Ik ben helaas vanaf het moment dat we ons oude paard moesten laten inslapen uitgereden. We hebben nog een paard, kruising fjord fries van 3,5 jaar, maar daar heeft nog nooit iemand opgezeten. De bedoeling was dat we haar rustig aan zouden gaan beleren en overal aan laten wennen met het oude paard als leidraad. Maar het lot bepaalde anders. We gaan haar nu door een professionele africhtster laten inrijden zodat er een versnelling, stuur en rem op komt te zitten. Dan mag Maartje er een paar keer het bos mee in, ik met de honden op de fiets mee, en als ik dan zie dat ze braaf is ga ik erop. Ik ben helaas geen 20 meer
Ze heeft als maatjes nog 2 shetlanders waar ze mee kan spelen, dus ze is niet alleen. Dat gaat goed zodat de noodzaak een ander paard erbij even niet aan de orde is. Ik was even bang dat de shetten haar zouden negeren omdat zij al hun hele leven samen zijn, zo'n 18 jaar, maar dat gaat goed. De jongste shet zoekt haar steeds op.
Maartje wil tzt weer een wedstrijdpaard om eventing te rijden, maar daar heeft ze nu even geen tijd voor met de studie enzo.