De avonturen van Indy/Moen

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Maureen

Re: De avonturen van Indy/Moen

Bericht door Maureen »

Klinkt goed. Fijn dat jullie ook een ritme gevonden hebben met haar op de camping.
En fijn dat je alvast met de theorie kunt beginnen met praktijklessen in het vooruitzicht :)
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Karin & Nienke

Bericht door Karin & Nienke »

Zowel Nienke als ik zelf willen enthousiast aan de slag, beginnen met het trekken aan de lijn :fluit:
Rimco, Karin en Nienke
-----------------------------------------------------------
Moen op de Ruiver/ Indy = Stien x Guus-Lucky (08-05-2015)

Karin & Nienke

Maar daar zijn we al dagelijks mee bezig hoor........
Rimco, Karin en Nienke

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Zelfs al van camping verhuisd, dus weer nieuwe indrukken voor Indy.
Straks wil het beestje nog niet meer naar huis.
Lekker liggen loeren naar alle mensen en dingen om haar heen.
Stien vindt dat in ieder geval heerlijk. Thuis in de omheinde tuin valt veel minder te beleven.
Jammer dat je nu een poosje moet wachten voor je op de basiscursus terecht kan.
Nog een paar keer meedoen met de puppyinstroom?
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Karin & Nienke

We kunnen inderdaad tussentijds mee doen met de puppycursus of een paar privélessen volgen. Denk dat het wel handig is om niet tot eind september te wachten. Nu met de vakantie is het op een lager pitje gezet.

Ik merk dat Indy nu op de tweede camping al veel rustiger is. Er gaan hier fietsen, skelters, bolderkarren, buggy's, mensen, honden en eekhoorns voorbij. Ze blijft meestal gewoon lekker liggen (behalve haar staart maakt overuren). :kwispel:
Waar ze wel steeds voor blaft is een duif die hier soms tegenover loopt in de bosjes, die heeft haar volledige aandacht.
Rimco, Karin en Nienke

Maureen

Bericht door Maureen »

Die van ons zijn heel fel op duiven. Ze zijn fors en lijken goed te vangen. Bovendien maken ze vrij veel geluid bij het opvliegen en dalen. Zelfs onze Lienke, die geen jagertje was, was heel fanatiek om duiven uit de tuin te jagen....
In ieder geval heerlijk dat ze tegen al het andere dat voorbij komt, niet tekeer gaat.
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Karin & Nienke

Precies, daar zijn we heel blij mee en de omgeving hier ook :klappen:
Rimco, Karin en Nienke

Karin & Nienke

Vrijdag wordt Indy al weer 17 weken oud, wat gaat het allemaal snel. Het bijten is veel en veel minder geworden, heerlijk..... Het gaat goed met haar, ik geef haar regelmatig de rust maar merk dat ze erg veel energie heeft en is niet te stuiten. Ze hangt wel erg aan mij, als ik naar boven loop en de rest van gezin is beneden gaat ze toch piepend bij de deur zitten. Ze moet af en toe een uurtje of twee in de bench, soms gaat het goed maar soms hoor ik haar huilen en piepen als ik weg ga, dat vind ik best lastig. Los lopen doe ik niet meer want ze komt niet elke keer terug, op de training hebben ze lange riem aangeraden van meter of 4 en deze gebruik ik als we een lange wandeling maken. Ik ben al gestart met de clicker ivm trekken aan de riem, maar wat is het soms lastig om consequent te zijn :oops:
Eind september mogen we starten met de vervolgopleiding en we zijn alvast met clicker en snoepjes aan het trainen. Touw apporteren gaat goed, zitten en blijf soms wel en soms niet. Ik ga nog wel op google speuren naar energie slurpers want ik heb het idee dat ze niet moe genoeg is en wordt. Kan natuurlijk ook geestelijke puzzels zijn denk ik.... Charlotte en Peter zijn met Guusje en Stien langs geweest om de stamboom te brengen, super gezellig weer. Stien keek eerst de kat uit de boom maar daarna hebben Stien en Indy heerlijk gespeeld. Het filmpje zal ik doorsturen van moeder en dochter naar de site. Heerlijk om ze zo te zien genieten :thumbsup:
Rimco, Karin en Nienke

Maureen

Bericht door Maureen »

Hm...alweer 17 weken is nog geen 5 maanden. En wat heeft ze al veel geleerd en afgeleerd!
Zet die hersens van haar maar aan het werk. Dat is altijd goed.
En heel leuk dat ze het met Stien goed kon vinden na zo'n poosje uit elkaar te zijn geweest. :)
Maureen

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Leuk hè Karin, dat is geniete. Maar wat gaat de tijd snel hè. Voor je het weet is het een dametje geworden. En er zijn nog zoveel dingen te ontdekkend en doen.
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Karin & Nienke

Inderdaad het gaat heel snel, en heerlijk om mee te maken. Die vrolijkheid de hele dag is genieten.....
Rimco, Karin en Nienke

