Loopsheid

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Jeanette

Re: Loopsheid

Bericht door Jeanette »

Tjonge....en nog geen 7 mnd. oud !!!!!
Het is geloof ik wel redelijk gemiddeld, maar het is nog zo'n pup, toch.
Ik ben ook wel benieuwd hoe ze reageert en ook wat Vera er van vindt.
Heeft ze een broekje aan ??? Vindt ze dat wat????
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het is toch wat, Mary! Draagmoeder worden dan maar?!

Ik zag al aankomen dat Roosje loops zou worden, omdat de vulva wat vergroot was. Maar gisteren en vandaag zijn Bert en ik op stap geweest en heeft Nina opgepast. Het was haar opgevallen dat Roosje meer plasjes deed dan anders. En ze heeft weinig geslapen vandaag. (Roosje is gisteren loops geworden.)
Op mij komt ze lekker vrolijk over. Gelukkig (nog) geen gebibber zoals bij Vera!
Ik ben benieuwd of Vera zich met de schoonmaak bezig gaat houden.
Roosje heeft geen broekje aan. Maar even kijken hoe het gaat. Ik denk wel dat dat bij Roosje makkelijker aan te leren is dan toen met Vera.
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Fija was precies 6 maanden en daarna dus al een paar keer iets meer dan 4 maanden na elkaar, maar dat laatste wens ik je zeker niet toe!
Omdat ik een website(tje) aan het maken ben, had ik oude spullen van Norma opgezocht en zag, dat zij met 9 maanden de 1e x en de paar keer daarna ook ruim 9 maanden, maar voordat ze gedekt werd, zat er 14 maanden tussen!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat was lang bij Norma!
Tja het heeft allemaal zo z'n voor en nadelen, hè.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Lisa was 5.5. maand en daarna elke keer binnen het half jaar. Bij Fija zit het nog sneller op elkaar. 9 maanden er tussen lijkt me prettiger. Bij Hieke zit er ook altijd zo'n tijd tussen. Dat heeft Lisa dus niet van Norma (oma) en Hieke overgenomen.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Best prettig dan dat je er nu helemaal geen rekening meer mee hoeft te houden.
Morgen zal Lisa zich vast een stuk beter voelen. Was de opknapbeurt van haar
gebit zichtbaar?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

De dierenarts vond het erg meevallen, ze heeft alleen de achterste kiezen schoongemaakt. Ik heb nog niet in haar bek gekeken. laat ik nog maar even zitten.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ayla heeft meer dan een half jaar tussen haar loopsheden gehad.
Na de derde loopsheid is ze voor het eerst gedekt. Nét voor haar tweede verjaardag en de pups zijn daarna geboren.
Achteraf denk ik, had ik dat maar precies in haar vaccinatie boekje opgeschreven.
Tip...wellicht :mrgreen: , voor alle aanstaande moeders.

Hoe gaat het met Roosje. Vera nog onderd de indruk ???

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Goeie tip, Jeanette. Ik schrijf het altijd wel op, maar zo'n boekje verdwijnt minder snel dan de achterkant van een kalender.
Gaat goed hier, hoor! Roosje blijft gewoon vrolijk en Vera snuffelt een enkele keer en :sortof: rijdt :o wat vaker op kleine Roos.
Ik heb de loopsheid nog even bij Maria gemeld. Woezeltje is nog niet zover en Maria hoopt dat het nog even op zich laat wachten, zodat ze nog wat doorgroeit.
Zou het bij Roosje nu ook meteen de groei wat gaan remmen?
(Ik weet dat dat -de menstruatie dan- in dat verband bij onze meiden ook van belang was, omdat ze misschien wel boven de 1.90 uit zouden gaan komen. Is niet gebeurd trouwens.)
Ook Roosje is klein, maar wel een paar cm groter dan Woezel: ongeveer zo'n 35 cm. Ze staat nog steeds niet stil bij het opmeten. :wink:
Afbeelding

rini

Bericht door rini »

Missy was met 4.5 mnd loops nl. maart,aug en maart zeer regelmatig dus.maar wat ik al dacht ze doet het nu toch anders.Als ik het zo bekijk is het deze x iets eerder
al zal ik niet echt wat bloed vinden want ze is ontzettend schoon en wat ze zelf niet doet dat doet Boy wel!
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Rini het is dan wel lastig om het begin van de loopsheid op te merken. Gelukkig kan Boy je helpen met het juiste moment van dekken te bepalen.
Ben je niet bang dat Boy Missy gaat dekken, of is hij gecastreerd omdat hij toch niet mag dekken.

Groetjes, Erna.

rini

Bericht door rini »

Boy is gecastreerd dus drachtig zal hij Missy niet maken maar zijn "systeem"werkt nog.Op de lekkere dagen zit hij er wel bovenop als hij de kans krijgt.Maar Boy is wel 50 cm dus je moet er niet aan denken dat die grote lompe(zo als wij zeggen)bovenop dat kleintje zit.Vandaar dat Missy een broek aan heeft met inlegkruisje!
Wat ze hier dus verschrikkelijk vinden.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Sam dekte Ayla ook, maar bleef nauwelijks gekoppeld. Meer erop en eraf :wink: Ik vraag me af of Boy en Missy dan gekoppeld zouden blijven (heeft iemand ervaring met dekkende gecastreerde reuen ???) Dan zou dat broekje niet hoeven als ze zich wel schoon houdt toch?

Erna

Bericht door Erna »

Ach die Boy, wel fijn voor hem dat zijn neus nog de goede kant op staat. :mrgreen:
Als hij erg graag wil, al lukt dat dan niet meer, zal hij Missy wel lastig blijven vallen op haar hoogtepunt. Dan maakt een broekje weinig uit denk ik.

Groetjes, Erna.

rini

Bericht door rini »

Dat weet ik niet maar het ricico in deze durf ik niet te nemen.We laten ze dan niet eens alleen thuis.
En Boy is niet gebruikt voor nageslacht en dat is gezien zijn Adisson maar goed ook.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

rini schreef: En Boy is niet gebruikt voor nageslacht en dat is gezien zijn Adisson maar goed ook.
Ja wat een geluk, is dat de reden geweest van zijn castratie?
Groetjes, Erna.

rini

Bericht door rini »

Sinds vorig jaar heeft Boy adisson maar we hebben hem laten castreren om dat Missy kwam.En met zijn 50 cm kwam hij toch ook niet in aanmerking om voor nageslacht te zorgen.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Ik hoorde dat Saartje ook loops is, zij is één maand ouder dan Roosje en Woezel.
Het gaat heel goed met Saartje, ze zit momenteel met haar baasjes in Italie. Heb geen foto's van haar.

Groetjes, Erna.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Leuk dat je even iets gehoord hebt over Saartje, Erna
Loopse honden en vakantie: lijkt soms wel een favoriete combinatie - van de hondjes dan. Best lastig in Italië! Zitten ze op de camping?
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Ze hebben een huisje gehuurd. Lisa is ook een paar keer loops geweest in onze vakantie. Vond het niet lastiger dan anders. Ben wel blij dat Lisa nooit loops was op Texel als we met Pim zijn familie een weekje weg zijn. Want dan is Quincy, het hondje van mijn schoonzusje ook altijd mee. Quincy is een reutje.

Groetjes, Erna.

Gesloten