Lisa

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
loes

Re: Lisa

Bericht door loes »

Leuke dag weer Erna.
En dan ook nog een smous in jullie competitie.
Ook Abel (Frey) van Jan en Willem is familie van Benthe (Juwel), hij is een zoon van Bauke, dus Benthe is zijn oma en Goofy (Taeke) uiteraard zijn opa
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Lekker genoten weer, Erna.
En niet al te veel last van de regen gehad, altijd fijn.
En weer Benthe die mee deed. Leuk hoor.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Benthe

Bericht door Benthe »

Dat heb je weer heel mooi beschreven Erna! En gefeliciteerd met het mooie resultaat!
Altijd schrikken he als er ineens een andere hond de baan op komt, blij dat het goed afgelopen is!
Ja ons team (Oase Horses dit keer) een mooie derde plaats maar niet dankzij Benthe. Benthe was niet zo lekker, had smorgens lopen hoesten/proesten/snuiven en liep op de heenweg in de runs wel snel maar op de terugweg helemaal niet. Ach we hebben allemaal weleens een mindere dag.
En ja hoor op eerste Pinksterdag zijn wij ook weer van de partij!

Groetjes Ineke en poot van Benthe

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Dat was weer een leuke dag Erna. :thumbsup: Ondanks de regen en een Hetder die grauwde naar Lisa toch mooi met een prijs maar huis. Leuk dat er 2 smousjes meededen. :yes2:

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Erna

Bericht door Erna »

Zondag, eerste Pinksterdag de flyball thuiswedstrijd voor Lisa.
KC Pampus
Weteringweg 2
1358 AK Almere.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Succes!!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Maureen

Bericht door Maureen »

Heel veel plezier ook!
(Wij gaan op bezoek bij Tara en Gijsje)
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Fijne dag, Erna.

Jullie ook, Maureen.
Puberspul zien en knuffelen. :)
Charlotte

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Heel veel succes en plezier.
Het weer zit mee dit keer.
:klappen:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Maureen

Bericht door Maureen »

Succes vandaag!
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Trix

Bericht door Trix »

Succes vandaag met flybal .

En Maureen veel plezier met je puppen bezoek , ben benieuwd hoe het met Tara gaat , helaas lees ik niets meer van Barbara.
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Erna

Bericht door Erna »