Karin & Nienke

Indy is al weer 21 weken oud, het is voorbij gevlogen. We zijn nu begonnen met de basiscursus van Martin Gaus, vrijdagavond was de eerste praktijk les. Voor Indy was het een zware beproeving door haar over enthousiast gedrag op mens en hond had ze (en ik zelf) het erg zwaar. Indy is erg snel afgeleid en kan erg slecht tegen teveel prikkels, we proberen hier zoveel mogelijk rekening mee te houden. Ik krijg regelmatig te horen, heb je een ADHD hond? Aan de andere kant als ik al die andere honden zie in mijn groep springt ze er ook weer uit als het gaat om vrolijkheid en lief zijn, dat is toch ook veel waard. Ik ben me tegenwoordig aan het verdiepen in hersenwerkjes, ik merk dat ze dat erg leuk vindt en ze haar energie er een beetje in kwijt kan. Daarnaast is het erg leuk om te maken :smile:
Zelfs mijn zwager is aan het knutselen geslagen met een standaard met bekers eraan die ze met haar pootje moet aantikken waardoor die rond draait (op internet gezien). Super leuk om je hond te laten spelen ermee, heb ik nooit bij stil gestaan eigenlijk. :flcam:
Ook Nienke is aan het freubelen, we hebben veel flostouwen van fleece geknoopt en naar het asiel gebracht voor dierendag, kunnen er weer een hoop honden spelen :) Nu voor de volgende les van maandag het trekken aan de riem weer optimaliseren, dit is een hele grote uitdaging. We gaan rustig door met trainen.......
Laatst gewijzigd door Karin & Nienke op 04 okt 2015, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Rimco, Karin en Nienke

Maureen

Bericht door Maureen »

Da's de beste manier: rustig en doorgaan. :)
En "vrolijk en lief" zijn heel belangrijke eigenschappen :ja:
Wel leuk dat de hele familie aan het knutselen slaat voor jullie dametje.
Maureen

Trix

Bericht door Trix »

Ha leuk om weer iets van je te horen Karin .
Fijn dat je een vrolijke lieve smous hebt , anders klopte er iets niet , :hihi:

Trekken aan de lijn , ik heb veel bereikt in een korte tijd met de Clicker .
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Het is echt een dochter van Stien.
Lief, vrolijk en druk.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Trix

Bericht door Trix »

Karin & Nienke schreef:Vrijdag wordt Indy al weer 17 weken oud, wat gaat het allemaal snel. Het bijten is veel en veel minder geworden, heerlijk..... Het gaat goed met haar, ik geef haar regelmatig de rust maar merk dat ze erg veel energie heeft en is niet te stuiten. Ze hangt wel erg aan mij, als ik naar boven loop en de rest van gezin is beneden gaat ze toch piepend bij de deur zitten. Ze moet af en toe een uurtje of twee in de bench, soms gaat het goed maar soms hoor ik haar huilen en piepen als ik weg ga, dat vind ik best lastig. Los lopen doe ik niet meer want ze komt niet elke keer terug, op de training hebben ze lange riem aangeraden van meter of 4 en deze gebruik ik als we een lange wandeling maken. Ik ben al gestart met de clicker ivm trekken aan de riem, maar wat is het soms lastig om consequent te zijn :oops:
Eind september mogen we starten met de vervolgopleiding en we zijn alvast met clicker en snoepjes aan het trainen. Touw apporteren gaat goed, zitten en blijf soms wel en soms niet. Ik ga nog wel op google speuren naar energie slurpers want ik heb het idee dat ze niet moe genoeg is en wordt. Kan natuurlijk ook geestelijke puzzels zijn denk ik.... Charlotte en Peter zijn met Guusje en Stien langs geweest om de stamboom te brengen, super gezellig weer. Stien keek eerst de kat uit de boom maar daarna hebben Stien en Indy heerlijk gespeeld. Het filmpje zal ik doorsturen van moeder en dochter naar de site. Heerlijk om ze zo te zien genieten :thumbsup:
Ik zag dit bericht waarin je zegt nog een filmpje te plaatsen, ik kan het niet vinden , was benieuwd hoe Indy er nu uitzag.
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Erna

Bericht door Erna »

Heerlijk enthousiast (druk) hondje, Lisa is ook zo en ik zou haar niet anders willen zien.
Wat leuk al die speeltjes die jullie maken. Het asiel wel bij met jullie zijn geweest. :ja:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Karin & Nienke

Na heel lang niet op het forum te zijn geweest een update over Indy. Ze is inmiddels bijna 11 maanden. In februari heeft ze voor het eerst de sneeuw gezien tijdens de wintersport vakantie. Wat vond ze dat super leuk, heerlijk in de sneeuw. Ook in het appartement gedroeg ze zich heel goed. Om 6 uur werd ze elke dag wakker en wilde graag een lange wandeling maken in de bergen, heerlijk voor hond en baas..... Fijne manier om de dag te beginnen zo langs de watervallen en de sneeuw. Indy is een lieve hond en doordat ze zich onderdanig opstelt met andere honden heeft ze met geen enkele hond een probleem. Nog iets rustiger worden buitenshuis is nog een uitdaging, ze vindt mensen en honden zo leuk en is dan over enthousiast. Maar dat komt vast wel goed als ze wat ouder is :duimen: Ik heb nog wat foto's geplaatst, een filmpje kreeg ik nog niet voor elkaar :flcam:
Rimco, Karin en Nienke

Maureen

Bericht door Maureen »

Een vroege vogel die Indy! Maar wel heerlijk dat ze zo genoten heeft van de sneeuw.
En ook fijn dat ze makkelijk is naar andere honden.
Maureen

Karin & Nienke

Dat vind ik ook erg fijn, alleen nu beter luisteren want dat is wel een klus. Vandaag weer buiten los laten lopen maar het commanda "hier" gaat niet zo goed. ze is zo slim dat ze weet dat ik haar dan aan de riem ga doen. Ik denk dat slecht luisteren hoofdzakelijk aan haar baasje ligt :oops: niet altijd even consequent....
Rimco, Karin en Nienke

Gesloten