Belevenissen van Bero

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Trix

Re: Belevenissen van Bero

Bericht door Trix »

[quote

En dat gesleep met z'n voerbak doet Bob ook (overigens alleen als de bak hem niet te zwaar is). Hij neemt hem dan mee naar het kleed waar de bak niet steeds wegschuift als hij hem eens grondig wil schoonlikken.[/quote]

Oh geweldig , dat doet Bero ook , zo slim van die smousjes :fluit:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Martina

Bericht door Martina »

Ze proberen jullie op te voeden: Zet dan mijn bakje op een kleed, baas :tong:
Oona Ltje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 :poot:
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018 :poot: :poot: :poot: :poot:

Trix

Bericht door Trix »

:ja:
Jolanda en Trix

Erna

Bericht door Erna »

Ha, ha, Bero houdt jullie lekker bezig.
En zo'n hondenconcert zoals bij Jet lijkt me wel gezellig in de auto. :hihi:
Lisa sleept niet met haar bak, maar haalt er wel eens iets uit om het daarna op het kleed op te eten. Nu vind ik dat niet erg als het een wortel is. Maar ze krijgt ook wel eens een gedroogd vissenvel, vindt ze heel lekker. Maar ik niet als ze dat mee naar het kleed wil nemen. Dat geef ik haar in haar hok in de gang, dan doe ik de kamerdeur even dicht.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Trix

Bericht door Trix »

Zoals iedereen nu wel weet is Bero flink aan het puberen.
Dus heb ik veel gelezen en op andere manieren tools gezocht om hier goed mee om te gaan.
De laatste twee dagen merk ik dat er meer rust in Bero sluipt alleen op nieuwe plekken en nieuwe situaties kan hij nogal hyper zijn. En dat uit zich allereerst dat hij rondom de ogen , snuit en buik helemaal rood wordt, we hebben hem hem daarom gisteren mee genomen naar het verpleeghuis in Katwijk , eerst de duinen in , lekker laten rennen, steeds Jolanda laten zoeken, kortom hersens en lijf tegelijkertijd laten werken. Vanuit daar verpleeghuis in en moedertje opzoeken, hij liep regelrecht naar haar kamer waar zij niet eens was, en dat is heel grappig want hij is daar weken geleden voor het eerst geweest. Doorgelopen naar de gezamenlijke woonkamer en ja hoor daar zat ons moedertje, oeps Bero helemaal uit zijn plaat vanuit daar het restaurant in, en oeps weer helemaal hyper. Ik heb een sportband om mij lichaam zitten waar Bero aan vast zit , ik heb dus heerlijk mijn handen vrij.
We hebben hem totaal genegeerd en binnen 5 minuten werd hij rustig en ging lekker liggen , pfffff.
Vandaag ging ik met het uitlaat rondje naar het kerkplein , dat doe ik regelmatig want daar staan allemaal fietsennietjes en een andere attributen waar ik leuke spelletjes mee kan doen , terwijl ik aan het slalommen was hoorde we de mensen zingen in de kerk , geweldig Bero vond het bere interessant.
Toen we alle attributen afgewerkt hadden en het tijd werd om verder te lopen ging net de kerk uit.
Prachtige gelegenheid om het hyperen van Bero te trainen . Ik ben richting uitgang gelopen en heb met mijn klicker en voertjes Bero opdracht gegeven om te gaan zitten en commando blijf . Ohhh wat vond hij het moeilijk , maar omdat de mensen door hadden wat ik aan het doen was werd hij door vrijwel iedereen genegeerd , geweldig. Zijn staartje kwispelde de stenen eruit maar meneer bleef netjes zitten totdat de laatste wegging . Wat was ik trots en wat kon ik aan Bero zien dat ook hij dit als prettig had ervaren hij was daarna als was in mijn handen . Net als je denkt doe ik het wel goed gebeurt er zoiets en dan denk ik .......Ja we doen het goed.
Jolanda en Trix

Erna

Bericht door Erna »

Top Trix. :thumbsup: Jij en Bero zijn goed bezig.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

jetwolrich

Bericht door jetwolrich »