Zaterdagmiddag van 13.00 tot 18.00 uur lopen buffelen en sjouwen op het veld om alles in orde te maken voor onze eigen flyballwedstrijd. Het is jammer dat het werk altijd door dezelfde mensen wordt gedaan. Een kleine groep die zich voor 100% inzet en een grote groep die gewoon niet thuis geeft. Maar dat zal bij elke vereniging wel zo zijn. Heb wel meteen een goeie plek voor Lisa haar tent uitgezocht en neergezet, de anderen die er zaterdag waren hebben dat ook meteen gedaan.
Zondag om 7.00 uur aanwezig bij de club, Pim had samen met nog twee mannen "parkeerbeheer"' Dat betekende dat ons parkeerterrein alleen toegangelijk was voor medewerkers, scheidsrechters en van elk team een auto die de flyballbak bij zich hadden. Met 25 teams, soms busjes met een aanhanger is het parkeerterrein dan al snel gevuld.
Mensen die wat aan de late kant waren moesten daardoor een stukje lopen. Maar de meeste mensen hebben een inklapbare bolderkar die dan afgeladen vol heel makkelijk wendbaar naar het veld gereden kon worden.
Zelf moest ik om 7.30 aanwezig zijn dus had ik een half uurtje de tijd om een stukje met Lisa te lopen.
Daarna het veld weer opbouwen, want er moesten nog acht partytenten neergezet worden voor de scheidsrechters en voor de mensen met honden die op de bank zitten tijdens een run. Dat zijn er altijd twee per run.
De hindernissen op zijn plaats voor vier banen. De plekken waren de dag ervoor al gemarkeerd.
Dan de grote tent voor het wedstrijdsecretariaat, was zaterdag al voor een deel in elkaar gezet maar de poten en de zijkanten zaten er nog niet onder-in.
Afijn, nog genoeg te doen.
Om 9.00 uur begon het inspringen en meteen daarna de wedstrijd.
We waren met drie eigen teams aanwezig. Totaal 26 teams.
Het eerste team heeft in de ochtend goed gelopen, maar in de middag zo zwaar ingedeeld dat ze er snel uitlagen.
De twee andere teams liepen zo'n beetje als een krant. Er ging heel veel mis jammer genoeg. b.v. Honden te vroeg gestart, honden langs de baan, honden naar de baan ernaast, honden die het wel leuk vonden om niet naar de baas te gaan maar nog een rondje over de baan te gaan, en te vroege wissels.
Afijn wat de wedstrijd betreft hadden we onze dag niet.
Team twee en drie werden smiddags in de vierde poulle ingedeeld en daar zetten we onze offdag door. We lagen er alle twee direkt. Ineke met Benthe zaten in de middag ook in poulle vier. Zij werden tweede, mooi resultaat.
Lisa heeft overigens heel goed gelopen, alle ballen gevangen, geen enkele fout gemaakt. Ik wel, heb haar een keer te vroeg losgelaten waardoor we een lamp kregen.
Maar we hebben ondanks de mindere resultaten toch zo'n leuke dag gehad. Het was schitterend weer, en heel gezellig met zijn allen. Na afloop hadden we voor degene die wilde blijven een buffet. We zijn nog een paar uur blijven hangen en waren om 21.00 uur thuis, wel moe maar voldaan. De mensen die geholpen hadden kregen nog een tasje. Leuke bal van touw met vier lussen en een kauwstaaf voor de hond en voor ons zat en een heerlijk stuk chocolade in.
Natuurlijk stonden er weer de nodige stalletjes. Heb het niet kunnen laten, er hingen zulke leuke tuigen bij Jan van Driel dat ik er een voor Lisa heb gekocht.
Ze had hem niet nodig, verspilling, ja, maar wel leuk.
Het tuig is fel oranje met zwart afgezet. Ik liet hem gisteren aan Pim zien en die zei, leuk tuig, wat voor kleur is het eigenlijk. Ik zeg wat denk je. Pim dacht dat het geel was. :hihi: Heb hem mee naar het stalletje genomen en oranje en geel naast elkaar laten zien, ja toen zag hij wel het verschil.
Ik had er geen riem bij gekocht, groot was mijn verbazing dat ik een riem tegekwam toen ik mijn tas uitpakte en een riem tegenkwam. Heeft Pim een riem gekocht, wat leuk, en nog in de juiste kleur ook. Dat is heel knap want zoals jullie inmiddels wel begrepen hebben is Pim kleurenblind. Hij ziet wel kleur, maar niet zoals wij het zien.
Heb Lisa vanochtend het tuig weer omgedaan om een foto te maken. Ze staat er een beetje zielig bij, wilde liever in haar hok blijven liggen. Lisa heeft vandaag een rustig dagje. Het tuig is heel ligt, maar 99 gram.
Ineke ik heb drie gele ballen voor je, dezelfde die Lisa ik het rose heeft. Ik heb ze in mijn tas gestopt. Ik weet dat je er in Culemborg waarschijnlijk niet bent, help maar onhouden dat ik ze de eerstvolgende keer aan je geef. Anders heb je kans dat de ballen aan het eind van de dag nog in mijn tas zitten.
Laatst gewijzigd door Erna op 27 mei 2015, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Sjiek tuig (en riem).

