Dorus

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Trix

Re: Dorus

Bericht door Trix »

Super , dank je wel. :thumbsup:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Erna

Bericht door Erna »

Bah, gebeten Nienke. Gelukkig valt het mee. Maar leuk is anders.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

Dorus gaat zich steeds vrijer voelen in het bos. Hij kent er al aardig wat vaste wandelaars met hun honden en weet welke hij stralend kan gaan begroeten en bij wie hij zich een beetje moet inhouden.
Vanmiddag liep hij een levensgrote Airedale terriër uit te dagen voor een rondje rennen. Die vond dat helemaal geweldig en hoewel het verder een enorme lomperik kan zijn, is hij met pups heel behoedzaam.
Maar het bijzonderst vind ik, dat hij bij ieder groepje kinderen precies naar het kind toeloopt, dat helemaal gek is van honden. Zelfs al weten ze dat zelf soms nog niet eens. Vanmiddag kwamen er drie jongens aan van een jaar of 9 schat ik. Dorus hoorde hun stemmen en was meteen alert. Zodra hij zag waar ze waren, liep hij op een van de drie af en wond het manneke helemaal om zijn pootje. Hoewel het jongetje niet echt wist hoe hij het moest interpreteren, was hij duidelijk blij met Dorus zijn aandacht. Durfde wel een brokje te geven en te aaien en even later ook Stijnke gedag te zeggen op dezelfde wijze.
Volgens zijn vriendjes bleef hij veel te lang bij de honden en eentje riep: "Zeg daarvoor zijn we hier niet gekomen!" Waarop hij vond:" Maar als ik dit nu leuker vind, kan ik dat toch gewoon doen?" En even later liepen ze alle drie tussen de honden en met een bal te gooien voor de Airedale, die ook dat helemaal geweldig vond. Dorus er vrolijk tussendoor huppelend.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Erna

Bericht door Erna »

Wat leuk Maureen, ik zie het helemaal voor me.
Dorus wind ook al iedereen om zijn pootje. Gezellig zo met de jongens.
Grappig Dorus met een Airdale, wat een maatverschil.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Trix

Bericht door Trix »

Leuk die ventjes, ik schat in dat de moeder van dat ene ventje op dit moment gek wordt omdat haar zoontje nu ook een smous wil. :grijns:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Maureen

Bericht door Maureen »

Nou ja, die Airedale vond hij ook wel aardig :grijns: (ik weet niet waar z'n moeder blijer van wordt :hihi: )
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Maureen

Bericht door Maureen »

Gisteravond mocht ik met Dorus lessen in plaats van Lies. Maakte hem niet veel uit geloof ik.
Zolang we maar niet vlak naast Sara gaan staan, want dan kunnen ze allebei een stuk moeilijker opletten :grijns:
Zitten, meelopen zonder trekken en komen als hij geroepen wordt is een makkie. Gekke geluiden en paraplu's zijn niet eng. En lopen over een (liggende) ladder is ook niks aan. Vindt Dorus. Maar gaan liggen in nat en ijskoud gras vond hij toch geen goed plan.
Ik ook niet. Gelukkig was het alleen om de oefening uit te leggen en mogen we er eerst gewoon thuis op oefenen waar het warm en droog is.
Vrijdag had hij trouwens zijn laatste prik geïncasseerd. Onze grote vriend weegt al 4,6 kg. Hoewel....dat was vrijdag. Het zal intussen vast alweer meer zijn.
Verder hadden we vandaag Smouzendag in het bos: Baukje, Stijnke en Dorus kregen versterking van Dirk en op het eind ook nog even Spencer (uit Utrecht).
Maureen

loes

Bericht door loes »

Spencer ? :scratch:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Maureen

Bericht door Maureen »

Teefje. Misschien schrijf je het Spenser????
Vrij klein teefje, mocht niet mee gefokt worden omdat ze als jonge hond voedselallergie had. Inmiddels eet ze geloof ik weer gewoon.
Maureen

loes

Bericht door loes »

Stamboomnaam Serena, ruim 5 jaar.
H K Jelle 13-5-2004

Barbara

Bericht door Barbara »

Leuk dat je ook een keer les met Dorus hebt gedaan. De aanleiding is natuurlijk minder leuk :grijns: . Ik snap dat Dorus graag naar Sarah wil. Dat zou Tara ook wel hebben. Lekker spelen!

En wat leuk die puzzel! Knap hoor van Kobus! Ik ga me daar ook een in verdiepen. Leuk dat al jullie honden er plezier in hebben het te doen.

En super dat er kids zijn die fijn met Dorus willen spelen. Aan kids heeft Tara geen tekort. Overspoelt door kinderen op het schoolplein. Wat vindt ze dat heerlijk al die aandacht! Vriendjes van Wouter worden ook minder snel in de voeten gebeten. Gelukkig maar!

Maureen

Bericht door Maureen »

Dat van die voeten is wel heel fijn, dan houdt ze haar speelmakkertjes tenminste :hihi:
Voor die puzzels zou je op de puppycursus misschien ook kunnen vragen of er mensen zijn van wie je er eens eentje kunt lenen om te kijken of Tara ze leuk vindt.
Ik vermoed van wel, want ze is nieuwsgierig genoeg en geeft ook niet zo snel op.
Wij hebben weleens geruild met iemand van de club en ook iemand uit het bos. Dan hebben ze eens een andere uitdaging en zijn nog blijer als hun eigen puzzel na een poosje weer terug is. :)
Maureen

Barbara

Bericht door Barbara »

Goed idee! Volgende week laatste cursusdag. Dan weer in het nieuwe jaar. Eline kan wel een speeltje maken met lapjes waarin snoepjes zitten. Dat zal Tara zeker leuk vinden. Heb al vilt in huis gehaald.

