Belevenissen van Stijnke
Re: Belevenissen van Stijnke
Wow , wat een goed idee om zoiets op te starten. Lekker relax en gezellig .
Het verhaal van Baukje heb ik idd in het clubblad gelezen . Goed dat ze met de brace dan nog redelijk uit de voeten kan.
Is dat SBB in Zeist ?
Het verhaal van Baukje heb ik idd in het clubblad gelezen . Goed dat ze met de brace dan nog redelijk uit de voeten kan.
Is dat SBB in Zeist ?
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Nee, in Nieuwegein bij K.V.Nieuwegein. Daar hebben we gewoond voor we naar Zeist gingen..........
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
http://www.kcpampus.nl/?page_id=615&postTabs=4
Lijkt het hier een beetje op Maureen.
Bij ons worden er eind dec. twee workshops gehouden die in een mum van tijd vol zaten.
De nieuwe cursus begint in januari.
Weet niet of het iets voor Lisa is. Lijkt me wel leuk maar heb geen idee of Lisa op afstand te sturen is.
Bij de flyball lukt dat natuurlijk wel, maar dat is maar één baan op en neer.
Dit is natuurlijk veel afwisslender en ook geschikt voor de al wat oudere hond. Lisa haar jaren zullen straks ook gaan meetellen, hoewel ze nu nog voluit voor het flyballspelletje gaat.
Lijkt het hier een beetje op Maureen.
Bij ons worden er eind dec. twee workshops gehouden die in een mum van tijd vol zaten.
De nieuwe cursus begint in januari.
Weet niet of het iets voor Lisa is. Lijkt me wel leuk maar heb geen idee of Lisa op afstand te sturen is.
Bij de flyball lukt dat natuurlijk wel, maar dat is maar één baan op en neer.
Dit is natuurlijk veel afwisslender en ook geschikt voor de al wat oudere hond. Lisa haar jaren zullen straks ook gaan meetellen, hoewel ze nu nog voluit voor het flyballspelletje gaat.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Zo te zien is er wel enige overeenkomst, maar wij gebruiken geen hoepels zoals die en je hoeft ook niet op afstand te werken.
Wij gebruiken juist wel hordes, maar in de laagste stand. De hond hoeft dan niet te springen, maar moet wel zijn poten goed optillen. Hierdoor blijven ze zich beter bewust van hun achterkant en blijven die dan ook beter gebruiken.
Het vooruitsturen kan bij de SBB natuurlijk ook en je kunt het er prima oefenen, maar het hoeft niet en er zit ook geen enkele vorm van competitie in. Daarvoor zijn de deelnemers te verschillend.
Maar die workshop bij jullie ziet er ook leuk uit en zeker geschikt voor oudere honden die wat minder belastbaar worden, maar nog wel graag met de baas een spelletje doen.
Wij gebruiken juist wel hordes, maar in de laagste stand. De hond hoeft dan niet te springen, maar moet wel zijn poten goed optillen. Hierdoor blijven ze zich beter bewust van hun achterkant en blijven die dan ook beter gebruiken.
Het vooruitsturen kan bij de SBB natuurlijk ook en je kunt het er prima oefenen, maar het hoeft niet en er zit ook geen enkele vorm van competitie in. Daarvoor zijn de deelnemers te verschillend.
Maar die workshop bij jullie ziet er ook leuk uit en zeker geschikt voor oudere honden die wat minder belastbaar worden, maar nog wel graag met de baas een spelletje doen.
Maureen
De workshops zaten binnen een mum vol.
Gisteren kon je voor het nieuwe seizoen voor een cursus inschrijven, en nu heb ik Lisa zowel voor de flyball opgegeven en voor hoopers. Ik wil het gewoon een cursus proberen. Deze cursus valt voordat de trainingen van de flyball beginnen.
Heb voor de zondagochtend gekozen, lijkt me in de winter prettiger dan dinsdagavond.
Ben heel benieuwd, als Lisa en ik het leuk vinden kunnen we hier mee doorgaan als de flyball niet meer lukt als Lisa ouder wordt.
