Wij zijn gebeld!

Hoe kom je aan een pup en hoe is het op die wachtlijst?
hink-jan

Re: Wij zijn gebeld!

Bericht door hink-jan »

Moeilijk hé. Wij hebben het ook wel moeilijk gehad. Eerst konden we snel komen kijken.Dat werd afgezegd omdat moederhond het zwaar had. Daarna werd het ook direct 2 weken later. Ook geen foto's ed. waar we wel om gevraagd hadden. Op telefoontjes werd niet gereageerd en op mails heel slecht. Uiteindelijk mochten we er heen. We hebben toen gekeken wat voor gevoel we bij de mensen en de pups hadden. Dit was goed. Ze gingen er erg goed mee om en waren al druk bezig met zindelijkheid en inprenten. Dit hadden we eigenlijk niet verwacht. Toen hebben wij het doorgezet ondanks dat het contact stroef was. Als we er waren was er wel degelijk een goed contact. Nu we de pup in huis hebben is het contact er wat meer via de whatts app met kleine berichtjes en foto's. Ze waren zeker en zijn nog sterk betrokken met het wel en wee van de pups. Maar ieder staat weer anders in het leven. Je kunt er altijd heen gaan en dan kijken wat achteraf je gevoel er bij is. Sterkte met de keuze.

Sylvia & Bob

Bericht door Sylvia & Bob »

Ik vind het inderdaad heel moeilijk..... Precies een sms met de dag en het tijdstip en verder geen reactie meer. Foto van de echo hadden ze niet (dat kan) maar op de vraag om andere foto's krijg ik net als het andere forumlid (wat een reutje uit dit nest krijgt) ook geen reactie. Ik las ook net dat deze fokster al meerdere malen een nestje heeft gehad.......
Voor mij een leermomentje, hoe ik het dus niet doe als ons pupje straks zelf een nestje krijgt!!

Het is wel fijn om er over te praten op het forum.... en de reacties van mensen te lezen!!
Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent

http://www.facebook.com/Bobby6912.

loes

Bericht door loes »

Het eerste weeks bezoek is ook nog niet gedaan.
Ik heb de dames gevraagd of ze een foto van moeder en kids willen maken speciaal voor de a.s. eigenaren. Nu maar hopen dat het lukt, want die hummels fotograferen en beschrijven is altijd een hele klus.
En sommige moederhonden houden er niet van als er veel met de pups wordt 'gesold'.
Voor deze fokkers is het inderdaad niet het 1e nestje. Het zijn dan ook geen heel jonge mensen dus misschien is communiceren via de moderne middelen geen dagelijks werk.
En zoals Hink-Jan zegt, kun je altijd eerst kennismaken. Mocht je dan alsnog besluiten op een volgende gelegenheid te wachten maakt dat voor diegene die dan aan de beurt is weinig uit, behalve natuurlijk een kortere voorbereidingstijd.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

wubke

Bericht door wubke »

Ik sluit me aan bij wat Hink Jan zegt. Ga eerst kennismaken en kijken hoe het gaat met de pups en de verhalen horen. Iedereen is anders. Wij zijn met de forummensen en hun verhalen erg verwend. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het heerlijk vinden om een nestje hondjes te fokken en daar hun ziel en zaligheid in te stoppen, maar het gedoe met de mensen eromheen niet zo zien zitten. Ook de moderne mediamogelijkheden zijn niet voor iedereen makkelijk te gebruiken.

Hopelijk komt het helemaal goed voor jullie en ga je over een paar weken ons verblijden met ondeugende puppyverhalen, want het gaat tenslotte om die geweldige smous. Dat sommigen er een aantal ""mensenfamilieleden" aan over houden is niet vanzelfsprekend.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

ireneABS

Bericht door ireneABS »

loes schreef:Het eerste weeks bezoek is ook nog niet gedaan.
Ik heb de dames gevraagd of ze een foto van moeder en kids willen maken speciaal voor de a.s. eigenaren. Nu maar hopen dat het lukt, want die hummels fotograferen en beschrijven is altijd een hele klus.
En sommige moederhonden houden er niet van als er veel met de pups wordt 'gesold'.
Voor deze fokkers is het inderdaad niet het 1e nestje. Het zijn dan ook geen heel jonge mensen dus misschien is communiceren via de moderne middelen geen dagelijks werk.
En zoals Hink-Jan zegt, kun je altijd eerst kennismaken. Mocht je dan alsnog besluiten op een volgende gelegenheid te wachten maakt dat voor diegene die dan aan de beurt is weinig uit, behalve natuurlijk een kortere voorbereidingstijd.
Bedankt! Er is voor ons een reutje uit het nest gereserveerd. Ik ben ook zo nieuwschierig .... Foto's zou al heeeel leuk zijn. Het zal vast wel goed komen, het geeft mij in ieder geval vertrouwen dat dit niet het eerste nestje is .... Komt vast goed (al wordt ons geduld wel op de proef gesteld?
Bij ons woont Polo/Bo - 03-06-2015 (Babs x Brennie)

