Sjarel, van de Mookerheide naar Mesch
- e kuilboer
Re: Sjarel, van de Mookerheide naar Mesch
Sjarle in zijn nieuwe huisje, heel veel plezier en geluk Petra! En we horen het wel morgenochtend 
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Fijn, een goede start! Veel plezier met de jongeman!
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Eindelijk jullie eigen smouzenpupje.
Wij wensen hem een fijn hondenleven bij jullie.
Veel plezier met je hondenmaatje.
Wij wensen hem een fijn hondenleven bij jullie.
Veel plezier met je hondenmaatje.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
petramusters
Om 5:30 vanmorgen Piepde Sjarel dat hij naar buiten moest hij slaapt bij ons op de slaapkamer in de bech wat erg goed gaat eenmaal buiten moest hij erg plassen we staan daar te juichen van blijdschap
de buren zullen wel denken daarna naar binnen nog wat gespeeld we zijn nog wat gaan slapen zzzzzzz
Vandaag staat op het programma voor naar de Dierenarst te gaan dat ging erg goed hij reageerde nauwenijks daarna heeft hij de Dierenarst nog betaald
Wanneer we thuis waren wilde Sjarel weer op ontdekking in de tuin opeens viel hij met zijn achterwerk in de vijver hij veegde snel naar mij toe en ik was ook nat
lekker wat afgedroogd wat is het een geweldig ventje die Sjarel
Xxxx van Sjarel 2/4/2015 kennelnaam "op de mokerhei "
Vandaag staat op het programma voor naar de Dierenarst te gaan dat ging erg goed hij reageerde nauwenijks daarna heeft hij de Dierenarst nog betaald
Wanneer we thuis waren wilde Sjarel weer op ontdekking in de tuin opeens viel hij met zijn achterwerk in de vijver hij veegde snel naar mij toe en ik was ook nat
lekker wat afgedroogd wat is het een geweldig ventje die Sjarel Xxxx van Sjarel 2/4/2015 kennelnaam "op de mokerhei "
- e kuilboer
Geweldig, zo vroeg en dan zo braaf naar buiten! Knapperd!
-
hink-jan
Mooie verhalen, goed
begin zo. Wel spannend denk ik zo de eerste avond en dan de nacht in. Wij zitten ook bijna op dat moment.
Benieuwd hoe het jullie vergaat, Succes, maar vooral veel PLEZIER.
Knap gedaan van de jongeman! Laat de buren maar denken
En de vijver heeft hij ook al een beetje verkend.....
En de vijver heeft hij ook al een beetje verkend.....
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
-
petramusters
Vanmorgen was het 06:15 al iest langer blijven slapen dan gister hij meld zich goed piep een beetje dan naar de tuin voor een plasje en poepie te doen en dan weer vlug beetje wat slapen
Na het ontbijt zijn we wat gaan spelen met Sjarel hij heeft zijn speelgoed een voor een komen brengen naar mij en ik heb het in zijn speelgoed kist gelegd daarna nog wat blafspelletjes en grommen na elkaar gedaan zo grappig om te horen ... Maar er moet ook gepoets worden ik heb Sjarel in de bench gedaan en ja hoor beetje wolven janken ,piepen niet leuk om te horen maar ik heb niet gereageerd pfffff daarna is Sjarel in slaap gevallen
We zijn vanmiddag met het riempje naar buiten gegaan en dat ging beter dan gister waaw alleen hij zag een paard en begon wat te grommen
op de weg naar ons huis zijn we een dorpsgenoot mevr tegen gekomen ik heb hem opgetild en ze kwam hem aaien zij was ook al in love
Na het eten komen onze overbuurtjes met de kids dan zal hij wel toetie kapoetie zijn daarna ! Morgen gaat Sjarel met mij mee naar mijn kapsalon en dan gaan we de klantjes de harten veroveren en natuurlijk knippen . Ben benieuwd hoe het gaat spannend .
In de avondt heeft Sjarel en zijn baasjes voor de eerste keer puppie curcus
XXX en pootje van Sjarel
Na het ontbijt zijn we wat gaan spelen met Sjarel hij heeft zijn speelgoed een voor een komen brengen naar mij en ik heb het in zijn speelgoed kist gelegd daarna nog wat blafspelletjes en grommen na elkaar gedaan zo grappig om te horen ... Maar er moet ook gepoets worden ik heb Sjarel in de bench gedaan en ja hoor beetje wolven janken ,piepen niet leuk om te horen maar ik heb niet gereageerd pfffff daarna is Sjarel in slaap gevallen
We zijn vanmiddag met het riempje naar buiten gegaan en dat ging beter dan gister waaw alleen hij zag een paard en begon wat te grommen
Na het eten komen onze overbuurtjes met de kids dan zal hij wel toetie kapoetie zijn daarna ! Morgen gaat Sjarel met mij mee naar mijn kapsalon en dan gaan we de klantjes de harten veroveren en natuurlijk knippen . Ben benieuwd hoe het gaat spannend .
