Moos & Abel
-
Re: Moos & Abel
Wat prachtig dat we de bevalling nu toch hebben kunnen meemaken! De filmpjes zijn werkelijk schitterend Jiske. Met kippenvel zitten kijken. Wat heeft Moos het goed gedaan en wat een geweldige vroedvrouwen zij jullie. Erg mooi om te zien.
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Pagina Beestenboel:
Oh ja dat was genieten zeg.
En wat een mooie foto's ook .
En wat een mooie foto's ook .

Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten, wat een werk heb jij er ook van gemaakt naast al die drukte die je al hebt. Petje af, hoorJan&Willem schreef:Wat prachtig dat we de bevalling nu toch hebben kunnen meemaken! De filmpjes zijn werkelijk schitterend Jiske. Met kippenvel zitten kijken. Wat heeft Moos het goed gedaan en wat een geweldige vroedvrouwen zij jullie. Erg mooi om te zien.

Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018

Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018

Hallo Jiske,
Gefeliciteerd met het nestje van Moos. Wat zijn ze toch schattig die smousen!. Als ik dat zo zien krijg ik ook weer zin om Mees een nestje te laten krijgen. misschien volgend jaar zomer. groet, Daniëlla
Gefeliciteerd met het nestje van Moos. Wat zijn ze toch schattig die smousen!. Als ik dat zo zien krijg ik ook weer zin om Mees een nestje te laten krijgen. misschien volgend jaar zomer. groet, Daniëlla
Daniella
Mees 31-08-2012
moeder Jasmijn en vader Diderick
Mees 31-08-2012
moeder Jasmijn en vader Diderick
Dank allemaal! En Daniëlla; gefeliciteerd met het omaschap van Mees
Ik neem aan dat Abel er het vroegst bij is van haar kroost?

- jetwolrich
Wat mooi om de filmpjes van de bevalling te zien.
En wat zijn het mooie hondjes, geweldig!
En wat zijn het mooie hondjes, geweldig!

Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Hier een snelle update. Het is hier helaas drama 
Gistermiddag werd Moos ontzettend onrustig. Ze rende piepend door het huis, helemaal van slag, op zoek naar meer pups... Ze bleef overal heel geobsedeerd graven in alles wat maar graafbaar is. Ook in de nestkist waar Olli en Oona lagen. Deze werden totaal genegeerd en bedolven onder de kleedjes op de koude vloer geworpen. Na overleg met Maria, Fredie en de DA ben ik 's avonds met spoed naar de DA gereden. Daar werden haar calciumwaarden gemeten (was ok!). En kreeg ze vervolgens een ontstekingsremmer ingespoten omdat ze misschien wel eens last zou kunnen hebben van haar baarmoeder. Thuis moesten we afwachten of dat zou helpen.
Toen ik thuis de voordeur open deed schrok ik me wezenloos. Er was ingebroken! Het hele huis was overhoop gehaald in dat uur dat weg waren. Politie over de vloer, veel geregel en dus veel stress voor Moos en mij. Uiteindelijk valt de schade mee; de TomTom en de spiegelreflexcamera zijn weg.
Toen de politie rond een uur of 4 weg was zijn we maar gaan slapen. Maar helaas; Moos niet. Ze werd weer heel onrustig en was flink in paniek. Weer een nacht opgebleven dus.
Vandaag was het te stressvol voor Moos om hier te zijn. De technische recherche zou langskomen voor sporenonderzoek en meer agenten voor buurtonderzoek. Mijn ouders hebben Moos en pups opgehaald om bij gen thuis tot rust te komen. Ze heeft waarschijnlijk moeder hysterie (bestaat echt!). Het is superzielig en ietwat gevaarlijk voor de pups, gelukkig zou het na enkele dagen vanzelf voorbij moeten gaan. Voor mij liggen nog wat slapeloze nachten in het verschiet.
Ik ga nu beginnen met opruimen. Er zijn bloedsporen gevonden en ivm hepatitis (was waarschijnlijk een junk) moet ik alles wat aangeraakt is ontsmetten. Een hele klus, maar gelukkig krijg ik vanavond mijn hondjes weer terug...
Mailtjes en berichten hier kan ik niet meteen beantwoorden (er zijn er al wat binnen). Eerst even rust in de tent.

