Klets-topic

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Ariënne

Re: Klets-topic

Bericht door Ariënne »

Ja, toch wel heel leuk, Jeanette! :fiets:
:motorrijder: :motorrijder: :motorrijder: :motorrijder: :motorrijder: :motorrijder: :motorrijder: :motorrijder: :motorrijder: :motorrijder: :motorrijder: :motorrijder:
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Ik ben jarenlang, ook nadat zoon van school was, biebmoeder geweest en las ook alle kinder/jeugdboeken. Toch was ik één van de weinigen, maar ik ben dan ook een leesmaniak.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Nog even terugkomend op de papegaai....
Het is heel erg sneu: de papegaai blijkt een week geleden al dood gevonden te zijn bij een boerderij zeker 10 km verderop.
Gelukkig hebben de mensen hem bewaard en las een vriendin van de dochter de vermist-advertentie. Nu weten de baasjes ervan tenminste waar ze aan toe zijn.
Morgen wordt de vriendin 50 jaar. Het feest zal niet groot zijn.
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Weten waar je aan toe bent is het belangrijkste.
Maar wat vreselijk jammer. En wat ver!!!
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Dat is wel heel erg sneu.
Maar inderdaad wel erg fijn dat hij gevonden is.
Onze vorige poes, Knudde, zijn we 'kwijtgeraaakt' . Ze was 15 jr. Zoeken, zoeken, overal briefjes, bellen, vragen.... Nooit gevonden. Zo'n vreselijk lieve vriendelijke kat. Gek hè, ze kan natuurlijk nooit 30 geworden zijn, maar toch is ze in je gedachten nooit echt dood. Waarschijnlijk door een vos of een buizerd gepakt.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Jammer dat de papegaai dood is, maar inderdaad beter om te weten. Je blijft toch zoeken en denken wat er gebeurd kan zijn.
Jeanette wat naar dat je nooit te weten bent gekomen wat er met Knudde is gebeurd. Hij kan ook niet lekker zijn geweest en zich afgezonderd hebben.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Onzekerheid, en blijven zoeken is zo frustrerend. Ook leeft die papegaai niet meer, hij is terecht, en kun je dat hoofdstuk sluiten.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

wubke

Bericht door wubke »

Het is inderdaad beter om te weten. Sneu voor die mensen dat het dier dood is, maar ze hoeven nu niet meer te zoeken. Wij zijn zo diverse katten "kwijtgeraakt" 3 in 2 jaar tijd. Het gerucht ging dat er in de buurt iemand de katten ving en doodmaakte. De hele buurt mistte katten op een gegeven moment. Maar het is blijkbaar heel moeilijk om iets te bewijzen en op te treden daartegen. De kat van een "ander" kan ook heel vervelend zijn, maar om ze nou om zeep te helpen. Maar het blijft heel frustrerend om niet te weten wat er gebeurd is, zeker als de kat al oud is. Je blijft nog heel lang zoeken. Aan de andere kant weet je dat het kan gebeuren als de kat gewoon vrij rondloopt.
Vanmorgen liep hier een heel vreemd klein poesje door de tuin. In de vakantietijd krijg ik daar altijd een naar gevoel bij. Helaas vonden Jules en Siem het beestje zo interessant dat ik niet de kans kreeg het nader te bekijken. Ze koos snel het hazepad, en ik kon het ook niet meer vinden. Te erg geschrokken denk ik, van al die uitbundige aandacht. :crazy:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Erna

Bericht door Erna »

Drie katten in twee jaar, Wubke je zou ze bijna niet meer buiten durven laten lopen. En dat terwijl ze bij jullie zoveel ruimte hebben. Erg hoor zo'n kattenhater in de buurt.
Ik hoop niet dat het kleine poesje is gedumpt voor de vakantie, maar in de buurt woont en alleen maar nieuwsgierig was. Het zal nu niet zo snel meer komen met Jules en Siem in de buurt.
En dan Siem ook nog de paarden plagen, wat een rot hondje is dat. Ik zou hem terug geven aan de fokker. :mrgreen:

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

Haha, dit is wel heel doorzichtig hoor! Dat zou je wel willen, hè Erna? :mrgreen:

Ik kan het me voorstellen.
Toch twijfel ik wel eens of ik een evt pup van Phoebe zal houden ja of nee.

