Moos & Abel
Re: Moos & Abel
Van harte!! En nu genieten!
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
-
Dat was spannend allemaal, gefeliciteerd!
Rimco, Karin en Nienke
-----------------------------------------------------------
Moen op de Ruiver/ Indy = Stien x Guus-Lucky (08-05-2015)
-----------------------------------------------------------
Moen op de Ruiver/ Indy = Stien x Guus-Lucky (08-05-2015)
Bedankt allemaal! Heb net Fredie gesproken en volgens mij ben ik niet de enige gelukkige op dit forum
Gefeliciteerd!
Inmiddels hebben de smousjes en ik even een uurtje kunnen powernappen, nu door met de (bloederige) wasjes draaien! Moos doet het heel goed, de pups liggen er tevreden bij en de milkbar is open. Haar eetprobleem is godzijdank ook als sneeuw voor de zo'n verdwenen
Ze vertikt het om uit de kist te komen voor een plas- en poepbeurt, goede moeder dus 
Als ik straks even kan zitten, tik ik een verslagje, want het was me wel een avontuur

Inmiddels hebben de smousjes en ik even een uurtje kunnen powernappen, nu door met de (bloederige) wasjes draaien! Moos doet het heel goed, de pups liggen er tevreden bij en de milkbar is open. Haar eetprobleem is godzijdank ook als sneeuw voor de zo'n verdwenen

Als ik straks even kan zitten, tik ik een verslagje, want het was me wel een avontuur

Dank voor de hint Jiske!
Ik heb net Fredie gesproken! Wij zijn de gelukkigen voor het kleine reutje!
daar hoopte ik stiekem erg op!
Vanochtend toen ik weg moest heeft Meike nog het voorstelrondje meegemaakt!
Superblij Jiske!
Ik heb net Fredie gesproken! Wij zijn de gelukkigen voor het kleine reutje!
daar hoopte ik stiekem erg op!
Vanochtend toen ik weg moest heeft Meike nog het voorstelrondje meegemaakt!
Superblij Jiske!
Groet,
Nienke
Olli Timmie van Abtswoude - 27-08-2015
Amber Moos x Frey Abel
https://instagram.com/timmie_smoushond/
https://instagram.com/nienkej3/
Nienke
Amber Moos x Frey Abel
Wat een leuk nieuws! Ook nog lekker dichtbij.
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!

Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Weten de kinderen het al? In het album heb ik alvast een mooie foto van Olli gezet. Nu al een man met serieuze eetlust

Laatst gewijzigd door Jiske87 op 27 aug 2015, 18:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Gefeliciteerd Nienke en gezin!
Een kleine Abel in de dop, ik vind het een (puppen)plaatje.
Hoewel ik de geboorte miste en er geen vervolg bleek te zijn, was het toch weer een bijzondere ervaring.
Een kleine Abel in de dop, ik vind het een (puppen)plaatje.
Hoewel ik de geboorte miste en er geen vervolg bleek te zijn, was het toch weer een bijzondere ervaring.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
- jetwolrich
Gefeliciteerd, Pim, Nienke, Jeroen en Meike!!
O, wat leuk dat het reutje naar wachtlijsters van het forum gaat!
Dan kunnen we blijven meegenieten!
Lekker dichtbij, dat is ook fijn.
Jullie hebben echt vanaf het eerste moment meegeleefd, extra bijzonder!

O, wat leuk dat het reutje naar wachtlijsters van het forum gaat!
Dan kunnen we blijven meegenieten!
Lekker dichtbij, dat is ook fijn.
Jullie hebben echt vanaf het eerste moment meegeleefd, extra bijzonder!

Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Jazeker,ik heb Fredies bericht 'in de groep gegooid', en iedereen was voor. Ja, dat is ook logisch toch?Jiske87 schreef:![]()
Weten de kinderen het al? In het album heb ik alvast een mooie foto van Olli gezet. Nu al een man met serieuze etenslust

Dacht dat je erbij was Loes, of net onderweg?
Inderdaad een mooie afstand, en super dat we zo alles hebben kunnen volgen!
Groet,
Nienke
Amber Moos x Frey Abel
Nienke
Amber Moos x Frey Abel
YES !!!!!
Wij werden ook door Fredie gebeld!! Teefje Oona
mag bij ons komen wonen !!!!
Wij zijn zoooo blij
Nienke, jullie ook gefeliciteerd!!