In de avondt heeft Sjarel en zijn baasjes voor de eerste keer puppie curcus
XXX en pootje van Sjarel
Leuk Petra, het gaat lekker , en lekker mee naar de kapsalon , gaaf.
Denk niet dat er veel van knippen komt!!
En ook al zo lekker snel naar puppycurssus, spannend , ben benieuwd.
Denk niet dat er veel van knippen komt!!
En ook al zo lekker snel naar puppycurssus, spannend , ben benieuwd.
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Hij zal vannacht wel weer lekker slapen na alle belevenissen. En morgen mee naar het werk én cursus. Genoeg te beleven 
Maureen
-
petramusters
he he eindenlijk weer eens even tijd voor wat te schrijven .afgelopen woensdag ging super op het werk hij slaapt wat en kijkt of ik er nog steeds ben en gaat dan verder met slapen in de pauze zijn we naar het stadspark gelopen Sjarel op mijn arm en natuurlijk iedereen wilt hem aaien en veel bekijks maar Sjarel heeft er opeens genoeg van dat ze op hem zijn hoofdje doen aaien waardoor dat hij gromde
.ik zeg nu maar tegen de mensen dat ze hem maar aaien als hij zelf naar je toekomt en dan aub onder zijn kin maar kroelen en niet meer op zijn hoofdje en dat werkt prima .aan het riempje lopen ging met belonen redelijk in de avond was de eerste puppy cursus zo leuk voor al die kleintjes te zien .eline de puppy trainster vraagde wie van de pups kunnen zitten ik zei YES Sjarel kan dat al maar op de les wilde Sjarel alleen maar spelen met ons en de andere pups en hij was heel druk helemaal opgedraaid waardoor de andere pups hem te druk vinden
hij heeft wel indruk gemaakt ha ha ...
thuis aangekomen was hij toetie kapoetie
donderdag en vrijdag ochtend is Sjarel ook weer mee gegaan naar the barbershop en ik denk dat hij zich wel op zijn gemakje voelt
Vrijdag avond heeft hij met de bench in de gang geslapen en hij heeft lekker door het onweer doorgeslapen tot de volgende ochtend 7:00 zo knap dat het allemaal zo goed gaat. We hebben hem ook heel even alleen thuis gelaten vandaag omdat we boodschapjes moesten doen en we hebben bij thuiskomst buiten geen gejankt gehoord
ik plaats nog wat foto,s van Sjarel in de kapperstoel en gisteren heeft hij nog lekker aan een flesje jupile gesnuffeld
pootje van Sjarel xxx
thuis aangekomen was hij toetie kapoetie
donderdag en vrijdag ochtend is Sjarel ook weer mee gegaan naar the barbershop en ik denk dat hij zich wel op zijn gemakje voelt
ik plaats nog wat foto,s van Sjarel in de kapperstoel en gisteren heeft hij nog lekker aan een flesje jupile gesnuffeld
pootje van Sjarel xxx
Fijn dat Sjarel het zo goed doet op het werk én alleen thuis.
De rest is een stuk makkelijker
De rest is een stuk makkelijker
Maureen
-
petramusters
Wat een model pupje, en je heb gelijk , mensen moeten de pup niet over de kop aaien , dat vinden zij niet leuk .
Wij leren op de puppycurssus zelfs om nee te zeggen op de vraag of de puppy geaaid mag worden , en ik heb dat ook al een paar keer toegepast .
Ik zeg dan dat mijn hond in training is, en er wordt tot nu toe goed op gereageerd.
Ik doe het alleen maar als ik weer eens drie uur onderweg ben voor een boodschap of zoiets.
Nou Petra lekker genieten van je pup want voor je het weet is die weer pup-af.
Wij leren op de puppycurssus zelfs om nee te zeggen op de vraag of de puppy geaaid mag worden , en ik heb dat ook al een paar keer toegepast .
Ik zeg dan dat mijn hond in training is, en er wordt tot nu toe goed op gereageerd.
Ik doe het alleen maar als ik weer eens drie uur onderweg ben voor een boodschap of zoiets.
Nou Petra lekker genieten van je pup want voor je het weet is die weer pup-af.