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Aaah kijk Syvia en Iren, jullie zijn soulmates :thumbsup:
En zoals Loes zegt, als het oudere mensen zijn is het al een hele klus om een SMSje te sturen, hihi, die heb je dan in ieder geval gehad. Misschien dat je ze nog via e-mail kan bereiken, daar hebben meer mensen ervaring en vertrouwen in :roll2:
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

hink-jan

Bericht door hink-jan »

Het is inderdaad wel wat jij ook zegt een leer moment dat als wij ooit aan de beurt komen voor een nest en het zou lukken gaan wij het wel anders doen. Wij hebben gevoeld wat je dan mist. Zeker als je dan van de anderen wel de verhalen leest.

Sylvia & Bob

Dank je wel Loes....... ik ben net als irene erg benieuwd.... en inderdaad misschien hebben deze mensen wat moeite met moderne telecommunicatie en moeten we het gewoon maar even aanzien!

Wel fijn dat iedereen meedenkt en zijn of haar mening geeft...... zo kom je zelf ook tot andere inzichten.
Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.

ireneABS

Bericht door ireneABS »

loes schreef:Het eerste weeks bezoek is ook nog niet gedaan.
Wordt het eersteweeksbezoek altijd gedaan? Misschien krijgen we via die weg dan toch nog foto's te zien. Enne ... Ik kan me voorstellen dat het voor oudere mensen lastig is om foto's ed te versturen, maar het is natuurlijk wel nog tastbaarder voor ons als wachtenden ....

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Dat is zo...ouderdom... gelukkig is onze Loes een jonge Bloem, dus als er al iets bij haar binnenkomt, dan gaat het lukken. :hihi:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Sylvia & Bob

Jeanette schreef:Dat is zo...ouderdom... gelukkig is onze Loes een jonge Bloem, dus als er al iets bij haar binnenkomt, dan gaat het lukken. :hihi:
Oh!! Dat gaat dan vast wel goed komen!

En IreneABS.... misschien moeten wij een topic starten: "De avonturen van aanstaande eigenaren" :jeah2:

Ik heb inmiddels uit betrouwbare bron vernomen dat het eerste weeks bezoek afgelopen zaterdag geweest is en dat foto's zo snel mogelijk volgen!

ireneABS

Bericht door ireneABS »

Sylvia & Bob schreef:
Jeanette schreef:Dat is zo...ouderdom... gelukkig is onze Loes een jonge Bloem, dus als er al iets bij haar binnenkomt, dan gaat het lukken. :hihi:
Oh!! Dat gaat dan vast wel goed komen!

En IreneABS.... misschien moeten wij een topic starten: "De avonturen van aanstaande eigenaren" :jeah2:

Ik heb inmiddels uit betrouwbare bron vernomen dat het eerste weeks bezoek afgelopen zaterdag geweest is en dat foto's zo snel mogelijk volgen!

Oh waw, dankjewel ! Fijn dat je mij ook op de hoogte houdt van de berichten van jouw betrouwbare bron.... Hihi!!

loes

Bericht door loes »

Ik kreeg 2 foto's van de fokkers, misschien niet de allerduidelijkste, maar de eerste indruk is er.
Hoop ook binnenkort de foto's van het nestbezoek te krijgen, zodat elk pupje apart bekeken kan worden.
H K Jelle 13-5-2004

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Loes :cheer: Loes :klappen: Loes :jeah: Hihihi, fijn he die inside information :hihi:
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

ireneABS

Bericht door ireneABS »

loes schreef:Ik kreeg 2 foto's van de fokkers, misschien niet de allerduidelijkste, maar de eerste indruk is er.
Hoop ook binnenkort de foto's van het nestbezoek te krijgen, zodat elk pupje apart bekeken kan worden.
Wawie, leuk! Super bedankt. Ik hou de site in de gaten voor de foto's van het nestbezoek!

Sylvia & Bob

loes schreef:Ik kreeg 2 foto's van de fokkers, misschien niet de allerduidelijkste, maar de eerste indruk is er.
Wow dank je wel Loes!!!!!!!

Maureen

Bericht door Maureen »

:hihi: Bij ons was het eerste weeks bezoek in de derde week, dus dit is vlot.
En tegen Loes kan niemand op :thumbsup:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

loes

Bericht door loes »

Er staan 2 nieuwe foto's in het album van Babs en Brennie.
H K Jelle 13-5-2004

ireneABS

Bericht door ireneABS »

loes schreef:Er staan 2 nieuwe foto's in het album van Babs en Brennie.
En daar zijn we blij mee! Dankjewel, zaterdag gaan we ze in de levende lijve ontmoeten!!

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ik zie hier en daar een klein wit kopvlekje en witte voetjes.
Ik hoop zo dat jullie zaterdag nog wat foto's kunnen maken.
Heel veel plezier.
:klappen:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Gesloten