nesten, nesten, nesten.....

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Karin & Nienke

Re: nesten, nesten, nesten.....

Bericht door Karin & Nienke »

Spannende dag vandaag, veel geluk met elkaar....
Rimco, Karin en Nienke
-----------------------------------------------------------
Moen op de Ruiver/ Indy = Stien x Guus-Lucky (08-05-2015)

Ria

Bericht door Ria »

Vandaag heeft Oda afscheid genomen van haar moeder, broers en zusjes. En natuurlijk van haar fokkers. Het was spannend heb afgelopen nacht ook slecht geslapen. In de auto heb ik Oda in de bench gedaan, ik moest ongeveer anderhalf uur rijden naar huis. En zowaar ze is een half uur stil geweest in de auto. Ik heb haar geen aandacht gegeven toen ze piepte,huilen als een wolf. En dat is best moeilijk. Maar gelukkig heb ik een radio. Deze een tandje harder gezet. En ze had heerlijk gepoept in haar Bench. Thuis gekomen kwam mijn oppashond Dusty ook. Dit ging goed. Lodewijk en Sofie mijn konijnen keken van even waar kom je nu mee thuis. Oda is een heerlijk smousje, niet dominant, daar ben ik wel blij mee. Jaenette fijn dat je de tunnel daar had staan. Ik heb er ook een en Oda liep ermeteen door. Oda eet erg goed en snel. Vandaag aan het riempje gelopen. Dat dacht ik maar Oda dacht anders. Ze ging zitten en bleef zitten. Op een gegeven moment opgeteld en vlak daar na weer neer gezet. Oda ligt nu te slapen in de bench die naast mijn bed staat. Ik ben enorm blij met Oda. Haar karakter past helemaal bij mij. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Welterusten allemaal.

Ria

Bericht door Ria »

Jiske87 schreef:Gefeliciteerd!!! Oda stond ook op mijn meisjesnamenlijstje :thumbsup:
Dat is toevallig dat jij die naam ook had. Deze naam komt niet veel voor. Het is een oud Friese naam. In Nederland zijn er twee mensen die zo heeten.

Martine

Bericht door Martine »

Ria schreef:
Jiske87 schreef:Gefeliciteerd!!! Oda stond ook op mijn meisjesnamenlijstje :thumbsup:
Dat is toevallig dat jij die naam ook had. Deze naam komt niet veel voor. Het is een oud Friese naam. In Nederland zijn er twee mensen die zo heeten.
Da's ook toevallig; die wonen dan hier in de buurt, want ik ken er twee... :grijns:
Een daarvan heeft mij ooit getrouwd en die andere is familie van haar.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Maureen

Bericht door Maureen »

Da's bijzonder van die naam...
Goeie eerste nacht Ria!
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Trix

Bericht door Trix »

Mooie naam , en ben heel benieuwd hoe de eerste nacht is gegaan . En uhhh, misschien piepte ze in de bench omdat ze moest poepen.
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Ria

Bericht door Ria »

Waterstier schreef:Mooie naam , en ben heel benieuwd hoe de eerste nacht is gegaan . En uhhh, misschien piepte ze in de bench omdat ze moest poepen.
Zou best wel eens kunnen, maar ze vond het ook wel vreemd. Vandaag met Oda naar het dorp geweest. Morgen gaat ze met de trein.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hebben jullie een beetje lekker geslapen Ria?
Er zal wel heel wat bekijks geweest zijn in het dorp, met je kleine Oda. :hug2:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ria

Bericht door Ria »

Jeanette schreef:Hebben jullie een beetje lekker geslapen Ria?
Er zal wel heel wat bekijks geweest zijn in het dorp, met je kleine Oda. :hug2:
Ik heb heerlijk geslapen, Oda heeft maar 1 keer gepiept. Heb me omgedraaid en ben verder gaan slapen. Om half 9 werd ik wakker en Oda lag nog heerlijk te slapen. Ze werd van mij wakker en heb haar meteen buiten gezet.
In het dorp was zo leuk. en voor haar was het heel spannend. Ga zo naar een stel kinderen met haar.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Het wordt tijd voor een eigen topic voor de kleine meid.. :jeah:
De avonturen van Oda!
Want ze maakt al heel wat mee.
Fijn dat ze zo goed geslapen heeft Ria.... en jij ook :thumbsup: .

