Lisa
Re: Lisa
Veel plezier vandaag, dames.
Aan het weer zal het niet liggen.
Aan het weer zal het niet liggen.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Erna zal ongetwijfeld een prachtig verslag schrijven, maar het was een heerlijke middag....ik was er niet zo vroeg. Ik heb nog wel kunnen genieten van de sportieve prestaties van Lisa. Ze deed het erg goed! Heel leuk om al dat enthousiasme van mensen en dieren te zien. En het mooie ervan is dat er zoveel diverse soorten en maten honden waren. Van supersnelle sportieve types tot gezellige vriendjes, maar allemaal even fanatiek voor de bal. Natuurlijk hebben we ook lekker kunnen bijkletsen en iemand heeft nog foto´s gemaakt van Lisa en Siem. Jules wilde niet op de foto. Hij vond alle andere honden en mensen met tassen en tentjes interessanter. Het kostte nog heel wat moeite om hem weer aan de lijn te krijgen.
Hij zou dus absoluut niet geschikt zijn voor fly-ball, veel te eigenwijs.
Hij zou dus absoluut niet geschikt zijn voor fly-ball, veel te eigenwijs.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Ha, ha, Wubke de eigenwijsheid van Jules valt wel mee hoor.
We zijn gisterochtend om 7.00 uur vertrokken en waren om 8.10 in Nijmegen.
Waren niet de eerste hoor, er stonden al heel wat tenten.
Wat een prachtig weer hebben we gehad, het was echt genieten, mooi weer en net niet te warm voor de honden. Er deden 23 teams mee.
Al vroeg in de ochtend zag ik een smousje lopen, en natuurlijk zo als het met smouzenmensen gaat gingen we naar elkaar toe. Blijkt het Ineke te zijn van HSV de Oase uit Rotterdam. Haar had ik vorig jaar al eens gesproken, maar toen had ze Benthe niet bij zich. Nu dus wel en Benthe liep gisteren haar eerste flyballwedstrijd, heel leuk. Van Ineke heb ik de onderstaande foto ontvangen, Wubke ik zal hem en de andere drie vanavond doorsturen.
Lies liep dus gisteren bij the Dogmix. We hebben heerlijk gelopen, maar niet alles ging goed. Eindresultaat was dat we zelfs 2 x een 60 sec. mee moesten tellen bij ons gemiddelde. Nou ja dat heeft de pret niet mogen drukken.
Door ons lage gemiddelde kwamen we in de middag in de laatste poulle terecht.
Toch nog niet als laatste geëindigd, we werden daarin vierde.
Benthe met haar team werd tweede in deze poulle. (dacht ik)
Ons eerste team deed het een stuk beter, zij hebben in de ochtend een mooie tijd neergezet en werden in de middag in de tweede poulle ingedeeld, daar werden zij eerste in deze poulle.
We hebben wel schik gehad om de prijzen. De eerste, tweede en derde plaatsen in elke poulle kregen een beker voor het team. En meestal is er een voerprijs voor elke hond van zo'n team. Nu was er met de sponsor iets fout gegaan en deze beloofde dat ze het volgend jaar goed zouden maken.
Tsja, daar had je nu niets aan. Maar leuk opgelost want nu kregen de tweede teams voor de handlers een oranje slinger voor om hun nek en de eerste teams kregen voor de handlers een oranje kroon. Leuk met Koningsdag voor de deur.
Wubke was er halverwege de ochtend en is daarna gebleven tot het eind. Het was erg gezellig en we hebben weer eens heerlijk een beetje bij kunnen kletsen.
Wat een verschil van weer, want toen Wubke er vorig jaar was zijn we zo'n beetje weggespoeld en moesten tussen de runs door in de tent zitten. Nu met het mooie weer is alles veel gezelliger en zaten we heerlijk in het zonnetje.
Tussen de middag de honden even uitgelaten, niet zo lang want Lisa moest al genoeg lopen deze dag.
Maar wat lijkt Siem in viezigheid op zijn moeder. Samen hebben ze "heerlijk" van een verse drol lopen snoepen.
Maar wat een schatjes zij Jules en Siem, geen onvertogen blaf.
Twee tenten naast ons was dat een beetje anders. Twee kleine halfbroertjes, zaten elkaar een paar keer flink in de haren. De oudste liep bij ons in het team, een heel klein pinksterachtig hondje, heeft nog niet veel wedstrijdervaring en liep af en toe naast de baan, zal volgende keer al weer beter gaan.
