Belevenissen van Bero
Re: Belevenissen van Bero
Nee, hij is voor zover ik er verstand van heb heel mooi in balance , en tandjes heb ik gek genoeg nog niks van gevonden.
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Ze slikken die tandjes vaak gewoon in. Die zijn ook echt mini...
9,1 kilo en 40cm hoog is in ieder geval mooi in verhouding.
Toen Dorus begon met wisselen, waren ook de ergste groeischeuten voorbij en dat was bij onze vorige spruiten eigenlijk ook zo. Er komt dan nog wel wat groei, maar niet meer zo heel hard. En de breedte is dan ook een beetje aan de beurt.
Best kans dat Bero ook niet meer zo super de hoogte in schiet nu hij al volop aan het wisselen is.
9,1 kilo en 40cm hoog is in ieder geval mooi in verhouding.
Toen Dorus begon met wisselen, waren ook de ergste groeischeuten voorbij en dat was bij onze vorige spruiten eigenlijk ook zo. Er komt dan nog wel wat groei, maar niet meer zo heel hard. En de breedte is dan ook een beetje aan de beurt.
Best kans dat Bero ook niet meer zo super de hoogte in schiet nu hij al volop aan het wisselen is.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Hij heeft nog wel wat speling om te groeien , ach het maakt ook niks uit .
Wij zijn zeer gek met hem, en voelen ons nog steeds heel rijk.
Wij zijn zeer gek met hem, en voelen ons nog steeds heel rijk.
Jolanda en Trix
Vanavond gingen we voor het eerst zonder maatje voor Bero naar het strand .
Dat vond ik wel spannend want tot nu toe was er altijd een smousmaatje bij.
Het ging allemaal best goed behalve als hij een leuke hond zag die de andere kant op ging ging Bero al spelend mee, mijn roepen en fluitje werden wel een beetje genegeerd . 2 keer moest ik hem terug halen . Maar 10 keer kwam hij wel op mijn commando , pffffff.
Speeltje mee wat lekker bleef drijven en gooien in zee en hup er achter aan en voor het eerst heb ik hem zien zwemmen , wauw wat een waterrat , hij vond het geweldig .
Toch ga ik voorlopig liever met een maatje erbij.
Thuis gekomen denk je dat mijnheer wel voor Jaffa gaat , maar
hij ging in de tuin als een dolle tekeer slalom door de struiken over de tunnel door de tunnel , over het liggend onder de tuinstoelen door en dan te bedenken dat de tuin 22 mtr diep is en dit toch een dikke 5 min. Duurde, tjonge jonge.
Heb nog wat foto's geplaatst
Dat vond ik wel spannend want tot nu toe was er altijd een smousmaatje bij.
Het ging allemaal best goed behalve als hij een leuke hond zag die de andere kant op ging ging Bero al spelend mee, mijn roepen en fluitje werden wel een beetje genegeerd . 2 keer moest ik hem terug halen . Maar 10 keer kwam hij wel op mijn commando , pffffff.
Speeltje mee wat lekker bleef drijven en gooien in zee en hup er achter aan en voor het eerst heb ik hem zien zwemmen , wauw wat een waterrat , hij vond het geweldig .
Toch ga ik voorlopig liever met een maatje erbij.
Thuis gekomen denk je dat mijnheer wel voor Jaffa gaat , maar
Heb nog wat foto's geplaatst
Jolanda en Trix
- jetwolrich
Ik vind het zo fijn voor jullie dat hij zo van de zee houdt!
Voor hetzelfde geld was hij een zandhaas geweest. Zijn zus Indy is nu al wel een paar keer op haar kop in een sloot gevallen, ja, dan is ze nat, maar zoals Bero er zelf heerlijk in gaat, dat doet ze niet.
Dus hij zal heerlijk genieten en vaak over het strand rennen.
Best eng hè, als hij met andere honden meeloopt.
Ik ben van Indy ook nog niet zo zeker dat ze terugkomt.
Dat moet er echt nog inslijpen.......
Voor hetzelfde geld was hij een zandhaas geweest. Zijn zus Indy is nu al wel een paar keer op haar kop in een sloot gevallen, ja, dan is ze nat, maar zoals Bero er zelf heerlijk in gaat, dat doet ze niet.