Wij zijn zoooo blij

Nienke, jullie ook gefeliciteerd!!

Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018

Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018

- jetwolrich
Nou, dat is toch wel geweldig!!
Alsof het zo moest zijn.... heel hartelijk gefeliciteerd!!
Dat blijft dus één grote vrolijke familie op het forum!
Alsof het zo moest zijn.... heel hartelijk gefeliciteerd!!

Dat blijft dus één grote vrolijke familie op het forum!

Jet Wolrich
Van harte Martina! Het kan niet beter!
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!
Groet,
Nienke
Amber Moos x Frey Abel
Nienke
Amber Moos x Frey Abel
Tjonge jonge...wat leuk allemaal!
Ook voor Jiske en Jan en Willem.
Heel leuk om de 'koters' zo te kunnen volgens straks.
Gefeliciteerd allemaal!!!
Ook voor Jiske en Jan en Willem.
Heel leuk om de 'koters' zo te kunnen volgens straks.
Gefeliciteerd allemaal!!!

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Hier een verslagje van de bevalling, heb nog steeds een beetje slaaptekort, dus hopelijk komt het een beetje over 
Vannacht gingen Moos en ik naar bed en zetten ik alvast elk uur mijn wekker zodat ik haar goed in de gaten kon blijven houden. Dit was helemaal niet nodig, want eenmaal in bed begon Moos het zwaar te krijgen en zo lagen we de hele nacht wakker. Toen om 02:00 uur de weeën begonnen kwam ze heel lief bij me schuilen, wat had ik een medelijden met haar, met de minuut werden ze sterker en sterker.
Om 05:10 braken dan eindelijk haar vliezen en moest ik haar wel naar de nestkist gaan begeleiden. Tussendoor nam ik contact op met het bevallingsteam (
) en terwijl ik aan de telefoon hing, zag ik tot mijn grote verbazing twee kleine achterpootjes uit Moos hangen
Ze stond net in de kist en kreeg snel persweeën. Het vliesje was al gebroken, alleen die pootjes waren te zien, geen kontje. Naarmate ze verder perste kwam de rest van het lijfje eruit, maar deze bleef erg lang steken bij de kop. Behalve de pootjes zat de rest van het lichaampje wel in het vlies, dus ik had nog een beetje hoop. Maar helaas... toen ze er eindelijk helemaal uitkwam, was ze al overleden. Ik heb alles geprobeerd om haar toch nog te redden, je weet maar nooit of het lukt. Niets wat ik deed werkte en ook al die tijd was is alleen en kon niemand het even overnemen. Ik heb haar nog even aan Moos gegeven, die meteen probeerde er wat leven in te likken. Odie woog 202 gram en werd om 05:15 uur geboren.
30 minuten later kwam Maria binnen en ze kon meteen aan de slag; om 05:50 uur werd Oona geboren. Een heel klein, maar luidruchtig teefje van 185 gram. Wat was ik blij toen ik haar een grote ademteug zag nemen en begon te piepen. Oona kreeg nog een flinke wasbeurt van Moos en vond al snel een tepel en begon stevig te drinken. Het zou mij niet verbazen als dit meisje binnenkort een lekker dikke pup wordt
Een kwartier later, om 06:05 uur werd Olli geboren, met 242 gram de dikste van het stel die er ook niet zomaar uitfloepte. Moos deed haar best en het mannetje werd gelukkig met vliesje en al op de wereld gezet. Bij Olli moest ik nog redelijk wat slijm uit neusje en bekje zuigen, maar meteen daarna zette hij het op een gillen: "Hier die melk!".
Wij vinden Olli nu al een prachtige smous, een soort mini-Abel! En ja, Olli is vernoemd naar het Blijdorp-olifantje (het is nu eenmaal een Rotterdams Smousje!)
Daarna bleef het stil. Na wat zwakkere weeën gebeurde er uren niets meer. Het leek net alsof ze met het afgelopen uurtje bevallen al klaar was. Wij gingen toch echt uit van de echo (minimaal vijf pupjes), dus we zaten te wachten op die andere twee die nog moesten komen. Nadat we de dierenarts gebeld hadden, zijn we naar Delft gereden om uit te vinden hoeveel er nog klem zaten. Eenmaal daar aangekomen werd er gevoeld. De DA wist niet zeker of ze er nog één voelde of niet. Echo dan maar. Moos verzette zich weer hevig tegen het echokussen, dus bleef ze staan waardoor de DA iets slechter beeld had. Na 20 minuten zoeken had ze nog steeds geen pup gevonden, laat staan een kloppend hartje. Om zeker te weten dat er geen dode pup de uitgang blokkeerde werd er een röntgenfoto gemaakt. En toen werd 'het probleem' al vrij snel duidelijk; er waren geen pups meer! Wel een goedgevulde darm en blaas (handig om te weten). Een beetje teleurgesteld dat er maar twee pupjes waren, maar vooral opgelucht dat er geen spuiten en keizersnedes nodig waren konden we weer terug naar huis met het stel.
Eenmaal thuis kreeg het stel een schoon bedje en kon moeder weer genieten van het duo. Moos is meteen al een lieve moeder, ze worden continue schoon gelikt en denk maar niet dat je stiekem een pupje kan pakken zonder dat ze het doorheeft! Met haar hele lijfje hangt ze over de twee heen, het liefst uit het zicht van al die nieuwsgierige gezichten buiten de kist. De mensen sloten nog af met beschuit met m(ui)(oo)sjes en toen waren we weer alleen. Tijd voor wat welverdiende rust en slaap.
Ik ben heel blij dat de geboorte van de laatste twee pups goed ging en dat daar ook hulp bij was. Jammer was dat Loes het net gemist had. Het gevoel dat het eerste pupje gestorven is terwijl ik voor het eerst er alleen voor stond, was niet heel fijn. Later op de dag hoorde ik van Fredie dat er waarschijnlijk al iets mis is geweest als alleen pootjes eruit gehangen hebben. Normaal zou het kontje eerst te zien moeten zijn. Ik moet nog even bedenken wat er nu met Odie gaat gebeuren. Ook zij was een prachtig pupje om te zien!
Vanavond een beetje op tijd naar bed, met uitzicht op het stel. Ik ben superblij met ze en er zitten natuurlijk ook een hoop voordelen aan een klein nestje, zeker omdat ik het in principe alleen moet gaan doen. Ik ben heel blij met de wachtlijsters die Fredie heeft uitgekozen. Goede bekenden hier op het forum!
Gefeliciteerd Martina, Nienke en hun families! Dat wordt feest vanavond 

