Stijnke en Lou

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Trix

Re: Stijnke en Lou

Bericht door Trix »

e kuilboer schreef:Nou, kunnen de nieuwe pup eigenaren nog even genieten van de rust in huis hihi, zodra er een pupje is wordt het 's ochtends vroeg in de benen :ja: Maar dan is het ook volp genieten (pffff... kan bijna niet wachten tot ..... :roll2: ).
Ben ook benieuwd hoe het met de keuring verloopt, leuk en spannend tegelijk.
En ik verheug me al op de verhalen van 'onze" Tara hoor Barbara, wat gek toch dat je je kan hechten aan een naam op een forum :hihi:

Helemaal mee eens Ellen.
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Keuring is wel een zwaar woord hoor.
Net zoals bij de 1e week (bezoek waar mogelijk) worden de honden weer beschreven en ieder apart op de foto gezet. Daarna nog eens met de hele bubs.
De 'uitslagen' verdwijnen naar het archief. Op de RITS wordt het allemaal weer over gedaan, maar daar krijgen de eigenaren wel een uitslag van.
Vroeger werd bij het 7 weken bezoek ook een gedragstestje gedaan, maar tegenwoordig niet meer omdat alle pups vaak al vergeven zijn en dat onnodig veel tijd in beslag neemt.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Trix

Bericht door Trix »

:thumbsup:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Maureen

Bericht door Maureen »

Bovendien zitten we er zelf bij en horen wat er gezegd wordt. Het is geen groot geheim of zo :) .
Een iets te vrolijke en misschien open krulstaart, twee strogele black&tannetjes *, wat middelharde vachtjes, maar de meeste wat harder dan moeders, allemaal schaargebitjes (dat blijft), voldoende tot mooi donkere ogen, zwarte nagels en hier en daar nog een paar witte haren waarvoor je meestal moet weten waar te zoeken.
Mooie stops (blijft ook), snuiten meestal midden evenals oren.

*op de stamboom komt strogeel, maar het oordeel van F is toch b&t voor twee dames waarvan ik al zei, die zijn bijna even zwart.
Een van de heren is nu nog monorchide, maar dat kan over twee weken al weer heel anders zijn.
En nagenoeg alles wat beschreven is, is over een jaar niet meer te zien. Maar voor de boeken en evt. onderzoek/studie is het natuurlijk wel mogelijk heel waardevol.
De RITS is een veel belangrijker moment in het opzicht van hoe zien ze er nu uiteindelijk uit.
Maar toch leuk en leerzaam om te horen. En dan de foto's..........pfffff
Ik heb ook nog een paar groepsplaatjes gemaakt, maar die moeten eerst geshopt voor ze mogelijk bruikbaar zijn.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Oeps, een heleboel klimkt als abracadabra, maar gelukkig is de uitleg duidelijk :thumbsup: . En die kleuren he, haha, zoooo verschillend.
Nu heb ik zelf aangegeven dat ik ook heel blij zou zijn met n smousje wat niet helemaal aan de richtlijnen voldoet zeg maar. Wanneer zou dat dan te zien zijn dan? Het haar te zacht/te hard, kleur net niet de juiste enzo.
Ik vind het in ieder geval onwijs leuk om erover te lezen. :thumbsup:
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Wolter

Bericht door Wolter »

Weer een drukke dag gehad maureen :thumbsup:

Ik ben benieuwd naar de foto's!
Het zal idd heel leuk zijn op de ritsdag om te zien hoe alle pups er dan uitzien.

Maureen

Bericht door Maureen »

De officiële foto's komen ook op de site maar die moeten eerst uitgezocht worden.

De abracadabra: te vrolijke staart is er eentje die teveel omhoog steekt en open krul is een teveel over de rug gebogen maar niet helemaal doorgekrulde staart, met het boogje nog open dus.
strogeel is de kleur van de meeste smousjes. daaronder valt zandkleur tot bijna roestig. black&tan is zwart met beige. Die kleuren vaak weer lichter na enige maanden , maar dan blijft er toch op de rug nog zwart zichtbaar.
De stop is het deel waar de schedel in de neus overgaat (of andersom) Als je van de neus naar de kop toe beweegt, en het gaat niet vloeiend over, maar je komt a.h.w. een stop tegen.
monorchide is dat een van de balletjes nog niet is ingedaald. Maar dat kan nog tot een maand of negen gebeuren, dus zover zijn we nog niet.
Dit is trouwens geen officiële uitleg, maar mijn vrije vertaling. :smile:
Een heleboel van die dingen weet je pas zeker rond een jaar. Vandaar dat dan pas de RITS is. Dus wat er nu genoteerd is kan nog flink veranderen. En als je een smous met foutje zoekt, zou je zomaar een mooie kunnen krijgen of andersom.
Het gaat in de eerste plaats om gezondheid en karakter!
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Erna

