Vuurwerk!!!!

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Martine

Re: Vuurwerk!!!!

Bericht door Martine »

Het is hier tot nu toe heel rustig buiten. Af en toe horen we heel in de verte een harde knal, maar hier is het nog rustig. (Ik ben er nooit met oudjaar, maar er ligt hier nooit veel vuurwerkafval op straat, dus het zal wel meevallen in m'n duffe dorpje.) Wij zoeken de herrie juist op en Bobbie vindt het gelukkig allemaal prachtig. Iets te prachtig wat mij betreft; hij mag absoluut niet los die dag want ik ben veel te bang dat hij weggegooid vuurwerk gaat apporteren...
Ik ga er wel vanuit dat dit een van de laatste jaren is; de jongens zullen er toch wel eens overheen groeien...? :?
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Maureen

Bericht door Maureen »

Ik hoop het voor je Martine, maar heb ernstige twijfels......
Jongens en over vuurwerk heen groeien :scratch: :hmm: , maar het zou wel fijn zijn :ja:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Tot onze aangename verrassing vindt de oudste van 14 het dit jaar zonde van zijn geld. :jeah2: Die van 12 koopt voor twee... :?
Maar er is hoop.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Tja, het blijft een ellende, onze Lex (Golden) was werkelijk doodsbenauwd voor vuurwerk, al die knallen, doodeng vond ie het. Onze Dusty (ook een Golden) vond het in een woord geweldig :hihi: stond echt naar boven te kijken zo van: komt er nog wat van? Aleen die harde knallen, daar was ie niet zo blij mee. En dat is de laatste jaren helaas in de mode :bibbers: Zelf vind ik dat ook doodeng. Naast ons is een steegje... met een put.... je raadt t al :cry:
Laatst gewijzigd door e kuilboer op 31 dec 2014, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Trix

Bericht door Trix »

Zo zielig, we hebben in Nederland wel een politieke partij voor dieren , voor het welzijn voor de dieren , ik begrijp niet dat we dan maar de discussie over vuurwerk blijven houden. Gewoon alleen nog maar siervuurwerk en dan alleen georganiseerd.
Maar ja , ik ben maar een simpel zieltje. :(
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

Pebbles heeft een hekel aan vuurwerk. Van mij mogen ze het verbieden. Ik las in de krant dat ze een petitie willen laten tekenen op alle plekken waar vuurwerk wordt verkocht. Zodat het nooit verboden kan worden. Vreselijk!!!

Mijn twee zoons hebben alle jaren vuurwerk gekocht maar sinds vorig jaar niet meer!
Hoera, zonde van het geld zeggen ze nu. Dus er is hoop. :yes2: Gerry

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Van zo'n petitie zullen ze zich toch weinig aantrekken hoop ik.
Dat is net zoiets als aan Willem vragen of hij vóór een republiek is.

Trix

Bericht door Trix »

:hihi:
Jolanda en Trix

Alida

Bericht door Alida »

Hier zijn ze flink aan het knallen :( Kasper moppert een beetje, maar bang gelukkig niet.Hier een pretpakket met alleen siervuurwerk voor maar 19. Euro. Vinden we mooi zat :grijns: Boris is naar zolder vertrokken, die zien we pas morgenvroeg weer.is echt super bang, vind het zo zielig.groetjes Alida :smile:
Afbeelding

corrie

Bericht door corrie »

Wij gaan zo sterretjes branden met de kleinkinderen. Daarna gaan ze naar bed.De oliebollen en flappen zijn gebakken, de koelkast goed gevuld. Geen vuurwerk om 12 uur dat mag hier niet.Ik heb welmijn twijfels of Erna en Pim wel een rustige avond hebben
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat dof geknal van het carbidschieten in de verte. Hier is het altijd stil.
Maar nu nog stiller dan ooit.
Tingka onze kerst- en vuurwerk-logé is er niet meer en ook onze Stapper missen we.
Bloem ligt hier wel naast de pc in haar Katoentjeskist met het jonge spul te smekken. Dus toch wat rumoer. :grijns:

Maureen

Bericht door Maureen »

