Sterilisatie/Castratie.

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Charlotte

Re: Sterilisatie/Castratie.

Bericht door Charlotte »

Dan is het nu toch echt gebeurd!
Alhoewel ik het heel goed begrijp, vind ik het toch jammer.
Een aai over haar bol van mij, ze zal snel weer opknappen. :boeketje:

Finny gaven ze jaren geleden de slaapprik in de wachtkamer, en ik ben toen bij haar gebleven totdat ze helemaal in slaap was. Toen pas hebben ze haar opgepakt en naar binnen gedragen. Op die manier zou ze niet merken dat ik vertrok, en geen link met e.e.a leggen.
Dat pieperige en "een beetje de weg kwijt zijn" had Finny ook, maar daar hadden ze mij van te voren al voor gewaarschuwd. Kwam door de narcose, en kregen geen pijnstillers. Wij hebben haar lekker gelaten, en een dag erna was het ergste al weer achter de rug.
Daarbij stapt ze nog steeds al kwispelend bij de dierenarts naar binnen.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Ik ben ook bij Lisa gebleven tot ze helemaal in slaap was. Maar omdat ze zo overstuur was hebben we haar eerst even laten lopen, daarna heb ik haar op schoot genomen. Toen ze helemaal weg was hebben ze haar van me overgenomen.
Charlotte ergens is het ook wel jammer, dat ben ik met je eens. Ik heb tot de laatste dag aan Pim gevraagd of hij er een pup bij wilde hebben, jammer niet gelukt. En zoals ik al eerder schreef, ik wilde niet nogmaals een nestje waar alle pups van de deur uit zouden gaan.
En omdat Lisa elke keer binnen het half jaar loops was en ik wil fly-ballen met haar heb ik haar laten steriliseren. Geeft voor mezelf ook wat meer rust nu ik weet dat Lisa geen pups meer kan krijgen.
Lisa heeft redelijk rustig geslapen vannacht. Vanochtend wilde ze nog steeds niet eten. Maar een paar uur later heeft ze toch met smaak haar bakje leeggegeten. Verder slaapt ze momenteel veel. Het onrustige en het piepen is over.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hoe gaat het met Lisa...????
Al weer een beetje beter ???

Trouwens, tot nu toe is Stapper geen spat veranderd na zijn castratie.
Toch wel heel fijn.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

wubke

Bericht door wubke »

Fijn dat Stapper niet veranderd is door zijn castratie. Ik was er bij Jules ook over aan het denken eventueel. Ik had ook geen idee of het dekken invloed zou hebben op zijn gedrag, maar ik merk helemaal niets aan hem. Alleen auto's die hier stoppen hebben zijn grote belangstelling. Wij hebben de buitenschoolse opvang naast ons, dus dat gebeurt nogal eens. Toen Sokke wegreed met de auto was hij erg verdrietig, dus misschien denkt hij nog steeds dat ze ook weer terugkomt, met de auto.
Verder merk ik helemaal niets bijzonders aan hem, is hij gewoon dezelfde eigenzinnige Jules. Volwassen inmiddels. Als Siem met zijn pubergedrag geen zin heeft om te luisteren komt Jules heel braaf aanlopen alsof hij wil laten zien dat hij wel goed kan luisteren.
Voorlopig gaan we alleen naar de DA voor de prikken.
Laatst gewijzigd door wubke op 17 jul 2008, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ach goh! Jules heeft meteen al liefdesverdriet! Het is toch wat: mag hij niet eens samenwonen met z'n vrouw(en).

Maar fijn dat het verder normaal blijft met Stapper, Jeanette!
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Wat fijn dat Stapper zijn gedrag hetzelfde is gebleven Jeanette. :dog:
Ach, Jules heeft liefdesverdriet. Wel knap dat hij nu denkt dat Sokke met de auto weer terug komt. :autorijden: En Siem aan het puberen. :crazy:
Met Lisa gaat het goed, gisteravond kwam ze weer blij met allerlei speeltjes aandraven. Ze eet weer alles op wat ik haar geef. De wond ziet er heel netjes uit. Lisa heeft haar shirt niet aan hoeven hebben want ze blijft netjes van de (binnenwaardse) hechtingen af.
Toen ze een poosje terug op ander voer is overgegaan heb ik haar meteen minder gegeven, ze krijgt iets meer dan de helft van de aangeraadde hoeveelheid die op de verpakking staat. Ze is de afgelopen weken nog iets afgevallen, Lisa weegt nu 9.35 kilo. Ze zit dus bijna op haar oude gewicht.
Enns kijken of ik dat met deze hoeveelheid voer vast kan houden nu ze gesteriliseerd is.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Hartstikke fijn dat het weer goed gaat met Lisa! Het is toch minder ingrijpend nu ze de baarmoeder laten zitten. Ideaal ook die onderhuidse hechtingen, hè.

Erna hoeveel gram geef je nu? En welk voer ook alweer?
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Wat goed dat Lisa zo snel herstelt is. Was je niet bang dat ze 's nachts aan de wond zou gaan zitten?

