - een klein strandje bij ons aan de Westeinder Plassen en een looslopgebied. Ze rent hier heerlijk elke ochtend, ontmoet andere honden en is helemaal blij en luistert goed. Tot vanochtend. Ze luisterde helemaal niet, alsof ik er niet aanwezig was. Ze ging alleen maar rennen, rennen, rennen. Er is een restaurant waar soms een vrachtwaren langzaam rijdt om eten aan te leveren. Vanochtend liep ze als een gek heen en weer over precies dit padje, andere honden vond ze niet interessant, mij sowieso totaal niet. De vrachtwagen kwam en heeft haar gelukkig gezien
Het was doodeng. Mijn laatste noodhulp is altijd een fluit, waar ze meteen luistert en naar mij toe rent - ze krijgt hier iets extra lekkers, wat ze alleen bij luisteren na het fluitje krijgt. Maar nee ..... geen fluit, geen snoep alleen maar rennen
. Ik was er echt bang van en snapte totaal niet, hoezo ze niet eens naar me keek laat staan luisterde .... Uiteindelijk konden de andere honden en bazen toch haar aandacht trekken en ze kwam aanhollen, maar bleek - in eens - erg bang en onzeker te zijn, staartje vrij laag, bang om zich heen kijken, geluiden van de mannen van de vrachtwagen eng vinden (ze houd van knappende ballonen, dus bang voor geluiden was ze nooit) - dus een heel andere Lotje vanochtend ..... Zou dit al puberen kunnen betekenen? Ze is nu 5 1/2 maanden ....

Ik heb het gevoel, dat ze nu begint te puberen: Vanochtend ging ik met haar naar het Surfeiland - een klein strandje bij ons aan de Westeinder Plassen en een looslopgebied. Ze rent hier heerlijk elke ochtend, ontmoet andere honden en is helemaal blij en luistert goed. Tot vanochtend. Ze luisterde helemaal niet, alsof ik er niet aanwezig was. Ze ging alleen maar rennen, rennen, rennen. Er is een restaurant waar soms een vrachtwaren langzaam rijdt om eten aan te leveren. Vanochtend liep ze als een gek heen en weer over precies dit padje, andere honden vond ze niet interessant, mij sowieso totaal niet. De vrachtwagen kwam en heeft haar gelukkig gezien

- e kuilboer
Oeps... Heb ik niet meegemaakt met Teun. Wel dat hij inderdaad zo 'laag' aankomt als ie weet dat ik al een paar keer geroepen heb en dat ie dan dat ene boompje toch nog even belangrijker vindt
Ik weet het, is ook zoiets van: baas ik kom maar nog even mijn eigen ding doen. Maar zo 'puberig' als Lotje oeps, morgen weer kijken?

Groetjes Maarten en Ellen
tot morgen is niet nodig....
Was net met haar weer buiten AAN DE LIJN ..... ze piepte de hele tijd binnen, kan geen rust vinden. Buiten schrok ze voor alles en iedereen .... een staande (!) witte auto,
fiets van de buurvrouw, hoek ven aan huis, de grafmachine van de bouwplaats in de buurt (okay, die snap ik nog wel een beetje, maar zou ze tot gisteren geen aandacht aan hebben besteden), ze keek de hele tijd bang om zich heen .... Wie o wie heeft mijn hond uitgewisselt - de stoere kleine meid, die tot gisteren bij ons woonde ..... 
Was net met haar weer buiten AAN DE LIJN ..... ze piepte de hele tijd binnen, kan geen rust vinden. Buiten schrok ze voor alles en iedereen .... een staande (!) witte auto,

Heb je al een berichtje via whatsapp gestuurd, maar nog een keer hier; misschien wordt ze binnenkort wel loops. Dat zou qua leeftijd goed kunnen. Moeders wordt daar ook altijd onrustiger van. Al die hormonen ook...
Ik hoop dat dat het is, dan heb je binnen een paar weken weer de oude Lotje terug. Een andere verklaring dan dat ze echt heel erg geschrokken is heb ik ook niet...

