Gisteravond weer met Bero op cursus geweest , ik hard er een hard hoofd in.
Hij was nl de hele dag al zo aan het puberen .
Maar het ging hartstikke goed, nieuwe dingen pakt hij zo snel op , we moesten een handdoek op de grond leggen vervolgens hem laten volgen naar de handdoek toe en met gebaren laten zitten en daarna de af stand . Hup in 1 keer als enige , en nog een paar keer , helemaal goed . Dan gaan we tussen door ook bepaalde stof herhalen oefeningen die er al helemaal inzitten bij hem , gaan wel goed maar 1 of 2 keer dan heeft hij het wel gezien en verveelt zich dan . Bero zoekt echt constant uitdagingen , zo gaaf vind ik dat . Ik ga straks is googelen en allemaal denk oefeningen zoeken want dan heeft Bero het heel erg naar zijn zin .
Alleen het er naar toe gaan is wel een ding, zodra ik hem de auto uit heb begint hij al helemaal te hyperen , hij vind het zo leuk dat hij mij echt bijna er naar toe sleurt .
Uiteraard laat ik dat niet toe ,maar dat is wel pittig hoor , en als ik dan de loods in ga waar de cursus gegeven wordt nou joh dat wil je niet weten , wat een toestand , hij wil echt alleen maar naar iedere eigenaar het z'n hond toe, niet te stuiten. Z'n hele huid wordt rood en met name rond de ogen en neus.
Ik probeer hem zo rustig mogelijk uit de auto te halen , geef hem het blijf gebaar voordat ik hem de bench uit laat , dat werkt goed maar zodra ik hem aanlijn , gaat het fout.

, heeft er iemand nog tips hoe ik dat wat beter onder de knie kan krijgen .