Jolanda en Trix
-
petramusters
dankjewel voor jullie lieve berichtjes 
Dat met die poot is vast nog een "vergissing", maar over een paar maanden doet hij niet anders meer. Die van ons is al zo geroutineerd, dat ik er niet eens meer stil voor hoef te staan soms..... (liever wel natuurlijk, want dan kan er beter gesnuffeld en gemikt worden
)
Maureen
-
petramusters
Gisteren heeft Sjarel zijn eerste schoonheidsbehandeling gehad hij lag lekker te slapen toen zijn nagels geknipt zijn voetharen en tandjes gepoets met een vingerborstel en tandpasta
hij was net klaar en ja hoor zijn eerste kuil is hij gaan graven en dat is niet leuk
hoe krijg je dat afgeleerd nu al
het is een klein badje hoor!
Daarna zijn we weer gaan wandelen met het riempje aan als hij trekt sta ik maar stil en dan gaat hij ook op zijn achterwerk zitten daarna kunnen we weer doorlopen en maar weer lokken met snoepjes
anders kom je niet vooruit
Gisteren avondt hebben we de bench naar beneden verplaats geen gejankt en hij is lekker gaan slapen
In de ochtend heeft hij weer zijn behoefte in de tuin gedaan om 06:30 maar oooooo wat poept hij veel soms zes keer op een dag pffff
En nu maar weer eens proberen aan de poets te komen deze week woensdag en donderdag moet ik nog werken op de kapsalon. Sjarel blijft dan bij Marco en we hebben dan lekker drie weekjes vakantie samen met onze Sjarel
Daarna zijn we weer gaan wandelen met het riempje aan als hij trekt sta ik maar stil en dan gaat hij ook op zijn achterwerk zitten daarna kunnen we weer doorlopen en maar weer lokken met snoepjes
Gisteren avondt hebben we de bench naar beneden verplaats geen gejankt en hij is lekker gaan slapen
In de ochtend heeft hij weer zijn behoefte in de tuin gedaan om 06:30 maar oooooo wat poept hij veel soms zes keer op een dag pffff
En nu maar weer eens proberen aan de poets te komen deze week woensdag en donderdag moet ik nog werken op de kapsalon. Sjarel blijft dan bij Marco en we hebben dan lekker drie weekjes vakantie samen met onze Sjarel
Ja ja....wat in het mondje gaat, komt ook uit het kontje.
Onze Dieuw ....kilo's lijken het wel.
En ze doet ook nog aan drollen recycling ... dus ....
Netjes hoor, Sjarel loopt al bijna goed aan het riempje.
En zonder zorgen geknipt en gepoetst.
Kuilen graven ze bij ons ook. Als ik het zie..reageren ze wel op 'nee'.
Maar als ze even in de tuin bezig zijn is er ongezien zo weer een kuil bij.
Vooral op plekken waar muizen zitten.
De meest kwetsbare randen bij b.v. de kiwi's, hebben we al vol gelegd met drentse keitjes, dat scheelt enorm.
Onze Dieuw ....kilo's lijken het wel.
En ze doet ook nog aan drollen recycling ... dus ....
Netjes hoor, Sjarel loopt al bijna goed aan het riempje.
En zonder zorgen geknipt en gepoetst.
Kuilen graven ze bij ons ook. Als ik het zie..reageren ze wel op 'nee'.
Maar als ze even in de tuin bezig zijn is er ongezien zo weer een kuil bij.
Vooral op plekken waar muizen zitten.
De meest kwetsbare randen bij b.v. de kiwi's, hebben we al vol gelegd met drentse keitjes, dat scheelt enorm.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Tja, hmmm
6 keer per dag poepen is voor die leeftijd toch niet zoveel hoor.....wordt op den duur vanzelf minder
(Behalve bij onze Baukje, die poept bij iedere wandeling buiten. Dus 4 á 5 keer per dag. Maar tussendoor vraagt ze dan niet om uitgaan hoor
).
Maar dat wandelen aan het riempje gaat al goed in zo korte tijd.
En graven afleren....een flinke klus. Gewoon rustig volhouden en tijdelijk blokkeren waar het echt de spuigaten uitloopt.
Wel lekker hoor drie weken vakantie in het vooruitzicht
(Behalve bij onze Baukje, die poept bij iedere wandeling buiten. Dus 4 á 5 keer per dag. Maar tussendoor vraagt ze dan niet om uitgaan hoor
Maar dat wandelen aan het riempje gaat al goed in zo korte tijd.
En graven afleren....een flinke klus. Gewoon rustig volhouden en tijdelijk blokkeren waar het echt de spuigaten uitloopt.
Wel lekker hoor drie weken vakantie in het vooruitzicht
Maureen
- e kuilboer
Hihi die Sjarel, heeft het voor elkaar, zitten, snoepje, lopen, zitten, snoepje lopen zitten
Ik zie het al voor me als stripverhaaltje. Maar wat een heerlijk vooruitzicht: vakantie