Dorus

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Wolter

Re: Dorus

Bericht door Wolter »

Ha ha waar een pup wel niet goed voor is :klappen:
Is dorus wel rustig als hij naar kinderen rent of springt hij heel erg tegen ze op?

Ik hoop dat alles goed is met z'n urine....

Barbara

Bericht door Barbara »

Ik hoop dat er niets aan de hand is met Dorus! Niet makkelijk om plas op gevangen! Tara hurkt altijd zo laag, lijkt me lastig een bakje onder te krijgen. Of tilt Dorus al netjes zijn poot op?

Leuk dat door Dorus, Baukje en Stijnke ook meer met kinderen in contact komen! Zal wel heel normaal zijn voor een pup dat ze alle honden en mensen leuk vinden. Of hoort dit vooral bij smouzen?!

Pootje van Tara voor Dorus!!

Martine

Bericht door Martine »

Barbara schreef:Tara hurkt altijd zo laag, lijkt me lastig een bakje onder te krijgen. Of tilt Dorus al netjes zijn poot op?
In de achtervolging met een grote soeplepel in de aanslag... :grijns:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Barbara

Bericht door Barbara »

Aha! Dat is de truc!

Maureen

Bericht door Maureen »

Hij tilt nog niet echt zijn poot op, maar hurkt ook niet zo diep als een teefje. Zolang hij zelf niet probeert te kijken wat je doet, is het best makkelijk opvangen...
De DA belde vanavond: ze was bijzonder tevreden over de resultaten.
We hadden 5 plasjes opgevangen en bij vier was de urine zelfs veel beter geconcentreerd dan ze wilde zien. De vijfde was goed genoeg, maar minder dan de andere vier. (Dat was die van na de boswandeling, toen had hij flink staan drinken, maar stopte toen ik hem riep.)
Kortom: als-ie te fanatiek staat te slobberen is het voldoende om hem even te onderbreken om overstromingen te voorkomen.
Het water weghalen nadat hij een portie gedronken heeft doen we liever niet vanwege Baukje en Stijnke. Hij leert wel zelf maat houden :)
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Trix

Bericht door Trix »

Vroeger dronk mijn hond "Junior" nauwelijks , ik kan je vertellen dat toen ook heel lastig was.
Elke dag met een spuitje in de aanslag om hem bij te wateren.
Ook weet ik nog het moment dat Junior voor het eerst als een kereltje ging plassen, het stormde toen nog al ,en ja ,....hij viel om .
Erg komisch , maar het heeft toen wel heel lang geduurd voordat hij altijd als een ventje ging plassen.
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Kijk Maureen, dat zijn de antwoorden die we graag lezen :thumbsup: mannetje met gewoon leren dat er echt wel de hele dag een bak drinken voor hem staat :ja: Fijn gevoel dat er niks aan de hand is :cheer:
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Maureen

Bericht door Maureen »

Wel sneu voor "Junior" :( .
Maar zeker een opluchting dat er met Dorus niks aan de hand is. :ja:
Gisteren heeft hij ook weer flink zijn best gedaan op de cursus. Zitten en af in een hoepel, speeltje zoeken onder (sorteer)dakjes, meelopen zonder trekken, aandacht en racen door een tunnel. En niet met Sara duvelen. Onze juf wil liefst een hele puppycursus (16 lessen) in 6 lessen stoppen. :hihi:
Met Sara gaat het ook goed. Ze is nog steeds heel bewegelijk en actief, maar is ook erg goed in luisteren en aandacht. Ze leert graag en als we teveel stil staan verveelt ze zich. Net als Dorus. We gaan dan gewoon wat oefeningen herhalen en ietsje moeilijker maken en even spelen tussendoor. Dan vervelen ze zich niet.
Maar na een les van een uur zijn ze dan wel helemaal uitgeteld en tevreden.
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Erna

Bericht door Erna »

Mooie uitslag van Dorus zijn urine. :thumbsup:
Lisa drinkt niet vaak, maar wel veel. Als ze te lang drinkt hoef ik alleen maar haar naam te noemen en stopt ze met drinken.
Urine opvangen bij Lisa lukt bijna niet, ze knijpt hem gewoon af en zet de kraan dicht.
Urine opvangen bij teefjes is lastiger dan bij reuen omdat een teef zo dicht bij de grond plast.
Als niets helpt kan een pluk watten uitkomst bieden. Leg de watten snel onder de hond en knijp de watten daarna uit bover een bakje. Niet zo fris, maar kan wel helpen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

Gelukkig geen punt bij Dorus......
Hij reageert ook al goed als zijn naam genoemd wordt wanneer hij wat lang staat te drinken. Het komt al niet zoveel meer voor.
Maureen

corrie

Bericht door corrie »

Fijn dat met Dorus alles in orde is. Ik let er nooit op hoeveel de honden drinke. Elke ochtend wordt de bak geleegd en helemaal gevuld. Ik weet wel dat Hieke meer lebbert dan Jutte.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Het gaat pas opvallen als zo'n bak meerdere keren helemaal leeg zou zijn, Corrie.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Barbara

Bericht door Barbara »

Dank Erna, goede tip met die watten! Ik hoop dat ik het niet toe hoef te passen maar is zeker handig! :thumbsup:

Maureen

Bericht door Maureen »

Zeker een goede tip Erna!
Gelukkig ziet het er naar uit dat we hem niet nodig zullen hebben.
Dorus doet het prima op de hoeveelheid die hij nu drinkt en vergeet hij te stoppen met drinken, dan helpen we hem even herinneren :)
Het viel bij ons op doordat hij ineens weer in huis begon te plassen en de urine er als water uitzag.....

