De avonturen van Indy/Moen

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Maureen

Re: De avonturen van Indy/Moen

Bericht door Maureen »

Dan hoop ik maar van harte dat ze op Adah lijkt en niet op Norma :) (of Stijnke, want die zou ook niet opgeven).
Klinkt wel heerlijk hoor. Meteen al flinke nachten droog.
En vandaag mee naar school. Feest voor Nienke en de klas en stapels knuffels ongetwijfeld voor Indy-Moen. Het piepje zal wel minder worden zodra ze eraan gewend is dat je soms even uit zicht bent en altijd weer terug komt. Zolang je in het begin maar steeds korte poosjes uit zich bent en langzaamaan steeds ietsje langer.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Willeke en Danny hebben Kuub het konijn en een x-aantal kippen.
Van de laatste zijn er 2 al dagen van de leg.
Bij ons laatste bezoek aan hun nieuwe huis met pups en natuurlijk Stien en Guusje, ging Stien als de gesmeerde bliksem achter de kippen aan, die door de tuin scharrelden.
Eentje is zelfs een hele tijd zoek geweest.
Kuub kennen ze wel, en daar kon ik beide van terugroepen.
Zowel kippen als Kuub moeten een veilig en goed afgeschermd hok/ren hebben, anders zijn ze voor Guusje en STien. :eten:

Dus hoop ik voor je, Karin, dat je Indy op een andere (goede) gedachte krijgt.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Karin & Nienke

Bericht door Karin & Nienke »

Vandaag was de aandacht al weer iets minder voor de konijnen, hoop dat dit zich door zet. Ze heeft vandaag heel veel geslapen en deed dat het liefste op schoot. Een rustige dag maar een paar keer per dag krijgt ze "de kolder in de kop" en is niets veilig. Ik loop dan de hele tijd foei te roepen en 15 minuten later is ze uitgeteld. Nog even de vijver puppy proof gemaakt want de gaten in het hek waren te groot. Ze vindt het heerlijk in de tuin, lekker uitgestrekt in de schaduw. Het eten ging vandaag wat minder, maar het was best een warme dag. In plaats van 4 x maar 2x op een dag, maar dat komt morgen vast weer goed.
Rimco, Karin en Nienke
-----------------------------------------------------------
Moen op de Ruiver/ Indy = Stien x Guus-Lucky (08-05-2015)

Sylvia & Bob

Bericht door Sylvia & Bob »

Wat een super leuk en gezellig begin. ...... Deze periode van het jaar is volgens mij ook een perfecte tijd om je pup snel zindelijk te krijgen (Bob is van september pfffffffff ik heb wat staan te blauwbekken vroeg in de ochtend en laat op de avond)
Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent

http://www.facebook.com/Bobby6912.

Karin & Nienke

Het is inderdaad een fijne periode, ook is de tuindeur steeds open en loopt ze zelf de tuin in. De laatste twee nachten heeft ze wel onrustiger in de bench gelegen. Eerst een hele tijd liggen piepen en daarna rustig. Ze slaapt de hele avond dus misschien dat ze dan minder moe is. Vanavond probeer ik haar wakker te houden om te kijken of ze sneller slaapt. Vandaag is Indy in de auto mee geweest naar een verjaardag en ze heeft de hele (warme) dag zich perfect gedragen. Ze zocht zelf de schaduw op en bleef zoveel mogelijk liggen. In de auto eerst even piepen in de reisbench maar dat ging snel over. Thuis gekomen moest ze de schade inhalen want toen begon haar bijt kwartiertje weer. Dat is best vervelend want ze draait dan echt door en probeert alles kapot te bijten, foei zeggen en op de neus tikken heeft geen effect. Ik hoop dat het tijdelijk ij :bibbers: Voor de rest is Indy een zalig hondje, vrolijk super lief en makkelijk naar mensen en honden, heerlijk.......
Rimco, Karin en Nienke

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ik zou zeker niet op de neus tikken. Zo wordt ze bang van je hand.
En foei is lastig...wat betekend dat eigenlijk... denk ze waarschijnlijk. :grijns:

Probeer haar iets te knagen aan te bieden.
Misschien zelfs even in de bench met iets te knagen.
Kan ook oververmoeidheid zijn.
En verder echt voornamelijk negeren als dat lukt, want dat moet iedereen natuurlijk doen.