:dog:

of

:dog: :dog:

Erna

Bericht door Erna »

Renate schreef: Toch twijfel ik wel eens of ik een evt pup van Phoebe zal houden ja of nee.
Martijn wil er toch een pup bij houden als Phoebe pupjes krijgt. Volgens mij blijft er bij twijfel altijd een pup bij de fokker. Je bent verkocht als de pups er eenmaal zijn.
Nog steeds jammer dat Pim niet twijfelde.

Groetjes, Erna.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Die Pim weet wat ie wil, Erna. Het lijkt me wel heel moeilijk te accepteren, als je zelf zo graag een pup zou houden. Hopelijk kun jij dat wel en kun je meegenieten van de pups op een afstandje. (Maar hopen dat de mensen een beetje contact wilen blijven houden.) Wie weet komt er nog eens een kleinkind-pupje... (Maar ja, Pim...) :dog:
Renate, ik ben benieuwd wat je zal besluiten!

Al die katten, die verdwenen zijn... Echt erg. Zo'n lieve Knudde van Jeanette en de katten van Wubke. Dat vergeet je nooit.
De vriendin van de papegaai heeft nu wel een grens bereikt en wil er geen dieren meer bij.
De papegaai was gevonden in een vijver bij 'vogelvrienden'. Hij was nog helemaal gaaf, toen ze hem vonden. Ze hadden hem in een kistje met stro gedaan en nog niet begraven.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Het is wel fijn dat de papagaai nog niet begraven was, nu kan het baasje dat zelf doen. Is toch beter af te sluiten op deze manier dan dat je niet weet waar hij gebleven is.

Geen kleinkind van Lisa hier, Lisa moet eerst stokoud worden. Ik denk dat er binnen twee a drie jaar al kleinkinderen zullen zijn. Dan is Lisa pas zes jaar.

Groetjes, Erna.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Maar achter achter kleinkinderen zijn ook leuk !!!! Ik probeer het, dank zij Loes, ook een beetje te volgen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Gisteren zag ik zomaar 7 ooievaars hier achter de bosrand!
En ja hoor: in ons oude buurtje was een baby geboren.
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Was dat kindje zo zwaar?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat weet ik niet... En het was er ook maar eentje, dacht ik.
Maar wel leuk. Zo dicht in de buurt heb ik ze hier nog niet gezien.

Ik weet niet of onze dochters toevallig nog wat te melden hebben! :wink:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Het ooievaarsnest dat we gezien hebben is toch aardig bij jullie in de buurt. Maar daar zaten er geen zeven op. Misschien nog meer nesten in de buurt.
Dochters??? Zou een grote verrassing zijn denk ik. :crazy:

Groetjes, Erna.
Laatst gewijzigd door Erna op 05 nov 2012, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ja, Erna bij Taarlo hebben jullie een jong (?) gezien, (hee mooi die foto!) maar hier, ondanks alle nesten die klaar gezet waren, nog steeds niks.. Het was vast een hele familie.

Het zou wel een zeer grote verrassing zijn als een van de meiden zover was! Ze zijn nog zo jong. Alle drie hebben ze dat PCOSyndroom, wat zwanger worden wat zou kunnen bemoeilijken. Dus we wachten maar heel rustig af of het er ooit van gaat komen. We houden het voorlopig maar op smouzenpups!
Het zal toch niks met loopse Roosje te maken hebben? Gisteren was ze zichzelf even aan het uitlaten geweest. :o
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Ariënne schreef: Het zal toch niks met loopse Roosje te maken hebben? Gisteren was ze zichzelf even aan het uitlaten geweest. :o
Jullie dochters zijn zeker nog jong. Voor de toekomst wordt het afwachten, ze hebben nog alle tijd.

Roosje op zoek naar een lover?? :o Kijk maar uit, of worden er niet zo vaak honden los bij jullie in de buurt uitgelaten.

Groetjes, Erna.

Gesloten