Gelukkig zorgt het boeketje voor wat goede afleiding, maar Stapper blijft een groot gemis. En Tingka er ook niet meer bij maakt het dubbel stil.... :(:)

Dorus was net uit zijn doen omdat Stijnke niet wilde stoeien. Het vuurwerk hier valt nog steeds mee en hij reageert er niet op, maar Stijnke is helemaal van slag.
Onze ene buurman heeft wat siervuurwerk voor zijn kinderen afgestoken om 19.00 u.
Had hij heel lief aangekondigd en of het kon in de tuin. Zo konden we zorgen dat ons spul even binnen was. De zwaardere knallen zijn verderop gelukkig.
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Maureen

Bericht door Maureen »

Ik bedacht net ineens dat ik het hele jaar doosjes en wc-rolletjes gespaard had om vuurwerkpakketjes te maken.
Pfffffffff, op tijd af! Nu maar kijken of ze er wat mee willen rond 0.00 u.
Maureen

Jan&Willem

Bericht door Jan&Willem »

... 'n doosje gevuld met wc-rolletjes met daarin iets lekkers is 'n geweldig en uitdagend hersenspelletje voor Abel...:-)
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo

Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu

loes

Bericht door loes »

Het is maar goed dat ze hier niet verblikken of verblozen want een groepje knullen dwaalt al de hele avond rond vergezeld van luide knallen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Maureen

Bericht door Maureen »

Zeker mazzel Loes!
Bij ons veel buren elders, dus relatief rustig. Maar nu komen ze van andere straten hier heftig knallen en da's weer wat minder. Gelukkig zijn die op doortocht.

Dorus heeft zich geweldig vermaakt met de pakketjes en ligt nog heerlijk na te kluiven op één van de tractaties.
Ook Baukje kwam op een gegeven moment helemaal los en schoof de hele kamer door met doosjes en rolletjes. Vooral de stukjes pens hadden haar goedkeuring.
Alleen Stijnke kon er niet voor warm lopen. Tegen me aan gezeten wilde ze nog wel een paar brokjes accepteren, maar zelf op zoek deed ze echt niet.
Maar voor de andere twee mag dit volgend jaar zeker in de herhaling. En tegen die tijd heb ik wel weer voldoende doosjes en rolletjes bij elkaar :smile:
Met dank aan Martine voor de tip! :boeketje:
Maureen

Martine

Bericht door Martine »

Wat leuk om te horen, Maureen!
Ook hier stond de doos met rolletjes al maanden klaar, maar Bobbie is op het laatste moment toch een nachtje uit logeren gegaan bij de oppas die middenin een enorm natuurgebied woont en waar hij dus geen vuurwerk heeft gehoord. De doos doen we dus een ander keertje.
Mijn nichtje waar we naartoe gingen, heeft 2 katten en die zijn -op het hysterische af- al weken panisch door het geknal. Een hondje wat sterk op katten reageert, zou toch net teveel van het goede zijn geweest; vandaar deze plotselinge noodoplossing.
De kinderen daarentegen, hebben zich uitstekend vermaakt. 's-Middags werd daar carbid geschoten; iets wat wij westerlingen eigenlijk niet kennen, en 's-avonds gingen ze los. Gelukkig zit er elk jaar relatief meer siervuurwerk tussen. Er is nog een boel over wat op zolder verdwijnt tot volgend jaar. Ze hebben braaf hun vuurwerkbrillen gedragen en zijn allemaal ongeschonden door de nacht gekomen. Moeders heeft weer 364 nachtjes rust... :jeah2:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Iedereen nog heel?

Trix

Bericht door Trix »

Wij wel. :grijns:
Jolanda en Trix

Alida

Bericht door Alida »

Ik wens iedereen een heel gelukkig en gezond 2015 toe :) Hier alles rustig gebleven, om 1.00 uur was het stil in de buurt.Matthijs en Ronald hadden een prachtig pakket siervuurwerk.Boris loopt inmiddels weer rond. En ook met Kasper is het goed gegaan, wilde op het vuurwerk af :bibbers: Er zijn nog wat oliebollen en nieuwjaars rolletjes over, die gaan we vandaag maar is opmaken.Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Gesloten