Stijnke en Lou
Re: Stijnke en Lou
Jullie hebben de primeur met het afnemen van DNA.
Fijn om te lezen hoe het in zijn werk ging.
Komt toch een hele boel extra bij kijken, of viel dat wel mee, Maureen.
Vreemd dat niet iedereen kan op de 19e.
Dan zijn de pups 7 weken oud. Dat zou voor ons de uitvliegdag zijn...
Beterschap met je rug, een hernia is helemaal geen pretje en al helemaal niet als je veel moet bukken vanwege dat kleine leuke grut.
Beterschap met je rug, een hernia is helemaal geen pretje en al helemaal niet als je veel moet bukken vanwege dat kleine leuke grut.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Helaas Charlotte, die dag krijgen we ze niet mee! De laatste controle is op woensdag 22 okt. Daarna mogen ze dus officieel naar de nieuwe baasjes! Maar of ik Tara die dag ook mag meenemen???? Zou wel super zijn!

-
Het wachten is bijna voorbij. Nog even dan kunnen we ons smousje dat we Gijsje noemen mee kunnen nemen. Bench, mandje en speeltjes liggen al klaar. Leuk dat we op 19 oktober nog meer a.s. baasjes kunnen ontmoeten,
Irene
Gijsje/Neeltje (Stijnke/Bikkel x Lou/Jaap) 31-8-'14
Gijsje/Neeltje (Stijnke/Bikkel x Lou/Jaap) 31-8-'14
Nee, op de 22ste gaat er nog geen pup de deur uit.
De "controleurs" van de HSC kunnen niet eerder dan eind van de middag en dat of nog later is geen goede start van een pup in z'n nieuwe huis.
Hoe jammer ook voor de nieuwe eigenaren, maar het belang van de pups (én Stijnke) staat voorop. Ze gaan dus ook niet allemaal de 23ste al weg...
En ik zag dat Jacqueline zich ook aangemeld heeft (alleen nog niet voorgesteld) maar dat zijn dan 4 forumleden naast ondergetekende......
In ieder geval is dit weekend weer "bezoekweekend" en hebben we de 19de nog een knuffelmiddag buiten. Je zult weer versteld staan hoeveel ze ook nu weer gegroeid zijn
en wat ze alweer kunnen en doen.
De "controleurs" van de HSC kunnen niet eerder dan eind van de middag en dat of nog later is geen goede start van een pup in z'n nieuwe huis.
Hoe jammer ook voor de nieuwe eigenaren, maar het belang van de pups (én Stijnke) staat voorop. Ze gaan dus ook niet allemaal de 23ste al weg...
En ik zag dat Jacqueline zich ook aangemeld heeft (alleen nog niet voorgesteld) maar dat zijn dan 4 forumleden naast ondergetekende......
In ieder geval is dit weekend weer "bezoekweekend" en hebben we de 19de nog een knuffelmiddag buiten. Je zult weer versteld staan hoeveel ze ook nu weer gegroeid zijn

Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Zo. Het spul heeft nog een laatste hap gehad, de kamer onveilig gemaakt en Lies in haar tenen gebeten.
Ze loopt in huis op slippers en dat is nu even niet zo veilig. Maar het spul moet ook leren hoe hard ze kunnen en mogen bijten, dus er wordt veel ge-auwd en daar reageren ze meestal goed op. Ook onderling wordt er veel gestoeid en gegromd. En een enkele keer treedt Stijnke op. Niet vaak. Blijkbaar hoort zij nog verschillen tussen de ene grompartij en de andere. (Of ze heeft er dan even geen zin in
) Maar als ze nu de eerste maanden, leren waar de grenzen liggen, dan weten ze het ook als ze ergens van schrikken later. En als ze helemaal niet mogen bijten, kunnen ze in paniek of van schrik eerder ver over de grens gaan.
Onze dagen vullen zich met pups voeren, met de pups spelen/oefenen, ren verschonen en even bijkomen van het hele gebeuren. En dan weer opnieuw.
En denk maar niet dat je ongemerkt van boven de kamer in kunt komen: ze herkennen het geluid van voetstappen op de trap en staan allemaal klaar voor het volgende avontuur.
En als je die snoetjes vol verwachting op ziet kijken en die staartjes al stevig kwispelend de pups bijna omver ziet halen, dan smelt je weer helemaal.
Dat is onoverkomelijk. 

