Waterstier schreef:Tot dat ik gisteravond naar hart van Nederland zat te kijken , ja hoor buba was los gebroken , aan het aangrenzende terrein was een kofferbak verkoop bezig en Buba liep daar rustig doorheen .
Dus als wij de deur open doen en er staat een olifant voor je neus , zou dat zo gek niet zijn - gewoon Buba op verkenningstour (ze zijn namelijk tegenwoordig in Aalsmeer)
Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018
Waterstier schreef:Ja Maureen , ik vind het maar niks die olifant stond alleen maar heel rustig te wiegen van links naar rechts . Vind ik niet echt een natuurlijke beweging voor een olifant .
ja dat is wel zielig, dat noem je hospitalisme bij mensen
Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018
Vanmiddag met Jolanda en Bero naar KC Delft geweest .
Geweldig , wat een happening, flyball
Allereerst even genoten van de accomodatie van KC Delft , wat ziet het er prachtig mooi uit en wat groot .
Een gezellig veld waar hele groepen hondenliefhebbers met een tent stonden.
Het was ook schitterend weer en die wind erbij zorgde ervoor dat het goed vertoefen was.
Ook was daar ineke de Lange met smous benthe en Iva, zij ving ons op en maakte ons wegwijs in het spel flyball.
En wat ik ook heel leuk vondt dat we kennis hebben gemaakt met forum lid Erna en smous Lisa .
Ook hebben we Erna en Lisa in actie gezien , leuk hoor voor de 10 jaar zit er nog een hoop pit in Lisa.
Heb nog wat foto's geplaatst.
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Leuk hè, zo'n dag hondensport
Je zou ook eens een wedstrijd G&G moeten zien. Dat is een enorm verschil: je hoort zowat geen hond of baas.......Het ziet er heel tam uit, maar is ook hard werken hoor.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Jolanda en Trix, leuk jullie ontmoet te hebben vanmiddag.
Bero is een schatje, doet me heel erg denken aan Lisa in haar jonge jaren.
Enthousiast en druk.
Jammer dat ik niet even mee kon wandelen vanmiddag.
Leuke foto, heb hem al van je "geleend"
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Was zeker heel leuk Erna, Bero was zeker druk.
Hij ligt nu al de hele avond voor Jaffa.
En wandelen doen we echt nog wel een keer samen .
Maureen , wij vinden het zeker leuk om een keer bij jullie te komen kijken, geef maar aan wanneer het voor ons interessant is om met Bero te komen . Het is toch in Zeist ?
En uhh Martine, ik denk niet dat flyball iets voor Bero is , Bero is een denker en zoals die nu is veel te snel afgeleid. En zelf ben ik niet zo voorstander van een hele dag op zo een terrein te moeten blijven .
We gaan ons gewoon verder oriënteren .
Jolanda en Trix
Wij trainen in Nieuwegein. Maar voorlopig is er geen wedstrijd gepland van welke soort dan ook....
Voor een denker kan ik echt het speuren aanbevelen. Dat is neuswerk, maar ook erg denken. Oude en nieuwe sporen, gemengde geuren, wind, verschillende ondergronden. Heel intensief. En je kunt op iedere leeftijd beginnen want de fysieke belasting is relatief laag. Veel trainers bieden een gratis kennismakingsles.
Kijk op praktijkspeuren.nl voor een STC-groep trainer enigszins in jullie buurt. Er zijn er al aardig wat door het hele land. In één zo'n gratis les kun je al een aardige indruk krijgen of Bero het leuk vindt of niet.
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Bij KC Pampus Almere, is er zondag 30 augustus een opendag.
Er zijn verschillende demonstraties en de honden mogen na de demo proberen of dit iets voor ze is. Leuk om even overal aan te proeven, zeker als je nog niet weet wat voor jou en je hond leuk is om te doen.
Iedereen is welkom.
De indeling van de dag.
Behendigheid 10.45
Breittensport 11.30
Flyball 13.00
Hoopers 13.45
Treibball 14.30
Mini coursing 15.15
De hele dag is er een spelletjes parcourt.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Dat is idd een idee, zij het niet dat we vrijdag al naar Groningen tuffen, dus vermoed ik dat wij zondag mak aan doen , anders wordt het zo een kilometervretendweekend.
Ik denk idd Maureen dat het speuren gaat worden,
Jolanda en Trix
Leuk om verder te gaan met de cursus he. Ik weet ook nog niet wat ik met Teun ga doen. Moet ook alles nog even op een rijtje zetten. Maar speuren op zich vindt ie al leuk. Behendigheid vind ik zelf leuk. Maar of Teun dat leuk vindt? HIj moet het doen he
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Nou..... doe maar samen
Je ziet het snel genoeg als hij het niet leuk vindt. En iets waar je zelf niks aan vindt gaat ook niet werken. Gewoon een seizoen proberen. Maar behendigheid wel opletten dat hij nog in de groei is. Liever een seizoen later starten en dat hij dan later geen blessures krijgt. Wij wachten met Dorus nog een half jaar.
Maureen
Ik plaats even twee foto's , wil graag jullie mening ook weten .
Bero heeft sinds kort een beetje rode huid rondom de neus en het haar is daar wat dunner , nu zagen we dat het haar tussen de voorste voetenbedjes ook rood is .
Achter ook wel , maar een stuk minder .
Jolanda en Trix
Dat haar tussen de kussentjes is bij Fija ook donkerder.
En dat zijn huid door zijn vacht schijnt bij zijn snuit kan ook zijn omdat hij nog niet in volle vacht is, het is nog steeds een puppyvacht die aan het wisselen is.
Het gaat toch alleen om de kleur? Niet dat het geïrriteerd is of dat hij loopt te schuren?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Stapper had ook wel donker roze haren tussen zijn kussens. Maar had nergens last van.
De haartjes waar wel eens urine langs loopt verkleuren bij Dieuw ook donker roze.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Die voetjes zijn bij Baukje, Stijnke en Dorus net zo donker. Maar zij hebben zwarte huid op de snoet. En die schijnt er ook doorheen.
Ze hebben geen last van de voetjes. Bij Mijntje en Lienke was het trouwens ook zo en die hadden ook geen last. Zolang hij er niet mee loopt te schuren of continu aan bijten of likken, klopt het dus wel dat ze er zo uitzien.
Maureen