Klets-topic

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Mary

Re: Klets-topic

Bericht door Mary »

Ach, fout kan het toch niet :?:
Poesjes doen toch gewoon wat ze zelf willen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ach, gewoon een beetje googelen..en dan je eigen plan trekken :mrgreen:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

loes

Bericht door loes »

Zou me er inderdaad niet al te druk over maken, Ariënne. Wij kregen 2 volkomen onopgevoede katten van al 6 maanden, die in een groep geleefd hadden en als grootse afleiding het spelen met schoenveters van de fokker hadden gehad en kennelijk daardoor een fascinatie voor draden, koordjes, veters e.d. ontwikkeld hadden. Gevolg, vooral in het begin schoenen met afgekloven veters, peignoirs waar de ceintuurs steeds korter werden door het afkluiven, doorgebeten electrische snoeren..... Maar nu hebben we dat aardig in het gareel. Shaffy heeft nog wel iets met dingen die ergens op liggen, dus elke pen e.d. wordt op de grond gemept, maar ach dan moeten we maar beter opruimen, toch?
Dan moet het toch een eitje zijn 2 jonge katjes, die alles nog te leren vallen op te voeden? :wink:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ja, hoor! Geen kunst aan!
Mooie fascinatie trouwens. :)
Ik zit er nog een beetje mee hoe we het 's nachts moeten doen. Ik zal ze eerst nog maar niet alleen laten met de honden beneden. Maar ja, wij moeten nog wel kunnen slapen. :jongleur:
Dit wordt FEEST! :wink:
:bandje:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Je had nu toch een héle kamer over :mrgreen:
Daar willen Snorretje en Zomerzoentje best in 's nachts :crazy: :crazy:

Er was laatst een kattengedragsdeskundige op t.v. en die adviseerde om meerdere kattenbakken neer te zetten. De regel is, net zoveel als het aantal katten plus één.
Drie dus.... :o
Lijkt me reuze veel, daar is vast geen plaats meer voor naast de giga hondenmand, maar misschien twee??? Wat vinden de kattenmensen hiervan ????
Hoelang zal het duren voor ze naar buiten kunnen? Ik ben dat van Pieuw helemaal vergeten?? Overigens hebben we nooit een kattenbak in huis gehad. Altijd een bak met grond en dan stap voor stap buiten zetten.
Pieuw heeft één keer dwars door het dekbed heen geplast en dat was 't.

loes

Bericht door loes »

Ik heb inderdaad 2 kattenbakken, de derde vond ik toch echt een beetje teveel in een flat. Shaffy heeft heel in het begin een blaasontsteking gehad (wordt tegenwoordig verondersteld stressgerelateerd te zijn ) en Ramses is dus een blaasgruiskater. Met Shaffy moeten we wel oppassen om geen bak met kranten o.d. op de grond te zetten, want dan kun je ze niet meer in de papierbak stoppen :( . en de plantenbakken binnen en buiten heb ik met grind afgedekt, want dat is Ramses favoriete alternatieve bak. Ik hou de kattenbakken heel schoon om 'ongelukjes' en poepeten van de honden te voorkomen. Omdat het flattijgers zijn en ze dus alleen het balkon hebben, hebben we heel veel krabpalen overal staan, maar tegenwoordig sluiten we ze 's nachts wel in de vanalleswat-kamer (was onze grote slaapkamer) want slapen met een kat van een kilo of 6 bovenop je, is niet echt een feest.
Katten die naar buiten kunnen is natuurlijk een ander verhaal, maar ik had vroeger wel een kattenbak, maar ja, we woonden in een wijk, niet in/aan het bos
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Snorretje en Zomerzoentje! :crazy: :wink: (Ik ben nog druk op zoek naar namen!)
Nina's kamer is nu nog wel erg vol... :| (Maar straks niet meer!)
Twee kattenbakken is eigenlijk wel een must. Drie wordt te gek hier. Ik las op een kattenforum iets over pas naar buiten laten gaat met een maand of 6. Lijkt me hier toch wat overdreven.
Ik was er al over aan het denken een extra kattenluikje te maken naar de gang, maar ja, ook zo wat als je huis te koop staat. Beppie was bezeten op kattenpoep en dat moeten we nou even niet hebben! En dan het liefst alles uitkotsen op het kleed. Zo smerig! :schrik:
Ik moet ook nog even uitzoeken wat ik ze te eten moet geven. Alleen maar (goede) brokjes voor deze kattenbaby's is wel erg saai. Met soms wat hart-/lever-/vismaaltijden dan maar. Blikvoer wil ik eigenlijk niet meer aan beginnen.
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Misschien een stomme vraag, maar ik ben dan ook geen kattenmens.