Vannacht gingen Moos en ik naar bed en zetten ik alvast elk uur mijn wekker zodat ik haar goed in de gaten kon blijven houden. Dit was helemaal niet nodig, want eenmaal in bed begon Moos het zwaar te krijgen en zo lagen we de hele nacht wakker. Toen om 02:00 uur de weeën begonnen kwam ze heel lief bij me schuilen, wat had ik een medelijden met haar, met de minuut werden ze sterker en sterker.
Om 05:10 braken dan eindelijk haar vliezen en moest ik haar wel naar de nestkist gaan begeleiden. Tussendoor nam ik contact op met het bevallingsteam (

30 minuten later kwam Maria binnen en ze kon meteen aan de slag; om 05:50 uur werd Oona geboren. Een heel klein, maar luidruchtig teefje van 185 gram. Wat was ik blij toen ik haar een grote ademteug zag nemen en begon te piepen. Oona kreeg nog een flinke wasbeurt van Moos en vond al snel een tepel en begon stevig te drinken. Het zou mij niet verbazen als dit meisje binnenkort een lekker dikke pup wordt

Een kwartier later, om 06:05 uur werd Olli geboren, met 242 gram de dikste van het stel die er ook niet zomaar uitfloepte. Moos deed haar best en het mannetje werd gelukkig met vliesje en al op de wereld gezet. Bij Olli moest ik nog redelijk wat slijm uit neusje en bekje zuigen, maar meteen daarna zette hij het op een gillen: "Hier die melk!".