Gistermiddag werd Moos ontzettend onrustig. Ze rende piepend door het huis, helemaal van slag, op zoek naar meer pups... Ze bleef overal heel geobsedeerd graven in alles wat maar graafbaar is. Ook in de nestkist waar Olli en Oona lagen. Deze werden totaal genegeerd en bedolven onder de kleedjes op de koude vloer geworpen. Na overleg met Maria, Fredie en de DA ben ik 's avonds met spoed naar de DA gereden. Daar werden haar calciumwaarden gemeten (was ok!). En kreeg ze vervolgens een ontstekingsremmer ingespoten omdat ze misschien wel eens last zou kunnen hebben van haar baarmoeder. Thuis moesten we afwachten of dat zou helpen.
Toen ik thuis de voordeur open deed schrok ik me wezenloos. Er was ingebroken! Het hele huis was overhoop gehaald in dat uur dat weg waren. Politie over de vloer, veel geregel en dus veel stress voor Moos en mij. Uiteindelijk valt de schade mee; de TomTom en de spiegelreflexcamera zijn weg.
Toen de politie rond een uur of 4 weg was zijn we maar gaan slapen. Maar helaas; Moos niet. Ze werd weer heel onrustig en was flink in paniek. Weer een nacht opgebleven dus.
Vandaag was het te stressvol voor Moos om hier te zijn. De technische recherche zou langskomen voor sporenonderzoek en meer agenten voor buurtonderzoek. Mijn ouders hebben Moos en pups opgehaald om bij gen thuis tot rust te komen. Ze heeft waarschijnlijk moeder hysterie (bestaat echt!). Het is superzielig en ietwat gevaarlijk voor de pups, gelukkig zou het na enkele dagen vanzelf voorbij moeten gaan. Voor mij liggen nog wat slapeloze nachten in het verschiet.
Ik ga nu beginnen met opruimen. Er zijn bloedsporen gevonden en ivm hepatitis (was waarschijnlijk een junk) moet ik alles wat aangeraakt is ontsmetten. Een hele klus, maar gelukkig krijg ik vanavond mijn hondjes weer terug...
Mailtjes en berichten hier kan ik niet meteen beantwoorden (er zijn er al wat binnen). Eerst even rust in de tent.
Jeetje Jiske wat naar allemaal.
Heel veel sterkte voor Moos en de kleintjes en ook voor jou. Wat fijn dat ze even bij je ouders tot rust kunnen komen.
Sterkte met opruimen.
Heel veel sterkte voor Moos en de kleintjes en ook voor jou. Wat fijn dat ze even bij je ouders tot rust kunnen komen.
Sterkte met opruimen.
Groet,
Nienke
Olli Timmie van Abtswoude - 27-08-2015
Amber Moos x Frey Abel
https://instagram.com/timmie_smoushond/
https://instagram.com/nienkej3/
Nienke
Olli Timmie van Abtswoude - 27-08-2015
Amber Moos x Frey Abel
https://instagram.com/timmie_smoushond/
https://instagram.com/nienkej3/
-
Dat is schrikken Jiske! Gelukkig dat het nog een beetje meevalt met de schade. Maar het blijft natuurlijk een vervelende rompslomp geven.
En wat vervelend dat Moos even van het padje af is. Hopelijk gaat het snel weer over. sterkte met alles!
En wat vervelend dat Moos even van het padje af is. Hopelijk gaat het snel weer over. sterkte met alles!
Jan & Willem
Pagina Beestenboel:
Pagina Beestenboel:
-
Tjee wat heftig allemaal voor je. Gelukkig niet al te veel mee genomen maar toch zonde van je TomTom en vooral je camera. Nog een geluk dat je niet thuis was, inbrekers terwijl je thuis bent is helemaal niks
sterkte met opruimen en ontsmetten.
Arme Moos, helemaal hysterisch, hoop dat ze snel zich zelf weer is.
Mogen de pups nu wel bij haar drinken?
José Sammy & Lieveke

Arme Moos, helemaal hysterisch, hoop dat ze snel zich zelf weer is.