Dus hij zal heerlijk genieten en vaak over het strand rennen.
Best eng hè, als hij met andere honden meeloopt.
Ik ben van Indy ook nog niet zo zeker dat ze terugkomt.
Dat moet er echt nog inslijpen.......
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Fijn dat hij zo van het strand en de zee geniet!
Enne 10 keer wel geluisterd en maar twee keer niet, is toch een mooie score!
Je krijgt alleen wel de zenuwen natuurlijk van die twee keer...en niet van die tien.
Hou vol. Het komt vast helemaal goed.
Enne 10 keer wel geluisterd en maar twee keer niet, is toch een mooie score!
Je krijgt alleen wel de zenuwen natuurlijk van die twee keer...en niet van die tien.
Hou vol. Het komt vast helemaal goed.
Maureen
Tijdens het spelen met Bero viel er spontaan een scherp hoek tandje uit , eindelijk 1 gevonden , hij heeft nu nog 1 hoektandje staan en een paar kiesjes . Nog even en dan zijn we alweer klaar met wisselen en dan volgende fase de puberteit?
Jolanda en Trix
Tja, dat zit er ook wel aan te komen.......
maar niet noodzakelijkerwijs al vandaag of morgen 
Maureen
- jetwolrich
Ha leuk een tandje gevonden!
Bij Indy zit er ook nog één hoektandje in, de ondertanden komen mooi door en de kiezen zitten er ook nog in.
Puberteit..... ach, jullie zijn wel wat gewend met The Dude, gewoon doorgaan met wat je nu ook doet.
De basis is goed, hij wordt een vrolijke vriendelijke Smous.
Bij Indy zit er ook nog één hoektandje in, de ondertanden komen mooi door en de kiezen zitten er ook nog in.
Puberteit..... ach, jullie zijn wel wat gewend met The Dude, gewoon doorgaan met wat je nu ook doet.
De basis is goed, hij wordt een vrolijke vriendelijke Smous.
Jet Wolrich
Leuk dat Bero zo'n waterrat is. Lies gaat graag de zee in maar wil wel grond onder haar pootjes houden.
Bijna alles al gewisseld, wat gaat het toch snel.
Bijna alles al gewisseld, wat gaat het toch snel.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Leuk dat Bero van zwemmen houd
Kasper gaat het water niet in, we wonen een paar stappen van de vijver af, en al gaan er 20 honden uit de buurt erin, hij blijft aan de kant
en het wisselen ook al bijna klaar, tja de pubertijd een kwestie van volhouden, maar dat doen jullie al
groetjes Alida 
Volhouden zeker Alida, dat is wel een sleutelwoord , maar je ziet ook progressie , dus weet je waar je het allemaal voor doet .
Zoals vandaag , er is 6 weken lang hier in het dorp elke maandag toeristenmarkt daar komt heel wat volk op af en ook de wekelijkse markt is hier op maandag .
Dus ja weer opnieuw met Bero er door heen , het was wel heel erg druk maar dankzij het volhouden met Bero zie ik ook hier flinke vooruitgang . Het is nog niet zo dat hij constant volgt maar het op springen naar tasjes enzv is al een stuk minder.
Hij begint het te snappen , gewoon een kwestie van volhouden !
Zoals vandaag , er is 6 weken lang hier in het dorp elke maandag toeristenmarkt daar komt heel wat volk op af en ook de wekelijkse markt is hier op maandag .
Dus ja weer opnieuw met Bero er door heen , het was wel heel erg druk maar dankzij het volhouden met Bero zie ik ook hier flinke vooruitgang . Het is nog niet zo dat hij constant volgt maar het op springen naar tasjes enzv is al een stuk minder.
Hij begint het te snappen , gewoon een kwestie van volhouden !
Jolanda en Trix
Zo is dat! 
Maureen
Sinds kort gaat Bero ontzettend te keer als we met de kar achter aan de fiets weg gaan .
Hij draait zich een paar slagen in het rond waardoor ik het niet echt meer veilig vindt , toch vind hij fietsen geweldig dus andere oplossing gezocht.
Zie foto's
Hij draait zich een paar slagen in het rond waardoor ik het niet echt meer veilig vindt , toch vind hij fietsen geweldig dus andere oplossing gezocht.
