Dorus

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Maureen

Re: Dorus

Bericht door Maureen »

Zo is het helemaal!
Hoe eerder los, hoe beter. We kunnen het niet vaak genoeg zeggen/schrijven.
Dorus had vanavond weer les met Lies. En Jacqueline was er natuurlijk ook met Sara. Liefst hadden ze met z'n tweeën de boel op stelten gezet, maar uiteindelijk deden ze goed hun best tijdens de les.
Ik kan niet dicht in de buurt kijken, want dan let Dorus niet goed op Lies. Vooral niet als ik met Stijnke en Baukje langs de kant sta, dus wij zaten een eind verderop achter een scherm. Na zijn les gaat hij lekker in de bench in de kantine een tukje doen onder toeziend oog van een vriendin, terwijl Lies en ik met Baukje en Stijnke aan het lessen zijn.
Na de les kwam ik binnen en lag meneer heerlijk te slapen, maar nog geen twee tellen later had hij Stijnke geroken en stond te jodelen tot ze kwam.
Sara is nog steeds een flink stuk kleiner dan Dorus, maar maakt dat geheel goed in energie. Wat een stuiterballetje! Ze lijkt op haar halfbroer Maarten/Booster en Stijnke zelf is ook nog steeds een stuiterend monstertje. Vergeleken bij haar is Dorus soms de rust zelve.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Maureen

Bericht door Maureen »

Erna schreef:
Stella schreef:klein plaatje in mijn album......
Leuk Maureen, hij heeft een en al aandacht voor je.
Tja, ik maak de foto, dus deze aandacht is voor Lies. Maar gelukkig kan hij mij ook zo aan zitten kijken. :hihi:
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Maureen

Bericht door Maureen »

Dorus mocht vanavond voor de tweede keer even puzzelen. Hij is net zo'n puzzelaar als zijn moeder: fanatiek ertegenaan. Niet meteen opgeven en als het niet van de ene kant lukt, dan gewoon andersom proberen.
Hij krijgt nog niet de moeilijkste versie, en een deel kan ook nog niet omdat hij nog te klein is, maar leuk vindt hij het wel.
En Stijnke ook, want ze mogen om de beurt. Baukje was al boven en heeft het niet gehoord, anders had ze vast ook paraat gestaan. Misschien morgen eens even met z'n drieën. Van Baukje kan Dorus beter afkijken, want die gaat wat bedachtzamer te werk dan Stijnke. Ze staan echt op elkaar te letten.
Maureen

Trix

Bericht door Trix »

Maureen, wat moet ik mij bij een puzzel voorstellen .?
Zo een etensbak waarbij ze moeite moeten doen om de brokken er uit te krijgen ?
:scratch:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Maureen

Bericht door Maureen »

Nee het is iets uitgebreider.
Deze is een plank die ietsje schuin staat, met verschillende mogelijkheden om een voertje in te verstoppen dat de hond er zelf uit kan halen.
Een dekseltje dat hij gewoon opzij kan draaien met neus of poot en er dan het voertje uit halen, een blokje dat hij eruit moet trekken waar een voertje onder zit, een plankje dat hij omhoog moet schuiven om er het voertje onder vandaan te krijgen en een serie houten rolletjes die omhoog gerold moeten worden om drie voertjes tevoorschijn te toveren. En een deel van die rolletjes kan ook nog geblokkeerd worden met twee houtjes die er dan eerst uitgetrokken moeten worden om bij de voertjes te kunnen komen.
Stijnke werkt meestal in sneltreinvaart van rechts naar links alle mogelijkheden af. Baukje gaat rustig ergens beginnen waar ze zin in heeft en maakt dan in rustig tempo alle mogelijkheden af.
Dorus heeft gisteren het blokje eruit gehaald, het dekseltje opzij gedraaid en op geheel eigen wijze een voertje achter een klein deel van de rolletjes vandaan gehaald. Alle rolletjes is nog te zwaar voor hem. '
Ik heb ook nog een puzzel met een draaischijf en blokjes die eerst verschoven moeten worden voor ze eruit getild kunnen worden. Ook die kan van makkelijk tot moeilijk. Stijnke kan de moeilijkste versie (3: blokjes én draaischijf), Baukje versie 1 en 2 (blokjes of draaischijf) en Dorus heeft deze nog niet gedaan.
Eens kijken of ik er een zinnige foto van kan maken.....
Maureen

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Filmpje! Lijkt me ontzettend leuk om te zien :ja:
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Nienke

Bericht door Nienke »

loes schreef:Ik kreeg vroeger heel vaak een compliment vooral van ruiters en trimmers die ook heel anders gewend waren.
Na mijn ervaring vanochtend tijdens het hardlopen kan ik het belang hiervan ook benadrukken. Ik liep rustig op een voetpad in een park waar ook veel hondenmensen komen en ook veel hardlopers dus. Komt er een man met mobiel en hond van de andere kant op mij af, hond aan de lijn. Mooie hond om te zien maar kwam recht naar mij toe en beet in mijn been. Gelukkig niet doorgebeten, wellicht een enthousiaste begroeting, maar leuk is anders. Hopelijk kunnen wij dat gedrag bij ons toekomstig hondje door goed trainen vermijden.
Groet,
Nienke

Olli Timmie van Abtswoude - 27-08-2015
Amber Moos x Frey Abel

https://instagram.com/timmie_smoushond/

https://instagram.com/nienkej3/

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

He bah Nienke, dat is echt vervelend zeg! Daar heb ik ook zo'n hekel aan, die happende honden... Jeetje, sterkte joh!
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Wat zie die hardloper?
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Trix

Bericht door Trix »

Zie je , daar heb je die rot Telefoon weer, hoe kan je dan ook Telefonisch hardlopen met je hond.misschien een naar gesprek , de hond voelt dat en reageerde zich op jou af.als je met hond loopt dan hou je toch goed in de gaten hoe hij/zij reageerd als er een hardloper aankomt . Maar goed die rot telefoon breekt overal in., en daar word ik wel eens niet goed van , gelukkig Nienke is het goed afgelopen.

