Lisa

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Maureen

Re: Lisa

Bericht door Maureen »

Gelukkig maar Erna! Liever de wedstrijd verzetten dan ellende krijgen. Zo is er niemand de dupe eb vooral de honden niet.

Goed plan Loes. Een rustig dagje is vast al druk genoeg...
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Erna

Bericht door Erna »

Lisa d'r week.
Vorige week dinsdagavond heeft Lisa voor het eerst van haar leven iets gepikt.
Ik had tas en fototas klaarstaan want we zouden woesdagochtend vroeg naar Texel gaan.
In de fototas had ik een gedroogd stukje vlees gestopt, dicht geseald met plastic.
Het was de bedoeling dat Lisa dat moest delen met Hieke en Jutte de volgende dag.
Zelf was ik niet thuis, stond op de bak bij de flyball. En Pim vond het gek dat madam niet kwam kijken toen hij de koektrommel opendeed.
Ja, ja, ze was vakkundig mijn tas aan het bewerken. Kreeg hem niet open, maar door de ontstane kier heeft ze wel het lekkers kunnen jatten. Niets van teruggevonden op een klein stukje plastic na. :oops: :schrik:
Schrok me wild, ze heeft gewoon ook het plastic opgegeten. Nu kan ik met een gerust hart zeggen dat het haar niet geschaad heeft, ik heb haar extra goed in de gaten gehouden en haar ontlasting zag en ziet er steeds goed uit.
Woensdag dus naar Texel, wat een regen die dag. Maar we hebben toch nog heerlijk droog op het stand kunnen wandelen. Stond nog veel wind, Lisa d'r oren waaiden alle kanten op. Verder heerlijke dag gehad bij Corrie en Cock.

Wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door Erna op 04 aug 2015, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Erna

Bericht door Erna »

We bleven nog een dagje op Texel, overnachting in hotel Cooghen in De Koog.
Prima hotel met een heerlijk ontbijt. Maar als we daar nog eens willen overnachten vragen we een kamer aan de achterkant.
We hadden nu een kamer aan de voorkant, recht tegenover een kroeg. Het is daar vast erg gezellig geweest want naarmate de uurtjes kleiner werden, werd het steeds luidruchtiger. De oordopjes die aanwezig waren hielpen niet echt.
Ach, het was maar voor één nacht, maar je zal er maar langer vertoeven dan kom je nachtrust te kort.
We hebben die dag heerlijk met Corrie, Cock en de honden in de Slufter gewandeld, wat is dat toch een mooi gebied.
De honden moeten daar aan de lijn, maar eenmaal op het strand mogen ze los.
Het was donderdag mooi weer en hebben heerlijk geBBQ bij Corrie en Cock.
We namen om 20.00 uur de boot terug.
Heerlijke dagen gehad.
Vrijdag naar de club, wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door Erna op 04 aug 2015, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Erna

Bericht door Erna »

Vrijdag naar de club, had al een keer geschreven dat Pim een nieuwe kabel moest leggen tussen twee lichtmasten in.
Ben meegegaan om Pim te helpen en Lisa kon lekker op de velden scharrelen.
Wat een klus, moeten we echt nooit meer doen, we worden toch te oud voor dit soort werk.
Het is niet alleen de kabel leggen, dan zou Pim het snel hebben kunnen fiksen. Maar om de kabel te leggen moesten er eerst twee geultjes gegraven worden bij twee lichtmasten en dan de kabel onder het hek door en bij de andere paal weer terug het veld op, en via de geul naar de mast. masten staan zo'n 60 meter uit elkaar. Makkie, nee dus. Want om de kabel aan de andere kant van het hek te krijgen moesten er eerst 60 meter lengte ruim een meter hoge brandnetels verwijderd worden. Wat een ramp, we zijn bezig geweest tot 18.00 uur.
Maar Lies had het wel naar haar zin. En opeens is ze weg, nergens te bekennen. :bibbers:
Wij roepen, en ja hoor, madam meld zich, maar staat aan de andere kant van het hek. We hebben geen idee waar ze er doorheen is gegaan, en koste nog enige moeite om haar weer aan de goede kant te krijgen.
Was niet zo leuk want ze heeft waarschijnlijk op konijnen gejaagd en de de A6 ligt naast onze velden. :schrik:
Ze is dwars door de hoge brandnetels gegaan en vooral door de struiken met klittenbolletjes. Ze zat onder, haar hele kop, poten en buik. In haar oren, op haar lippen en tussen haar voetzooltjes. :o Sjonge, jonge, wat een gepeuter was het om alles weer uit haar vacht te krijgen.
Afijn, de kabel ligt erin en Pim moet nog één mast aansluiten, dan is deze klus ook weer geklaard.
Heb wel overal krassen op mijn armen, en gisteren behoorlijk spierpijn.
Dat werd dus een dagje rustig aan doen. Lisa lag na twee dagen Texel en één dag veld ook heerlijk te pitten, dromen over iets lekkers stelen, rennen op het strand en in het water, en achter de konijnen aan. :hihi:

Erna

Bericht door Erna »

Erna schreef: We gaan in augustus onverwacht bij vrienden op bezoek in Frankrijk, we zijn daar met Lisa al een keer geweest.
We gaan niet naar Frankrijk. We hoorden gisteren dat onze vriend onverwacht voor zijn werk terug moet komen, jammer maar is niet anders.
Vriendin blijft wel in Frankrijk maar het is voor Pim niet zo leuk als onze vriend er niet is. We zullen over een poosje wel een nieuwe datum prikken. Dit jaar komt het er niet meer van.

Martine

Bericht door Martine »

Wat een boef wordt die brave Lisa op haar oude dag... :hihi:
...Duidelijk familie van onze Bob! :ja: :thumbsup:
Gelukkig is haar avontuur tussen de brandnetels goed afgelopen; je moet er toch niet aan denken... Lang leve de beschermengels!
Mooie foto's van Texel; ik moet er nou echt eens een keertje naartoe...

Jammer van Frankrijk, maar het loopt gelukkig niet weg.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Leuke dagen heb je gehad op Texel.
Klinkt helemaal heerlijk.

Sjonge Lisa aan de andere kant van het hek, kon ze er onder door? :bibbers:
Flinke klus is dat voor Pim. Ze mogen echt blij zijn met zo'n mannetje.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Maureen

Bericht door Maureen »

Lisa heeft wel genoten van haar streken zo te lezen. De schobbejak! Behalve misschien van het verwijderen van alle klittebolletjes......
En Texel was ook lekker ontspannen, maar dan die klus met de kabel. Tjongejonge.
Wat een karwei.
Gelukkig bijna af, maar dat is niet voor herhaling vatbaar. :nee:
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Lisa heeft in ieder geval genoten!
Ja, de Koog is één en al kroeg. En 's nachts draagt het geluid ook verder.
Midden in het seizoen heb je dat. Hier ook dorpsfeesten en camping disco's. We horen hier de polonaise....en we zitten toch zeker op 1,5 km. afstand.

Wat een jager is ze toch...konijnen...oefff..
De andere vrijwilligers mogen wel eens bij de hekken langs om te kijken waar het gat zit. Levensgevaarlijk inderdaad. :bibbers:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Alida

Bericht door Alida »

Heerlijk genoten op texel, en Lisa heeft de boef uitgehangen :hihi: gelukkig is de klus weer geklaard. Jammer dat frankrijk niet doorgaat. Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Jeanette schreef:Lisa heeft in ieder geval genoten!
Wat een jager is ze toch...konijnen...oefff..
De andere vrijwilligers mogen wel eens bij de hekken langs om te kijken waar het gat zit. Levensgevaarlijk inderdaad. :bibbers:
We hebben het hek meteen goed nagekeken, nergens een gat.
Maar doordat we alle distels rond het hek weg hebben gehaald moet ze er onderdoor zijn gekropen. Het hek staat tot op de grasmat, die aan de kanten hier en daar hobbelig is moet ze een plekje hebben gevonden waar ze er onderdoor kon gaan.
We hebben nadat de kabel is gelegd alles weer aangevuld bij het hek, denk dat het nu niet meer zal lukken.

Maureen

Bericht door Maureen »

Het scheelt dat ze tijdens de trainingen meestal hun aandacht elders hebben en niet bij het hek....
Maureen

Erna

Bericht door Erna »

Stella schreef:Het scheelt dat ze tijdens de trainingen meestal hun aandacht elders hebben en niet bij het hek....
Ja dat maak wel verschil.
Ben toch blij dat het flyballveld waar Lisa traint aan de andere kant ligt, ze is de konijnen vast niet vergeten aan de andere kant van het hek.
Nu lopen die konijnen natuurlijk ook bij het flyballveld in de buurt, maar dat veld is rondom afgezet omdat het ook ons puppenveld is. Lisa kan dus niet zomaar van het ene naar het andere veld lopen.
En als Lisa flyballt denk ze zelfs niet aan konijnen. :hihi:

