Zo weer even een update over Bero.
Ik had al vertelt over zijn overdreven enthousiaste gedrag.
Wij konden bijna nergens meer naar toe zonder dat Bero de hele tent bij elkaar hyperde.
Veel van jullie hebben het gezien tijdens de strandwandeling en dan met name het drankje na afloop.
Ook met de clubmatch ben ik alleen maar bezig geweest om hem op vier
poten te houden .
Toen hij bij de laatste cursus alleen maar bezig met de andere honden was en echt geen contact met hem kreeg was de maat voor mij vol.
De juf stuurde mij met Bero naar een apart stuk zodat Bero tot rust kon komen , nou ik jullie vertellen dat dat niet leuk was.
Ik baal ook dat de juf er niets mee doet en mij laat zien wat ik fout doe , want je kan niet alle gedrag op het puberen gooien .
Thuisgekomen besloot ik dat er iets moest veranderen en besloot eens contact op te nemen met een school hier in het dorp , deze dame gaat eerst 1 op 1 met je de straat op , en verder geeft zij alleen al wandelend les .
Ik heb haar een mail gestuurd en uitgelegd wat het probleem is.
Zij belde direct op en heb drie kwartier met haar aan de telefoon gezeten .
Zij gaf mij direct huiswerk, nl
Eerst zijn etensbak wegzetten , het voer van de dag in een keer afmeten en verspreiden over verschillende plekken in huis en jas en broekzak.
Vervolgens drie dagen niet met hem praten zodra hij oogcontact zoekt laten zitten oogcontact blijven vragen en belonen met zijn voer.
Na deze drie dagen die vandaag afgelopen zijn naar fase twee daar vertel ik later over.
Maar wat een verschil al nu zeg de eerste dag konden we het al merken , hij is een stuk rustiger,zowel in huis als op straat , op straat vraagt hij constant met zijn ogen mijn aandacht en dat beloon ik weer met zijn voer.
Het naast lopen deed hij al goed behalve als er kinderen aankomen of mensen met hond ,dan is hij niet te houden .
Maar vanmorgen heeft hij het heel goed gedaan ik heb hem richting school uitgelaten , heel veel prikkels dus , zo wat een verschil,heel goed .
Alleen het laatste stukje naar huis op een smalle stoep kwam dame met hond en daar direct achter dame met kind, oeps dame met hond liet haar hond naar Bero ruiken , ik vroeg haar netjes door te lopen omdat ik in training ben , natuurlijk zei ze en liep door de dame met kind wou van de stoep afgaan omdat zij mij dat hoorde zeggen , ik vroeg haar gewoon langs ons te lopen omdat het een onderdeel van de training is , ook deze dame deed wat ik vroeg ,maar moest alle zeilen bijzetten om Bero rustig te houden , jammer dat mislukte een beetje.ik zeg een beetje want hij herstelde sneller zodat ik weer door kon lopen , normaal trekt hij mij dan naar achteren en dat deed hij nu niet .
Jo kwam gisteravond laat uit haar werk en hij liet haar met rust ,pas als hij helemaal kalm is mogen we hem roepen laten zitten oogcontact voertje en even heerlijk knuffelen.
Zo moeilijk om niet tegen hem te praten maar na vandaag mag het weer , maar zal het toch een stuk minder doen dan ik gewend ben .
Volgende week donderdag mag ik hem helemaal geen eten geven , we gaan dan smiddags met zijn eten het bos in met de juf,daar gaat hij loslopen en leren komen op commando en oog contact houden terwijl er veel prikkels zijn , pffff ben heel benieuwd .
Kortom ben blij dat ik aan de bel getrokken heb , en ook dat ik door had dat het aan ons ligt en niet aan BERO.
Drie kwartier telefonisch consult en een uur privéles voor 37 euro , ik zeg , dat is niet duur ...