Wat een mooi verhaal weer, Trix.
Toch geweldig, zoals Bero Oma zoekt als jullie naar haar toegaan?
Hij kan echt veel betekenen voor haar.
Dat drukke gedrag heeft Indy niet, maar zij wordt door Moeke Beer nog weleens op haar nummer gezet. :nee:
Dat scheelt wel veel. ;)
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

Maureen

Bericht door Maureen »

Heerlijk zulke mooie trainmomenten en dat hij dat leuk blijft vinden. Hij blijft behoefte houden aan uitdaging en die krijgt hij volop van jullie. :thumbsup:
En op bezoek bij je moeder is geweldig zoals hij precies weet waar hij haar zoeken moet.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Trix

Bericht door Trix »

pfffff even bijkomen van een heerlijk weekend.

Op fb is een lid die workshops speuren geeft , zij is zeer proffesioneel en is aangesloten bij dog advice.
zo is in samenspraak met deze dame een workshop speuren georganiseerd met enkel alleen smousjes , wat een feest.
op het moment dat er een datum bekend werdt gemaakt op fb zat ik net te fbooken. wat een geluk want er mochten maar 6 smousjes aan meedoen.
wij ons natuurlijk direct opgegeven.
gelukkig maar want binnen een half uur was de workshop vol.

een van de andere leden maakte bekent dat ze er een weekend van ging maken door een huisje in de buurt van de workshop te huren voor het weekend .
Aangezien wij dit jaar door omstandigheden niet op vakantie waren geweest vonden wij dat het een ook goed idee en zo huurde wij naast elkaar een huisje.
wat een feest voor Bero want eindelijk kon hij weer drie dagen lang met teefje Dycke in de bossen zijn hart ophalen . we hebben in die drie dagen wel 30 km met de honden gelopen , heerlijk rennen en rollebollen , want wat konden die twee het heerlijk met elkaar vinden.

Zondag was dan de workschop die al om 10.00 uur begon , wij zaten er 6 km vandaan (Mierlo)dus voor ons was het een wassen neus , maar voor de rest was het gemiddeld toch wel twee uur rijden .
de workshop begon met een theorieochtend die alleen al bere interessant was, daarna een goed verzorgende lunch.
De sfeer zat er goed in en zo gingen we met zn alle opweg naar het bos waar we de theorie in praktijk gingen brengen.
De eerste oefening was voor elke smous het zelfde zo kon zij zien hoe de hond reageerde en werden de volgende oefeningen aan de hond aangepast.
Zo was er een smousje bij met een korte conetratieboog en die mocht als eerste.
wat waren ze allemaal hyper en de een deed het wat beter dan de ander , geen probleem dat kwam wel goed. totaal 5 oefeningen per hond en wat je dan meemaakt is wel zo bijzonder, zo hyper als ze allemaal in het begin waren zo geconcentreerd waren ze na twee oefeningen toen ze in de gaten hadden wat er van hun verlangd werd.
Als er een smous aan de beurt was dan zag je alle smousjes netjes op het kontje zittend kijken naar de smous die aan de beurt was, echt geweldig om te zien .
Bero bv , die vond het geweldig keek heel gecontreerd naar zijn voorganger die aan de beurt was op dat moment ging een van de baasjes voor zijn snufferd staan en hij heel geïrriteerd om haar benen heen kijken .
wat ook heel leuk was dat er na elke smous de oefening werd doorgesproken, dat was heel leerzaam.

ging de eerste oefening niet bij elke smous goed zag je naarmate de dag vorderde elke smous geweldig speuren.
Voor ons is het duidelijk , zowel wij als de juf konden maar een conclussie trekken Bero is zeer geschikt om te speuren , een hond met een missie zoals de juf dat zo mooi zei.

De juf die zelf ook voor een smous op de wachtlijst staat was helemaal in haar nopjes en had nog nooit meegemaakt dat een groep honden het speuren zo snel oppikte , voor haar heel leuk natuurlijk .
Vanavond zullen we wat fotos op de site zetten, zodat jullie een beetje idee kunnen krijgen van deze hele leuke gezellige dag..ook een foto met de juf die zo graag met een paar smousjes op de foto wou, die trouwens deze dag voor het eerst smousjes in het echt zag.
Moe maar voldaan ging iedereen mee met ons naar het huisje waar we onder het genot van een heerlijke maaltijd met elkaar nog heerlijk hebben nagenoten van een super dag speuren.

