jetwolrich schreef:Er zijn zoveel meningen over hondenvoer, dat je bijna niet meer weet wat goed is en wat niet.
Ik ben zelf van de "Farmfoodschool", brokken en eens per week vuile pens voor de darmflora.
Maar dan voer je alleen rundvlees, schijnt allergieën te kunnen geven op termijn.
Dus zo nu en dan afwisselen met een ander soort vlees.
Gisteravond heb ik de honden een mengsel gegeven van paard, lam, zalm en kip, kant en klaar gemalen gekocht.
Maar ja, waar komt dat vlees vandaan? Een zielig Roemeens paard??? Geen fijn idee.
Ik denk dat je best brokken kunt geven, maar de darmen moeten zo nu en dan uitgedaagd worden om goed aan het werk te gaan. Gezondheid en goede darmflora gaan samen.
De vraag naar biologisch vlees is zo groot, daar moet wel mee gesjoemeld worden op een gegeven moment. Wat Jeanette zegt is waar. Wild is dan het veiligste en het meest betrouwbaar. Ik zie ons al crossen door de bossen!
Dankjewel. Ik denk er nu over om 4 dagen brokken en dan 3 dagen vlees te geven. Zal kijken of de pets place kant en klaar gemengd vlees verkoopt, dat zou fijn zijn ... En natuurlijk afwachten wat hij nu bij de fokker krijgt ...