Lisa
Re: Lisa
En gaan Lisa en jij er allemaal bij zijn?
Dan heb je aardig wat voor de boeg!
Dan heb je aardig wat voor de boeg!
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Ben je erbij in Nijmegen? Dan kom ik ook weer kijken. Ik vond het erg leuk de vorige keer. Het is alleen te hopen dat het dan droog is. 
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Ik weet nog niet in welk team Lisa wordt ingedeeld.
Ik ga er van uit dat Lisa de meeste wedstrijden mag en kan lopen.
Ik laat het tegen die tijd wel weten, zal dan ook het adres doorgeven.
Zou het heel leuk vinden Wubke als ik je weer zie in Nijmegen. En zeker te hopen dat het weer dan beter is als vorig jaar.
Zondag begint de cursus Hoopers, ben benieuwd hoe Lies dat zal vinden.
Ik ga er van uit dat Lisa de meeste wedstrijden mag en kan lopen.
Ik laat het tegen die tijd wel weten, zal dan ook het adres doorgeven.
Zou het heel leuk vinden Wubke als ik je weer zie in Nijmegen. En zeker te hopen dat het weer dan beter is als vorig jaar.
Zondag begint de cursus Hoopers, ben benieuwd hoe Lies dat zal vinden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
O ja, die ga je doen! Ik ben erg benieuwd. En natuurlijk veel plezier!
Maureen
Zaterdag naar een gezellige avond bij Pampus geweest die georganiseerd werd voor alle medewerkers van de club.
Het was een Hollandse avond met boerenkool, zuurkool en hutspot.
En allerlei hollandse spelletjes.
Pim werd uitgeroepen tot medewerker van het jaar en kreeg een oorkonde en een dinerbon, erg leuk deze waardering voor Pim.
Hij staat al jaren achter de bar op donderdagavond, heeft alle electra aangelegd in de nieuwe kantine en houdt dat bij als het nodig is.
Zondag met Lisa aan een cursus Hoopers begonnen. We vonden het leuk, een gezellig klein groepje van acht cursisten waarvan ik de meeste al kende.
Lisa moest door een poortje lopen, met haar poot een voorwerp aanraken en om een grote ton heen lopen. Het is de bedoeling dat ze in de toekomst op afstand gestuurd kan worden met arm bewegingen. Volgende les komt de tunnel erbij.
Nu alles nog heel dichtbij geoefend, met veel kleine beloninkbrokjes kom je bij Lisa een heel eind. Ze snapt snel wat je bedoelt, en is hyper geconsentreed op het voer. Dat moet in de toekomst gaan veranderen, voer een beetje gaan afbouwen en op de ochtend van lessen geen ontbijt geven. Anders gaat ze niet om de ton maar wordt ze zelf een tonnetje.
Het was een Hollandse avond met boerenkool, zuurkool en hutspot.
En allerlei hollandse spelletjes.
Pim werd uitgeroepen tot medewerker van het jaar en kreeg een oorkonde en een dinerbon, erg leuk deze waardering voor Pim.
Hij staat al jaren achter de bar op donderdagavond, heeft alle electra aangelegd in de nieuwe kantine en houdt dat bij als het nodig is.
Zondag met Lisa aan een cursus Hoopers begonnen. We vonden het leuk, een gezellig klein groepje van acht cursisten waarvan ik de meeste al kende.
Lisa moest door een poortje lopen, met haar poot een voorwerp aanraken en om een grote ton heen lopen. Het is de bedoeling dat ze in de toekomst op afstand gestuurd kan worden met arm bewegingen. Volgende les komt de tunnel erbij.
Nu alles nog heel dichtbij geoefend, met veel kleine beloninkbrokjes kom je bij Lisa een heel eind. Ze snapt snel wat je bedoelt, en is hyper geconsentreed op het voer. Dat moet in de toekomst gaan veranderen, voer een beetje gaan afbouwen en op de ochtend van lessen geen ontbijt geven. Anders gaat ze niet om de ton maar wordt ze zelf een tonnetje.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Klinkt leuk Erna, Lisa zal er beslist lol in krijgen.