Ik hoop dat dat het is, dan heb je binnen een paar weken weer de oude Lotje terug. Een andere verklaring dan dat ze echt heel erg geschrokken is heb ik ook niet...
Je zou haast denken dat er toch 'iets' gebeurd is op het strandje.
Misschien gebeten door een insect.. iets onverwachts...
Hormonen kan zeker ook.
De omgeving klein en veilig houden misschien en dan langzaam weer wat uitbouwen?
Het doet me denken aan die plotselinge angst voor autorijden van Dieuwertje.
Hormonen kan zeker ook.
De omgeving klein en veilig houden misschien en dan langzaam weer wat uitbouwen?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Het kan zeker met de pubertijd te maken hebben. http://www.hondenlezingen.nl/341055426
Maar even wat vaker aanlijnen en geen voor Lotje dan stresssituaties opzoeken.
José, Sammy & Lieveke

Maar even wat vaker aanlijnen en geen voor Lotje dan stresssituaties opzoeken.
José, Sammy & Lieveke

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Het klopt inderdaad, dat ze - nadat ze al de hele tijd ging rennen en sjezen als een gek - een momentje echt uit mijn zicht was, en daarna dit bange gedrag vertoonde. Dus geen idee, wat/wie ze tegenkwam - maar dat zou het ook geweest kunnen zijn.....Jeanette schreef:Je zou haast denken dat er toch 'iets' gebeurd is op het strandje.
Hormonen kan zeker ook.
Dit is nu het fijne aan dit forum, hartelijk dank voor jullie reacties!
Jiske wij hadden inderdaad contact, ik ga dit zeker in de gaten houden. Als mama Moos ook al met 6 maanden loops was ....
Ook de link José was erg interessant om te lezen, hier klopt ook al veel als ik na vanochtend terug kijk met name de angstfases. Het lijkt een combinatie te kunnen zijn - want het niet luisteren eerder stond (blijkbaar?!) los van haat angst en haar trillen. Ach ja - en ze vreet als een leeuw vandaag .... groeispurt?

Nu is ze inmiddels wat rustiger, ze kon een beetje slapen en nu herken ik ons Lotje weer. Onze dochter is nu met haar wandelen

Dat was schrikken!!!
En wel heel extreem en plotseling om alleen puberteit te zijn. Maar combinatie van de verschillende dingen die al genoemd werden zou wel kunnen...
Hopelijk komt ze snel in iets rustiger vaarwater.

En wel heel extreem en plotseling om alleen puberteit te zijn. Maar combinatie van de verschillende dingen die al genoemd werden zou wel kunnen...
Hopelijk komt ze snel in iets rustiger vaarwater.
Maureen
Ja, dat hoop ik ook ..... Mijn dochter kwam terug van het uitlaten, ze was wel nog wat angstig maar dat viel mee. Ze ging na een ander losloopgebied en ze bleef bij mijn dochter
. Hoop, dat het morgen weer wat normaler is, maar ik ga ze zeker goed in de gaten houden en ga naar nog een ander loosloopgebied, waar niemand loopt, niet eens honden
. Dus dat lijkt me het veiligst om het morgen nog eens rustig te bekijken.
Er is nog iets veranderd: mijn man was met een aannemer naar boven gegaan en ineens stond Lotje in de deuropening. Nog nooit de trap opgelopen, niet een nieuwsgierig naar gekeken.
Er zit nog een traphekje om op te rollen aan vast, dus die word weer geactiveerd 

Er is nog iets veranderd: mijn man was met een aannemer naar boven gegaan en ineens stond Lotje in de deuropening. Nog nooit de trap opgelopen, niet een nieuwsgierig naar gekeken.

-
Het zou een angstfase en aankomende loopsheid kunnen zijn. Gelukkig zijn ze beide van voorbijgaande aard!!
Ik kan me wel voorstellen dat je behoorlijk geschrokken bent pffffffff!
Sarah luistert altijd perfect (m.u.v. het niet op mogen eten van de post, niet springen etc.) maar vlak voordat ze loops werd had ze ook een aantal maal bananen in haar oren
Ik kan me wel voorstellen dat je behoorlijk geschrokken bent pffffffff!
Sarah luistert altijd perfect (m.u.v. het niet op mogen eten van de post, niet springen etc.) maar vlak voordat ze loops werd had ze ook een aantal maal bananen in haar oren

Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.

even een update: Ik ging gisteren naar het andere reuze losloopgebied bij Schiphol waar bijna nooit iemand komt. Wel saai wat betreft spelen met andere honden maar vogels vind Lotje ook prima. Ze luisterde wat beter, de fluit vond ze ook weer wat om op te reageren en te komen. Ze kon weer heerlijk veilig sjezen

De angst is weg, ik denk toch, dat ze van iets was geschrokken. Omdat ze de vogels achteraan sprong (tja lotje, vleugels hebben smouzen helaas niet) zou ze hier misschien zonder te kijken tegen iets aangebotst kunnen zijn (parkerende auto? hier was ze juist bang voor) Naja, maakt niet uit als ze maar weer normaal is