Zo dat lucht op.... :grijns:
Jolanda en Trix

loes

Bericht door loes »

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent.
Als je op een normaal pad/parcours loopt dan mag je verwachten dat mensen op hun hond letten. Ren je in een losloop/speelgebied dan is het opletten aan de trimmer. Maar ook dan is het zaak dat honden zo zijn opgevoed dat ze geen hardlopers aanblaffen/najagen.
We moeten tenslotte een beperkte ruimte met z'n allen delen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Maureen

Bericht door Maureen »

Zo is het maar net Loes.
Samen delen kan best als iedereen een beetje z'n best doet. De een door z'n hond goed op te voeden en de ander door niet in een losloop gebied te rennen als je bang bent voor honden (iets waar ik me altijd aan stoor, mesne die in een losloop gebied gaan lopen of rennen en dan van verre al beginnen te schelden dat je je hond moet vasthouden), een derde door gewoon te bellen als je thuis bent (mee eens Trix!). Het is niet nodig dat je door een hond gebeten wordt en al helemaal niet als die netjes aangelijnd loopt.
Gelukkig liep het voor jou af zonder verwondingen, Nienke. Maar leuk blijft anders.

Een puzzelfilmpje heb ik geen idee hoe ik dat moet plaatsen, maar ik heb wel foto's gemaakt vanmiddag. Moet er even een stel uitzoeken.
Maureen

Maureen

Bericht door Maureen »

Zo. Alvast een paar plaatjes in mijn album gezet.
We hebben ook nog een andere puzzel. Maar nu eerst slapen.....
Loes, als je er ook plaatjes van wilt voor de site, stuur ik je de grote bestanden
Maureen

Trix

Bericht door Trix »

Blakende Dorus , wat gaat dat hard zeg.

Duidelijke foto van de puzzel, ik was al wezen googelen en kwam soort gelijke puzzel tegen.

Ooit zijn wij door een tip (ongeveer 18 jaar geleden) in een hele grote loods met dierenbenodigdheden geweest. Daar verkochten ze werkelijk van alles en ook nog redelijke prijzen. Zowel Jolanda als ik hebben geen idee meer waar dat geweest moet zijn. Volgens ons in de buurt van Nieuw Vennep of Amstelveen.
Heeft iemand enig idee waar dat is geweest, heb al zitten googelen maar kan het niet vinden. :scratch:
Jolanda en Trix

Maureen

Bericht door Maureen »

Geen idee.....al weet ik wel een Smous in Nieuw-Vennep :grijns: , maar diens eigenaren heb ik er ook niet over gehoord. (halfbroertje van Dorus en nakomeling van Martines Bobbie via vaders kant)
Maureen

Martine

Bericht door Martine »

Pfoe, dat was schrikken Nienke... :boeketje:
Waterstier schreef:Zie je , daar heb je die rot Telefoon weer... Maar goed die rot telefoon breekt overal in., en daar word ik wel eens niet goed van...

Laat Fredie het maar niet horen; straks durft ze je niet eens te bellen als jullie pup is geboren... :grijns:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Martine

Bericht door Martine »

Waterstier schreef:een hele grote loods met dierenbenodigdheden
Bij ons in de Velserbroek zit zo'n grote loods met heeeel veel tegen redelijke prijzen...

http://www.spaandermandiervoeder.nl/ove ... derman.htm

Trix

Bericht door Trix »

Oh super Martine dat is dichtbij , ga daar ook wel kijken.
Dank je
Jolanda en Trix

Trix

Bericht door Trix »

Martine schreef:Pfoe, dat was schrikken Nienke... :boeketje:
Waterstier schreef:Zie je , daar heb je die rot Telefoon weer... Maar goed die rot telefoon breekt overal in., en daar word ik wel eens niet goed van...

Laat Fredie het maar niet horen; straks durft ze je niet eens te bellen als jullie pup is geboren... :grijns:
:hihi: , oh jee lieve Fredie ik had het over mobieltjes op straat en in winkels hoor!!!
Jolanda en Trix

Martine

Bericht door Martine »

Waterstier schreef:Oh super Martine dat is dichtbij , ga daar ook wel kijken.
Dank je
:thumbsup:

Maar als je toch deze kant op komt... Hier haal ik altijd Bobbies voer. Omdat ik in de bezorgroute woon, wordt het hier zelfs altijd gratis thuis bezorgd.
Alles puur natuur en in Bobbies geval ook nog biologisch...
(dit is nog dichter bij jullie)

http://www.hondjekoek.nl/

Gesloten