Als een kitten pas met een maand of 6 naar buiten kan/mag, kun je dan al die tijd geen deur meer open zetten?
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat niet is, kan nog komen, Charlotte! :idea: :!:
Maar dan moet je daar constant rekening mee houden, ja. Die 6 maanden zijn wat mij betreft uit de lucht gegerepen. Dat hangt toch helemaal af van de woonsituatie, lijkt mij.
Afbeelding

andrea21

Bericht door andrea21 »

Hoi,

Ik heb vorig jaar dus een kitten gekregen deze ging wel meteen op de kattenbak ik had hem er in gezet en daarna geen probleem en keurig netjes geen ongeluktjes terwijl zijn kitten moeder geen kattenbakken had die heeft 5 katten :jeah: .

En de eerste nacht alleen in de kamer met de hond vond ik ook doodeng en we hadden hem dus in de rommel kamer gezet en mauwen dus de hele nacht hij voelde zich duidelijk alleen, de volgende dag lag die al te slapen in de nek van onze hond dus toen had ik zoiets dat moet nachts ook goed gaan. Nu een jaar later slapen ze nog samen tegen elkaar aan, terwijl de kater niet altijd zolief is voor onze hond maar die gaat gewoon ergens anders liggen. Ik moet de kater maar is gauw laten casteren. :shock:

Ik heb hem wel een aantal weken binnen gehouden maar het werd zomer en toen een tafeltje voor de deur gezet dat die er niet uit kon maar dat mocht niet baten hij klom er gewoon over heen toen had ik zoiets we zien wel en ja hoor op het schudden met zijn voer kwam die netjes thuis. :crazy:

groetjes Andrea
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

wubke

Bericht door wubke »

Ik vind 6 maanden ook erg lang. Volgens mij hebben ze snel genoeg in de gaten waar het eten komt. Daar moet je in de buurt blijven. Als de omgeving veilig is zou ik ze gewoon lekker buiten laten. Zeker als het mooi weer is.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat komt hier wel goed, dacht ik zo.
Andrea, het lijkt me zó leuk als ze samen slapen met de hond(en)! Ik denk niet dat onze Vera er nou meteen zin in heeft, maar wie weet hoe het zich ontwikkelt.
Geweldig dat dat bij jullie meteen gebeurde!
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

andrea21 schreef:Hoi,
terwijl zijn kitten moeder geen kattenbakken had die heeft 5 katten :jeah: .
Wat een slimmerikjes hè.
Dat is echt de natuur!!! Een eeuwigheid geleden had onze Knudde kittens. Ze waren een week of vier/vijf. Zit ik peertjes(?) te schillen met de bak schillen op de grond. Komt er zo'n hummel in de bak, krabt en draait en wil poepen in de schillenbak :crazy:

Hoorde vanmiddag van iemand dat de kattenbrokjes van C1000 de beste zijn.
Teen of tander onderzoek/test dus.Je hebt ook Carnibest voor katten: http://www.carnibest.nl/
Handig te weten voor Sneeuwvlokje en Kleine Bliksem ???

andrea21

Bericht door andrea21 »

Ik haal altijd het premium voer in van die zilver met rode zakken van de Lidl onze ouwe kat heeft al vanaf jongs af aan een blaas probleem en reageert hier erg goed op en ze willen niet anders meer. Ik had hier voor altijd ONE voor haar maar dit is een stuk goedkoper en het zijn kleine brokjes dus lekker voor kittens ook. :wink:

groetjes Andrea
Laatst gewijzigd door andrea21 op 17 sep 2008, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Mary

Bericht door Mary »

Best lastig, eten uitzoeken voor donderslag en heldere hemel :mrgreen:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ook al zin in Indianenverhalen ? :crazy: :mrgreen:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:crazy: Ga zo door, meiden!! :crazy:
Tussen haakjes: de ene is gestreept en de ander is zwart. Sneeuwvlokje is natuurlijk wel heel origineel voor een zwarte kater! :wink:

Vandaag heb ik van alles ingeslagen. De katjes krijgen op advies Smolke-brokjes (met een 'u') dus heb ik datzelfde voer gekocht.
Ik denk wel dat het goed is echt kwaliteit te kopen, maar wat dat is, weet je niet altijd. :scratch:
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Het komt wel goed met pek en veren. :wink:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik vind Marie dus wel een leuke meisjenaam voor het Streepje....
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Die zwarte dan maar Joop?

Gesloten