Nu kan ze volop gaan genieten van haar flyball. :dog:

Erna

Bericht door Erna »

Die onderhuidse hechtingen zijn zeker mooi.
Ariënne ik moet even nakijken hoeveel voer er op de verpakking staat, weet het niet uit mijn hoofd.
Renate Lisa komt helemaal niet aan haar buik, hooguit een beetje likken af en toe.
De eerste fly-ball wedstrijd is op 17 augustus, er is nu een zomerstop. Komt mooi uit, tegen die tijd kan ze er weer volop voor gaan.
Nu moet ze nog een beetje rustig aan doen, de dierenarts raadde me aan om haar een weekje aan de riem uit te laten. Springen mag ze zeker nog niet. En traplopen ook niet, al heeft ze dat in een onbewaakt ogenblik al weer twee keer gedaan. :(
Ze deed dat wel rustiger dan gewoonlijk gelukkig.
Ik maak de pijnstillers niet op, volgens mij heeft ze die niet meer nodig.

Groetjes, Erna.

Renate

Bericht door Renate »

Ik denk dat het verstandig is om de pijnstillers niet op te maken. Zonder kan Lisa goed voelen wat ze wel en nog niet kan. Nu springt ze voorzichtig, maar met pijnstillers is ze misschien net te wild omdat ze het niet goed voelt.

Erna

Bericht door Erna »

Renate schreef:Ik denk dat het verstandig is om de pijnstillers niet op te maken. Zonder kan Lisa goed voelen wat ze wel en nog niet kan. Nu springt ze voorzichtig, maar met pijnstillers is ze misschien net te wild omdat ze het niet goed voelt.
Je hebt gelijk, zo had ik het nog niet bedacht Renate.
Groetjes, Erna.

loes

Bericht door loes »

Ariënne schreef:Ach goh! Jules heeft meteen al liefdesverdriet! Het is toch wat: mag hij niet eens samenwonen met z'n vrouw(en).
Kreeg net een mailtje van Henny van Sokke, Jules vrouw nr 2, dat vrouw nr 1 Sara toch niet zwanger is volgens een andere dierenarts. Inmiddels is het de 65e dag, dus het zal (helaas :cry: ) wel kloppen
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Jammer jammer :?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Heel jammer....
Zou Jules dan nog een andere keer mogen? Vast wel toch?
Afbeelding

wubke

Bericht door wubke »

In mijn ogen zou dat ook een wondertje geweest zijn, maar je weet nooit....het is erg jammer, maar misschien een volgende ronde?
Volgens mij was de belangstelling van Jules zijn kant groot genoeg. Misschien toch niet de juiste dag geweest?
We wachten nu vol spanning op Sokke.
Maar dat duurt nog een paar weekjes.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Erna

Bericht door Erna »

Ach wat jammer, je dacht het al Wubke. Hoop dat Jules nog een keer mag, anders bij een ander teefje misschien. Nu vol spanning op de pups van Sokke en Jules wachten.

Groetjes, Erna.

loes

Bericht door loes »

Sokke is nu 5 weken drachtig en gisteren hebben ze toch maar een echo laten maken, waarop de DA (en ook echtgenoot, maar Henny zelf niet :hmm: ) zeker 3 pups zag. :worship:
Nou, gezien de diverse ervaringen met echo's zullen we er maar niet blind op varen :? ......
Maar als er een paar pups in zitten, moet er op het laatst toch leven gevoeld worden :scratch: . Misschien niet bij heel dikke honden en bij weinig pups, maar bij de 5 van zowel Norma als Adah voelde en zag je de bewegende bobbels duidelijk.
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Loes ik voelde bij Lisa pas het leven toen ze nog maar een paar weken moest. Misschien komt dat door de onervarenheid omdat ik nog nooit eerder gefokt had.
Dan tel ik Pasja die 35 jaar geleden een slippertje met de buurhond had niet mee. Zij was veel te dik en kreeg maar twee pups.
Sokke moet nog vier weken. Hopelijk zitten er een of twee verstopt achter een van de andere pups. Het maakt het wel spannend.

Groetjes, Erna.

loes

Bericht door loes »

Nee, ik bedoel niet, dat Henny het al zou moeten voelen bij Sokke, want ook bij Norma en Adah voelde ik dat pas op het eind, maar meer dat je niet echt van zo'n echo op aan kan. Want als die Sara er dus wel een heel stel gehad zou hebben, zoals door de DA naar aanleiding van de echo werd gesuggereerd, dan had ze dat toch moeten voelen? Ik zou me denk ik ongerust maken als dat niet zo was.
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Verkeerd begrepen Loes. Ik had ook gehoord dat de echo niet altijd te vertrouwen is, dat is ook de reden geweest dat we bij Lisa gewoon hebben afgewacht tot het zover was. Op laatst kon je echt wel zien dat ze drachtig was, en hoeveel er uitkomen is dan een verrassing.

Groetjes, Erna.

Gesloten