Gisteren kon je voor het nieuwe seizoen voor een cursus inschrijven, en nu heb ik Lisa zowel voor de flyball opgegeven en voor hoopers. Ik wil het gewoon een cursus proberen. Deze cursus valt voordat de trainingen van de flyball beginnen.
Heb voor de zondagochtend gekozen, lijkt me in de winter prettiger dan dinsdagavond.
Ben heel benieuwd, als Lisa en ik het leuk vinden kunnen we hier mee doorgaan als de flyball niet meer lukt als Lisa ouder wordt.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik ben ook heel benieuwd!
(Maar je schrijft vast tegen die tijd wel over jullie ervaringen
)
Het is heerlijk als er nog iets leuks te doen is als Lisa het Flyballen niet meer kan bolwerken. Na jarenlang plezier in samen sporten, wil je dat niet zo gauw helemaal opgeven en dan kan zoiets een prima tussenstap zijn voor het echt tijd wordt voor pensioen
Maar zover is het nog niet.
(Maar je schrijft vast tegen die tijd wel over jullie ervaringen
Het is heerlijk als er nog iets leuks te doen is als Lisa het Flyballen niet meer kan bolwerken. Na jarenlang plezier in samen sporten, wil je dat niet zo gauw helemaal opgeven en dan kan zoiets een prima tussenstap zijn voor het echt tijd wordt voor pensioen
Maureen
Jeetje Maureen , wat ben jij altijd nog laat op

Jolanda en Trix
- e kuilboer
Lijkt me ook leuk om een extra cursus te gaan doen zoal flyball, de smousjes zien er altijd zo enthousiast uit dan. Eerst maar s een keer met een puppycursus beginnen. Als de pup er is dan he
Inderdaad Maureen, lange dagen
Inderdaad Maureen, lange dagen
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
ik zal er vast wel eens over schrijven Maureen. de cursus begint op 11 januari en het zijn acht lessen.
Ellen het ik leuk om je in van alles te orienteren.
In Purmerend zt Waterland, het is misschien leuk om daar eens naar een flyballwedstrijd te gaan kijken. De wedstrijdkalender voor volgend seizoen is nog niet beschikbaar, maar tzt wil ik de datum wel doorgeven.
Ellen het ik leuk om je in van alles te orienteren.
In Purmerend zt Waterland, het is misschien leuk om daar eens naar een flyballwedstrijd te gaan kijken. De wedstrijdkalender voor volgend seizoen is nog niet beschikbaar, maar tzt wil ik de datum wel doorgeven.
- e kuilboer
Dat lijkt me leuk Erna! Ik hoor het van je

Groetjes Maarten en Ellen
Het scheelt vaak wel een boel als je je eigen forumtijd op wintertijd zet, maar idd; Maureen is een nachtbraker! (Hier nog een overigens; 's-ochtends ben ik niet veel waard...)Waterstier schreef:Jeetje Maureen , wat ben jij altijd nog laat op![]()
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Tja, weinig aan te doen. Ik kan wel in mijn bed gaan liggen, maar dan slaap ik niet en lig me eraan te ergeren dat ik nog niet slaap. Na jaren frustratie en knokken tegen mijn slaapritme, heb ik besloten om me in ieder geval niet meer te ergeren en gewoon te gaan slapen als ik slaap heb. (Behalve als ik dan net aan het werk ben
). Als ik genoeg korte nachten gehad heb, krijg ik wel een keer eerder op de avond slaap en haal dan een stukkie in.
Maureen
Hier nog zo'n nachtbraker. 
Stijnke was vannacht wel erg van slag doordat we ineens na het laatste rondje allebei vertrokken. Aan Baukje en Dorus was het iets minder te merken. Maar Stijnke is de baas van het spul en die taak neemt ze erg serieus. Als er dan iets anders is dan anders, is ze van kop tot staart helemaal waakzaam.
Ze was echt wel een kwartier helemaal hyperdepiep toen we weer thuis waren.
Dorus deed nog een plas in de tuin en wilde alleen maar naar boven voor zijn nachtrust en sliep door tot 8.00u. En dankzij de exercitie met het beneden slapen voor de pups, was Baukje ook niet van slag toen Lies niet mee naar boven kwam (zij dommelde in haar stoel).
