Waarbij je vast kunt discussiëren over wat lekker is.. Daar hebben wij met ons drietal ook weleens een meningsverschil over
Onze club heeft 1 november een strandwandeling, maar helaas heb ik al een andere afspraak. Dorus is nog nooit op het strand geweest en dat zou ik hem toch ook eens gunnen. Maar doordat wij allebei vorig jaar in de kreukels raakten, is het nog niet gelukt. Daarvoor is het strand voor ons net te ver....
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Leuk dat jullie club een strandwandeling heeft georganiseerd.
Jammer dat jullie niet mee kunnen, maar er komt vast wel een keer een gelegenheid om Dorus kennis te laten maken met het stand.
Anders toch eens naar Texel gaan.
Bij onze club staat de dierentuin van Amersfoort op het programma, waar wij overigens niet mee zullen gaan. Vind ik wel heel leuk om naar toe te gaan met je hond, maar niet in een groep met aangelijnde honden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Is wel leuk zo'n uitstap. Heeft onze club ook een paar keer al gedaan. Vaak als een speurtocht of iets wedstrijdachtigs met veel vragen. Dan verdeel je in heel kleine groepjes en heb je maar een paar hondjes aangelijnd bij elkaar. Dat is goed te doen. En vooral heel leuk als er kinderen meedoen.
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Stella schreef:Is wel leuk zo'n uitstap. Heeft onze club ook een paar keer al gedaan. Vaak als een speurtocht of iets wedstrijdachtigs met veel vragen. Dan verdeel je in heel kleine groepjes en heb je maar een paar hondjes aangelijnd bij elkaar. Dat is goed te doen. En vooral heel leuk als er kinderen meedoen.
Zo kan het natuurlijk ook.
Ik heb geen idee hoe ze dat bij ons doen, ben nooit meegeweest.
Dacht dat ze altijd met de groep bij elkaar blijven, maar misschien is dat niet zo.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik zag net de volwassen foto's van Dorus, wat lijkt hij erg op Maartje!! Leuk om te zien hoor! Heb net een bericht op het forum geplaatst. Wij willen misschien toch graag een nest met Maartje, maar met welk ras, aangezien een Smous reu hier niet voorhanden is. Verder gaat het goed met Maartje. In onze wijk zijn erg veel honden, met name heel veel retrievers. Ook poedels zie je hier veel. Ze kan redelijk goed tegen de warmte al proberen wij het binnen wel koel te houden dmv fan en airco. 's Nachts slaapt mevrouw bij ons op de slaapkamer op haar eigen kussentje omdat daar de airco aanstaat. Elk weekend gaan we met haar naar het strand zodat ze 'los' kan en zich dan heerlijk kan uitleven en kan spelen met andere honden. Ze gaat alleen zwemmen als ik ook het water inga. Ze doet het dus super goed in Singapore. Heb ook al een dierenarts gevonden. Ze moet hier elke maand een hartwormpil slikken. Ook hier verkopen ze goed voer van Hills en ook de trimsalon is hier om de hoek. Die hebben we nog niet uitgeprobeerd maar dat zit eraan te komen. Knuffels voor Stijnke, Baukje en Dorus!
Ja, Dorus en Maartje lijken allebei behoorlijk op Stijnke. Zijn jongste zus Neeltje lijkt ook heel erg op hen, maar dan een maatje kleiner. En ook Kobus en Lilly lijken op hen, maar zijn een half maatje kleiner. Althans, met een maand of 8, toen we op bezoek waren. De andere vier hebben meer de kleur van hun vader...We gaan ze binnenkort zien op de RITSdag.
Fijn dat Maartje zo goed haar draai vindt op haar nieuwe stekkie. Ik hoop jullie ook.
Knuffel voor Maartje.
En groetjes voor jullie allemaal!
Maureen
Sinds twee weken krijgt Dorus Rescue druppels (Bach-bloesem) voor hij naar de les in Nieuwegein rijdt. Nadat hij weer eens alle beloningsbrokjes van tijdens de les had uitgespuugd onderweg.... Op de heel korte ritjes naar het bos bij ons vlakbij gaat het nu goed. Maar Nieuwegein is eigenlijk al te ver om met volle buik te rijden. De heenweg gaat goed, maar na de les terug met al dat lekkers in zijn buik is vaak net te ver. Tot nu toe gaat het met de druppels wel goed....
Wij duimen dat dat zo blijft en hij ook op de iets langere stukken wat kan gaan ontspannen. Tijdens een lange rit is hij helemaal zielig
Maureen
Wat jammer toch, Dorus voelt zich nog steeds niet lekker in de auto.
Ik hoop dat hij er nog overheen groeit. Wat fijn dat de druppels helpen.