Zijn halfbroertje traint bij de gevorderde en bij hem sta ik dinsdagavond op de bak.
Gisteren even in de pauze geoefend, maar mijnheer had er niet zoveel zin in want eenmaal los ging hij er als een speer vandoor en kon zijn baas hem terug vinden in hun tent.
Lisa heeft weer goed haar best gedaan, de runs goed afgewerkt. Een paar keer de bal niet goed gevangen maar dat hoort er ook een beetje bij.
Wubke schreef al dat Lisa en Siem samen op de foto zijn gezet, hoop dat ze gelukt zijn.
We zijn gisterochtend om 7.00 uur vertrokken en waren om 8.10 in Nijmegen.
Waren niet de eerste hoor, er stonden al heel wat tenten.
Wat een prachtig weer hebben we gehad, het was echt genieten, mooi weer en net niet te warm voor de honden. Er deden 23 teams mee.
Al vroeg in de ochtend zag ik een smousje lopen, en natuurlijk zo als het met smouzenmensen gaat gingen we naar elkaar toe. Blijkt het Ineke te zijn van HSV de Oase uit Rotterdam. Haar had ik vorig jaar al eens gesproken, maar toen had ze Benthe niet bij zich. Nu dus wel en Benthe liep gisteren haar eerste flyballwedstrijd, heel leuk. Van Ineke heb ik de onderstaande foto ontvangen, Wubke ik zal hem en de andere drie vanavond doorsturen.
Lies liep dus gisteren bij the Dogmix. We hebben heerlijk gelopen, maar niet alles ging goed. Eindresultaat was dat we zelfs 2 x een 60 sec. mee moesten tellen bij ons gemiddelde. Nou ja dat heeft de pret niet mogen drukken.
Door ons lage gemiddelde kwamen we in de middag in de laatste poulle terecht.
Toch nog niet als laatste geëindigd, we werden daarin vierde.
Benthe met haar team werd tweede in deze poulle. (dacht ik)
Ons eerste team deed het een stuk beter, zij hebben in de ochtend een mooie tijd neergezet en werden in de middag in de tweede poulle ingedeeld, daar werden zij eerste in deze poulle.
We hebben wel schik gehad om de prijzen. De eerste, tweede en derde plaatsen in elke poulle kregen een beker voor het team. En meestal is er een voerprijs voor elke hond van zo'n team. Nu was er met de sponsor iets fout gegaan en deze beloofde dat ze het volgend jaar goed zouden maken.
Tsja, daar had je nu niets aan. Maar leuk opgelost want nu kregen de tweede teams voor de handlers een oranje slinger voor om hun nek en de eerste teams kregen voor de handlers een oranje kroon. Leuk met Koningsdag voor de deur.
Wubke was er halverwege de ochtend en is daarna gebleven tot het eind. Het was erg gezellig en we hebben weer eens heerlijk een beetje bij kunnen kletsen.
Wat een verschil van weer, want toen Wubke er vorig jaar was zijn we zo'n beetje weggespoeld en moesten tussen de runs door in de tent zitten. Nu met het mooie weer is alles veel gezelliger en zaten we heerlijk in het zonnetje.
Tussen de middag de honden even uitgelaten, niet zo lang want Lisa moest al genoeg lopen deze dag.
Maar wat lijkt Siem in viezigheid op zijn moeder. Samen hebben ze "heerlijk" van een verse drol lopen snoepen.
Maar wat een schatjes zij Jules en Siem, geen onvertogen blaf.
Twee tenten naast ons was dat een beetje anders. Twee kleine halfbroertjes, zaten elkaar een paar keer flink in de haren. De oudste liep bij ons in het team, een heel klein pinksterachtig hondje, heeft nog niet veel wedstrijdervaring en liep af en toe naast de baan, zal volgende keer al weer beter gaan.
Zijn halfbroertje traint bij de gevorderde en bij hem sta ik dinsdagavond op de bak.
Gisteren even in de pauze geoefend, maar mijnheer had er niet zoveel zin in want eenmaal los ging hij er als een speer vandoor en kon zijn baas hem terug vinden in hun tent.
Lisa heeft weer goed haar best gedaan, de runs goed afgewerkt. Een paar keer de bal niet goed gevangen maar dat hoort er ook een beetje bij.
Wubke schreef al dat Lisa en Siem samen op de foto zijn gezet, hoop dat ze gelukt zijn.