Onze dagen vullen zich met pups voeren, met de pups spelen/oefenen, ren verschonen en even bijkomen van het hele gebeuren. En dan weer opnieuw.
En denk maar niet dat je ongemerkt van boven de kamer in kunt komen: ze herkennen het geluid van voetstappen op de trap en staan allemaal klaar voor het volgende avontuur.

Maureen
Het DNA-gebeuren viel heel erg mee achteraf. We hadden voldoende informatie van de HSC gekregen en ook op de site van de RvB gekeken. We waren op van alles voorbereid, maar dat bleek allemaal niet nodig. Iedere pup werd eerst gechipt en dan geswabd en de wattenstokjes werden keurig in het buisje gedaan, dop erop. En sticker met het nummer van de chip. Alle buisjes incl. die van Stijnke werden keurig in een zak verzegeld, waarop dan weer werd aangegeven om welk nestnummer het ging. Lies moest daarna tekenen dat alles netjes gedaan was en verzegeld.Charlotte schreef:Jullie hebben de primeur met het afnemen van DNA.
En de 19de kan er 1 stel niet omdat ze met vakantie zijn. Die pup gaat (in overleg met ons) een paar dagen later weg dan de anderen. Eentje kan niet omdat er een logeerhond is, die niet met pups overweg kan. Als haar eigen pup komt, is die logeerhond weer weg, maar dat weekend niet. En zoals Barbara al schreef: De HSC komt pas de 22ste. Dus de 19de wordt er nog niks uitgedeeld. Ik vind het erg fijn dat het de 22ste is, want die woensdag ben ik helemaal vrij en kan er dus bij zijn.

Maureen
Gijsje is een leuke naam voor een van onze damesIrenechateleux schreef:Het wachten is bijna voorbij. Nog even dan kunnen we ons smousje dat we Gijsje noemen mee kunnen nemen. Bench, mandje en speeltjes liggen al klaar. Leuk dat we op 19 oktober nog meer a.s. baasjes kunnen ontmoeten,

We krijgen een Kobus of Pelle, een Dorus, een ??, een Gijsje, een Tara, een Lilly, een ?? en een Grietje of Sara.
Maureen
We zijn weer heel erg benieuwd naar de groeispurt die de pups gemaakt hebben!
Het is voor ons nu aftellen, maar ik besef dat het voor stijnke en voor jullie best pittig is om de pups na zo'n intensieve tijd te laten gaan.
We wachten gewoon rustig af op onze beurt
als je moet bevallen weet je toch ook niet precies welke dag het gaat worden hi hi
Wat controleren de mensen van de hsc precies?
Het is voor ons nu aftellen, maar ik besef dat het voor stijnke en voor jullie best pittig is om de pups na zo'n intensieve tijd te laten gaan.
We wachten gewoon rustig af op onze beurt

Wat controleren de mensen van de hsc precies?
Alles. Ze worden van top tot teen en alles ertussen bekeken en beschreven.
En op de gevoelige plaat vastgelegd. Als alles meezit zijn ze een half uur per pup bezig. En met 8 stuks kan dat niet even in een gaatje tussendoor.......
(En dan een jaar later op de RITS weer, maar dan komt er ook nog een gedragstestje bij en heeft iedereen een lijvig formulier van tevoren moeten invullen, dat dan ook nog besproken wordt, over de ervaringen van het afgelopen jaar. En als iedereen dan in de loop der jaren ook nog de ziektes en ongevallen e.d. netjes door blijft geven, dan is dat het makkelijkst om het TFP zo goed mogelijk te laten verlopen
)
En op de gevoelige plaat vastgelegd. Als alles meezit zijn ze een half uur per pup bezig. En met 8 stuks kan dat niet even in een gaatje tussendoor.......
(En dan een jaar later op de RITS weer, maar dan komt er ook nog een gedragstestje bij en heeft iedereen een lijvig formulier van tevoren moeten invullen, dat dan ook nog besproken wordt, over de ervaringen van het afgelopen jaar. En als iedereen dan in de loop der jaren ook nog de ziektes en ongevallen e.d. netjes door blijft geven, dan is dat het makkelijkst om het TFP zo goed mogelijk te laten verlopen

Maureen
Het TFP kan alleen maar goed werken als wij met z'n allen doen wat er van ons verlangt wordt , en dat moet toch geen probleem zijn , tenslotte willen we allemaal een gezonde en lieve smous,
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
En Fredie maakt hele lachwekkende geluidjes om de pups allemaal naar de camera te laten kijken tijdens de groepsfoto. Mijn persoonlijk favoriete onderdeel 

Hoi Jiske, bedoel je die leuke foto's van de nesten die in het clubblad staan?
Wel super dat alle pups zo goed bekeken worden! Ook super leuk voor jullie Maureen en Lies of het een top nest is! Nou dat vind ik wel natuurlijk! Top nest!!
Grappig de namen te zien!!
Het is zeer intensief zo veel pups maar ik denk ook zo leuk! Dus de tandjes zijn al lekker scherp! Oppassen dus zondag!
Wel super dat alle pups zo goed bekeken worden! Ook super leuk voor jullie Maureen en Lies of het een top nest is! Nou dat vind ik wel natuurlijk! Top nest!!

Grappig de namen te zien!!
Het is zeer intensief zo veel pups maar ik denk ook zo leuk! Dus de tandjes zijn al lekker scherp! Oppassen dus zondag!
Dat kan zij als geen ander.Jiske87 schreef:En Fredie maakt hele lachwekkende geluidjes om de pups allemaal naar de camera te laten kijken tijdens de groepsfoto. Mijn persoonlijk favoriete onderdeel

Ik probeer het wel eens, zoals laatst bij het nest van Mees (waarin Abeltje), maar dat moet ik nog heel goed oefenen.

Charlotte
Gekke geluidjes voor de pups is een kunst op zich
en inderdaad een pracht onderdeel.
Ook de staartjes truc vind ik nog steeds geweldig.
Ik heb me trouwens verrekend, het is minstens een kwartier per pup, maar ook dat is niet even een tussendoortje met 8 stuks.
Vanmiddag zijn we weer een stapje verder gekomen in de officiële onderdelen: de DA is geweest. Hij heeft alle pups gezond bevonden. Mooie gebitjes al (oftewel geen duidelijke ondervoorbeetjes), en wat een verschil in kleur. Maar alles bij elkaar een mooi nest. En onder het genot van een kopje thee werd ook onze Smouzenglossy nog even ingekeken. Die lag natuurlijk nog op tafel
En de test gedaan: welk nest is de kruising met de Border Terrier. Niet te zien
maar een rasvereniging die goed bezig is. (dat wisten we al, maar toch leuk om te horen)Daar zouden een hoop rasverenigingen een voorbeeld aan moeten nemen.
o ja, en een van de vraagtekens bij de namen wordt een Balou.

Ook de staartjes truc vind ik nog steeds geweldig.
Ik heb me trouwens verrekend, het is minstens een kwartier per pup, maar ook dat is niet even een tussendoortje met 8 stuks.
Vanmiddag zijn we weer een stapje verder gekomen in de officiële onderdelen: de DA is geweest. Hij heeft alle pups gezond bevonden. Mooie gebitjes al (oftewel geen duidelijke ondervoorbeetjes), en wat een verschil in kleur. Maar alles bij elkaar een mooi nest. En onder het genot van een kopje thee werd ook onze Smouzenglossy nog even ingekeken. Die lag natuurlijk nog op tafel

o ja, en een van de vraagtekens bij de namen wordt een Balou.
Maureen
Nou wederom dus weer complimenten voor het nest! En wat leuk dat jullie de club goed hebben kunnen promoten! Grappig net het blad op tafel!
. En nog mooie gebitjes!
Leuk nog een Balou! Die hebben wij al thuis!
En die rat komt vast wel goed met nestgeur! Een lekkere stinkrat!

Leuk nog een Balou! Die hebben wij al thuis!
En die rat komt vast wel goed met nestgeur! Een lekkere stinkrat!
Ja, die rat stinkt heus wel als het zover is
Het laatste vraagteken wordt trouwens een Sallie (reutje) Hoe Joods wil je het hebben Loes?
Zijn er nog twee twijfelgevallen: Pelle of Kobus en Sara (of Sarah, dat weet ik niet) of Grietje afhankelijk van welke pup het wordt. Maar dat zijn dus in ieder geval Nederlandse of Joodse namen.

Het laatste vraagteken wordt trouwens een Sallie (reutje) Hoe Joods wil je het hebben Loes?

Zijn er nog twee twijfelgevallen: Pelle of Kobus en Sara (of Sarah, dat weet ik niet) of Grietje afhankelijk van welke pup het wordt. Maar dat zijn dus in ieder geval Nederlandse of Joodse namen.
Maureen
Pelle is ook leuk en Fries.
Echt akelige namen zijn er niet bij, alleen Lilly vind ik niet erg bij een rommelpotje als een smous passen. Lijkt me ook niet lekker roepen, dus maar hopen dat het een super gehoorzaam hondje is :wink2:
Echt akelige namen zijn er niet bij, alleen Lilly vind ik niet erg bij een rommelpotje als een smous passen. Lijkt me ook niet lekker roepen, dus maar hopen dat het een super gehoorzaam hondje is :wink2:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Daar ziet het niet naar uit, vrees ik. Maar dat is dan ons probleem niet meer
Maar Jasmijn of Lelie blijft in ieder geval bloemig.....

Maureen
Het zootje ongeregeld heeft eigenlijk niet genoeg meer aan de ren in de tuin.
Ze vragen geregeld om meer. Er moet gerend kunnen worden en daar is de rest van de tuin voor nodig.
Helaas moet het in ploegen. D.w.z. er gaan er vier naar buiten en zodra eentje meldt dat-ie erin wil, mag er een ander uit. Zo is niet iedereen even lang aan de beurt, maar is er niemand langer dan hij/zij wil aan het struinen. Ieder heeft toch zijn eigen tijd. En iedere keer is er ook weer een andere beginploeg, dus ze komen allemaal wel aan hun trekken. En wie buiten klaar is, kan binnen nog verder indien gewenst. Dat is net iets warmer en er zijn lekkere slaapplekken voorradig
Ze vragen geregeld om meer. Er moet gerend kunnen worden en daar is de rest van de tuin voor nodig.
Helaas moet het in ploegen. D.w.z. er gaan er vier naar buiten en zodra eentje meldt dat-ie erin wil, mag er een ander uit. Zo is niet iedereen even lang aan de beurt, maar is er niemand langer dan hij/zij wil aan het struinen. Ieder heeft toch zijn eigen tijd. En iedere keer is er ook weer een andere beginploeg, dus ze komen allemaal wel aan hun trekken. En wie buiten klaar is, kan binnen nog verder indien gewenst. Dat is net iets warmer en er zijn lekkere slaapplekken voorradig

Maureen
Ze beginnen heel langzaam aan aan een eigen huis toe te komen.

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14