Zie foto's
Jolanda en Trix
Is natuurlijk ook prima, wij hebben de honden altijd in fietsmanden achterop vervoerd.
Maar toch zou ik het niet zo snel opgegeven hebben. Zonder commentaar eruit tillen, naar binnen gaan en zelf iets anders gaan doen. Opnieuw proberen en zo nodig dezelfde routine.
Gaat hij onderweg klieren, direct rechtsomkeert en het uitje gaat niet door.
Alles zonder iets te zeggen.
Gelukkig komt de tijd aan dat hij qua temperatuur en qua leeftijd naast de fiets kan lopen. Bij smouzen hoef je beslist niet tot een jaar te wachten. In het begin moet wel het tempo heel matig zijn, hij moet zich niet echt uit de naad draven.
Ik heb zelf altijd met 2 honden gefietst (kwam er later achter dat dat niet mag), Bert deed het ook heel veel en soms nog met Fija en Jelle, maar omdat Jelle tegenwoordig niet veel meer in de koele tijd komt, lukt dat minder vaak.
Maar toch zou ik het niet zo snel opgegeven hebben. Zonder commentaar eruit tillen, naar binnen gaan en zelf iets anders gaan doen. Opnieuw proberen en zo nodig dezelfde routine.
Gaat hij onderweg klieren, direct rechtsomkeert en het uitje gaat niet door.
Alles zonder iets te zeggen.
Gelukkig komt de tijd aan dat hij qua temperatuur en qua leeftijd naast de fiets kan lopen. Bij smouzen hoef je beslist niet tot een jaar te wachten. In het begin moet wel het tempo heel matig zijn, hij moet zich niet echt uit de naad draven.
Ik heb zelf altijd met 2 honden gefietst (kwam er later achter dat dat niet mag), Bert deed het ook heel veel en soms nog met Fija en Jelle, maar omdat Jelle tegenwoordig niet veel meer in de koele tijd komt, lukt dat minder vaak.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Kan je meneer er ook goed in vastmaken?
Guusje en Stien hebben allebei een tuigje die ik aan 2 punten aan de fietsmand (achterop) vast maak. Dan zitten ze ook nog eens aan de halsband vast. Kunnen gelukkig geen kant op, zelfs staan gaat niet.
Guusje en Stien hebben allebei een tuigje die ik aan 2 punten aan de fietsmand (achterop) vast maak. Dan zitten ze ook nog eens aan de halsband vast. Kunnen gelukkig geen kant op, zelfs staan gaat niet.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ja klopt Charlotte,, ik kan het tuigje ook aan twee punten vast maken en ook nog strakker maken zodat hij alleen kan zitten , maar gisteren ging het best goed hij blijft aardig stil zitten want bijna 10 kilo aan je stuur is best pittig.
Verder loes geef ik het karretje ook niet op hoor , maar deze mand is handig als ik naar het strand wil met Bero, ben anders bang dat m'n karretje gepikt wordt ,
Dus de mand voor had meer redenen..
En de tip die jij geeft over terug fietsen ,niks zeggen , en hem er rustig uithalen , dat heb ik idd op die manier uitgevoerd,
Verder loes geef ik het karretje ook niet op hoor , maar deze mand is handig als ik naar het strand wil met Bero, ben anders bang dat m'n karretje gepikt wordt ,
Dus de mand voor had meer redenen..
En de tip die jij geeft over terug fietsen ,niks zeggen , en hem er rustig uithalen , dat heb ik idd op die manier uitgevoerd,
Jolanda en Trix
Als je de kar mee naar het strand neemt wat extra sloten eraan, ook door de wielen heen want die kunnen er makkelijk met een klik beweging afgehaald worden.
Je kan de kar ook in de tuin of eventueel in de kamer zetten, dan kan Bero hem als een soort benche gebruiken. Niet afsluiten, hij moet er uit zichzelf in en uitgaan.
Lisa vond dat altijd erg leuk.
Je kan Bero toch ook in de kar aan twee kanten aan zijn tuig vastmaken.
Misschien is hij een keer ergens van geschrokken onderweg.
In de toekomst zal hij misschien te groot zijn om hem in een mand op de fiets mee te nemen, hoewel Pim van Mary altijd in een mand mee ging op de fiets en hij was ook een grote smous.