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Martine schreef:
Ria schreef:
Da's ook toevallig; die wonen dan hier in de buurt, want ik ken er twee... :grijns:
Een daarvan heeft mij ooit getrouwd en die andere is familie van haar.
Toevallig kende ik ook een Oda, ze woonde bij ons net buiten het dorp in een oud vervallen huisje bij de Maas. Iedere dag ging ze op haar fiets met een krukje achterop naar de Nijmeegse binnenstad om daar het winkelende publiek te vermaken met haar gezongen klanken die ze zelf bedacht, terwijl ze daarbij met haar tamboerijn stond te rammelen. Oda le Noble, zo als ze heette, werd dan ook door iedereen het Tamboerijnvrouwtje genoemd. In maart kwam ik met Sammy & Lieveke langs haar huisje terwijl er een politiewagen en een lijkwagen voor haar huis stond. Eigenlijk gelijk werd ze naar buiten gedragen, ze was gevonden door een van de andere omwonende. Nu is het stil in de Nijmeegse binnenstad.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Ria

Bericht door Ria »

Oda is van de week naar de puppy training geweest. Was erg gezellig. Mijn konijnen vindt ze erg leuk. Gisteren is ze voor het eerst in de fietsmand geweest, dus vandaag weer op de fiets naar het dorp geweest.
Ze slaapt al aardig door, vannacht gaat ze voor het eerst beneden slapen in haar bench.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Spannend, weer een nieuwe fase. :klappen:

Maureen

Bericht door Maureen »

Leuk puppycursus :) en dan slaapt ze ook al aardig door :jeah2: mooie start!
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Ria

Bericht door Ria »

Weer een berichtje van Oda. Onze smouzen die wij gehad hebben sliepen bij ons in de slaapkamer. Maar met Oda wil ik dit anders aanpakken. Want als ze gaat logeren willen de meesten mensen geen hond in de slaapkamer. Dus daar hou ik dan rekening mee. De eerste nachten sliep Oda in de bench naast mijn bed. De eerste nacht dat ik haar beneden wilde hebben vond ik het zielig voor haar, dom dom. Dus nacht uitgesteld. De volgende dag om 22.30 ging Oda in haar bench die beneden staat. Boven deuren opengelaten, maar mevrouw sliep heerlijk. Zij vond het prima ik had er moeite mee, stom he.
Oda heeft haar tandjes ontdekt, en die zijn scherp zeg. Corrie en Jeannette de vacht wordt donkerder goed he.
Woensdag ochtend gaat ze naar mijn buren. ik moet naar
Sint Maartenskliniek in Nijmegen daar mogen geen honden komen. Oda vind alle honden leuk van groot en klein. Ze kan ook al af. En wat ze heel leuk vind is achter mijn konijnen te rennen. Het wordt al wat minder.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ha, wat een dappere meid. Gewoon in de bench, alleen. :thumbsup:
En alle honden leuk vinden. Top hoor.
Ik ben heel benieuwd hoe haar vachtje gaat worden.

Ach ja....konijnen. Dat is ook wel erg leuk. :grijns:

loes

Bericht door loes »

Ria schreef:Weer een berichtje van Oda.
Leuk weer zo'n verslagje. Ze doet het goed.
Maar het leest makkelijker als ze haar eigen onderwerp bij Avonturen heeft .....
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Maureen

Bericht door Maureen »

Aj, Oda vindt de konijnen wel leuk, maar andersom ook?
Wel fijn dat ze het zo prima doet beneden in de bench in haar eentje. En alle honden leuk of ze nou groot of klein zijn :thumbsup: Stoere meid!
Maureen

Ria

Bericht door Ria »

Oda vindt de konijnen leuk. Het liefste Wilt ze spelen met de konijnen. Het gaat stuk beter. Vandaag is Oda bij mijn buren ik moet weg. Gisteren weer naar de training geweest. ZE wilde alleen maar spelen.

Erna

Bericht door Erna »

Oda is een toppertje. Al alleen beneden in de benche. :thumbsup:
Spelen met de konijnen, :hihi: hoop dat de konijnen dit ook leuk vinden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Gesloten