Bericht door Erna »

Mooie duidelijke uitleg Maureen.
En inderdaad, het karakter en de gezondheid is het belangrijkste.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

Charlotte schreef: Vroeger werd bij het 7 weken bezoek ook een gedragstestje gedaan, maar tegenwoordig niet meer omdat alle pups vaak al vergeven zijn en dat onnodig veel tijd in beslag neemt.
Wij hebben ook wel gewacht met de verdeling tot na het gedragstestje, maar dat zou nu toch wel heel krap op het uitvliegen gezeten hebben....woensdag horen wie je donderdag meekrijgt, nah, toch maar niet.
Is ons wel gebeurd, en geheel naar tevredenheid (anders hadden we nu Stijnke niet gehad), maar we vermoeden dat het gedragstestje niet veel anders uitgewezen zou hebben dan hoe iedereen nu verdeeld is. En dan is het toch leuker als je het al wat eerder weet. Denk ik.
Nu nog een paar uurtjes en dan gaan de eerste :wavecry: aan hun nieuwe avontuur beginnen. Maar wij gaan eerst nog even een stukkie slapen.
Maureen

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Pssst Maureen.... sterkte vandaag met uitzwaaien van de eerste kinders.... :(:)
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Alida

Bericht door Alida »

Ook van mij sterkte vandaag met het uitvliegen van de eerste hondjes, voor jullie even moeilijk en voor de nieuwe eigenaren een feest.Maar ook wel fijn dat straks de rust er weer is( nou ja kobus blijft) maar ze krijgen allemaal een goed thuis, en van een aantal mogen wij en jullie hier de belevenissen blijfen volgen :jeah2: ik heb genoten van jou verhalen Maureen! Zo goed kan ik dat niet hoor :hihi: groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Alle verhalen zijn leuk om de hondjes te blijven volgen!

Maar jullie bedankt voor de goede wensen.
De eerste mensen zitten al in de auto om bij ons te komen......en de tweede volgen snel, want ze hebben een eind te rijden allemaal.
Maureen

loes

Bericht door loes »

Altijd moeilijk, vooral de eerste pups die weggaan. Ook voor de moederhond van het type als Stijnke.
De nieuwe eigenaren veel geluk met hun nieuwe hondje gewenst en de andere nog een beetje geduld, geniet nog maar van de RUST....
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Een heel bijzondere dag vandaag!!
De kleintjes gaan de wijde wereld in. :klappen:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Maureen en Lies, Stijnke en Bauke sterkte vandaag en de volgende dagen met het afscheid nemen van de pups. :(:) Zal misschien even niet meevallen weet ik uit ervaring maar weet dat ze allemaal goed terechtkomen en jullie er alles aan gedaan hebben om ze een goede basis te geven voor hun verdere leventje. :thumbsup:
Gelukkig kun je er hier op het forum nog een paar volgen.
Bedankt voor je verhaaltjes iedere dag, we hebben er van genoten.

Nieuwe baasjes veel plezier en geniet van jullie kleine smous. :jeah2:

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 23 okt 2014, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Barbara

Bericht door Barbara »

Even bijgelezen! Ik ga jullie zeker nog lekker "vervelen" met de avonturen van Tara! Morgenochtend is het zo ver!

Maureen dank voor de uitleg van de test! Ik krijg dus zo een leuk b&t. Ben zeer nieuwsgierig hoe de vacht ontwikkeld!

Heel veel sterkte met het uitzwaaien. Ik hoop dat Stijnke minder op zoek gaat naar haar verloren pups... :(:)

Vandaag dus Kobus en Sallie. Morgen de donkere dames :grijns: . Zaterdag Gijsje en Sara. Dan weer even wat meer rust en de tent en gaat ook Lily.

Gerie en Ireen veel plezier met jullie lieve pups! We gaan elkaar vast vaker zien! Geniet ze! :liefde: :love:

Maureen

Bericht door Maureen »

Sara gaat zelfs pas zondag. Die hebben we nog een dagje langer. Niet omdat Jacqueline haar niet liever eerder zou halen, maar sommige dingen zijn iets lastiger zonder auto........
Maureen

karin73

Bericht door karin73 »

Poeh, voor ons "meelezers" zijn de weken voorbij gevlogen. Succes met het uitvliegen.... en voor de nieuwe eigenaren kan het genieten beginnen!
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Martine

Bericht door Martine »

Sterkte met het afscheid nemen en veel geluk voor de nieuwe eigenaars! :)
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

wubke

Bericht door wubke »

Ik heb met heel veel genoegen de avonturen van het hele stel gevolgd.
Heel erg bedankt voor de geweldige verhalen Maureen en Lies. :thumbsup:

Sterkte de komende dagen met afscheid nemen. :boeketje:

En de nieuwe baasjes: heel veel geluk en plezier met jullie kleine huisgenoten. :yes2:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Gesloten