Wij hadden Lisa vroeger ook in een mand achterop de fiets. Zij zat in een tuig met alleen bevestiging op haar rug. Wel zo kort mogelijk zodat ze geen kant op kon, dacht ik.
Totdat zij op een kwalijk moment naast mijn fiets bungelde in haar tuig. Gelukkig goed afgelopen, maar dat was wel meteen de laatste keer dat ze in de mand had gezeten.
Hebben jullie iets op de bodem van de kar liggen zodat Bero niet weg kan glijden.
Wij hebben een oud tuinstoelkussen op maat gemaakt voor de kar en daar een losse hoes met rits omheen. Hoes kan makkelijk in de wasmachine.
Lisa zit ook niet altijd stil in de kar hoor, zij ligt, zit of staat, net wat ze leuk vindt.
Je kan de kar ook in de tuin of eventueel in de kamer zetten, dan kan Bero hem als een soort benche gebruiken. Niet afsluiten, hij moet er uit zichzelf in en uitgaan.
Lisa vond dat altijd erg leuk.
Je kan Bero toch ook in de kar aan twee kanten aan zijn tuig vastmaken.
Misschien is hij een keer ergens van geschrokken onderweg.
In de toekomst zal hij misschien te groot zijn om hem in een mand op de fiets mee te nemen, hoewel Pim van Mary altijd in een mand mee ging op de fiets en hij was ook een grote smous.
Wij hadden Lisa vroeger ook in een mand achterop de fiets. Zij zat in een tuig met alleen bevestiging op haar rug. Wel zo kort mogelijk zodat ze geen kant op kon, dacht ik.
Totdat zij op een kwalijk moment naast mijn fiets bungelde in haar tuig. Gelukkig goed afgelopen, maar dat was wel meteen de laatste keer dat ze in de mand had gezeten.
Hebben jullie iets op de bodem van de kar liggen zodat Bero niet weg kan glijden.
Wij hebben een oud tuinstoelkussen op maat gemaakt voor de kar en daar een losse hoes met rits omheen. Hoes kan makkelijk in de wasmachine.
Lisa zit ook niet altijd stil in de kar hoor, zij ligt, zit of staat, net wat ze leuk vindt.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Maar Erna , Bero is juist helemaal gek van die kar , als het schuurtje open gaat weet Bero niet hoe snel hij in de kar moet springen. En of die nou in elkaar gezet is of niet dat maakt hem niet uit. Soms staat hij ingeklapt in de schuur, nou je ligt in een deuk als je ziet hoe hij dat doet.soms laat ik de kar buiten even luchten , nou dan moet ik niet de rem vergeten anders zie je een groen gevaarte door te tuin gaan.
En oh ja , hij heeft een speciaal kussen er in die toen nog drie tientjes koste.
Nee , wat dat betreft had ik een apart topic aan kunnen maken " de avonturen van Bero met het groene gevaarte "
Ik vermoed zelf dat het kwam omdat ik vanuit huis een totaal andere weg nam waar ik met hem nog niet was geweest, ook was deze weg iets hobbelig en er is al gebleken dat hij hobbels minder leuk vindt.
Vanavond hebben we via FB afgesproken met 4 smouseigenaren om naar het hondenstrand te gaan , daar heb ik echt zin in , leuk totaal 5 smousjes dan zal Bero de zittende toeristen wel met rust laten.
Ik zal er vanavond weer verslag doen .
En oh ja , hij heeft een speciaal kussen er in die toen nog drie tientjes koste.
Nee , wat dat betreft had ik een apart topic aan kunnen maken " de avonturen van Bero met het groene gevaarte "
Ik vermoed zelf dat het kwam omdat ik vanuit huis een totaal andere weg nam waar ik met hem nog niet was geweest, ook was deze weg iets hobbelig en er is al gebleken dat hij hobbels minder leuk vindt.
Vanavond hebben we via FB afgesproken met 4 smouseigenaren om naar het hondenstrand te gaan , daar heb ik echt zin in , leuk totaal 5 smousjes dan zal Bero de zittende toeristen wel met rust laten.
Ik zal er vanavond weer verslag doen .
Jolanda en Trix
Veel plezier!
Maureen