Lastige fase hoor.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

jetwolrich

Bericht door jetwolrich »

Ik heb per ongeluk mijn reactie bij Bero`s avonturen gezet.
Verviel ook in herhaling.
De warmte??? :wink2:
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

Karin & Nienke

Jet, ik heb je reactie gelezen bij Bero, het is juist zo dat we met Indy rustig aan doen. Ook door de warmte natuurlijk maar met Nienke de hele dag op school wordt er ook weinig gespeeld. Het valt mij op dat ze het na het slapen vaak doet. Volgende week mag ze naar puppy cursus en zal het daar ook eens aankaarten. Ik zal ook eens proberen zoals Jolanda om haar op te tillen maar ze draait echt door en dan hou je haar bijna niet. Buiten die dolle buien is het een super lief hondje, heel makkelijk. Alleen in de bench wil ze nog niet echt, ik heb een konijnenren om de bench staan voor als ik even naar boven moet en dan mag ze daarin lopen met deur ren dicht en bench open. Dit vindt ze niet leuk en wordt helemaal wild, misschien kan is deze beter eromheen weg halen en alleen in de bench zelf met de deur dicht.
Gisteren een goede vuurdoop gehad met het onweer en ze gaf geen kik :yes2:
Heb nog even geen tijd gehad voor de foto's want ze houdt je goed bezig. We kunnen uren naar haar kijken, de tv hoeft niet meer aan :love:
Rimco, Karin en Nienke

Trix

Bericht door Trix »

Het is waar Karin , als ze eenmaal de kolder in het koppie krijgen dan valt het heel moeilijk te negeren . Maar nog steeds ben ik het meest tevreden over de handeling die we nu op Bero loslaten en dat is inderdaad rustig oppakken , negeren wachten dat hij rustig is en heel rustig in de bench leggen .
Ik weet niet of jij een hoes over de bench heen hebt , maar dat zou ik zeker doen als ik jou was. .
Hier wordt Bero rustiger van en geeft zich sneller over in de bench, en het bijten is een stuk minder.
Ook zou ik voorstellen twee uur in de bench 1 uur er uit , hierdoor is er meer rust ontstaan bij Bero en het een hangt aan het ander.
Sterkte, ben heel benieuwd hoe jullie bevindingen straks zijn.
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Karin & Nienke

Ik ga het op tillen proberen maar ik heb haar nog maar ongeveer 10 minuten in bench gehad achter elkaar overdag. Ze gaat dan steeds piepen, durf eigenlijk een uur te doen. Ben dan weer bang dat ze niet meer in de bench wil daardoor. In de nacht gaat het wel super in de bench en slaapt ze tot 6.30 uur door en als ik dan kijk is ze gewoon wakker. Maar misschien is verplicht rusten wel goed inderdaad, ik ga het proberen, bedankt. En wij hebben inderdaad een hoes van stof om de bench zodat het een rustig plekje is. Heb elke dag de deur van de bench open gelaten en konijnenren dicht maar misschien teveel prikkels voor Indy. Ga nu de komende tijd bench proberen. :thumbsup:
Rimco, Karin en Nienke

jetwolrich

Bericht door jetwolrich »

Een poosje in de bench is ook niet als straf bedoeld.
De hond komt tot zichzelf en leert dat zijn gedrag ertoe leidt dat hij niet bij de roedel mag zijn.
Na een paar keer weet Indy dat ze bij je mag als ze zich gedraagt.
En ze is nog zo klein, er gaat heel veel om in dat kleine koppetje.

Als ze wild is in de bench, kun je er met je rug tegenaan gaan zitten. Niet praten, maar het geeft rust als je in de buurt bent.

