Vuurwerk!!!!

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Charlotte

Re: Vuurwerk!!!!

Bericht door Charlotte »

Guusje was in alle staten.
Stien werd onrustig door de diverse heel harde knallen, die de hele avond bleven komen, maar geen gebibber en gehijg.
Een vuurwerkpakket zoals vorig jaar hebben we niet gemaakt.
Wel lekkertjes verstopt in een geknoopte pijp van een spijkerbroek en een leeg cola flesje gevuld met lekkers. Stien kon het nog enigszins waarderen, maar kon zich er niet helemaal op concentreren.
Gelukkig was het om 1.00 weer rustig, en konden we naar bed.
Omdat Guusje haar heil op de bank dacht te vinden, heeft ze samen met Stien de nacht in de keuken door gebracht.
Het leed is gelukkig weer geleden.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

rini

Bericht door rini »

Gelukkig weer rust voor een jaar :ja: maar voor het eerst heeft Boy gereageerd op :vuurwerk: liep zachtjes jankend steeds achter me aan.
Missy daarin tegen verblikt of verbloost niet van allle knallen die maakt d´r eigen drukker om de mensen die buiten staan :hihi:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Gelukkig nam Missy Boys gedrag niet over.
Daar waren we voor Dorus wel bang voor. Hij imiteert nog enorm, dus ook het ongewenste gedrag.
Hier was het tegen half drie pas een beetje rustig, maar geen gewonden in de nabije omgeving. Alle Smousjes hier zijn weer in hun gewone doen.

Bloemetje geen extra stress gehad vanwege haar kroost?
(Zelfs al is het relatief rustig bij jullie).
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Stella schreef:Bloemetje geen extra stress gehad vanwege haar kroost?
(Zelfs al is het relatief rustig bij jullie).
Nee hoor, ze keek af en toe op bij hevige knallen in de verte, maar daar bleef het bij.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Maureen

Bericht door Maureen »

Gelukkig. :)
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

wubke

Bericht door wubke »

Hier alles rustig verlopen. De tijdelijke buren zijn ´s-middags netjes komen vertellen wat de bedoeling was. Er was wel redelijk wat vuurwerk in de buurt, met fikse knallen, maar de paardjes stonden alleen wat met hun oren te draaien in de stal, en Siem ging lekker dicht tegen mij aanzitten. Jules bleef heel stoïcijns onder al dat gedoe.

Het is weer klaar voor een jaar.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Fijn Wubke, dat viel al met al mee.

loes

Bericht door loes »

Las zoeven het 'slachtofferverslag' . Ging allemaal in de trant van: viel allemaal wel mee.
Ja hoor, kindje van 4 gewond, een dode in de Maas, vele branden, zwaar oogletsel, baby met ademproblemen.
Het lijkt wel of het een oorlog is waar je niet aan kunt ontkomen in plaats van iets wat een deel van de bevolking veroorzaakt.
Waar zijn we mee bezig ?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Het gaat mijn pet ook zwaar te boven Loes.
Oogheelkunde roept al jaren om een verbod.

Maureen

Bericht door Maureen »

En niet alleen oogheelkunde! Wat denk je van alle beschadigde handen of zelfs geamputeerde.... Gehoorbeschadigingen zijn er ook ieder jaar weer.
Het wordt allemaal zo droog gebracht: het meeste oogletsel was veroorzaakt door vuurwerk dat door een ander was afgestoken, en de slachtoffers hadden geen van allen een vuurwerkbril gedragen.
Kortom: eigen schuld, hadden ze maar bescherming moeten dragen :boos: :boos: of zo..... oftewel heel Nederland moet maar beschermende brillen, oordoppen en kleding aanschaffen voor een paar idioten die met spul willen spelen dat geen speelgoed is.