Laatst gewijzigd door Erna op 23 apr 2015, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Leuk verslag weer en leuke foto.
Siem en Jules is ook een mooi stel!
Siem en Jules is ook een mooi stel!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Weer allemaal genoten.
Mooi kwartet smousjes.
Mooi kwartet smousjes.
Charlotte
Een geslaagde dag! Heerlijk Erna, en dan ook nog leuke Smousmoetingen.
En de Dogmix weet waar nog wat extra aan gewerkt kan worden.....
En de Dogmix weet waar nog wat extra aan gewerkt kan worden.....
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Ik denk dat er verschillende sporten met smouzen beoefend kunnen worden. In de flyballcompetitie kom je ze jammer genoeg niet veel tegen terwijl ze daar heel geschikt voor zijn. De hond moet wel balletjesgek zijn en de bal ook netjes afgeven na de run. Er zijn ook verschillende smouzen die aan behendigheid doen, bij onze club kom ik er twee tegen. Maureen doet ook behendigheid met Stijnke.Ilona de Vries schreef:Mooi verslag, leuk om te lezen. En voor mij ook informatief om te lezen welke hondesporten er bij smouzen passen
Er zijn nog meer hondensporten, kijk wat er bij jullie in de buurt wordt aangeboden en als het je leuk lijkt vraag eens een proefles aan en ga eens bij een wedstrijd kijken.
De volgende flyballwedstrijden zijn op zondag 3 mei in Culemborg en op eerste pinksterdag in Almere. Er zijn ook zo'n beetje om de week behendigheidwedstrijden.
Zelf doe ik alleen flyball met Lisa, maar zo'n beetje de helft van onze wedstrijdlopers doen ook aan behendigheid. Een speurt er en twee doen ook nog jachttraining. Tussendoor een cursus hooperen, dat wil ik met Lisa gaan doen als ze niet meer flyballt.
Was zeker een geslaagde dag. Ach en the Dogmix zal nog wel vooruitgaan. Het is wel een dagteam, dus de samenstelling van honden kan de volgende keer weer anders zijn.
Gelukkig maakt dit allemaal niet uit voor Lisa, zij loopt haar runs toch wel.
Ben ik nog vergeten te vertellen dat Anneke er was met een dubbele stand van Jan van Driel. Heb weer even met haar staan praten, zij heeft drie smousjes en heeft ze ook altijd bij zich. Anneke is de fokker van onze eerste smous Tirza.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Heel leuk verslag ,
Nu heb ik nog een vraagje erna, ik las een bericht van jou uit 2009 dat na de cursus honden in de sloot sprongen om te zwemmen , jij was helemaal in je nopjes omdat je voor het eerst Lisa ook het water in zag gaan . Weliswaar niet echt zwemmen toen , maar was nu benieuwd of nu jaren later Lisa wel aan het zwemmen is geslagen of is het daar toen bij gebleven ?

Nu heb ik nog een vraagje erna, ik las een bericht van jou uit 2009 dat na de cursus honden in de sloot sprongen om te zwemmen , jij was helemaal in je nopjes omdat je voor het eerst Lisa ook het water in zag gaan . Weliswaar niet echt zwemmen toen , maar was nu benieuwd of nu jaren later Lisa wel aan het zwemmen is geslagen of is het daar toen bij gebleven ?
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Nee Lisa is geen zwemmer, maakt zelfs haar poten liever niet nat. Het gekke is dat ze op het strand wel het water in gaat en dat zelfs heel leuk vindt.
Lisa is ooit een keer in het water gevallen, helemaal kopje onder. Denk dat ze dat toen als heel vervelend heeft ervaren.
Zal de foto van een kletsnatte Lisa hier onder zetten.
Wat leuk dat je de verslagen van jaren geleden aan het doorlezen bent.
Lisa is ooit een keer in het water gevallen, helemaal kopje onder. Denk dat ze dat toen als heel vervelend heeft ervaren.
Zal de foto van een kletsnatte Lisa hier onder zetten.
Wat leuk dat je de verslagen van jaren geleden aan het doorlezen bent.
Laatst gewijzigd door Erna op 23 apr 2015, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Leuk Ineke dat je het stukje over de flyball hebt gevonden. En ook meteen lid van het forum, leuk.Benthe schreef:Hoi Erna, he he ik heb het gevonden haha. Leuk verhaal! En ja team met Benthe is tweede geworden.