Daarna bleef het stil. Na wat zwakkere weeën gebeurde er uren niets meer. Het leek net alsof ze met het afgelopen uurtje bevallen al klaar was. Wij gingen toch echt uit van de echo (minimaal vijf pupjes), dus we zaten te wachten op die andere twee die nog moesten komen. Nadat we de dierenarts gebeld hadden, zijn we naar Delft gereden om uit te vinden hoeveel er nog klem zaten. Eenmaal daar aangekomen werd er gevoeld. De DA wist niet zeker of ze er nog één voelde of niet. Echo dan maar. Moos verzette zich weer hevig tegen het echokussen, dus bleef ze staan waardoor de DA iets slechter beeld had. Na 20 minuten zoeken had ze nog steeds geen pup gevonden, laat staan een kloppend hartje. Om zeker te weten dat er geen dode pup de uitgang blokkeerde werd er een röntgenfoto gemaakt. En toen werd 'het probleem' al vrij snel duidelijk; er waren geen pups meer! Wel een goedgevulde darm en blaas (handig om te weten). Een beetje teleurgesteld dat er maar twee pupjes waren, maar vooral opgelucht dat er geen spuiten en keizersnedes nodig waren konden we weer terug naar huis met het stel.
Eenmaal thuis kreeg het stel een schoon bedje en kon moeder weer genieten van het duo. Moos is meteen al een lieve moeder, ze worden continue schoon gelikt en denk maar niet dat je stiekem een pupje kan pakken zonder dat ze het doorheeft! Met haar hele lijfje hangt ze over de twee heen, het liefst uit het zicht van al die nieuwsgierige gezichten buiten de kist. De mensen sloten nog af met beschuit met m(ui)(oo)sjes en toen waren we weer alleen. Tijd voor wat welverdiende rust en slaap.
Ik ben heel blij dat de geboorte van de laatste twee pups goed ging en dat daar ook hulp bij was. Jammer was dat Loes het net gemist had. Het gevoel dat het eerste pupje gestorven is terwijl ik voor het eerst er alleen voor stond, was niet heel fijn. Later op de dag hoorde ik van Fredie dat er waarschijnlijk al iets mis is geweest als alleen pootjes eruit gehangen hebben. Normaal zou het kontje eerst te zien moeten zijn. Ik moet nog even bedenken wat er nu met Odie gaat gebeuren. Ook zij was een prachtig pupje om te zien!
Vanavond een beetje op tijd naar bed, met uitzicht op het stel. Ik ben superblij met ze en er zitten natuurlijk ook een hoop voordelen aan een klein nestje, zeker omdat ik het in principe alleen moet gaan doen. Ik ben heel blij met de wachtlijsters die Fredie heeft uitgekozen. Goede bekenden hier op het forum!

Laatst gewijzigd door Jiske87 op 27 aug 2015, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Een heel Forumgezin. Wat ongelooflijk leuk! 
Em ja, ik vond het ook heel jammer dat ik de geboorte heb gemist. En uiteraard ook niks kon fotograferen. Dat wat ik heb gemaakt (die bij de DA met mijn smartphone waar ik nog erg aan moet wennen) staan inmiddels in het fotoarchief.

Em ja, ik vond het ook heel jammer dat ik de geboorte heb gemist. En uiteraard ook niks kon fotograferen. Dat wat ik heb gemaakt (die bij de DA met mijn smartphone waar ik nog erg aan moet wennen) staan inmiddels in het fotoarchief.
Laatst gewijzigd door loes op 27 aug 2015, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Het kan verdorie niet mooier; dit is een absolute win-win-win-win situatie!
Jiske en Jan & Willen kunnen via het forum de pups blijven volgen in hun verdere leventje; Pim, Nienke, Jeroen en Meike dolblij evenals Martina en haar gezin.
Allemaal van harte gefeliciteerd!
Jiske, ik weet niet of je het lot een beetje hebt kunnen sturen, maar wat vind ik dit top!
Ik weet in elk geval zeker dat de pup bij Nienke en gezin een leuke tijd tegemoet gaat; het hele gezin heeft geweldig goed voor Bobbie gezorgd deze zomer. Ik kreeg een blij hondje mee naar huis.
In Leiden wordt het vast een onrustig nachtje...
Het is heel bijzonder je pup met de webcam te kunnen volgen; dat hebben wij met Bobbie ook meegemaakt en daar waren wij superblij mee!
Allemaal heel veel plezier van de voorpret; dit zijn de leukste, maar ook langste weken...