Gisteravond was onze laatste les. Lies was mee om te kijken. Zij gaat in januari weer verder met lessen, want op woensdagavond moet ik werken. Tegen die tijd zal het wel lukken met het gebroken vlerkje. Dat zal dan wel een heel eind aan elkaar zitten.
Na de les hebben we even de tijd genomen om Dorus en Sara te laten stoeien. Dikke pret samen. Maar Dorus zet wel heel gehaaid zijn grotere gewicht in om de baas over zijn zus te spelen.
Sara weegt nu 2,9 kg en Dorus 5,45 kg. Dat is best een flink verschil.
Maar ze laat zich niet zomaar op haar kop zitten en ze hadden dikke pret samen.
Ze doen ook niet voor elkaar onder op de les. En de andere pups uit ons groepje renden ook allemaal met groot plezier door de tunnel naar hun bazen, deden hun best met opletten en niet trekken en kunnen keurig zit en af.
Maureen

Erna

Bericht door Erna »

Leuk dat Dorus en Sara nog een poosje met elkaar konden spelen.
Is Sara zo'n kleintje? Dorus is bijna twee keer zo zwaar.
En allemaal door de tunnel, mochten ze behendigheid gaan doen dan is dat geen enkel probleem meer.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Trix

Bericht door Trix »

Jeetje wat een groot verschil in gewicht.
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Barbara

Bericht door Barbara »

Gefeliciteerd met het puppy diploma! Wat een flinkert blijft Dorus! Tara woog vorige week woensdag 4,6 kilo. Ze blijft een matige eter. Nu ik weet dat zij in ieder geval zwaarden dan Sara en Gijsje is maak ik me geen zorgen! Op de club is ook een weegschaal. Wist ik niet totdat ik vorige week na de cursus even binnen het diploma kreeg. Ze veranderd nu zo! Is ook al een stuk lichter aan het worden! Enenmale lekker hoog op de poten.

Hebben jullie nog wat van Balou, Lilly en Stijn ( ben even zijn nieuwe naam kwijt) gehoord? Ik weet wel dat Gerie Lilly bij de cursus ziet. Ben benieuwd hoe het met hen en de baasjes gaat!

Nu hopen dat het vlekje :hihi: van Lies voorspoedig hersteld!

Maureen

Bericht door Maureen »

Erna schreef:Leuk dat Dorus en Sara nog een poosje met elkaar konden spelen.
Is Sara zo'n kleintje? Dorus is bijna twee keer zo zwaar.
En allemaal door de tunnel, mochten ze behendigheid gaan doen dan is dat geen enkel probleem meer.
Sara was bij de geboorte al de kleinste van het spul, op de voet gevolgd door Lilly en Gijsje. Terwijl Dorus juist de zwaarste van het spul was, op de voet gevolgd door Sallie (Stijn). Tara, Balou en Kobus zaten er tussenin. Kobus dichter bij de kleine dames en Tara en Balou dichter bij de grote heren.
Sara is dus nog steeds een kleintje. Maar ze eet goed en is ook echt niet mager. Wel heel actief en bewegelijk.
Bij Stijnkes vorige nest hadden we ook zo'n verdeling: twee grote (Maartje en Bobbie), eentje middengewicht (Moos) en twee kleintjes (Booster en Pippa). De twee kleintjes waren met ca. 8 maanden nog steeds een maatje kleiner. Maar wel (net) binnen de maat volgens de standaard tijdens de RITS. De middelste was meer naar de grote twee toe gegroeid.
We zullen zien hoe dit spul uitpakt :smile:
Maureen

Erna

Bericht door Erna »

Ja wat een verschil in gewicht hé. Maar allemaal even smouzig. :jeah2:
Bij Lisa haar viertal was Roef (182 gr.) de lichtste. hij en Siem zijn beiden iets groter dan Lisa, Mous-Saar is iets kleiner en Pien-Elza is in het nest al langzamer gegroeid dan haar broers en zus en is een kleintje gebleven.
Bij onze KC kom ik regelmatig Sjors tegen, een klein teefje dat maar half zo groot is als Lisa.

Wolter

Bericht door Wolter »

Met Lily gaat het ook goed hoor! Ze heeft een heel gezellig baasje en is nog steeds een lief hondje!
Ze is ook niet echt heel zwaar in vergelijking met Kobus.
Wij zitten niet in dezelfde groep op cursus omdat Kobus nogal snel afgeleid is en helemaal als hij Lily ziet.

Het is wel leuk he dat dorus en Sara elkaar ook nog vaak zien... Zo zie je ze toch een beetje opgroeien

Gesloten