Ik heb een vraagje: hoe kan ik de foto's zien? (blont...)
Zie je zondag in Culemborg!!
Groetjes, Ineke en Benthe
Ik zie dat dit je eerste reactie op het forum is, zou je je ook nog even willen voorstellen in het voorstel topic. Een aantal mensen kennen je misschien al, maar een aantal natuurlijk nog niet.
De foto had ik onder het stukje geplaatst, maar ik haal de foto's altijd na een paar dagen weer weg. Ik zal hem hieronder voor jou nog een keer plaatsen.
En ja, zondag Culemborg. Neem je regenjas maar mee, het wordt nat.
Wij komen weer met twee teams, jullie met vijf? Leuk zoveel enthousiaste teams.
Ik heb net de foto's ontvangen van Lisa en Siem.
Wat een prachtige zoon heeft Lisa hé.
Laatst gewijzigd door Erna op 06 mei 2015, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Vanochtend om 7.15 uur vertrokken naar Culemborg voor de tweede flyballwedstrijd van het seizoen.
We hebben weer een heerlijke sportieve dag achter de rug.
Vanochtend was het goed weer, de regen bleef uit tot 14.30 uur. Eerst af en toe een bui, daarna meer aaneensluitend regen, maar eigenlijk hebben we er niet zo veel last van gehad.
De honden hebben weer goed hun best gedaan. Lisa en ik hadden wel even een behoorlijke schrik. Lies werd tijdens een run op de terugweg ineens aangevallen door een witte Herder uit het team dat naast ons liep. Het was meer een grouw en wat herrie. Lisa is gelukkig niet gebeten en heeft er ook geen schrik aan overgehouden, ze liep daarna gewoon weer haar runs.
En wij Lisa altijd op de vierde plek laten starten omdat ze ooit ondersteboven is gelopen door een Lab. en daarna nooit meer een hond achter haar wil hebben.
We hebben in de ochtend onze tijd van de eerste wedstrijd scherper gesteld. Daardoor kwamen we in de middag in de derde poulle terecht, was wel jammer want onze tegenstanders hadden in de ochtend allemaal een betere tijd neergezet.
We lieten de moed niet zakken en de honden liepen voor wat ze waard waren. Nou dat was niet mis want we werden met het team tweede. We gingen dus weer eens met een mooie beker naar huis en Lisa en haar flyballmaatjes wonnen ieder een zak voer van 1 kilo.
Nu moet ik er wel bij vertellen dat we ook wel een beetje geluk hadden omdat het bij de tegenpartij niet altijd even vlekkeloos verliep.
Wij hadden b.v. in een run een te vroege start, dat betekend dat je de hond die te vroeg start over moet laten lopen. Dat kan je in tijd natuurlijk nooit meer goed maken. Maar de vierde hond van de tegenpartij liep ineens op onze baan, tsja dat betekend automatisch een verloren run. Dus ook met een te vroege start kan je de run nog winnen.
Het leuke was dat Ineke met Benthe dit keer in het team van The Horses liep en onze tegenstander was in de middag.
Zij werden derde met hun team, een mooie prestatie, en gingen dus ook met een beker naar huis.
Benthe heeft ook een keer een nestje gehad. Ineke heeft een pup gehouden uit dat nest.
Het grappige is dat Benthe gedekt is door Goofy, een halfbroer van Lisa.
Goofy komt uit het tweede nest van Hieke.
Het smouzenwereldje is maar klein, ze zijn echt allemaal familie van elkaar.
Ooh ja Maureen, de eerste in onze poulle werd het team uit Nieuwegein, de naam van het team is me even ontschoten.
Ons eerste team heeft in de ochtend heel goed gelopen, met als gevolg dat ze in de middag in de eerste poulle terecht kwamen. Helaas werden ze daar één keer door pech en één keer omdat de tegenstander véél sneller was snel uitgeschakeld.
Volgende wedstrijd is voor ons een thuiswedstrijd. Eerste Pinksterdag in Almere bij KC Pampus.
En de tent..... ja die was drijfnat. Heb hem nog 'n goed uur in de tuin gezet om het meeste water er af te laten lopen. Was natuurlijk niet droog, maar gedeeltelijk ingeklapt in de schuur gezet moet hij maar verder drogen. Heb n.l. de komende dagen weinig tijd om me om de tent te bekommeren.
We hebben weer een heerlijke sportieve dag achter de rug.
