Stijnke en Lou
Re: Stijnke en Lou
nog even twee plaatjes in mijn album gezet...
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Wat een mooi spul is dat Maureen.
Nog maar een week of 3 en dan gaan ze de echte grote wereld al weer in.
Al bericht gehad van de chipper ?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Sakkerloot...mooi hoor!
Van bench-paneeltjes???
Van bench-paneeltjes???
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ziet er mooi uit, Maureen.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
- e kuilboer
Jeetje, dat ziet er professioneel uit hoor!
En wat een lekkere waggelende puppies, om te knuffelen 

Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Ook ok heb 2 foto's geplaatst! Heb nog er nog veel meer, maar die staan op mijn fototoestel... Komt nog wel! 

Hè Barbara ,klopt het dat de foto s heel piep klein zijn. Ik schat 2centimeter in het vierkant .
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Uh Trix, ik zie ze normaal... Maar dan op de iPhone... Heb je een vergrootglas?!
zal er morgen nog naar kijken!

Ik geniet van de plaatjes en de verhalen. Wat is het toch leuk allemaal! Gerry.
Ja , ze zijn nu perfect , leuke foto s.Barbara schreef:Trix als het goed is zijn de foto's nu goed!
Jolanda en Trix
Volgens mij wel, maar dat houdt Lies bij...loes schreef:Wat een mooi spul is dat Maureen.
Maureen
Nee, het zijn geen bench-paneeltjes.Jeanette schreef:Sakkerloot...mooi hoor!
Van bench-paneeltjes???
Het zijn twee grondplaten die je met een strip aan elkaar kunt zetten, zodat het niet doorlekt. Voor de zekerheid hebben we er toch een zeil onder liggen.
Op de grondplaten zijn een soort beugels aangebracht waar je de panelen in kunt zetten. Het kan helemaal dicht, want er is nog een paneel, maar wij vinden het handig om het zo tegen de kist aan te zetten. Aan de bovenkant van de panelen zijn nog plaatjes, waarmee je de panelen weer stevig aan elkaar zet. En in een van de panelen zit dus ook nog een deurtje. Alleen Grietje en Neeltje hebben er nog moeite mee, want hun pootjes zijn nog te kort om over de drempel te komen. Jasmijn redt het net al ze haar best doet en Kobus heeft ineens zulke lange poten dat hij er zo overheen wipt.
Ook Madelief, Maartje, Stijn en Harm beginnen ineens de hoogte in te gaan.
Kist en ren zijn geweldig en we hebben ze nu al voor de vierde keer te leen.
Er zijn al heel wat pups in opgegroeid. De eigenaresse heeft het spul ooit gekocht van iemand die Poedels gefokt had. Zij heeft zelf Schapendoezen en leent de hele set dus regelmatig uit aan kennissen en vrienden. Met Schapendoezen, Smouzen, Duitse doggen en wat er verder voorbij komt. En vaak staat ze ook nog paraat met raad en daad, zoals bij ons. Vanochtend heeft ze het spul weer geïnspecteerd en op mijn verzoek samen met een vriendin even de nagels van de voorpoten weer geknipt. En zaterdag brengt ze een buitenren, die we dan samen in elkaar zetten.
Tot die tijd doen we het buitenspelen maar even in kleine groepjes.
Maureen
Wel laat, maar toch nog even een verhaaltje.
Het ene paneel dat we niet voor de ren gebruiken, kunnen we net tussen de keukenmuur en de ren zetten, waardoor de keuken afgezet is.
De ren is alweer heel gewoon voor het spul en wordt veelvuldig gebruikt als ze wakker zijn. Door de traliepanelen hebben ze meer zich op de kamer en dat is bere-interessant. Baukje begint het wel een beetje eng te vinden, maar durft er gelukkig weer gewoon langs te lopen als ze binnen zitten. En door ze met het losse paneel te scheiden van elkaar, kan Baukje nog even van de kamer genieten wanneer de pups in de keuken rondlopen.
Na twee keer deurtje open, weten ze precies waar het zit.
Ze melden zich er dan ook wanneer ze echt wakker zijn. Speelkwartiertje is al echt een kwartier of iets meer aan het worden en ze zijn graag op onderzoek.
In de ren ligt nu een balanskussen om te verkennen en dat wordt weer afgewisseld met dozen van verschillend formaat en kussens e.d. na een dag of twee.
Ze gaan er heel vrij op af om alles te onderzoeken. De een wat behoedzamer dan de ander, maar er zit geen "Baukje" tussen. En na alle onderzoek vertrekken ze ineens allemaal weer naar de kist en vallen als blokjes in slaap. Soms zelfs al onderweg
Het ene paneel dat we niet voor de ren gebruiken, kunnen we net tussen de keukenmuur en de ren zetten, waardoor de keuken afgezet is.
De ren is alweer heel gewoon voor het spul en wordt veelvuldig gebruikt als ze wakker zijn. Door de traliepanelen hebben ze meer zich op de kamer en dat is bere-interessant. Baukje begint het wel een beetje eng te vinden, maar durft er gelukkig weer gewoon langs te lopen als ze binnen zitten. En door ze met het losse paneel te scheiden van elkaar, kan Baukje nog even van de kamer genieten wanneer de pups in de keuken rondlopen.
Na twee keer deurtje open, weten ze precies waar het zit.

In de ren ligt nu een balanskussen om te verkennen en dat wordt weer afgewisseld met dozen van verschillend formaat en kussens e.d. na een dag of twee.
Ze gaan er heel vrij op af om alles te onderzoeken. De een wat behoedzamer dan de ander, maar er zit geen "Baukje" tussen. En na alle onderzoek vertrekken ze ineens allemaal weer naar de kist en vallen als blokjes in slaap. Soms zelfs al onderweg

Maureen
Wat een heerlijk spul , onderweg in slaap vallen , ik zie het helemaal voor me.
Als ik het goed heb dan slapen jullie niet meer op het luchtbed beneden, gaat dat goed met het spul .? En bauke , die zal neem ik aan ook s nachts niet beneden zijn.?
Als ik het goed heb dan slapen jullie niet meer op het luchtbed beneden, gaat dat goed met het spul .? En bauke , die zal neem ik aan ook s nachts niet beneden zijn.?
Jolanda en Trix
Wat leuk! Wat gaat die ontwikkeling en groei toch snel!
Woensdag ga ik alvast bij een puppiecursus kijken. Ik zou met Tara na de herfstvakantie kunnen starten! Komt mooi uit!
Woensdag ga ik alvast bij een puppiecursus kijken. Ik zou met Tara na de herfstvakantie kunnen starten! Komt mooi uit!
Nee, we slapen sinds vrijdag weer boven. Baukje slaapt altijd boven. Dat is voor haar de veiligste plek en laten we dus zo.Waterstier schreef:Wat een heerlijk spul , onderweg in slaap vallen , ik zie het helemaal voor me.
Stijnke slaapt ook weer boven en we hebben de deur op een kier zodat ze precies kan horen wat er beneden gebeurt.
Een heel enkele keer vertrekt ze om eens even poolshoogte te nemen. Maar meestal is het rustig tot we beneden komen. Zodra ze wakker worden breekt dan het spektakel los. Oorverdovend bijna, tot ze buiten de ren mogen of van Stijnke te eten krijgen. Maakt niet uit welke volgorde, zolang 't allebei maar aan de beurt komt

Maureen
Is wel rustig voor stijnke om boven te slapen.
Ik hoop dat ze aangekomen is van alle vla met slagroom.
Het is voor haar toch een flinke aanslag geweest op haar lichaam.
Wat leuk dat de puppy's zoveel ruimte erbij hebben gekregen zeg.
nu kunnen ze nog meer ontdekken.
Ik hoop dat ze aangekomen is van alle vla met slagroom.
Het is voor haar toch een flinke aanslag geweest op haar lichaam.
Wat leuk dat de puppy's zoveel ruimte erbij hebben gekregen zeg.