Maar voor Stijnke was dat wel gek, dus die moest echt even haar draai vinden.
Nou ja, vannacht gaat alles weer zoals het hoort. En we gaan straks ook met z'n allen naar het bos. Dan kunnen ze alle spanning die er eventueel nog zit mooi eruit lopen.
Ze was echt wel een kwartier helemaal hyperdepiep toen we weer thuis waren.
Dorus deed nog een plas in de tuin en wilde alleen maar naar boven voor zijn nachtrust en sliep door tot 8.00u. En dankzij de exercitie met het beneden slapen voor de pups, was Baukje ook niet van slag toen Lies niet mee naar boven kwam (zij dommelde in haar stoel).
Maar voor Stijnke was dat wel gek, dus die moest echt even haar draai vinden.
Nou ja, vannacht gaat alles weer zoals het hoort. En we gaan straks ook met z'n allen naar het bos. Dan kunnen ze alle spanning die er eventueel nog zit mooi eruit lopen.
Maureen
Ach ja... de dingen horen nu eenmaal te gaan zoals het hoort...
Die malle nachtelijke uitstapjes en dan met een enge geur thuiskomen...tss tss 't is toch wat.

Die malle nachtelijke uitstapjes en dan met een enge geur thuiskomen...tss tss 't is toch wat.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Precies Jeanette!
Smouzen zijn net honden, hè?
Maureen
Ach die Stijnke. Hoop dat de wandeling jullie allemaal goed heeft gedaan. Het was heerlijk weer.
Hoe is het met Lies? Is de arm een beetje pijnvrij te houden?
Hoe is het met Lies? Is de arm een beetje pijnvrij te houden?
Stijnke en Baukje mochten gisteravond samen met mij gaan Balansen.
Geen punt vonden de dames. Sommige "kunsten" deden ze gewoon samen, en bij de andere oefeningen wachtten ze keurig op elkaar. Voor Baukje heel gewoon, maar Stijnke is meestal heel jaloers en zet een flinke keel op als ik met Baukje bezig ben. Gisteravond toch niet. Ze gedroeg zich echt heel netjes. Misschien omdat ze op het veld wel vlakbij me mocht blijven en niet aan de kant hoefde. We mochten een paaltje meenemen en ter plekke om de beurt even aan de paal en dan weer even een oefening. Dat scheelde een hoop heen en weer lopen en zo hoefde Lies niet in de kou stil te staan om als paaltje te fungeren
.
Geen punt vonden de dames. Sommige "kunsten" deden ze gewoon samen, en bij de andere oefeningen wachtten ze keurig op elkaar. Voor Baukje heel gewoon, maar Stijnke is meestal heel jaloers en zet een flinke keel op als ik met Baukje bezig ben. Gisteravond toch niet. Ze gedroeg zich echt heel netjes. Misschien omdat ze op het veld wel vlakbij me mocht blijven en niet aan de kant hoefde. We mochten een paaltje meenemen en ter plekke om de beurt even aan de paal en dan weer even een oefening. Dat scheelde een hoop heen en weer lopen en zo hoefde Lies niet in de kou stil te staan om als paaltje te fungeren
Maureen
-
Barbara
Wat fijn dat je weer met Stijnke aan de slag kan! En super dat je 2 honden kan handelen! Multitasken!
Vervelend dat je moeilijk in slaap komt! Daar heb ik zelden last van. Val meestal in slaap bij het tv kijken...
je kan dan wel lekker bijlezen op net forum!
Tara doet het goed op de cursus maar is ook wel ongeduldig. Ik heb 45 minuten les. Zal vanavond wel lekker fris zijn
als het maar niet regent vind ik het best!
Vervelend dat je moeilijk in slaap komt! Daar heb ik zelden last van. Val meestal in slaap bij het tv kijken...
Tara doet het goed op de cursus maar is ook wel ongeduldig. Ik heb 45 minuten les. Zal vanavond wel lekker fris zijn
Precies, lessen in de regen is niet geweldig. Wij hebben tot nu toe geluk gehad en het droog gehouden.
Maureen