Wat een lange dag Erna.
Jullie hebben geluk gehad met het fijne weer dan is het extra leuk.
Charlotte

Maureen

Bericht door Maureen »

Wat een mooi setje Erna! Lief van Pim :Kuss:
Jammer dat jullie liepen als een krant, maar toch een gezellige dag gehad. Dat blijft toch het allerbelangrijkst. Wel hard werken hoor zo'n wedstrijddag organiseren.
Is bij ons ook, dat je wel heel vaak dezelfde mensen ziet bij evenementen. Maar veel mensen worden ook alleen maar lid omdat ze met de hond puppycursus of GH willen doen.
Maar degenen die warm lopen voor de "hogere" cursussen en er echt een sport van maken, die zie je wel veel terug. En sommigen vinden het ook gewoon leuk om te helpen. Het zijn tenslotte vaak erg gezellige dagen als er een wedstrijd of clubmatch is....
Maureen

Erna

Bericht door Erna »

Vanochtend een workshop Hoopers met Lisa gedaan.
Heel leuk en bijna prive les. We waren met vier honden, alle vier uit dezelfde groep waarmee Lisa de beginnerscursus had gedaan, en twee instructrices.
Vier kleine oefenrondjes uitgezet waarbij elke hond zijn eigen stukje had.
Linksom, rechtsom oefenen en dan door naar de volgende.
Tot mijn verbazing deed Lisa het nog goed, had al een paar maanden niet meer geoefend met haar. Dan pauze voor koffie of thee en daarna een groot parcourt.
Nou dat ging bij Lisa een beetje fout want de andere honden kregen iets lekkers als ze de oefening hadden gedaan (Lisa ook hoor) en Lisa dacht echt dat ze wel iets voor haar achter gelaten hadden, dus die had meer oog en neus voor het gras dan voor de oefening. Uiteindelijk na heel veel correcties heeft ze hem gelopen.
Was toch weer heel leuk om te doen, en in juni doen we weer met de workshop mee.
Na afloop kwam de man van een van de intructrices om een minicoursbaan uit te zetten, zelf hebben ze drie Whippets die met een noodgang over de baan gaan. Altijd erg leuk om te zien of zelf met je hond uit te proberen. Dit keer niet kunnen blijven na de Hoopers les omdat Julie haar verjaardag vierde.

as Zondag de flyballwedstrijd in Culemborg.

Maureen

Bericht door Maureen »

Leuk zo'n vervolgworkshop!
En alweer een wedstrijd in de planning. :jeah2:
Maureen

Benthe

Bericht door Benthe »

Hoi Erna, ik lees nu pas je weer perfect beschreven stukje van de wedstrijd bij jullie!
Ja wij zijn tweede geworden in de middag maar alleen omdat we smorgens tijd hadden om te oefenen haha ..bij ons ging ook alles mis..precies hetzelfde als jij beschrijft.
En ja dat van 'altijd dezelfde mensen die er zijn als er gewerkt moet worden' dat klopt als een bus, herkenbaar! Nou ik vond het perfect bij jullie hoor, complimenten!
Wat leuk dat je als verrassing het riempje gekregen hebt!
Weet jij nog welke maat tuigje we hebben gekocht? Het staat niet op het tuigje zelf en ik weet het niet meer, er vraagt nu iemand naar.
Groetjes Ineke

Erna

Bericht door Erna »

Ineke ik weet niet welke maat tuig het is. Heb ik eerlijk gezegd niet op gelet.
Dat komt natuurlijk omdat je het ter plekke bij de hond past. Weet dat Lisa haar tuig een maatje groter is dan het tuig dat jij gekocht hebt voor de dochter van Benthe, sorry, ben haar naam kwijt.
Ik heb net op de site van Jan van Driel gekeken. Het tuig is zo nieuw in zijn collectie dat het er nog niet op staat.

Benthe

Bericht door Benthe »

Tja ik heb er inderdaad ook niet op gelet. Volgens mij hebben we dezelfde maat, jij had eerst een maatje kleiner (vanwege de kleur) en toen zelfde maat als ik voor Iva. Nou lekker belengrijk haha...op andere website staat een maattabel dus daar maar van uit gaan.
Heel veel succes as zondag! De Indians doen niet mee..... Dus tot 21 juni!
Groetjes!

Erna

Bericht door Erna »

Dank je wel. Wordt mooi weer, hoop niet te warm voor de honden.

Gesloten