Komt allemaal goed! :thumbsup:
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

Karin & Nienke

Ga ik ook van uit, je wil alles zo goed mogelijk doen en het is al weer 18 jaar geleden dat Tara pup was. Indy is vanaf de eerste dag helemaal op mij gericht en laat me geen moment uit het oog. Ben ik even om de hoek in de keuken dan gaat ze al piepen. Ook daarvoor is de bench wel goed. We gaan aan de slag :)
Rimco, Karin en Nienke

Trix

Bericht door Trix »

Als het goed is stopt dat piepen vanzelf hoor , geen aandacht geven en geen oogcontact maken op het moment dat Indy in de bench zit.
Jolanda en Trix

Karin & Nienke

Einde van de middag heb ik Indy inderdaad in de bench gezet, ze had Nienke heel hard in de nek gebeten en bij haar oog. Nienke in tranen, Toen ik haar er 10 min later uithaalde was ze rustig. :bibbers:
Rimco, Karin en Nienke

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Veel kauwspeeltjes in huis halen en niet met haar op de grond rollenbollen zodat ze in haren en hoofd kan bijten.
Gewoon niet hoger dan op schoot en als ze handen wil pakken...hup haar een stuk runder oor oid aanbieden.
Je kunt het ook vasthouden, zodat ze lekker op schoot kan liggen knabbelen.
Voor Nienke ook lastig natuurlijk, maar ze snapt nu vast wel dat je niet met je hoofd en gezicht bij een speels bijtende pup in de buurt moet zijn.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Trix

Bericht door Trix »

Jeetje , dat is schrikken , maar wat Jeanette al zegt , kijk uit , niet je gezicht aanbieden aan een puppie , trouwens ik zou het sowieso bij geen enkele hond doen.een ongelukje zit dan in een heel klein hoekje
Jolanda en Trix

Maureen

Bericht door Maureen »

Zo is het. Maar het is toch even schrikken. :bibbers: Gelukkig geen ernstige schade.

En toch:
Niet met je gezicht bij een hond (of ander beest)! Dit is wat honden onderling wel doen. Stijnke en Dorus zijn nog dagelijks aan het bekvechten. Happen in elkaars nekvel en snoet en worden daar helemaal blij van. Maar mensen hebben niet zo'n nekvel dat beschermd is met een mooie vacht en extra ruimte in het vel en ook ons gezicht is niet van zo'n mooi vachtje voorzien. Indy moet nog leren dat mensen geen honden zijn. En hoe lief ze je ook vindt, dat ze met je moet spelen volgens de mensenregels.
Ze is nog heel jong en die mensenregels zijn best ingewikkeld. Die moet ze leren door steeds de grenzen op te zoeken, tot ze precies weet waar die zijn. Ze verstaat nou eenmaal geen mensentaal. En eerst had ze moeder en broer en zussen om dat spelletje mee te doen, nu zoekt ze daar iemand anders voor. Maar dat gaat echt over. :ja:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Karin & Nienke

Indy heeft haar eerste ervaring op de camping gehad en ze heeft het super gedaan. Mijn zus had op een camping bij Groningen allerlei trekkershutten gehuurd met de familie. Mooie vuurdoop voor Indy en ze vond alles goed en leuk. Het leek alsof ze er altijd bij is geweest. Het was natuurlijk heel warm en ze mag nog niet zwemmen maar ik had een babybadje mee. Dat vond ze maar niks maar ze moest verplicht afkoelen :nat: Het net wat ik had gekocht vond ze niks en ze sprong er al snel overheen (65cm hoog!) toen maar aan de lange lijn en dat ging super. Ook mee naar het restaurant en lekker in de schaduw liggen ging perfect. Veel geslapen en veel rust gepakt en heel bijzonder geen dollen uurtje gehad. Zal vanaf nu ook verplicht laten rusten in de bench ik denk dat dit toch wel invloed heeft. 'S nachts in de reisbench waar ze nog nooit in geslapen heeft, even piepen en toen heb ik de bench naast mijn bed gezet en ze heeft geslapen tot 7.30 uur. Ze vond alles leuk en interessant en heeft heel veel harten veroverd op de camping, niet alleen binnen de familie :hihi: Wat een makkelijk en lief hondje hebben we toch, heel erg fijn :love:
Rimco, Karin en Nienke

Trix

Bericht door Trix »

Geen doluurtje , maar dat is mooi.
Heerlijk dat jullie inclusief hond het zo naar de zin hebben gehad .

Ik moet Bero ook tegen zich zelf beschermen en hem tijdig in de bench doen.
En het gaat heel goed nu ,af en toe probeert hij nog wel eens speels te bijten maar met een stevige ?... BERO ...NEE gaat hij meest over in een likje.
Jolanda en Trix

Karin & Nienke

Ik ben al snel overgegaan van foei naar nee, komt beter over en maakt net even meer indruk ;)
Rimco, Karin en Nienke

Gesloten