Vanochtend was het goed weer, de regen bleef uit tot 14.30 uur. Eerst af en toe een bui, daarna meer aaneensluitend regen, maar eigenlijk hebben we er niet zo veel last van gehad.
De honden hebben weer goed hun best gedaan. Lisa en ik hadden wel even een behoorlijke schrik. Lies werd tijdens een run op de terugweg ineens aangevallen door een witte Herder uit het team dat naast ons liep. Het was meer een grouw en wat herrie. Lisa is gelukkig niet gebeten en heeft er ook geen schrik aan overgehouden, ze liep daarna gewoon weer haar runs.
En wij Lisa altijd op de vierde plek laten starten omdat ze ooit ondersteboven is gelopen door een Lab. en daarna nooit meer een hond achter haar wil hebben.
We hebben in de ochtend onze tijd van de eerste wedstrijd scherper gesteld. Daardoor kwamen we in de middag in de derde poulle terecht, was wel jammer want onze tegenstanders hadden in de ochtend allemaal een betere tijd neergezet.
We lieten de moed niet zakken en de honden liepen voor wat ze waard waren. Nou dat was niet mis want we werden met het team tweede. We gingen dus weer eens met een mooie beker naar huis en Lisa en haar flyballmaatjes wonnen ieder een zak voer van 1 kilo.
Nu moet ik er wel bij vertellen dat we ook wel een beetje geluk hadden omdat het bij de tegenpartij niet altijd even vlekkeloos verliep.
Wij hadden b.v. in een run een te vroege start, dat betekend dat je de hond die te vroeg start over moet laten lopen. Dat kan je in tijd natuurlijk nooit meer goed maken. Maar de vierde hond van de tegenpartij liep ineens op onze baan, tsja dat betekend automatisch een verloren run. Dus ook met een te vroege start kan je de run nog winnen.
Het leuke was dat Ineke met Benthe dit keer in het team van The Horses liep en onze tegenstander was in de middag.
Zij werden derde met hun team, een mooie prestatie, en gingen dus ook met een beker naar huis.
Benthe heeft ook een keer een nestje gehad. Ineke heeft een pup gehouden uit dat nest.
Het grappige is dat Benthe gedekt is door Goofy, een halfbroer van Lisa.
Goofy komt uit het tweede nest van Hieke.
Het smouzenwereldje is maar klein, ze zijn echt allemaal familie van elkaar.
Ooh ja Maureen, de eerste in onze poulle werd het team uit Nieuwegein, de naam van het team is me even ontschoten.
Ons eerste team heeft in de ochtend heel goed gelopen, met als gevolg dat ze in de middag in de eerste poulle terecht kwamen. Helaas werden ze daar één keer door pech en één keer omdat de tegenstander véél sneller was snel uitgeschakeld.
Volgende wedstrijd is voor ons een thuiswedstrijd. Eerste Pinksterdag in Almere bij KC Pampus.
En de tent..... ja die was drijfnat. Heb hem nog 'n goed uur in de tuin gezet om het meeste water er af te laten lopen. Was natuurlijk niet droog, maar gedeeltelijk ingeklapt in de schuur gezet moet hij maar verder drogen. Heb n.l. de komende dagen weinig tijd om me om de tent te bekommeren.
Klinkt als weer een erg leuke dag Erna!
en mooie resultaten.
De tent droogt vast ook wel zonder dat je je erom bekommert.
Was het van Nieuwegein "Flying sixpack" ? Er is ook nog een beginnend team, maar van die weet ik niet hoe ze heten.
Leuk volgende keer een thuiswedstrijd
Komt het team van Ineke en Benthe dan ook?
De tent droogt vast ook wel zonder dat je je erom bekommert.
Was het van Nieuwegein "Flying sixpack" ? Er is ook nog een beginnend team, maar van die weet ik niet hoe ze heten.
Leuk volgende keer een thuiswedstrijd
Maureen
Wat een spannende dag.
En weer met een beker naar huis.
Tja...pech kan iedereen hebben en nu was dat voor jullie eens gunstig.
Wat een schrik, die herder die Lisa lelijk afsnauwde.
Gelukkig heeft ze zich er dit keer niet zo veel van aan getrokken.
Top dag!
En weer met een beker naar huis.
Tja...pech kan iedereen hebben en nu was dat voor jullie eens gunstig.
Wat een schrik, die herder die Lisa lelijk afsnauwde.
Gelukkig heeft ze zich er dit keer niet zo veel van aan getrokken.
Top dag!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14