Maureen

Bericht door Maureen »

Handig een handige dochter! Daar gaat Tara vast van genieten.

Lies was vandaag met Dorus bij de DA.
Gisteravond vroeg was hij ineens enorm aan het drinken en liep natuurlijk in de loop van de avond ook weer leeg. Maar later in de avond was het weer over en hij sliep uitstekend. Vanochtend actief, levendig en helemaal zijn gewone zelf. En dan tussen de middag ineens weer flink aan het slobberen en een uurtje later enorm aan het plassen.
Vanmiddag bij de DA geweest, die bevestigde wat wij ook zagen: hij ziet er kerngezond uit, ontwikkelt zich prima, is levendig en alert, heeft geen koorts of rare plekken en eet met smaak. Alleen was de urine wel heel erg waterig. Dat klopt dan weer met het vele drinken, maar is toch niet helemaal gewoon.
Ook vanavond heeft hij niet meer extreem gedronken en heerlijk liggen slapen na het spelen.
Nu mogen we 6x urinemonsters verzamelen op 1 dag. 2x 's ochtends, 2x 's middags en 2x 's avonds. Dat kunnen we dan maandag inleveren voor verder onderzoek.
Het schijnt weleens voor te komen dat pups even niet precies weten hoeveel ze moeten drinken om hun dorst te lessen en dan veel teveel drinken, maar we willen liever zeker weten dat er niks gaande is.
Maureen

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Jeetje, das ook wat... Hmm nou maar hopen dat het inderdaad alleen aan de slobberpartijtjes ligt. Eigenlijk grappig, je gaat er van uit dat een hond gewoon drinkt, dat het vanzelf gaat. Maar teveel drinken gaat dan ook vanzelf... Malle man, het zal vast niks bijzonders zijn :(:)
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Guusje deed dat als pup.
Die had een ongeremd gedrag wat drinken betrof.
Dronk zo een hele bak leeg, en liep dan natuurlijk zelf ook weer leeg.
Ben toen bij haar gebleven als ze ging drinken en als ik vond dat het genoeg was, nam ik de drinkbak weg om die een poosje later weer neer te zetten.
Tot een uur of 8 's avonds bleef de drinkbak staan en voor de nacht haalde ik hem weg.
Het gedrag is nooit meer teruggekomen.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Maureen

Bericht door Maureen »

Dorus begon na onze boswandeling ook weer flink te tanken. Maar toen ik hem riep, liet hij de bak voor wat die was en vertrok voor een flinke dut naar de bench. Hij is nog niet weer aan het slobberen gegaan.
Stijnke onderbreken we ook weleens als ze "vergeet" dat de bak niet leeg hoeft. We hoeven de bak niet eens weg te halen.
We houden het goed in de gaten. Als het alleen maar gedrag is, is het nog prima af te leren.
Maureen

loes

Bericht door loes »

Fija is ook zo'n doorlebberaar. Daar zeg ik ook wel eens, dat het wel genoeg is. Ook zijn er honden waar het eerder aangeleerd is, die krijgen te pas en te onpas water onder hun neus gehouden.
H K Jelle 13-5-2004

Maureen

Bericht door Maureen »

Gelukkig heeft hij vanavond wel flink gedronken, maar niet extreem en dus ook flink geplast, maar ook weer niet extreem.
Met Fija en Guusje als illustere voorgangsters heb ik goede hoop dat het alleen maar dit is. Hij blijft actief, alert, goed eten etc.
We willen het water niet weghalen, omdat Baukje te bescheiden is om te vragen en wel haar drinken nodig heeft.
Stijnke gaat wel demonstratief in een lege bak staan rammelen als ze echt dorst heeft, maar Baukje blijft er alleen stilletjes bij zitten of staan.
Dorus afremmen is waarschijnlijk handiger en hopelijk ook het enige dat nodig is...
Maureen

Maureen

Bericht door Maureen »

Vandaag zijn we plasjes aan het opvangen van Dorus.
Eigenlijk is het geslobber al een stuk minder omdat we hem gewoon roepen als hij erg bezig is. Maar voor de zekerheid......
Hij vond ons gedoe met het bakje wel erg interessant de eerste twee keer, maar intussen boeit het niet meer zo en plast hij er netjes in.

Gisteren in het bos had hij weer een paar kinderen gespot naar wie hij eigenlijk heel graag toe wilde. Ze waren net iets te ver weg om alleen te gaan, maar zodra ik mij in hun richting begaf, rende hij stralend voor me uit. En ja hoor, ze vonden hem erg leuk en liepen naar hartenlust aaien uit te delen en durfden ook wel brokjes te geven. Toen arriveerden ook Baukje en Stijnke voor hun portie :grijns: hoewel zij eigenlijk niks met kinderen hebben normaal gesproken. Maar dankzij Dorus komen ze nu ook heel gezinsvriendelijk over.
Maureen

Gesloten