Ik ben blij voor iedereen die schreef dat haar (klein)kinderen ieder jaar minder knallen en meer sier afsteken. Maar ik zag het toch nog liever helemaal verboden en verbannen.
Maureen

Erna

Bericht door Erna »

Kan vanuit het huisje niet goed op internet komen, of wel lezen, maar dan reageert mijn tablet niet als ik een stukje wil schrijven. Ik laat dus niet veel van me horen.

Het is voor Lisa heel relakst verlopen, al ging het niet helemaal probleemloos.
Bij de wandeling in het bos was het kommer en kwel, maar goed dat ze niet los mocht, anders was ze er vandoor gegaan.
Wat een harde knallen, waarschijnlijk waren ze in de buurt aan het carbidschieten.
Avonds gingen we naar Corrie en Cock, kleine wandeling over het park. In de verte wat herrie, Lisa kwam gestrest aan.
Maar binnen was er niets te horen, wat heerlijk, ook om twaalf uur nauwelijks iets te horen.
Lisa moest natuurlijk wel weer schrikken toen de champagnefles geopend werd, troela is het toch.
We begrepen van onze buren dat er in de straat heel veel vuurwerk werd afgestoken, blij dat we dat gemist hebben.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Toch een hoop minder ellende, fijn. :thumbsup:

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Fijn Erna dat het te doen was in het huisje. Jammer dat Lisa toch gestressd was tijdens de wandeling.
Sammy heeft de ergste oudejaarsavond/ nacht van haar leven gehad. Wat was ze gestressd. Overdag tot half 6 was het hier nog rustig op een enkele knal in de verte na. 'S middags zijn we gaan wandelen bij de Herperduinen dat was geen goed idee. Het leek alsof de slag om de Mookerhei daar werd uitgevochten. Veel harde knallen van omliggende dorpen. Op het duin verder niets maar het klonk zo hard dat het vooral voor Sammy niet te doen was. Ze trilde en beefde helemaal en kroop in het begin over de grond, zo zielig, nadat ze haar plas had gedaan wilde ze naar huis en liep als aangeschoten wild voorop en wees ons de weg weer uit het bos. Maar goed dat ze aangelijnd waren. Eenmaal half 6 brak hier de oorlog uit. Dit ging door tot een uur of 2. :niks: Lieveke heeft de avond grotendeels achter de bank doorgebracht en Sammy kroop geregeld bij een van ons op schoot of even in haar mand om gauw een varkensoor te verorberen. De snuffeldoosbracht maar even afleiding om daarna toch weer bibberend en rillend de verdere avond te doorstaan.

José Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 02 jan 2015, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat ontzettend zielig. :cry:

Maureen

Bericht door Maureen »

Ach, zooo triest van die bibberende hoopjes :(
Maureen

Erna

Bericht door Erna »

Ach wat zielig, zie ze al bibberend zitten bij jullie. Wat sneu toch al die honden die zo gestrest raken tijdens de jaarwisseling.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

Ach die arme Sammy. Stom vuurwerk! Pebbles lag hier piepend onder de bank. Dat kon ik niet aanhoren dus ik heb haar eronderuit gevist en naast mij op de bank gepakt en mijn handen over haar oortjes gehouden terwijl ik haar hoofdje zachtjes aaide. Daar werd ze langzamer steeds rustiger van en stopte met piepen. Op een gegeven moment kon ik gewoon stoppen met aaien en ook haar oortjes onbedekt laten en bleef ze gewoon rustig naast mij zitten. Ze is nu ook buiten niet zo angstig als anders in het begin van januari. Normaal rende ze bij elk knalletje naar huis. Nu vind ze het niet erg. Blij dat ik wat anders geprobeerd heb dit jaar. Gerry

Trix

Bericht door Trix »

He, maar dat is een hele goede tip ,
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

loes

Bericht door loes »

Wat fijn Gerry, dat jouw persoonlijke aanpak bij Pebbles zo goed werkte. :thumbsup:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Wat goed dat Pebbles door jou veel rustiger kon worden.
Fijn om te weten dat dit werkt.

Gesloten