Mooi dat Pim in het zonnetje werd gezet, verdient hij zeker !
Mooi dat Pim in het zonnetje werd gezet, verdient hij zeker !
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Klinkt heel leuk Erna!
Misschien ook weer een leuk excuus je voedseldroger te gebruiken. Als je Lisa zo veel beloningsbrokjes gaat geven, zou ik ze zelf maken door bijvoorbeeld hele kleine stukjes vers vlees te drogen. In Bobbie's geval bijvoorbeeld zijn eigen KVV. (Of kipfilet of gewoon tartaar) Hij vindt het heerlijk en hij wordt er niet dikker van omdat dit dan van zijn maaltijd af gaat.
Misschien ook weer een leuk excuus je voedseldroger te gebruiken. Als je Lisa zo veel beloningsbrokjes gaat geven, zou ik ze zelf maken door bijvoorbeeld hele kleine stukjes vers vlees te drogen. In Bobbie's geval bijvoorbeeld zijn eigen KVV. (Of kipfilet of gewoon tartaar) Hij vindt het heerlijk en hij wordt er niet dikker van omdat dit dan van zijn maaltijd af gaat.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Mooi dat Pim in het zonnetje gezet werd.
Het is een hoop werk geweest na de brand alle elektra aan te leggen.
Niet dat anderen niet ook hard gewerkt hebben om alles in orde te krijgen, natuurlijk.
Jullie hadden het samen toch gauw voor elkaar.
Lisa als tonnetje zie ik wel voor me
kan ze om de ton heen rollen i.p.v. lopen.... Gelukkig hou je het goed in de smiezen. 
Het is een hoop werk geweest na de brand alle elektra aan te leggen.
Niet dat anderen niet ook hard gewerkt hebben om alles in orde te krijgen, natuurlijk.
Jullie hadden het samen toch gauw voor elkaar.
Lisa als tonnetje zie ik wel voor me
Maureen
Martine ik had hele kleine gedroogde stukjes long bij me, maar het ging er in een rap tempo doorheen.
Het is leuk om te doen.
Bij Hoopers heb je een denkbeeldig vierkant in het midden van het veld waar omheen de hindernissen worden neergezet. Zelf ga je in het midden staan en probeert de hond het parcourt af te laten leggen met stem en bewegingen.
Daarbij hoeft de handler zelf niet veel te lopen, en zeker niet te rennen. Voor mij ideaal.
Maar of het me ooit gaat lukken om Lisa zo ver te krijgen weet ik niet. Als we er maar plezier in hebben samen, dat is het belangrijkste.
Er zijn geen hindernissen waarbij gesprongen moet worden, dus ideaal voor jonge honden waar men mee wil werken maar nog niet mogen springen. En zoals Lisa die al iets ouder begint te worden, een leuke opvolging als de flyball niet meer gaat in de toekomst.
De flyball heeft nog een winterstop tot begin maart, leuk om deze periode op te vullen met een andere tak van sport. En straks gewoon twee dingen naast elkaar.
Het is leuk om te doen.
Bij Hoopers heb je een denkbeeldig vierkant in het midden van het veld waar omheen de hindernissen worden neergezet. Zelf ga je in het midden staan en probeert de hond het parcourt af te laten leggen met stem en bewegingen.
Daarbij hoeft de handler zelf niet veel te lopen, en zeker niet te rennen. Voor mij ideaal.
Maar of het me ooit gaat lukken om Lisa zo ver te krijgen weet ik niet. Als we er maar plezier in hebben samen, dat is het belangrijkste.
