Omdat de vervolg cursus met anderhalve maand is uitgesteld mogen wij gewoon de puppy cursus blijven bijwonen .
Vandaag veel nieuwe pupjes van Ongeveer 8 weken., dus Bero is daar een hele vent bij vergeleken.
De juf houdt daar rekening mee en Bero wordt dan als enigste uitgedaagd om de oefeningen speciaal voor hem wat moeilijker te maken.
Vanavond bv tunnel in een kruisvorm met vier uitgangen ( zie foto) ik moest niet alleen heel ver staan maar ook nog uit het zicht , wow wat was dat gaaf zeg.
Ik roepen en Bero helemaal in paniek hij moest links afslaan maar nam eerst alle andere ingangen en als laatste de goede, en ja hoor wat mooi hoe hij mij vond ,rennen dat ding , sodemieters wat is die dan snel zeg , en dan die blijdschap dat hij mij gevonden had , geweldig.
Wel jammer dat het nog zolang duurt voordat de vervolg cursus aanvangt.
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Waterstier schreef:Omdat de vervolg cursus met anderhalve maand is uitgesteld mogen wij gewoon de puppy cursus blijven bijwonen .
Vandaag veel nieuwe pupjes van Ongeveer 8 weken., dus Bero is daar een hele vent bij vergeleken.
De juf houdt daar rekening mee en Bero wordt dan als enigste uitgedaagd om de oefeningen speciaal voor hem wat moeilijker te maken.
Vanavond bv tunnel in een kruisvorm met vier uitgangen ( zie foto) ik moest niet alleen heel ver staan maar ook nog uit het zicht , wow wat was dat gaaf zeg.
Ik roepen en Bero helemaal in paniek hij moest links afslaan maar nam eerst alle andere ingangen en als laatste de goede, en ja hoor wat mooi hoe hij mij vond ,rennen dat ding , sodemieters wat is die dan snel zeg , en dan die blijdschap dat hij mij gevonden had , geweldig.
Wel jammer dat het nog zolang duurt voordat de vervolg cursus aanvangt.
Goed dat hij extra uitdaging krijgt! Kan hij z'n lange poten extra snelheid laten maken
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
wel leuk dat er best veel verschil kan zitten tussen eigenlijk "dezelfde" hondjes!!.... je ziet het vaak ook op de foto's van de nestjes met 7 weken.
Die van ons is ook een hele dikke prop....... met 6,5 week 2200 gram.... lijkt me ook best zwaar voor een klein pupje!!
Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent http://www.facebook.com/Bobby6912.
Sylvia & Bob schreef: wel leuk dat er best veel verschil kan zitten tussen eigenlijk "dezelfde" hondjes!!.... je ziet het vaak ook op de foto's van de nestjes met 7 weken.
Die van ons is ook een hele dikke prop....... met 6,5 week 2200 gram.... lijkt me ook best zwaar voor een klein pupje!!
Nog even ... Maar eh ,.. Lees ik nu toch weer dat je twijfelt over haar naam? Hihi, schiet maar op want het is zo zaterdagmorgen
Bij ons woont Polo/Bo - 03-06-2015 (Babs x Brennie)
Zojuist ontdekt dat zijn twee boventandjes ook er uit zijn , zag al nieuwe door komen.
Vandaag ook voor het eerst heeft Bero 3 1\2 uur alleen in zijn bench gezeten , buurvrouw heeft hem niet gehoord en bench matje en waterbak waren nog intact.
Dan hebben we het denk ik toch goed opgebouwd , begonnen met 5 min. toen 20 min. Daarna uur en anderhalf uur. Altijd even de buurtjes ingeseind .afgelopen vrijdag toen wij moeders weg brachten is Bero bijna 3 uur alleen geweest , ook geen piep gehoord aldus de buren , we zijn weer Bero- trots.
Jolanda en Trix
Vanavond zijn we met Bero naar het verpleegtehuis waar moeders verblijft gegaan .
Wat is dat toch bijzonder, moeders beurde helemaal op en had grote schik met Bero .
Zie foto.
Ook alle maar dan ook echt alle bewoners kregen een hele andere gelaatsuitdrukking toen ze het hondje zagen. Ze mochten hem allemaal even aaien , en dan die smoeltjes van die oudjes , prachtig . Het is zo bijzonder , wij gaan Bero vaker mee nemen .
Jolanda en Trix
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Als Bobbie meegaat wanneer ik mijn moeder van de dagopvang ophaal, wordt hij steevast even meegenomen door de verzorgsters daar en moet hij even een rondje door het huis langs alle bewoners maken. Ze hebben daar zelf 2 allerliefste knuffel-Berner Sennes in een kennel in de tuin zitten. Honden en Alzheimer gaan prima samen!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Geniet al een tijdje van jouw mooie belevenissen van Bero. Onze Bo halen we morgenochtend, heerlijk vooruitzicht. Nu zag ik op de foto's dat jullie Bero zo'n stoer tuigje (weet niet hoe ik het anders moet noemen) om hebben. Vanaf hoeveel weken gebruiken jullie deze en hoe bevalt deze Bero en jullie?
Bij ons woont Polo/Bo - 03-06-2015 (Babs x Brennie)
Toen wij Bero gingen halen hadden wij een halsbandjes om gedaan.
De volgende dag zijn we met Bero naar de dierenwinkel gegaan om het juiste tuigje te passen . Deze zat als gegoten en konden we nog zodanig verstellen dat hij waarschijnlijk zijn verdere leven er mee kon doen. Later hebben we besloten er nog 1 te halen maar dan een die goed tegen zeewater kan . Uiteindelijk is dat een Julius k-9
Geworden , beide tuigjes bevallen heel goed. Ik had hier op het forum ook even gepeild wat het beste was wat betreft tuig of halsband , de meningen liepen nogal uit een , dus hebben wij besloten om toch voor een tuig te gaan.
Wat ik wel echt adviseer om je smous mee te nemen en dan lekker rustig passen welke het beste past.
Succes Irene en alvast heel veel uitlaatplezier met jullie pupje met of zonder tuigje.
Jolanda en Trix