José Sammy & Lieveke

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Wat een vreselijke ervaring... Hier ben ik persoonlijk altijd zo bang voor; gelukkig heb ik Bob, die aanslaat.
Aan de ene kant een geluk dat de hondjes niet thuis waren; je moet er toch niet aan denken wat zo'n junk met ze zou kunnen doen. Aan de andere kant... Misschien was "hij" jouw deur wel voorbij gelopen als hij Moos had horen blaffen.
Spullen zijn vervangbaar, maar dit wil je toch nooit meemaken! Waarom kan men niet gewoon met zijn tengels van andermans spullen afblijven...?
Sterkte, ik hoop dat je het snel achter je kan -en mag- laten!

Aan de ene kant een geluk dat de hondjes niet thuis waren; je moet er toch niet aan denken wat zo'n junk met ze zou kunnen doen. Aan de andere kant... Misschien was "hij" jouw deur wel voorbij gelopen als hij Moos had horen blaffen.
Spullen zijn vervangbaar, maar dit wil je toch nooit meemaken! Waarom kan men niet gewoon met zijn tengels van andermans spullen afblijven...?
Sterkte, ik hoop dat je het snel achter je kan -en mag- laten!

Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Vreselijk Jiske. Heel veel sterkte voor jullie.
Hoop dat Moos ook gauw weer opknapt en met plezier haar pups gaat verzorgen.
Hoop dat Moos ook gauw weer opknapt en met plezier haar pups gaat verzorgen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Wat ellendig Jiske
Eerst en vooral de zorgen om Moos.
En dan zo'n stomme rot-inbreker er nogeens bij. Junk of niet, ze moeten met hun tengels van andermans spullen afblijven!
Sterkte met de poets.
Gelukkig is Moos in goede handen met haar kroost terwijl ze niet bij jou kan zijn. Hopelijk komt ze een beetje tot rust voor ze weer thuiskomt en kun je dan eindelijk in rust van het spul genieten.

Eerst en vooral de zorgen om Moos.
En dan zo'n stomme rot-inbreker er nogeens bij. Junk of niet, ze moeten met hun tengels van andermans spullen afblijven!
Sterkte met de poets.
Gelukkig is Moos in goede handen met haar kroost terwijl ze niet bij jou kan zijn. Hopelijk komt ze een beetje tot rust voor ze weer thuiskomt en kun je dan eindelijk in rust van het spul genieten.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
O bah Jiske, wat een nare ervaring om mee te moeten maken
gelukkig was Moos en kinders op dat moment niet in huis, wie weet wat er allemaal niet was gebeurd, daar wil je niet aan denken.Wens je veel sterkte met opruimen en schoonmaken! En hopelijk is Moos gauw weer de oude.Groetjes Alida 

- jetwolrich
Ach Jiske, wat naar allemaal.
Gelukkig zijn Moos en de kleintjes in goede handen.
Heel veel sterkte met alles en succes met opruimen.
Wat een rotstreek, zoiets, mensen realiseren zich totaal niet wat ze teweegbrengen.
We leven met je mee!!
Gelukkig zijn Moos en de kleintjes in goede handen.
Heel veel sterkte met alles en succes met opruimen.
Wat een rotstreek, zoiets, mensen realiseren zich totaal niet wat ze teweegbrengen.
We leven met je mee!!
Jet Wolrich
Tjonge jonge , wat een toestand.
Verschrikkelijk , ik kan niet meer doen dan je heel veel sterkte te wensen .
En een dikke knuffel aan Moos en de pups te geven .
Verschrikkelijk , ik kan niet meer doen dan je heel veel sterkte te wensen .
En een dikke knuffel aan Moos en de pups te geven .
Jolanda en Trix
Mijn hemel! Wat een ellende toch.
Misselijk en waardeloos, dat inbreken. Getver...dat mensen aan je spullen zitten. Bah, om een paar stomme centen.
Maar die arme Moos, daar schrik ik echt van.
Heel veel sterkte. Wat zul je je machteloos gevoeld hebben.
Heel veel sterkte.

Misselijk en waardeloos, dat inbreken. Getver...dat mensen aan je spullen zitten. Bah, om een paar stomme centen.
Maar die arme Moos, daar schrik ik echt van.
Heel veel sterkte. Wat zul je je machteloos gevoeld hebben.
Heel veel sterkte.

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Poeh... wat een ellende. Sterkte!
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
- e kuilboer
Grrrrrr weer 1 die niet met z'n .... van andermans spullen af kan blijven. En wat een ellende gatverdergatver. Sterkte en hopen dat Moos snel wat rustiger wordt. Knuffels van hier.
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)