Er zijn geen hindernissen waarbij gesprongen moet worden, dus ideaal voor jonge honden waar men mee wil werken maar nog niet mogen springen. En zoals Lisa die al iets ouder begint te worden, een leuke opvolging als de flyball niet meer gaat in de toekomst.
De flyball heeft nog een winterstop tot begin maart, leuk om deze periode op te vullen met een andere tak van sport. En straks gewoon twee dingen naast elkaar.
Fijn dat Pim in het zonnetje is gezet voor al zijn inzet.
Eet smakelijk.
Klinkt als een leuke cursus, Erna.
Eet smakelijk.
Klinkt als een leuke cursus, Erna.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Klinkt als ook geschikt voor een baas die niet goed kan lopen
Eens opletten of er bij ons in de buurt zoiets gegeven wordt.....
Maureen
Schiet me ineens te binnen: zou een workshop hiervan of een demo iets kunnen zijn voor de clubdag van de Smouzen?
Maureen
Dat denk ik zeker wel Maureen. Je weet de redactie te vinden .....Stella schreef:Schiet me ineens te binnen: zou een workshop hiervan of een demo iets kunnen zijn voor de clubdag van de Smouzen?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Uiteraard. Mailtje is verstuurd...
Maureen
- e kuilboer
Leuk leuk leuk
die demo!
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Gisteren was het weer leuk bij de hoopers les.
Nu moest Lisa door vier poortje lopen die een klein beetje in een bocht waren gezet.
Door een kort tunneltje op handcommando.
Door het tunneltje, om een ton heen en weer terug door het tunneltje.
En een klein parcourtje in de vorm van tunneltje, twee tonnen en zes poortjes.
De "hindrnissen" waren in een cirkel gezet zodat de handler maar kleine stukjes hoefde te lopen om de hond rond te sturen vanuit het midden.
Het ging natuurlijk niet zonder fouten, maar Lies ging ervoor.
Haar hele ontbijt in mijn jaszak gestopt zodat dit als beloningbrokjes kon dienen.
Heb haar ook als beloning een bal aan een touwtje gegeven na een oefening. Tsja, met balletjes is Lies natuurlijk ook te strikken.
Door de bal schoten de brokjes er een beetje bij in, dus haar ontbijt maar na de les aan haar gegeven.
Het weekend hebben de meisjes bij ons gelogeerd. Pim bracht ze vanochtend naar school en ik heb in die tijd de bedden afgehaald. Ha dacht Lisa, dat is gezellig. Een extra slaapplaats voor mij.
Helaas voor haar duurde haar rust totdat ik de foto had genomen. Daarna verdween de berg wasgoed naar de wasmachine.
Nu moest Lisa door vier poortje lopen die een klein beetje in een bocht waren gezet.
Door een kort tunneltje op handcommando.
Door het tunneltje, om een ton heen en weer terug door het tunneltje.
En een klein parcourtje in de vorm van tunneltje, twee tonnen en zes poortjes.
De "hindrnissen" waren in een cirkel gezet zodat de handler maar kleine stukjes hoefde te lopen om de hond rond te sturen vanuit het midden.
Het ging natuurlijk niet zonder fouten, maar Lies ging ervoor.
Haar hele ontbijt in mijn jaszak gestopt zodat dit als beloningbrokjes kon dienen.
Heb haar ook als beloning een bal aan een touwtje gegeven na een oefening. Tsja, met balletjes is Lies natuurlijk ook te strikken.
Door de bal schoten de brokjes er een beetje bij in, dus haar ontbijt maar na de les aan haar gegeven.
Het weekend hebben de meisjes bij ons gelogeerd. Pim bracht ze vanochtend naar school en ik heb in die tijd de bedden afgehaald. Ha dacht Lisa, dat is gezellig. Een extra slaapplaats voor mij.
Helaas voor haar duurde haar rust totdat ik de foto had genomen. Daarna verdween de berg wasgoed naar de wasmachine.
Laatst gewijzigd door Erna op 21 jan 2015, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.