Maureen

Bericht door Maureen »

Erna schreef:
Stella schreef:Het scheelt dat ze tijdens de trainingen meestal hun aandacht elders hebben en niet bij het hek....
En als Lisa flyballt denk ze zelfs niet aan konijnen. :hihi:
Precies. Dat heeft Stijnke dus met speuren.
Maar vergeten is Lisa die konijnen heus niet. Daar heb je zeker gelijk in. :ja:
Maureen

Trix

Bericht door Trix »

Jeetje , jullie waren zeker wel flink geschrokken toen Lissa er even vandoor was .?
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

corrie

Bericht door corrie »

Jammer Erna dat het reisje naar Frankrijk niet doorgaat.
Het was heel gezellig verleden week.Jammer dat het toen net prutweer wasHet is nu zalig hier.We wanen ons op Ibiza....
Liza heeft toch streken van Hieke. Dat pikken en haar eigen weg kiezen. Wij hebben 10 jaar geleden de braafste uit het nest gehouden.......
Ik ben Hieke vandaag "verloren". Met oversteken in Den Burg. Middenin die metropol.... Op het zebrapad moet de lijn uit mijn handen zijn gevallen. Niks gemerkt, gewoon doorgelopen. Ik dan. Hieke niet. Die bleef stokstijf staan. Gelukkig was een gestopte automobilist zo vriendelijk om me te waarschuwen. Ik schrok me een hoedje. Rende direct terug. Maar liet daarbij ook Jutte spontaan los.....Ze liggen nu allebei heerlijk in hun mandje bij te komen van dit avontuur.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Maureen

Bericht door Maureen »

:hihi: Ik zie het voor me Corrie. Gelukkig stond die auto toch al stil voor Hieke....
Maureen

Erna

Bericht door Erna »

Jeetje Corrie wat een schrik, gelukkig een opmerkzame automobilist.
Vorige week inderdaad niet het fijnste weer, maar het waren wel hele gezellige dagen.
We vinden het alle twee niet zo erg dat Frankrijk momenteel niet door gaat. Ik hou niet van lange autoritten, ook niet met de overnachting die we geboekt hadden.
Frankrijk zou een extra vakantie week zijn geweest. We hebben onze eigen geplande vakantie in Zuid Limburg nog te goed.
Lisa heeft het stelen ontdekt, ze heeft wederom mijn fototas bewerkt. Helaas voor haar zat er niets eetbaars meer in. De tas staat altijd op de grond in mijn hobbykamer, dat laat ik zo. Heb voor alle zekerheid niet alleen de kliksluiting dichtgedaan maar ook de ritssluiting.
Pim zit momenteel weer bij de hondenclub, de paal aansluiten en licht maken in een nieuwe schuur voor de hoopermaterialen.
Hij wilde Lisa meenemen. Nee, leek me niet zo'n goed idee. Pim kan niet steeds op haar letten en dan gaat madam vast er zeker weer op onderzoek uit. Dat gaan we maar even niet uitproberen.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Nog een geluk dat Hieke bleef staan, Corrie.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Vandaag was Lisa weer mee naar mijn zwager.
Hij wordt steeds slechter, en vorige week heeft hij ook nog een longontsteking gehad. Was altijd een boom van een kerel, nu mager en grouw van kleur.
ik denk dat hij ons niet meer zo goed herkent, maar Lisa vindt hij nog steeds leuk.
En enthousiaste Lies bied zich wel aan, zeker als er ook nog iets te halen is voor haar.
Ik had een half biscuitje in vijf kleine stukjes gebroken.
Geef een van de stukjes in mijn zwager zijn hand. Lies ziet het en wil het graag hebben. Ze moest er wel wat voor doen hoor, want het stukje koek werd stevig vastgehouden en de hand wat naar binnen gedraaid zodat Lisa er eigenlijk net niet bij kon. Nou ja, met wat extra moeite lukte het haar wel hoor. Goed uitrekken en de kop onder de leuning van de rolstoel door kwam ze waar ze wezen wilde en pakte voorzichtig het stukje koek uit mijn zwager zijn hand.
Ik heb hem lang niet zien lachen, maar nu kwam en een glimlach op zijn gezicht.
De andere stukjes koek gingen er ook zo in.

De zomerstop is nog niet voorbij maar we beginnen morgen weer met trainen.
Volgende week zondag staat er n.l. een wedstrijd in Delft op het programma.

Gesloten