Maureen mede door jou leuke verhalen over speuren heb ik in paar keer tijdens het speuren aan je moeten denken en je hebt helemaal gelijk , SPEUREN IS GEWELDIG.
voor die gene die benieuwd zijn geworden kunnen naar http://www.dogadvice.nl gaan.Zij zitten door het hele land , wij hebben de workshop in Mierlo gedaan.
als ik het goed begrepen heb komen de foto's ook op deze site.
Jolanda en Trix

Trix

Bericht door Trix »

Heb zojuist ontdekt dat de foto's vn het speuren staan op http://www.hondenspeurtraining.nl
Onder het menu foto en film. Workshopdag met de smouzen.
Laatst gewijzigd door Trix op 01 dec 2015, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Jolanda en Trix

Martina

Bericht door Martina »

Leuk verslag Trix! Fijn dat jullie er zo van hebben genoten. Bero met een missie - leuk !! Zeker voor herhaling vatbaar !!
Oona Ltje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 :poot:
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018 :poot: :poot: :poot: :poot:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Geweldig!!

Helaas kan ik de foto's niet vinden. :cry:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Jeanette, je moet even kijken in de linker kolom, daar staat: IS HET LEUK? Dan kuk je foto en film aanklikken. En daar staan wij :ja:
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Dat ziet er heel gezellig uit!!! :klappen:

jetwolrich

Bericht door jetwolrich »

Zo te zien een gezellige leerzame dag!
Ja, die Smouzen, ze laten zich weer van hun beste kant zien.
Slim en leergierig, zoals ik zie op de foto`s.

Zeer de moeite waard! :klappen:

En best lekker weer, in elk geval droog. :thumbsup:
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

Maureen

Bericht door Maureen »

Een geweldige dag in een toch al fijn weekend!
Gaaf hè, om je hond zo te zien genieten en die samenwerking aan te gaan :ja:
Mooi verslag hoor Trix :thumbsup: Jullie gaan vast nogeens met Bero aan de slag en Ellen met Teun :)
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Erna

Bericht door Erna »

Wat een leuk verslag Trix. En veel foto's maken het verslag compleet.
Heerlijk weekend met een extra leuke speurdag.
Die Bero, wie gaat er ook vlak voor zijn neus staan, hij wilde niks missen.

Sylvia & Bob

Bericht door Sylvia & Bob »

Superleuk om te zien!!! (leuke foto's)

En zeker als zowel de baasjes als honden genieten van het samenwerken.......
Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent

http://www.facebook.com/Bobby6912.

Trix

Bericht door Trix »

Nadat we begonnen met de puppycurss ,daarna Opstapcursus toen vervolg A en gisteren begonnen aan vervolg B.

Na het speurweekend lijkt het wel of er een knop omgegaan is bij Bero , het kan toeval zijn maar hij is een stuk rustiger.
In het speurweekend werdt vertelt dat je je smous moet laten snuffelen, dat is heel goed voor je hond, zijn hersencellen worden daardoor goed geactiveerd .
Ik heb deze tip ter harte genomen en nogmaals of het toeval is of niet Bero is veel voldaner en evenwichter na een flinke uitlaatbeurt.

Ook tijdens de cursus gisteravond ging het een stuk beter, en dan met name vanaf de auto naar de loods toe. Er waren twee nieuwe honden bij en ja dat had Bero direct door. Even hyper daardoor maar herpakte zichzelf direct weer.
Zelfs de juf was zwaar onder de indruk.
Het was weer een leerzame avond
Jolanda en Trix

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Mooi zeg, top.
Dat snuffelen, daar had ik nooit zo heel erg goed bij stilgestaan.
Dom eigenlijk, want ik weet dat onze dames graag een 'nieuwe krant' lezen.

Gesloten