Lisa heeft vroeger ook wel gespuugd in de auto, op een gegeven moment deed ze dat niet meer.
Autorijden vindt Lisa niet leuk.
Jammer dat Dorus nog steeds last van autorijden heeft. Gijsje is er helemaal van af. Als de autodeur opengaat weet ze niet hoe snel ze op haar plekje moet springen. Het loslopen ging eindelijk heel erg goed, ze kon heerlijk spelen met andere honden, wordt ze loops en moet weer aan de lijn. Niet leuk. Ben benieuwd om Dorus en Stijnke weer te zien op de ritsdag.
Irene
Gijsje/Neeltje (Stijnke/Bikkel x Lou/Jaap) 31-8-'14
Stella schreef: Waarbij je vast kunt discussiëren over wat lekker is.. Daar hebben wij met ons drietal ook weleens een meningsverschil over
Onze club heeft 1 november een strandwandeling, maar helaas heb ik al een andere afspraak. Dorus is nog nooit op het strand geweest en dat zou ik hem toch ook eens gunnen. Maar doordat wij allebei vorig jaar in de kreukels raakten, is het nog niet gelukt. Daarvoor is het strand voor ons net te ver....
Ik reageer wel een beetje laat, maar Maureen als je naar het strand wil , geef maar een seintje en we spreken gewoon met elkaar af als het ons uitkomt . Wij kunnen ook wel doordeweeks , Jolanda heeft nu om het weekend dienst maar daar in tegen wel wel roostervrij op andere dagen , dus laat maar horen .
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Zo zielig voor Dorus .
Ik was en ben eigenlijk nog steeds altijd wagenziek , behalve als ik zelf rij dan heb ik nergens last van . Vroeger zei mijn moeder altijd dat ik tijdens het rijden naar buiten moet blijven kijken en ik moet zeggen als de rit niet te lang is dan werkt dat wel , is de rit langer wordt ik wel beroerd maar lang niet zo erg .
Misschien gekke tip maar wie weet werkt het bij Dorus als je hem voorin op schoot neemt zodat hij naar buiten kan kijken.
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Hij rijdt nu op de achterbank, vanwaar hij een prima zicht heeft op buiten. Op de korte stukjes naar het bos gaat hij vaak wel even zitten, maar ga je maar ietsje verder, dan blijft hij de hele rit staan. Tenzij hij van vermoeidheid inzakt.
Op schoot op de voorbank kan alleen als ik er bij ben en dat is niet altijd, dus we proberen hem zich veilig en ontspannen te laten voelen op een vaste plek. De druppels lijken te helpen voor de iets langere rit naar de les. Maar voor de Rits binnenkort nemen we voor de zekerheid toch maar weer een reisziektepil. Ik ben bang dat iedere keer dat hij moet overgeven, de spanning groter wordt en daardoor de kans op meer overgeven weer toeneemt.
Hij springt zelf de auto in, want hij wil maar al te graag mee naar het bos of de club. Maar onderweg is hij echt uit zijn doen.
Ik was zelf vroeger ook wagenziek. Sinds ik zelf kan rijden is het over, behalve bij chauffeurs die heel onregelmatig rijden...... en dan helpt het ook niet als ik naar buiten kijk.
Maureen
Dorus had zijn eerste echte speurles vandaag.
Hij had vorig jaar al een paar eerste oefeningetjes gedaan toen Stijnke na het nestje weer begon. Maar daarna een hele poos niks.
Toch besloot de juf om de eerste oefeningen over te slaan en meteen met het echte werk te beginnen. Hij wist het nog en stond meteen klaar om aan de slag te gaan . Wat lijkt hij gigantisch op Stijnke als hij bezig is! Maar er zijn ook duidelijke verschillen. Waar Stijnke heel erg van links naar rechts en terug zwalkte in het begin, zie je Dorus steeds even zijn kop omhoog doen en zelfs even op zijn achterpoten omhoog komen. Gelukkig is hij ook ietsje minder luidruchtig .
Voor mij is het dubbel leuk omdat ik nu al veel beter weet waar ik op moet letten en hoe ik hem kan steunen dan toen ik met Stijnke begon. Het was echt heel gaaf om hem bezig te zien. Eerst twee korte stukjes met een bocht erin en even later al ietsje verder en twee keer een t-splitsing uitgewerkt. Na een half uurtje was hij helemaal gesloopt van al het neus- en hersenwerk. Hij vond het duidelijk erg leuk, dus we maken gauw een afspraak voor een volgende keer.
Maureen
Is speuren niet Smous eigen? Sarah is ook al zo geobsedeerd door geuren....
De instructrice van onze hondenschool geeft ook al aan dat het opvalt dat Sarah zo met haar neus bezig is, terwijl Bob meer met sport en spel heeft
Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent http://www.facebook.com/Bobby6912.