Jiske en Jan & Willen kunnen via het forum de pups blijven volgen in hun verdere leventje; Pim, Nienke, Jeroen en Meike dolblij evenals Martina en haar gezin.
Allemaal van harte gefeliciteerd!
Jiske, ik weet niet of je het lot een beetje hebt kunnen sturen, maar wat vind ik dit top!

Ik weet in elk geval zeker dat de pup bij Nienke en gezin een leuke tijd tegemoet gaat; het hele gezin heeft geweldig goed voor Bobbie gezorgd deze zomer. Ik kreeg een blij hondje mee naar huis.
In Leiden wordt het vast een onrustig nachtje...

Het is heel bijzonder je pup met de webcam te kunnen volgen; dat hebben wij met Bobbie ook meegemaakt en daar waren wij superblij mee!

Allemaal heel veel plezier van de voorpret; dit zijn de leukste, maar ook langste weken...

Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
-
Gefeliciteerd
goed gedaan Moos!! Je werd ook wel heel erg vertroeteld. ... vla met slagroom
dat kreeg ik niet eens bij mijn bevallingen!
Wat een mooie pups met hele leuke namen.
Gefeliciteerd Martina en Nienke..... jullie dag kan helemaal niet meer stuk! Zelfs de geboorte van jullie pup live kunnen bekijken dat maken niet veel mensen mee !!
(Ik kon zien dat Martina aan het mee kijken was
)

Wat een mooie pups met hele leuke namen.
Gefeliciteerd Martina en Nienke..... jullie dag kan helemaal niet meer stuk! Zelfs de geboorte van jullie pup live kunnen bekijken dat maken niet veel mensen mee !!
(Ik kon zien dat Martina aan het mee kijken was

Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent
http://www.facebook.com/Bobby6912.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent
http://www.facebook.com/Bobby6912.
Goh, wat een nacht heb je achter de rug; vervelend dat je even het gevoel hebt gehad dat het voor de eerste pup wat zou hebben uitgemaakt als moeder Maria (klinkt goed
) er al zou zijn geweest, maar ik deel Fredies mening. Hier kon jij niets aan doen; de natuur had het voor het zeggen hier...
Zou het mogelijk zijn dat Moos' lichaam weer 2 pups heeft "opgenomen"? Dat zou voor mij dan gelijk een beetje verklaren dat ze echt geen honger had de afgelopen tijd...
Hebben jullie er in alle hectiek nog aan gedacht hiernaar te vragen aan de DA? Er zijn er tenslotte 5 gezien. (al kon ik er echt geen kaas van maken hoor; ik had 10 ook geloofd evenals dat ze leeg zou zijn...
)
Die 2 pups worden vast lekker dik, zo met die melkfabriek helemaal voor hun alleen!
Een goede rustige nacht gewenst!

Zou het mogelijk zijn dat Moos' lichaam weer 2 pups heeft "opgenomen"? Dat zou voor mij dan gelijk een beetje verklaren dat ze echt geen honger had de afgelopen tijd...
Hebben jullie er in alle hectiek nog aan gedacht hiernaar te vragen aan de DA? Er zijn er tenslotte 5 gezien. (al kon ik er echt geen kaas van maken hoor; ik had 10 ook geloofd evenals dat ze leeg zou zijn...

Die 2 pups worden vast lekker dik, zo met die melkfabriek helemaal voor hun alleen!
Een goede rustige nacht gewenst!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Een heftige nacht heb je gehad maar met een geweldig resultaat
Ik heb af en toe mee gegluurd
Nienke en Martina gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst die over enkele weken bij jullie mogen komen wonen!

Nienke en Martina gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst die over enkele weken bij jullie mogen komen wonen!

-
Abel heeft de bevalling van zijn verloofde goed in de gaten gehouden. Zie de laatste foto's foto's op onze beestenboel-pagina.
http://tinyurl.com/otk46l9
http://tinyurl.com/otk46l9
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu