Lisa
Re: Lisa
Smurf de wereldreiziger.
Smurf (kater) werd ruim vijftien jaar geleden gevonden op schiphol Oost.
Hij werd toen geschat op anderrhalf jaar.
Niemand heeft naar hem gevraagd en via de dierenopvang kwam hij te wonen bij Steef en Jeanette en hun andere kat in Haarlem.
Na een paar jaar verhuisden zij naar Almere, daar werden Tom en Bart geboren.
Op de een of andere manier was Smurf het hier niet mee eens en begon overal in huis te plassen. Met twee kleine kinderen was dat op den duur geen optie en Smurf mocht op proef komen wonen bij mijn broer. Zijn kat was overleden en hij wilde weer een kat hebben. Dus Smurf verhuisde naar Alkmaar. Ondanks dat hij rustig in de plantenbak plaste, of over het toetsenbord van de PC van mijn broer mocht Smurf blijven. Hij mankeerde niets hoor, dat was al gecontroleerd.
Afijn, mijn broer leert zijn vrouw kennen en verhuisd op een gegeven moment met Smurf naar haar in Hoofddorp.
Hij kon altijd veel naar buiten als hij dat wilde. Zowel in Almere, Alkmaar en Hoofddorp.
In Haarlem niet, daar was het veel te druk verkeer.
Een paar jaar geleden ging mijn broer met pensioen en is met mijn schoonzusje in Suriname gaan wonen, ze hadden daar een huis.
Smurf mocht op zijn oude dag mee.
Daar is Bas erbij gekomen, gevonden toen hij vier weken was. Bas lijkt op een Lab.
En later Boef, hij was een half jaar toen ze hem uit het asiel haalden. Boef lijkt op een kleine Mechelaar.
Bas en Boef zijn heel lief en nu 2.5 en 2 jaar. en kunnen het uitstekend vinden met Smurf.
Wel bijzonder dat Smurf op zijn oude dag nog aan honden kon wennen.
Smurf is inmiddels zeventien jaar en bijna helemaal blind. Maar heeft toch nog plezier in het leven en kan zijn weg nog wel vinden, al moet hij soms even op het goede spoor worden gezet.
Broer en schoonzusje hopen dat hij nog een poosje kan blijven. Ze zullen hem goed in de gaten houden.
Smurf (kater) werd ruim vijftien jaar geleden gevonden op schiphol Oost.
Hij werd toen geschat op anderrhalf jaar.
Niemand heeft naar hem gevraagd en via de dierenopvang kwam hij te wonen bij Steef en Jeanette en hun andere kat in Haarlem.
Na een paar jaar verhuisden zij naar Almere, daar werden Tom en Bart geboren.
Op de een of andere manier was Smurf het hier niet mee eens en begon overal in huis te plassen. Met twee kleine kinderen was dat op den duur geen optie en Smurf mocht op proef komen wonen bij mijn broer. Zijn kat was overleden en hij wilde weer een kat hebben. Dus Smurf verhuisde naar Alkmaar. Ondanks dat hij rustig in de plantenbak plaste, of over het toetsenbord van de PC van mijn broer mocht Smurf blijven. Hij mankeerde niets hoor, dat was al gecontroleerd.
Afijn, mijn broer leert zijn vrouw kennen en verhuisd op een gegeven moment met Smurf naar haar in Hoofddorp.
Hij kon altijd veel naar buiten als hij dat wilde. Zowel in Almere, Alkmaar en Hoofddorp.
In Haarlem niet, daar was het veel te druk verkeer.
Een paar jaar geleden ging mijn broer met pensioen en is met mijn schoonzusje in Suriname gaan wonen, ze hadden daar een huis.
Smurf mocht op zijn oude dag mee.
Daar is Bas erbij gekomen, gevonden toen hij vier weken was. Bas lijkt op een Lab.
En later Boef, hij was een half jaar toen ze hem uit het asiel haalden. Boef lijkt op een kleine Mechelaar.
Bas en Boef zijn heel lief en nu 2.5 en 2 jaar. en kunnen het uitstekend vinden met Smurf.
Wel bijzonder dat Smurf op zijn oude dag nog aan honden kon wennen.
Smurf is inmiddels zeventien jaar en bijna helemaal blind. Maar heeft toch nog plezier in het leven en kan zijn weg nog wel vinden, al moet hij soms even op het goede spoor worden gezet.
Broer en schoonzusje hopen dat hij nog een poosje kan blijven. Ze zullen hem goed in de gaten houden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Dat is met recht een wereldreiziger !
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Wat heeft Smurf geboft met jouw broer. Een overal plassende poes in huis halen... ik weet niet of ik hem dat zou hebben nagedaan...(correctie; dat weet ik wel...) 
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Bijzonder verhaal van Smurf.
Wat een leven.....menig kat redt dat niet.
Hopelijk kan Smurf nog een tijdje genieten van alle goede zorgen.
Wat een leven.....menig kat redt dat niet.
Hopelijk kan Smurf nog een tijdje genieten van alle goede zorgen.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Een wereldreiziger maar ook een bofkat.
Lekker zijn oude dag slijten in een warm en zonnig land.
Hij heeft het getroffen met zijn destijds nieuwe bazen die zijn gedrag op de koop toe namen.
Lekker zijn oude dag slijten in een warm en zonnig land.
Hij heeft het getroffen met zijn destijds nieuwe bazen die zijn gedrag op de koop toe namen.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Wat een mazzelaar die Smurf.
En met recht een wereldreiziger. Knap dat hij die honden gewoon op de koop toe neemt. Blijkbaar liggen ze elkaar wel.
En met recht een wereldreiziger. Knap dat hij die honden gewoon op de koop toe neemt. Blijkbaar liggen ze elkaar wel.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Was weer een leuke les.
De honden moesten om twee tonnen gestuurd worden waarbij de hond achterlangs moest.
Was eerst wel lastig, alle honden gingen toch voor je langs. Maar met een brokje had Lisa het snel door en lukte het daarna.
Het is wel gek dat linksom de oefening feilloos gaat en rechtsom vaak niet. Dat was bij de andere honden net zo.
De oefening met twee poortje en een ton ging meteen goed. De attributen verder uit elkaar gezet en dat was dan weer lastiger.
Aan het eind van de les gaan de honden om de beurt onder zes poortjes door die iets in een bocht zijn gezet, aan het eind een kort tunneltje waar ze doorheen moeten.
Elke week worden de poortje iets verder uit elkaar gezet.
Vandaag eerst op de hoogte van poortje drie-vier gaan staan. Lisa voor poortje één zetten en haar op commando en met armbeweging de route laten lopen.
Ging prima.
Bij de tweede keer moest je naast je hond gaan staan en haar wegsturen. Is veel lastiger. Om het iets makkelijker te maken ging de trainster met een voertje of speeltje dat ze zichtbaar mee nam achter het tunneltje staan.
Ik had een balletje van touw met handvat bij me dat ik ook voor de flyball gebruik.
Lies is gek op dat ding.
Ik zet haar neer en weg is ze, met een noodgang door de poortjes en tunneltje op weg naar haar speeltje. Was natuurlijk pas de bedoeling als ik haar het commando had gegeven.
De honden moesten om twee tonnen gestuurd worden waarbij de hond achterlangs moest.
Was eerst wel lastig, alle honden gingen toch voor je langs. Maar met een brokje had Lisa het snel door en lukte het daarna.
Het is wel gek dat linksom de oefening feilloos gaat en rechtsom vaak niet. Dat was bij de andere honden net zo.
De oefening met twee poortje en een ton ging meteen goed. De attributen verder uit elkaar gezet en dat was dan weer lastiger.
Aan het eind van de les gaan de honden om de beurt onder zes poortjes door die iets in een bocht zijn gezet, aan het eind een kort tunneltje waar ze doorheen moeten.
Elke week worden de poortje iets verder uit elkaar gezet.
Vandaag eerst op de hoogte van poortje drie-vier gaan staan. Lisa voor poortje één zetten en haar op commando en met armbeweging de route laten lopen.
Ging prima.
Bij de tweede keer moest je naast je hond gaan staan en haar wegsturen. Is veel lastiger. Om het iets makkelijker te maken ging de trainster met een voertje of speeltje dat ze zichtbaar mee nam achter het tunneltje staan.
Ik had een balletje van touw met handvat bij me dat ik ook voor de flyball gebruik.
Lies is gek op dat ding.
Ik zet haar neer en weg is ze, met een noodgang door de poortjes en tunneltje op weg naar haar speeltje. Was natuurlijk pas de bedoeling als ik haar het commando had gegeven.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
ja het is erg leuk en met een oudere hond kan je dit altijd blijven doen.Jeanette schreef:Wat leuk Erna. Heel relaxed en toch spannend.
Lisa er vandoor...tja....
Dit is een voorproefje voor als Lisa geen flyball meer kan lopen.
Het is wel jammer dat ik straks met de trainingen in de knoop kom.
De flyball training begint donderdag weer als het veld het toe laat. En dan om de week op zondag. De wedstrijden die half april weer beginnen zijn ook altijd op zondag.
Nou ja we zien wel. Als het mogelijk is wi ik zowel Flyball als Hoopers blijven doen.
Klinkt erg leuk Erna!
Tja, en Lisa die achter haar favoriete speeltje aan gaat.... ik zie het zo voor me. "Hoezo wachten op commando???? Ik weet toch wat ik moet en waarvoor ik het doe"
Tja, en Lisa die achter haar favoriete speeltje aan gaat.... ik zie het zo voor me. "Hoezo wachten op commando???? Ik weet toch wat ik moet en waarvoor ik het doe"
Maureen
Ze is gewoon slim, kan het zelf wel, moet ze met flyball ook.
Charlotte
Gisteravond de eerste flyball training na de winterstop.
Lies had er weer helemaal zin in, ging als een speer en heeft maar één keer de bal gemist. Voor haar maakt een paar maanden winterstop niet uit.
Lies had er weer helemaal zin in, ging als een speer en heeft maar één keer de bal gemist. Voor haar maakt een paar maanden winterstop niet uit.
Alida ik zie dat jullie in Hoogeveen ook een flyball team hebben, leuk. Zou daar zeker eens gaan kijken. Wie weet wordt je ook door het flyballvirus aangestoken.Alida schreef:Leuk Erna! Weer aan de slag met flybal en hoopers! Dat is genieten voor jullie allebei. Komen jullie wel is een flybal groep uit Hoogeveen tegen? Volgens mij is dat er wel hier. Groetjes Alida
http://www.kchoogeveen.nl/nl/cursus-aanbod/flyball/
Wij komen nooit in Hoogeveen, er zal in het Noorden ook wel een competitie flyball zijn. Wij lopen tussen Purmerend, Nijmegen en Rotterdam.
Flyball staat op stip bij ons op nummer één. Maar Hoopers is ook leuk, zeker voor de toekomst.
Nog twee lessen, dan is deze cursus al weer afgelopen.
Nog even een foto van Lisa in actie.
Laatst gewijzigd door Erna op 22 feb 2015, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Prachtig om Lisa zo te zien. Helemaal in haar element!
Maureen
- e kuilboer
GAVE ACTIEFOTO

Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)